ProficiatJena schreef: ↑23 mei 2023, 22:49Hier een goede bevalling achter de rug,ook al lijkt het niet zodeze nacht om 1.30 ingeleid met ballon in baarmoeder (was afgesproken dat we gisteren om 20u naar ziekenhuis moesten komen vr inleiding s nachts en hopelijk bevalling vandaag).
Gaan slapen en soms wel pittige wee maar toch ook kunnen rusten. Tegen 5u30 waren mijn vliezen zelf gebroken ineens. Gelukkig, dan moest dat niet nog eens manueel in gang gezet worden. Naar verloskwartier.
Tegen 9.30-10u epidurale. Wou niet te vroeg maar ook zeker niet te laat. Volgens vroedvrouw goede timing om niet te laat te zijn. Zo zalig die epiduraleecht amai, erna geen pijn meer en eindeloos geduld omdat er toch geen pijn mee gemoeid is. Duurde lang eer ik voldoende opening had + mijn ferti dokter beschikbaar was. Tegen 14.45 is de arbeid begonnen. En hoewel ik goed perste volgens dr., Was ze na 45min nog geen mm opgeschoven en lag ze nog steeds heel hoog. Hij dacht dat er mss achterliggende reden was voor het niet afkomen (navelstreng, positie) + was te hoog om haar te forceren dus dan maar spoedkeizersnede. Viel reuze mee. Op zich zeer tevreden over vroedvrouw, anesthesist, mijn gynae, de epidurale en het feit dat het persen geprobeerd is ...
Voelt nu wel wat pijijk mijn buik en was echt wel kapot erna. Gelukkig kon vriend haar nemen ..
Succes nog iedereen,,!
Dus ik denk tot nu toe, iedereen keizersnede hier h![]()

Idd tot hiertoe allemaal keizersnede’s dacht ik…
En de details van je kindje?

Geniet ervan en spoedig herstel!
Hier vrijdag een nieuwe controle heb terug zo hoge buikpijn soms langs 1 kant, weet niet of het maag / darmen of lever zijn of gewoon ribben omdat hij daar nog veel zit te schoppen…