Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
Bird
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 april 2022, 9:08

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Bird » 8 februari 2023, 21:55

Ik ben nog maar 34,5 weken ver, dat in combinatie met weinig last maakt dat ik niet aftel, maar dat het dichterbij komt zonder dat ik het in de gaten heb. Behoorlijk chill dus, behalve als het plots dichter is dan het leek 🙈
Aleja, ik wil na 2 jaren mijn lijf terug zonder de hormonen-rollercoaster en mijn conditie terug maar zoals ik zeg, echt niet te klagen 😊

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 9 februari 2023, 8:14

@Hoop88, ben jij al in zwangerschapsverlof? Ik ben sinds deze week in verlof en voor mij maakt dat precies een groot verschil. Omdat de dagen nu echt kunnen bepaald worden door hoe ik me voel (moe/energiek), voel ik me veel meer ontspannen en heb ik ook de mindset van "kom maar als je er klaar voor bent". Toen ik nog aan het werk was, had ik schrik dat ze zou komen en dat ik verrast zou zijn door haar komst of zo.

Wat de thees betreft, ik ben zelf nogal sceptisch over zo'n dingen, dus ik schrijf hier op wat de vroedvrouw mij vertelde, maar zelf geloof ik er weinig in: frambozenbladthee, vrouwenmantelthee en brandnetelthee. Te gebruiken op eigen risico van onwerkzaamheid!

Nuja, ik ben ook nog niet overtijd aan het gaan he, vandaag 38w+2, dus ze heeft ook nog wel wat tijd! Hoe meer a terme hoe beter denk ik dan. Vanaf 39w mag ze écht wel komen van mij :-p

@Bird, 34,5w is behoorlijk ver maar nog niet "de baby kan hier elk moment komen" ver. Ik wens alvast dat je zo chill kan blijven, dat is een heerlijke ingesteldheid!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door JFB17 » 9 februari 2023, 9:23

Hier helaas geen tips om het op gang te brengen gezien de geplande keizersneden. Geloof zelf ook niet in al die zaken om eerlijk te zijn. Het komt wanneer het komt en anders zal je worden ingeleid. Snap wel je stress hoor. Was zelf ook zo ondanks de geplande keizersneden.

Ik mag zelf echt niet klagen over het terugkrijgen van mijn vorm. Was wel beide keren niet zoveel bijgekomen en zit nu terug op gewicht voor de zwangerschap. Ik dronk na de bevalling veel frambozenthee van clippers. Niet spotgoedkoop maar vond die wel heel effectief om de baarmoeder te doen krimpen. De kinesiste bij wie ik nu ga voor de postnatale oefeningen is ook wel een “strenge” dus die buikspieren worden hier goed getraind :lol:
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door mich75 » 9 februari 2023, 10:14

Vroeger was het zo dat een zwangerschap 40w duurde en dat ze zelfs tot 2-3 weken over tijd gingen.
Tegenwoordig is het ideaal dat de geboorte tussen 37 en 40w valt, over tijd proberen de meeste gyns te beperken tot 3 dagen, er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Bij mijn eerste zwangerschap mocht ik nog tot 10 dagen extra gaan, uiteindelijk waren het er 3, maar zelfs toen was ik nog niet aan het aftellen.
Bij de tweeling totaal onverwachts water gebroken op 35,5w en een spoedkeizersnede.

Bij de laatste had ik heel wat extra kwaaltjes, los van de zwangerschap, eerder van de verlaagde immuniteit.
Op het einde was alles te veel, ik telde echt af hoeveel keer ik de kindjes nog naar school moest brengen en gaan halen, het was echt een opgave.
Ik heb me op 38+3 laten strippen omdat ik het echt had gehad. De gyn vond dit goed omdat ik de 37w voorbij was en onze dochter het goed deed.
Het strippen lukte niet super omdat ik amper opening had. Ik weet niet of het geholpen heeft maar 5 dagen later is mijn water gebroken.
Ik vermoed dat het door het strippen is gekomen omdat de bevalling verder niet zo goed op gang kwam, de andere keren ging het allemaal vrij snel.

Bij de eerste lang herstel gehad en heeft het een lange tijd geduurd eer ik terug gewone kleren droeg. De ks was in de zomer, dus ik bon gewoon kleedjes dragen.
De laatste keer heb ik enkele dagen heel veel pijn gehad maar daarna was ik helemaal top en na 8 dagen droeg ik al terug mijn gewone jeans.
Het is ook een beetje een mindset en natuurlijk een kwestie van gewichtsverlies.

Ik ben altijd zen geweest richting bevalling, het kind zit erin en het moet eruit, er is er nog geen enkel blijven zitten.
Bedenk het ergste dat kan gebeuren en bekijk dan of dit echt zo erg is.
Stel je gaat alleen wandelen met je hondje in het bos en je water breekt. Normaal ben je dan niet zo ver van huis en kan je makkelijk terug en anders heb je nog altijd een gsm.
Ben je in de winkel, volk genoeg om te helpen en in het slechtste geval een ambulance te bellen.

Komt goed.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 9 februari 2023, 13:00

@diffusiongirl: Ik ben al de hele tijd thuis (moest direct stoppen omwille van risico op cmv op mijn werk) dus wel een grote luxe... Kan het helemaal begrijpen dat je chiller bent nu.
De gynaecoloog heeft gisteren getoucheerd (pijnlijk). Heb 2cm opening. Gisterenavond in mijn bed echt voorweeën gehad. Zo een 20 tal minuten. Uiteindelijk is het terug stil gevallen...
Vraag me af of het al bijna niet strippen was in de plaats.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 9 februari 2023, 15:18

Oh, wat een leuke luxe! Nu, de jobs die dat vereisen zijn meestal niet de meest chille jobs. Goed voor jou dat je al lekker lang thuis zit dan!

Amai, en waarom heeft de gynaecoloog dat gedaan? Ik was gisteren bij de gynaecologe en die heeft dat alleszins niet gedaan! ik lees online "Tijdens je zwangerschap gebeurt dit onderzoek alleen wanneer je over tijd dreigt te gaan. Als je langer dan 42 weken zwanger bent, zal je bevalling ingeleid worden. Je verloskundige toucheert je om te bepalen welke vorm van inleiden het meest geschikt voor jou is."

Hier echt totaal nog niet het gevoel dat ze gaat komen. Wel wat harde buiken maar dat heb ik al weken. Voor de rest lijkt alles voorlopig kalm te zijn. Ik vind het goed zo :-)
Hoop88 schreef:
9 februari 2023, 13:00
@diffusiongirl: Ik ben al de hele tijd thuis (moest direct stoppen omwille van risico op cmv op mijn werk) dus wel een grote luxe... Kan het helemaal begrijpen dat je chiller bent nu.
De gynaecoloog heeft gisteren getoucheerd (pijnlijk). Heb 2cm opening. Gisterenavond in mijn bed echt voorweeën gehad. Zo een 20 tal minuten. Uiteindelijk is het terug stil gevallen...
Vraag me af of het al bijna niet strippen was in de plaats.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 9 februari 2023, 16:37

Om te kijken of ik al ontsluiting heb...
Maar idd tis vroeg genoeg :roll:
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 14 februari 2023, 10:47

Hier toch al vrij veel een menstruatiepijn/voorweeën.
Jullie ook?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 14 februari 2023, 11:29

Hoop88 schreef:
14 februari 2023, 10:47
Hier toch al vrij veel een menstruatiepijn/voorweeën.
Jullie ook?
geen menstruatiepijn, geen pijn, wel zeer veel harde buiken (dit werd ook 2 weken geleden bij de gyn bevestigd, heb toen half uurtje aan de contractie-monitor gehangen en TOCO ging heel de tijd omhoog, zelfs tot 100%).

ah ladies, ik ben super hongerig naar nieuws van jullie maar heb zelf effe geen fut om iets te schrijven.
Deze week nog 2 dagen werken, volgende week nog 2 en dan begint mijn moederschapsrust.

Had vorige week een nachtmerrie, ken je dat gephotoshopt beeld van die babyvoet-indruk die zich laat "zien" door de zwangere buik van zijn mama? Wel, zo begon het bij mij ook, "oh schattig", tot de hele babyvorm zich aftekende op mijn buikwand, ze hing er dus uit, uit de buik, aan mijn linkerhelft, met enkel nog de vruchtzak en buikvel erover. Toen zag ik ook dat ze poezenklauwen had waarmee ze dreigde de vruchtzak kapot te piercen, en toen ging ze, semi-mobiel als ze was, aan mijn rechterborst zuigen waardoor de weeën op gang kwamen. Ik heb haar er moeten afrukken en terugduwen in de buik. Nog. Niet. Welkom. Blijven zitten! Tot 40 weken! Moet nog altijd aan de kaartjes en de doopsuiker beginnen :/
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 14 februari 2023, 22:19

Hoi hoi!

Hier nog geen menstruatiepijnen/voorweeën. Wel harde buiken die wat sterker lijken te worden. Maar echt pijn kan ik het niet noemen, vooral ongemakkelijk. Zo hard als een steen en mijn buik wordt dan precies vierkantig van vorm 😅 Vandaag ben ik 39 weken en ik slinger enorm tussen “blijf maar lekker nog een beetje zitten” en “kom nu maar”.

Ik ben nu mijn tweede week zwangerschapsverlof ingegaan en het is heel ontspannen, maar tegelijkertijd voelt het ook echt als wachten nu en de dag (en zeker ook de nacht) telkens afwachten en doorkomen of zo. Het is niet dat ik veel kwalen heb, maar ben wel snel moe en mn buik weegt gewoon veel. Logisch denk ik :-p

@Margootje, amai. Heftige droom zeg! Je omschreef hem heel levendig, ik zie het zo voor mij. Brrrr! Ik hoop dat je baby’tje nog mooi blijft zitten voor jou 😊

Veel succes met de laatste loodjes aan iedereen! Zelf ook benieuwd hoe het met de rest gaat!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 15 februari 2023, 16:28

Mijn woorden waren nog niet koud of de voorweeën begonnen!

De hele nacht heb ik wakker gelegen van de spanning en pijn (niet dat het ondraaglijk was, maar wel teveel om gewoon in slaap te vallen). De vroedvrouw even gebeld vandaag en die vertelde dat dit wel dagen kan aanhouden, dus als ik wil slapen ga ik toch een pijnstiller pakken anders ga ik echt heel uitgeput de bevalling tegemoet.

Ik dacht vannacht echt dat het allemaal zou gaan beginnen maar het is weer behoorlijk rustig daar in mijn baarmoeder. We proberen kalm te blijven :-D
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Hoop88 » 15 februari 2023, 17:00

Haha grappig diffusion girl...
Lijkt hetzelfde als wat ik vorige week had. Hier ook gisteren hele dag ongemakkelijk. Vandaag weer ok.
Maar ik ga nu toch stilaan wat onder de "kerketoren" blijven. Morgen terug nr de gynaecoloog en toucheren. Ik hou al mijn hart vast... :D
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 15 februari 2023, 18:27

oewieee klinkt spannend dames!
diffusiongirl schreef:
14 februari 2023, 22:19
precies vierkantig van vorm 😅
bij mij ook! basketbal my ass dan, meer octahedron dan ofzo


ja sorry voor de ongezellige beeldtaal bij mijn droombeschrijving.
ik droom ook heel veel van mannelijke collega's (bij gebrek aan aandacht, zelfs mijn FWB is andere oorden gaan opezoeken, net nu ik zo **** ben als boter). Ze hebben wel altijd rare piemols in mijn dromen maar 'k beleef toch veel plezier 's nachts. En in het echt ben ik heel braaf hoor! Ik blijf ver uit de gevarenzone als mannen bezet zijn, zou nooit iemand verleiden of ingaan op avances, maar 's nachts in mijn dromen kan ik er niet aan doen, in de dromen is het gewoon zo. Heb er al over opgezocht en zou blijkbaar normaal zijn. Zelfs als je op vrouwen valt, zelfs als je met een vrouw getrouwd bent, kan het zijn dat je tijdens je zwangerschap droomt dat je eens goed ge*** wordt door iemand met een ***.
Ik denk dat het bij mij collega's zijn omdat ik hen associeer met goed vaderschap, stabiliteit, die dingen. Alleen raar om ze dan 's anderendaags tegen te komen in een vergadering ofzo.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door diffusiongirl » 16 februari 2023, 8:47

@Hoop88, ik ben benieuwd hoe het gaat bij je gynae vandaag. Ik ga morgenochtend en ik ben benieuwd of ze nu ook eens gaat voelen. Tot nu toe waren het alleen maar echo's. Het is mijn 40-weken controle, ik vermoed dat we dan ook gaan kijken naar "wat als ze niet vanzelf komt"? Vannacht gelukkig redelijk goed kunnen slapen dankzij pijnstilling. Ik denk dat de weeën er wel waren, maar ze waren genoeg afgezwakt om ze te kunnen negeren. Ben opgelucht, want gisteren moest ik me echt door de dag sleuren.

@Margootje, haha heerlijk die dromen! Ik ken het gevoel van hete dromen van mensen uit je dagelijks leven. Dat is inderdaad awkward, en ook grappig omdat zij hier totaal niet van op de hoogte zijn! Geniet van de stomende dromen, ze kunnen helpen om wat druk van de ketel te halen als je wakker wordt ;-)
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door Margootje » 16 februari 2023, 12:17

Hey diffusiongirl

Ah blij te horen dat jij ook al eens zulke dromen hebt! Geeft idd wat welkome relaxatie ‘s nachts.

Ja dat is vreemd dat je enkel maar echo’s hebt gehad. Mijne gyn heeft nu al twee keer zijn vingers ingebracht om te voelen aan de baarmoederhals (zat steeds nog hoog, gesloten en lang). Is dat wat de noemen toucheren? En ook al twee keer aan de monitor gehangen voor registratie contracties.

Zeg, kopen jullie dingen als een periflesje en kraamverband? Geen idee waaraan ik me moet verwachten met post partum kwaaltjes en intieme verzorging.

Gebruikt een pasgeborene een tut? Is dat iets dat mee moet naar het moederhuis?
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten