Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 3 juni 2023, 21:44

Schoolfeest gehaald 🕺🏼🥳
Thuisgekomen en slijmprop verloren!
Dus wie weet dat het toch spontaan nog komt… heb ook wat gerommel maar nog niet echt pijnlijk!

@sproetje: aan je vroedvrouw melden die aan huis komt als je die hebt, die klachten moeten sws opgevolgd worden en anders zou ik toch huisarts inlichten…

Veel succes met het thuiskomen en het nieuwe
“Gezinsleven”


Ik hou jullie op de hoogte 🤭
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 6 juni 2023, 7:45

Hallo iedereen
Na een inleiding, hele dag in alle mogelijke posities te liggen en zitten en proberen heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad…

En is “Vittorio” gisteren late nm geboren 🤎


Zijn hartje klopte niet meer hoe het moest…had zich wat schuin gedraaid en heb een laag schaambot dus kon hij niet goed meer indalen…

Keizersnede goed meegevallen maar nadien had ik hele lage bloeddruk en lag ik lang te rillen…
Vannacht ook overgegeven van de pijn etc

Hij is 49cm
En zo een 3kg100 meer details niet onthouden voor de moment..


Vittorio
Is genaamd naar ons Ma Vic die is overleden had het een meisje geweest was het Vittoria geweest

En ook mooie betekenis

“zegevierend”, “winnaar” betekent. Vittorio symboliseert de overwinning van het goede op het kwade.

2 x 2 uur geslapen tussen elke borstvoeding 🤱🏼
Hij hapt wel mooi aan…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 6 juni 2023, 10:06

Gioia86 schreef:
6 juni 2023, 7:45
Hallo iedereen
Na een inleiding, hele dag in alle mogelijke posities te liggen en zitten en proberen heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad…

En is “Vittorio” gisteren late nm geboren 🤎


Zijn hartje klopte niet meer hoe het moest…had zich wat schuin gedraaid en heb een laag schaambot dus kon hij niet goed meer indalen…

Keizersnede goed meegevallen maar nadien had ik hele lage bloeddruk en lag ik lang te rillen…
Vannacht ook overgegeven van de pijn etc

Hij is 49cm
En zo een 3kg100 meer details niet onthouden voor de moment..


Vittorio
Is genaamd naar ons Ma Vic die is overleden had het een meisje geweest was het Vittoria geweest

En ook mooie betekenis

“zegevierend”, “winnaar” betekent. Vittorio symboliseert de overwinning van het goede op het kwade.

2 x 2 uur geslapen tussen elke borstvoeding 🤱🏼
Hij hapt wel mooi aan…
Proficiat!! Leuke Italiaanse naam!
Klinkt beetje gelijkaardig aan mijn bevalling. Ook ingeleid, lang moeten wachten op ontsluiting en daling, en dan ook uiteindelijk keizersnede (wel nog geperst).
Hoewel ik de eerste dagen de keizersnede niet zo fijn vond (kon en mocht eerst niet zelf uit bed om mn baby vast te nemen waardoor ik me wat te kort geschoten voelde als mama, daarna wel mogelijk maar ging zeer moeizaam, schrik voor het lange herstel dat kon volgen, buik/litteken oh zo gevoelig), verliep het herstel uiteindelijk nog vlot bij mij thuis. Vrienden hadden me aangeraden mobiel te blijven en ook de vroedvrouwen hamerden erop te bewegen in het ziekenhuis Zou wel blijven de pijnstillers nemen eerst, ben nog maar net gestopt, en nu voel ik mij eigenlijk al vrij genezen.

Zo goed dat hij goed aanhapt, dat scheelt al veel werk! Hier toch aant denken om over te schakelen. De voeding lukt goed (komt ook goed aan) maar ik heb het gewoon niet zo graag dat ze aan mij tepels zuigt 🙈 ook al is de pijn weg, het idee en gevoel is niets voor mij en kan haar moeilijk de borst geven als troost (omdat ik liever heb dat ze niet aan mn borst zit🙈)

Hoe gaat het nog met jou sproetje? En met bent?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 6 juni 2023, 10:31

@Gioia waaaw dikke proficiat zeg! Mooie naam! Lijkt een gelijkaardig verhaal als het mijne. Kwam ook traag op gang. Dan ineens wel 10cm maar z’n hoofdje ook nog te hoog en gedraaid. Omdat Bent zijn hartje het ook zwaar te verduren kreeg dan de zuignap. Amai, ben ik nu de enige hier zonder keizersnede?
Hillie moet nog bevallen zeker nu?

Hier is het nog altijd wat zoeken. Overdag gaat alles vrij vlot. Hij drinkt goed en veel. Hongerig kereltje, drinkt al 100ml per fles. Zit alweer boven zijn startgewicht ook. Hij slaapt goed overdag. En dan ‘s avonds tussen 23u en 2u heeft hij het lastig. Krampjes. K&G sprak over zijn huiluurtje. Ik ga straks druppeltjes (Balyfen) halen op aanraden van de vroedvrouw die kunnen helpen tegen de krampjes.

Ikzelf ben gisteren naar de huisarts geweest om sterkere pijnstillers. Die brufen bracht geen verlichting. Ik kreeg nu voltaren supo’s die veel lokaler werken. M’n knip en scheurtje zien er goed uit zegt de vroedvrouw. Staartbeen nog veel pijn. Druk op m’n borst is waarschijnlijk door het persen. Geen infectie te horen op mijn longen alleszins. En ondanks kruidenpilletjes (salie) is mijn melkmachine in gang aan het schieten. Even doorbijten zegt de vroedvrouw. Zou weer moeten wegtrekken.

Grtjs
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 7 juni 2023, 9:41

Amaai, wat een verhalen hier allemaal!!! Uiteraard aan alle nieuwe mama's, een dikke proficiat!
Ik hoop idd nog de normaalste bevalling van ons groepje te mogen meemaken deze of volgende week! :-)
Hopelijk volgende week, want nu pas gestopt met werken en nog zoooveel te regelen (ik voel me al een stalkster bij de drukkerij, en ook de doopsuiker moet nog gedaan worden).
Gisteren zoektocht gedaan naar leuke overslagrompertjes met korte mouwen in maat 50, hoe moeilijk is dat te vinden?!?

Baby zit gelukkig nog steeds goed en veilig in mijn buik, nog niet ingedaald maar dat is blijkbaar normaal bij een 2e kindje. De ligging was vorige week wel goed. Vandaag 39 weken. Mijn uitgerekende datum is volgende week woensdag. Gynaecoloog werkt helaas niet op woensdag, dus ze wou inleiding plannen voor dinsdag (want ik ben al zooooo oud dat ze me zeker niet overtijd wou laten gaan, jaja, ik ben ongeveer afgeschreven op mijn 41.5j). Heb nog onderhandeld want ik wist nu wél wat mijn rechten zijn (ben vorige keer ook ingeleid), en dus sta ik voor volgende week donderdag gepland (maar uiteraard hoop ik dat de baby spontaan komt, maar wel pas volgende week).

En hopelijk lukt de borstvoeding dan wat beter dan vorige keer, ik had zooo een tepelkloven, dat was veel pijnlijker dan de bevalling zelf (met epidurale :-) )...
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 7 juni 2023, 22:43

Hey iedereen

Eerst en vooral veel moed en geluk Hillie voor je aankomende bevalling ik wens je echt een spontane vlotte bevalling toe!

Hier echt veel last van die keizersnede en me vandaag wss overdaan nu ik iets mobieler ben zonder infusen etc

Gisterenavond was intens altijd over zijn toeren na 10 min in bedje dus bijna altijd moeten aanleggen maar dan vannacht toch 2 blokjes van bijna 3 uur geslapen…
Ik had ook beetje verhoging 🤒 gisterenavond maar kan van vermoeiend en pijn zijn…

Nu is hij teveel gewicht kwijt 2kg870 zit hij dus 10% kwijt nu
Dus moet nu kolven van die kinderarts hier en hem zo voeden tijdelijk om de 3 uur en na wat ik gekolfd heb aanvullen met kunstvoeding…

Die kinderarts super Bruut tegen mij; ja mevrouw dat is zoals dat jij 6kg op 1 dag zou afvallen😒 echt hè ben niet happy

Heb nu al is 2ml gekolfd dan 10ml dan 12 en 15ml straks zien we weer wel zal een lange nacht worden zo stipt om de 3u
Vittorio eten en dan ik kolven.

Mijn man zei ook thuis doe je toch meer u zin ook….
U eigen kinderarts en vroedvrouw…
Was inleiding deels gewone arbeid en dan nog spoedkeizersnede dat is allemaal stress en zo komt de melkproductie moeilijk op gang hè …

Dan die hormonen echt 😭
Mag pas ten vroegste vrijdag naar huis maar kan ook zaterdag zijn…

Wel super schattig onze Luciano te zien met zijn kleine broer 🥹 daar smelt je van weg…

Ik hoop dat alle anderen het goed stellen?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 7 juni 2023, 23:13

Gioia86 schreef:
7 juni 2023, 22:43
Hey iedereen

Eerst en vooral veel moed en geluk Hillie voor je aankomende bevalling ik wens je echt een spontane vlotte bevalling toe!

Hier echt veel last van die keizersnede en me vandaag wss overdaan nu ik iets mobieler ben zonder infusen etc

Gisterenavond was intens altijd over zijn toeren na 10 min in bedje dus bijna altijd moeten aanleggen maar dan vannacht toch 2 blokjes van bijna 3 uur geslapen…
Ik had ook beetje verhoging 🤒 gisterenavond maar kan van vermoeiend en pijn zijn…

Nu is hij teveel gewicht kwijt 2kg870 zit hij dus 10% kwijt nu
Dus moet nu kolven van die kinderarts hier en hem zo voeden tijdelijk om de 3 uur en na wat ik gekolfd heb aanvullen met kunstvoeding…

Die kinderarts super Bruut tegen mij; ja mevrouw dat is zoals dat jij 6kg op 1 dag zou afvallen😒 echt hè ben niet happy

Heb nu al is 2ml gekolfd dan 10ml dan 12 en 15ml straks zien we weer wel zal een lange nacht worden zo stipt om de 3u
Vittorio eten en dan ik kolven.

Mijn man zei ook thuis doe je toch meer u zin ook….
U eigen kinderarts en vroedvrouw…
Was inleiding deels gewone arbeid en dan nog spoedkeizersnede dat is allemaal stress en zo komt de melkproductie moeilijk op gang hè …

Dan die hormonen echt 😭
Mag pas ten vroegste vrijdag naar huis maar kan ook zaterdag zijn…

Wel super schattig onze Luciano te zien met zijn kleine broer 🥹 daar smelt je van weg…

Ik hoop dat alle anderen het goed stellen?
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad bij mijn eerste en mijn zoontje was op dag 2 ook 10% kwijt. Ik heb dan ook (om de 2u overdag en om de 3u 's nachts) moeten kolven en bijvoeden. Wel nooit kv bijgegeven. Maar zo te zien is je productie wel goed op gang aan het komen! Na 36-48u kolven was mijn productie supergoed op gang en had ik zelfs melk over. (de eerste keren kolfde ik amper iets en na 24u nog altijd maar 7ml ofzo). Ik mocht dan op dag 4 stoppen van de vrvr (thuis) en ben dan terug gewoon enkel bv beginnen geven op vraag. En nu is hij 2j en drinkt nog steeds. Ik weet echt hoe kut het is, maar wilde je even een hart onder de riem steken dat het ook snel "gefixt" kan zijn.
Je mag trouwens ook zelf beslissen wanneer je naar huis gaat hé. Ik ben op dag 2 naar huis gegaan (ja, met die baby die teveel aan het afvallen was). Ik had een zelfst vrvr die dagelijks langskwam en ze waren er gerust in. Ik vond het ook veel fijner thuis en met maar 1 advies ipv al die verschillende vrvr-en in het ziekenhuis (die het ook goed bedoelen natuurlijk). Enfin je moet doen waar je je het beste bij voelt hé en het moet natuurlijk verantwoord zijn.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 10 juni 2023, 15:02

Hey hey, hoe overleven jullie die hoge temperaturen? Onze Bent draagt nu enkel zijn body met lange mouwen. In de huiskamer is het momenteel nog onder de 22 graden. Maar boven ook zo iets om te slapen. Ik heb het alleszins al te warm om goed te kunnen slapen. Aangezien het ‘s nachts amper afkoelt is het een uitdaging om de boven koel te houden. Ik overweeg deze namiddag/vooravond de airco een paar uur aan te leggen en dan weer uit te zetten als we gaan slapen. Maar ik weet uit ondervinding dat het binnen de kortste keren weer warm is als dat ding wordt afgezet.

Grtjs
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 10 juni 2023, 21:19

@sproetje, je kan Bent een body met korte mouwen aandoen en als het echt te warm is enkel zijn luier en dan een tetradoek over hem.

Het is belangrijk dat jij voldoende kan slapen, dus eventueel slapen met airco en ervoor zorgen dat de luchtstroom niet rechtstreeks bij hem komt.

Onze tweeling was 36+5 toen die naar huis is gekomen en wij wilden geen airco opzetten voor hen, maar soms moet je de afweging maken. Het was een hittegolf en als je zelf niet kan slapen...die kleintjes kunnen er vaak beter tegen, dus kan je hen ook iets warmer aandoen en de airco opzetten.

Andere optie is eventueel beneden slapen.
Ik heb dit met onze dochter gedaan toen we nog geen verwarming op onze kamer hadden en ik weet dat ik niet de enige ben die zoiets doet.
Er was een koppel in dezelfde situatie en die hadden een matras in de living gelegd, gezellig met z'n drietjes.

Doe waar jij en je vrouw je goed bij voelen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 11 juni 2023, 9:29

Hey,

Hier is het 25, 26 graden boven en beneden 🙈
Ik vond het eerst moeilijk om te kleden, niet te warm/koud. Naar zoals Mich zei, kunnen ze nu toch niet onderkoelen (dus dat hou ik in mn achterhoofd).

Baby is wel hangerig in late namiddag, dan is de warmte hier het meeste binnen 🤷🏻‍♀️ ik vind het jammer dat we zo moeilijk kunnen gaan wandelen (of dat zit mss in mn hoofd dat dat nu moeilijk gaat) Vorige weken wel gedaan maar nu lijkt het te warm ook na 15u + heb wat schrik voor zonneschade ook en wil ze er zoveel mogelijk uit houden preventief. Ik doe de kap van de wieg dan ver helemaal toe maar er moet ook nog luchtcirculatie zijn...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 11 juni 2023, 12:05

Goeiemiddag 🥰
Eerste nacht thuis, 🙏🏼
Hij woog terug al 3kg… en mocht vrijdag al terug volledig aan de borst.

De vroedvrouw kwam nog langs thuis gisteren namiddag en zag dat het goed ging dus dat is wel fijn, voeden op vraag dus wanneer hij het vraagt, deze nacht zat ze er zo een 3 tal uur tussen, gisterenavond vroeg hij dan al sneller…

de ongemakken van de keizersnede zullen wel nog even nazinderen maar ik overleef dat wel. Enkel dat niet mogen auto rijden vind ik wel moeilijk… de Kiné in het ZH dat sommige verzekeringen zeggen 6w maar mijn Gyne zei als je je er zelf al na 3w klaar voor voelt dan doe je dat maar…

Mijn schoonmoeder uit Italië is hier dus die helpt dan weer dat er eten op tafel staat en helpt hier en daar waar ze kan.
Morgen gaat mijn man al terug werken maar de week erop zal hij nog is thuis zijn, dan vertrekt de schoonmama ook weer dus komt goed uit

Hier ook airco in de kamers bij onze kleuter leggen we die aan voor slapen gaan dat hij in een frisse kamer kan inslapen…
Bij ons durfden we niet…’maar het was bakken en braden zeker de nachtvoedingen…

Maar goed we zijn thuis morgen begint dus al de rush een kleuter naar school brengen (wonen op wandelafstand) en de baby die dan moet klaar zijn of mss dat het uitkomt dat mijn schoonmoeder dat wil doen…

En die steunkousen die ik nu nog aan moet houden echt
Andere dames hier met keizersnede hoe lang moesten jullie die aan… moet ook nog 10 dagen spuitjes in de buik zetten…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Ada » 11 juni 2023, 13:23

Steunkousen een week geloof ik. Lijkt me nu idd een hel.
Autorijden: mijn gyn zei 2 weken. Ik heb naar mijn verzekering gebeld en daar zeiden ze "wij volgen het advies van de arts" dus als je echt safe wil spelen kan je best even bellen. Ik heb na 2 weken ook effectief gereden en dat ging wel.

Succes morgen! Die rush staat mij over een half jaartje te wachten. Ik weet niet hoe ver het stappen is, maar na 3 weken kon ik pas korte wandelingetjes doen. Al zal dat wel bij iedereen anders zijn.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 11 juni 2023, 14:07

Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad en bij mij is er nooit gezegd dat ik niet met de auto mocht rijden. Ik denk dat ik na 2 weken voor het eerst gereden heb omdat het zo uitkwam.

Ik was na 10-14 dagen zo goed als hetsteld, ik moest er echt bewust aan denken om niet te heffen, verder geen problemen eigenlijk. De plaats rond het litteken was nog wel gevoelig, heeft maanden geduurd, maar verder was het alsof er niets gebeurd was.

We zijn 8 dagen in het ziekenhuis gebleven en daar heb ik steunkousen gedragen, wel geen eensgezindheid of ik ze zeker overdag of 's nachts moest dragen. Ook spuitjes en na 14 dagen bn, indien in orde nog eens 10 dagen. Maar ik ben na 5 of 7 dagen gestopt, zo beu dat ik het was.
Bij een eerdere buikoperatie moest ik maar 7 of 10 dagen spuiten en steunkousen zolang ik niet mobiel was.

In de ochtendrush hopen dat de baby dan net niet moet eten. Bij vertrek gewoon meenemen met een draagdoek/zak of in de koets en de verzorging nadien op het gemak.
Het grote nadeel van nog andere kindjes te hebben is dat je niet kan uitslapen wat bij een eerste uiteraard wel kan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 14 juni 2023, 23:08

Amai Hillie
Ik wacht vol spanning op nieuws van jou!

Hoe gaat het met de rest?

Hier best wel ok. Bent heeft wel andere melk gekregen. NAN verzadigd. Er staat op de doos: voor gulzige baby’s haha. Hij was precies nooit voldaan. Nu is het veel beter en slaapt ie ook langer. Er zit zo’n 4u tussen zijn voedingen en snachts soms 5u. Hij heeft wel vaak last van zijn darmpjes. Je hoort ze broebelen, veel windjes, niet elke dag stoelgang. Voor de rest is het best wel een rustige baby. Hij zit wel graag bij z’n mama’s lekker dicht en knus. Maar dat vinden we niet erg. Je kunt ze nu toch nog niet verwennen en het is goed voor de band en de hechting.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 15 juni 2023, 11:24

Sproetje schreef:
14 juni 2023, 23:08
Amai Hillie
Ik wacht vol spanning op nieuws van jou!

Hoe gaat het met de rest?

Hier best wel ok. Bent heeft wel andere melk gekregen. NAN verzadigd. Er staat op de doos: voor gulzige baby’s haha. Hij was precies nooit voldaan. Nu is het veel beter en slaapt ie ook langer. Er zit zo’n 4u tussen zijn voedingen en snachts soms 5u. Hij heeft wel vaak last van zijn darmpjes. Je hoort ze broebelen, veel windjes, niet elke dag stoelgang. Voor de rest is het best wel een rustige baby. Hij zit wel graag bij z’n mama’s lekker dicht en knus. Maar dat vinden we niet erg. Je kunt ze nu toch nog niet verwennen en het is goed voor de band en de hechting.
Heel fijn om te horen dat het best goed gaat! Ziet er naar uit dat deze nieuwe melk hem meer rust biedt.
Hier ook wel goed. Ben blij dat de navelstreng er af is!😁 Vond dat beetje vies 😳. Hij is wel wat naar buiten gekeerd nu (navelbreuk. Dr zei dat dit zich binnen de drie j kan herstellen er anders een optie is om navel naar binnen te brengen via operatie, louter esthetisch). Ze is ook zeer gulzig, een echt fretzakje 😁🙈 Weegt al meer dan 4kg (meer dan ze had moeten gewogen) maar sinds deze week drinkt ze anders, lijkt minder maar kan het niet weten aan de borst. Nochthans zeer warm maar hangt minder lang te drinken, mss voelt ze zich nu sneller voldaan dan vroeger? Hier ook vaak gebroebel en geprot, of gespuit in de pamper😁 soms wel met traantjes van de krampen. Ooh dan ga jij lang kunnen toe komen met luiers💸! Zij kakt hier minstens 5x op een dag (minstens he)🙈. Heb gehoord dat de frequentie per dag of aantal dagen niet uitmaakt, afh van persoon of voeding soms, dus👍🏻
Hier ligt ze ook vaak bij mij voor de bonding. Wil wel eens testen om draagzak (+event doek) te gebruiken. Heb eentje van ergobaby met newborninsert en ook draagdoek. Wanneer ik naar draagdoekconsulentes stuur hebben ze precies geen interesse omdat ik mijn gerief al heb🤷🏻‍♀️

Ze moet getest worden op heupdysplasie op 6w, heupjes zijn nog niet rijp, hopelijk is dat oké en herstelt het nog vanzelf de komende weken. Gehoortest was goed.
Volgende week is ze 1 maand. Ik ging zeker 1 maand volhouden voor borstvoeding. Nu in twijfel omdat we eind juli even op reis gaan en sommigen ons zeggen dat het mss handiger is aan de borst op reis ipv aan de fles? Iemand ervaring hiermee? Ik kijk wel uit naar flesvoeding. Lijkt me wel handig om de voedingsmomenten te kunnen verdelen en mijn tepels terug de rust te bieden zoals voordien 🙈

+ Benieuwd hillie😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten