Uitgerekend januari-februari-maart 2024

Plaats reactie
Molski

Re: Uitgerekend januari-februari-maart 2024

Bericht door Molski » 28 november 2023, 9:13

Klopt vandaag in de namiddag 😋
Vind het best spannend... ik hoop op een datum. 🙈

En voel dat meneertje nog steeds niet gedraaid is.
Ze zeggen dat ze zeker nog tot 36w kunnnen draaien.
Maar moet even vragen of ze 36w zwangerschap of groei tellen? Want aangezien ie 1,5w voorzit op groei.. is ie nu 34,5w groot zeg maar. (Als ik het zo kan/moet bekijken).

Gisterenavond nog met mijn man er over gehad "wat als hij niet draait?"
Ik weet dat ze in het ziekenhuis normaal wel een versie zullen voorstellen. Maar heel eerlijk, ons buikgevoel zegt om het niet te doen. Ik lees online dat het niet zo pijnlijk is, maar dat de hartslag van de baby kan dalen of dat er iets met de navelstreng fout kan lopen.. die gedachten maken me toch huiverig. Ook mijn placenta ligt vooraan.. gaat dit niet nog meer risico geven?
Ik heb liever dat ze hem er veilig uithalen dan met een ks.. il herstel wel en neem het risico wel denk ik dan😏
Ook al kan het nog alle kanten uitgaan... ben toch graag goed op de hoogte en wat voorbereid zeg maar
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Molski

Bericht door Molski » 28 november 2023, 17:39

Onze kleine man is weer goedgekeurd 🥰 en hij is ook gedraaid en ligt in de goede positie. Maar hij is nog niet ingedaald.
Maar daar heeft hij ook nog tijd voor. Nu hopen dat hij niet terug draait naar dwars hihi.

20 december terug een groeiecho 🥰.
En de inleiding is vastgelegd op 3 januari 🙈🙈🙈
Dus morgen nog 5 weekjes 🤭

Vandaag ook pyjama's gescoord.
Deze hangen nu te drogen, kan ik morgen aan mijn koffertje(s) beginnen..

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 28 november 2023, 19:39

Oh super!! Flinke baby, haha! 😍
Oh amai zo spannend seg, da´s nog een dikke maand!! 😄 zo leuk!! The final coutdown! 🥰

Goed van de pyjama's! Heb mijn nieuwe pyjama en joggingbroek ook toevallig vandaag gewassen zodat die er ook al in kunnen! 😃 nog tijd genoeg mr ga toch geruster zijn als er al wat ´essentials´ inzitten. 😊
05/22 ICSI 1~3 embryo´s,1 TP d3❌,0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s,1 TP d5❌,0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s,2 TP d3❌❌,0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s,1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> dochter 01/24 🩷
01/25 cryo TP 🍀

Molski

Bericht door Molski » 28 november 2023, 20:14

Brave baby 😛
Hopelijk blijft ie zo liggen. Maar daar gaan we voor hihi.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 28 november 2023, 21:21

Hij moet maar.. 😂🍀🙈🥰
12/23 Overstap Jette
01/25 cryo TP 🍀

Molski

Bericht door Molski » 1 december 2023, 11:17

Hoe is het hier?

Hier maar stilletjes, vind er echt niks aan om thuis te zitten 🙈.
Zit ook geen fut in me.. geen zin om iets thuis te doen, thans ik nog wel wat dingen zou kunnen/moeten doen. Maar heb ook geen zin om iets te volgen op tv/netflix. Word ambetant van mezelf 🤣.
Gisteren even met mijn man doelgericht naar 1 winkel gegaan om een kerstcadeautje te kopen & ik had het al gehad hahaha.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 3 december 2023, 20:04

Hopelijk kan je toch wat genieten van de rust en ook nog iets doen tussendoor.. 😊 anders worden de dagen idd wel heel lang 🙈

Hier alles ok. Een paar dagen geleden was ik wat onzeker doordat er wat minder activiteit was. Mr gelukkig weer alles ok en heel actief. 🥰
Woensdag terug op controle, kijk er wel naar uit. Toch altijd fijn en ook eventjes geruster nadien.. 😊
12/23 Overstap Jette
01/25 cryo TP 🍀

Molski

Bericht door Molski » 4 december 2023, 17:16

Ohhh wat fijn dat alles in orde is.
Toch een naar gevoel als je minder activiteit voelt.
Gelukkig kan je woensdag weer gaan 🥰
Niks leuker om te piepen naar dat boeleke.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 5 december 2023, 14:56

Ja het maakte mij echt onzeker en zelfs wat lastig op den duur.. 🙈 mr gelukkig wel weer heel actief nadien en nu nog steeds. Soms zelfs echt fel 😅

Krijg je je dagen wat gevuld Molski? Op zich is er niks mis met weinig fut hebben, maar dan lijken de dagen ook wel extra lang te duren soms vind ik.. 🙈

Ik geraak beetje bij beetje wat door m´n ´opruim´ heen. Daar word ik wel blij van. 😊 maar toch ook nog wel wat dingetjes op de ´to do list´. Moet bv dringend adresstickers beginnen schrijven en kleven en dan alvast sorteren omdat een deel van vrienden/buren/familie niet per post moet. Dus wil het mijn vriend zo makkelijk mogelijk maken, haha. 😅
12/23 Overstap Jette
01/25 cryo TP 🍀

Molski

Bericht door Molski » 5 december 2023, 17:01

Dat geloof ik meteen. Zou er zelf ook niet gerust in zijn dan.
Jammer dat er geen venstertje in de buik zit. Dat je even kan piepen haha.

Goh, er is elke dag wel een moment dat ik me verveel 😔.
Ik ben echt een bezige bij en kan moeilijk stilzitten.
Voor nu heeft mijn man de kerstboom naar beneden gedaan.
Me wat bezig gehouden met de boom en woonkamer te versieren 😂.
Deze week ook beginnen met wat maaltijden te preppen.
Die ik dan kan invriezen voor tijdens de kraamtijd.
Niets zo handig als pastasaus, goulash, stoofvlees, soep e.d al te voorzien (denk ik dan).

Donderdag komt kind & gezin langs, maandag de vroedvrouw voor na de geboorte.
Ook al mijn hospitalisatiedossier laten opstellen zodat dat ook in orde is.

Op wat voor stickertjes schrijf je de adressen?
Ik heb de adressen allemaal wel verzameld. Maar dat zou ook nog een bezigheid kunnen zijn 🙃

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 5 december 2023, 18:51

Oh ja dat herken ik wel! Ben zelf ook normaal zo´n bezige bij. Des te frustrerender vind ik het nu om tegen die grenzen aan te botsen ook en rustpauzes te moeten inlassen tussendoor 😅

Ah hoe weet je dat dat K&G langskomt? Hier nog niks van gehoord eigenlijk!
En dat hospitalisatiedossier opstellen, hoe bedoel je precies? Toen ik mijn verzekeraar belde zeiden ze dat ik voorlopig nog niks moest doen. Enkel kaartje afgeven in ziekenhuis en voor de baby zo snel mogelijk doorgeven wanneer die geboren is.

Slim wel om al wat maaltijden in te vriezen! Daar ga ik me ook eens aanzetten over een paar weken. Goed idee!

Wij hebben eigenlijk gewoon witte etiketten gekocht bij Ava en een mooi stiftje om de namen en/of adressen erop te schrijven. (De enveloppen zelf zijn redelijk ´glad´ en er zit zowat een ´spikkeltje´ in, dus leek me dan handiger en duidelijker om met etiketten te werken.)
Kan ze dan al allemaal opkleven en in zipzakjes steken per ´groepje´. Dan moet mijn vriend enkel nog de kaartjes erin steken en verdelen, haha.
12/23 Overstap Jette
01/25 cryo TP 🍀

Molski

Bericht door Molski » 6 december 2023, 8:14

In het begin van de zwangerschap had ik me aangemeld op hun website. Zebelden zelf of ik graag al een kennismaking had voor de bevalling en wat uitleg e.d.
Nu, ik weet niet of het door de aanmelding komt of als het ziekenhuis wat doorgeeft 😄.
De zwangerschap opvolgboekjes zijn volgens mij ook van K&G.

Ik had voor een gemeenschappelijke kamer gekozen, helemaal niet bij nagedacht dat ik een verzekering (via het werk) had.
Toen dat kwartje viel, naar hun gebeld voor info mbt de kamer.
De medewerker vroeg om een maand voor de uitgerekende datum te bellen. Zo konden ze het dossier al openen.
Zal voor hun makkelijker zijn 'ns als er facturen binnenkomen i guess.

Mijn man heeft maar 1 week vrij bij de geboorte (werkt in NL) en werkt met posten. Maar dan uren die geen steek houden.
Om mezelf het beetje gemakkelijk te maken dacht ik.. ik vries wat in 😂.
Gelukkig heeft hij wat kunnen regelen met verlof, ouderschapsverlof e.d zodat hij toch de eerste maand thuis is, zonder te groot loonsverlies.

Goed idee! Moet toch een van dezer dagen nog naar de ava!
Kan ik dat gelijk mee nemen. Zoals je zegt.. het gemakkelijk maken voor de wederhelft 😂😂😂
Moet er soms wel om lachen; hij weet amper wat allemaal gekocht en geregeld is 😂😂😂.
Desondanks ie heel betrokken is bij de zwangerschap eh..
Maar hij is van ah koop maar, bestel maar, doe maar. Alles is prima 🙈🙈 Alleen met de kleur van de babykamer heeft hij de keuze gemaakt uit de 2 kleuren en stijlen die ik leuk vond 😂😂🙈 Het maakt hem allemaal niet uit en gelukkig heel easy going.

Lezertje

Bericht door Lezertje » 6 december 2023, 10:16

Wij zijn ook aan de laatste voorbereidingen bezig. Doopsuiker is zo goed als klaar, bijna alles is mooi gewassen, de babytas voor het ziekenhuis staat klaar, ... enkel mijn tas moet ik nog beginnen te maken 😅

Ik heb alle enveloppen manueel geschreven en ingedeeld volgens 'wel met post versturen' of 'meteen in de brievenbus steken'. Dat maakt het veel gemakkelijker voor mijn man, want hij kan in zulke situaties wel eens een warhoofd zijn.

Ik heb deze week de polis van de hospitalisatieverzekering (DKV) van mijn man zijn werk er ook eens op nagekeken. Als ik het goed lees, is een éénpersoonskamer inbegrepen en daar ga ik dan ook voor gaan, toch rustiger als je alleen kan liggen. Zelfs moest er een supplement zijn, zou ik het nog overwegen.

Hier gaat het slapen 's nachts echt moeizaam, die heupen 😔 deze ochtend wilde ik spontaan in een huilbui uitbarsten omdat ik zo moe word. Gelukkig is het op het werk niet al te druk en kan ik het me permitteren om 's middags een kort dutje te doen als ik thuiswerk.

Hier komt Kind en Gezin niet op voorhand, ik vind dat geen meerwaarde. We zullen achteraf wel zien. Ik heb binnen een tweetal weken een prenatale raadpleging met de vroedvrouwen in het ziekenhuis om onder meer het verloskwartier eens te bezoeken veronderstel ik. Het begint allemaal zo dichtbij te komen. Ik kijk ernaar uit, maar het is soms ook zo beangstigend, want het grote onbekende komt op je af ...
pilstop nov '19
12/21 ICSI 1 (6 eicellen), TP 1.1 ❌, 1 cryo
02/22 TP 1.2 miskraam 7w1d
05/22: ICSI 2 (16 eicellen) TP 2.1. ❌, 1 cryo
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
12/22 ICSI 3 (27 eicellen), freeze all, 6 cryo's
03/23 TP 3.1 ❌
05/23 TP 3.2 💙 op 19/1/2024

Molski

Bericht door Molski » 6 december 2023, 11:07

Ik herken dat beangstigend gevoel ook heel goed.
Ben er zo klaar voor om mama te worden, maar langs de ene kant ook niet. Zo'n klein mensje.. ga ik dat kunnen..?
Als ik rationeel nadenk natuurlijk wel.. maar idd dat onbekende.
Vermoeidheid kan er echt ook zo hard inhakken.
Nu je denkt nog even bij te slapen, voor de korte babynachten komen.. kan je niet slapen. Lukt het beetje met extra kussentjes en/of een voedingskussen tussen je benen?

Hierbij AXA healthcare is het een eenmalige opleg van 125eur voor die eenpersoonskamer 😔.
Wat het wel waard is voor me/ons. Beetje rustiger en prive.
Ik heb totaal geen idee of K&G van meerwaarde nan betekenen voor me. Daarom dat ze maar komen.
11 decemeber komt de vroedvrouw (vr na de bevalling) aan huis voor een kennismaking.
18 december ook nog een infoavond rond de bevalling en verloskamer e.d. helaas kan mijn man niet mee. Dus maar met de oma to be op pad 😄🙈.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 6 december 2023, 14:20

Mijn boekje is idd ook van K&G! Maar dan zal dat idd mss niet standaard zijn dat ze op voorhand langskomen? Oef, haha, dacht al ´oei, mss iets niet doorgegeven hier of daar´ 😅

Hier ook DKV en idd moet ook wel een bedragje zelf betalen (soort van ´franchise´) mr dat is echt niet zoveel. Mr heb ook recht op een 1 persoonskamer. Voor puncties en zo van die dingen vond ik dat helemaal niet erg om met meer in een kamer te liggen. Mr voor materniteit lijkt me dat toch wel gezelliger en rustiger. En gewoon ook iets meer ´privacy´. 😊 en gewoon rustig en gezellig kunnen wennen aan elkaar en het nieuwe ritme wat zoeken.. 🥰

Haha hier ook al veel moeten balen dat de nachtrust zo slecht is. Had ook gehoopt nog goed te kunnen rusten 😅 wel echt niet fijn dat je zoveel last hebt van je heupen ´s nachts Lezertje!

Wow, een weekje is idd niet zo veel Molski! Gelukkig heb je toch nog wat kunnen regelen zodat hij wat langer bij jullie kan zijn. Gaat fijn zijn, wat tijd samen met de baby!

Hier vind ik het toch ook spannend hoor! Ons leven gaat zo immens hard veranderen. Het lijkt nog allemaal zooo onwezenlijk,maar ik kijk er zo enorm naar uit ook! 🥰

Haha Lezertje dan ga ik zelfs nog een stapje verder 😂 ik heb zip zakjes per ´groepje´ (bv familie x, familie y, buren, post,...) maar idd super handig zo! En ben graag een beetje georganiseerd, haha. En gaat ook wel makkelijker zijn voor mijn vriend. Want die gaat sowieso al helemaal van de kaart zijn denk ik 😂

@Molski hier eigenlijk ook. Heb hem wel bij alles betrokken, in de zin van ´goedkeuring´ gevraagd bij alles. Maar alles was eigenlijk goed en hij heeft ook geen idee van wat ik al allemaal heb of niet. Die is er gewoon gerust in dat alles in orde komt 😅

Heb vandaag al wat pampers en water wipes gekocht. Was mooie actie. Had lang gewacht, mr dacht nu mss toch al maar een ´startpakketje´ aankopen.😅
12/23 Overstap Jette
01/25 cryo TP 🍀

Plaats reactie