Amai wat een weg hebben jullie afgelegd.. ik vond het bij ons al een lang traject voor ons zoontje. Maar na 8 jaar mag het toch wel eens aan jullie zijn voor een wondertje.saar33 schreef: ↑22 september 2023, 7:49ja, wij zijn al heel erg lang bezig ermee. eind 2015 gestopt met mijn pil. na 4 maanden spontaan zwanger geworden maar een ms op 6 weken waarvan ik echt heel lang nog heb nagebloed. dan 3x iui gehad zonder resultaat. dan vastgesteld dat 1 eileider helemaal verkleefd zat. (ze konden niet zeggen of dit een nasleep was van die miskraam)
dan 5x ivf/icsi (waarvan nog eens 3 miskramen) veel fragmentatie na de bevruchting.
tussendoor ook eens een cyste verwijderd, hysteroscopie gehad, scratching in de baarmoeder, antibiotica moeten nemen wegens bacteriën in de baarmoeder, DNA fragmentatie man, langs de geneticus geweest...
dan 2x ivf/icsi in het andere ziekenhuis. na deze laatste ivf hebben ze gezien dat mijn eileider weer opgezet was dus hebben ze die eruit gehaald. (lichtjes een infectie op) en dit houdt een innesteling ook tegen.
nu dus zwanger de eerste poging met een cryo na de verwijdering van die ene eileider.
nu achteraf gezien vindt ik dat het andere ziekenhuis wel hier en daar wat foutjes gemaakt hebben. eigenlijk had die eileider er van het begin al uit moeten geweest zijn. als daar al heel die jaren een lichte infectie op zat (want één van de eerste keren ivf was die bijvoorbeeld ook al opgezet geweest) dan is dat logisch dat er geen goede innesteling komt
denk ik dan. Ook bij het huidig ziekenhuis hebben zij telkens een freeze all gedaan wegens mijn bloedwaarden die te hoog lagen en er dan ook veel minder kans is op een innesteling. in het ander ziekenhuis hebben ze nooit een freeze all gedaan en mijn waarden waren nooit optimaal na een pick up. ik had altijd over stimulatie en toch kreeg ik altijd een terugplaatsing.![]()
ondertussen zijn we al bijna 8 jaar verder![]()
Wij hadden ons dan ook al voorbereid dat het voor een tweede ook niet direct zou lukken maar kijk. Dat is dan toch vlotter gegaan dan verwacht. Misschien omdat we nu de juiste aanpak wisten van bij ons zoontje. Of gewoon puur geluk.

Als ik het zo lees zou ik toch ook denken dat er bepaalde fouten zijn gemaakt. Raar ook als er zoveel mislukte pogingen waren ze jullie niet zelf doorstuurden naar Jette. Maar goed dat jullie zelf de keuze maakten om over te stappen. Je hebt al zo weinig terugbetaalde pogingen..
ik hoop alleszins voor jullie dat het allemaal goed mag gaan deze keer!