Juli - Augustus - September 2024

Minosh
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 17 april 2024, 17:02

zwikkie schreef:
17 april 2024, 15:53
[quote=Minosh post_id=386884 time=<a href="tel:1713361464">1713361464</a> user_id=12499]
Hebben jullie sneller opnieuw een afspraak?
1,6kg is inderdaad wel wat groter! Ik ben 2 dagen verschil met je vrouw en hier is hij op 1,2kg geschat.
Het is eigenlijk bijna 1,7 zelfs.

Geen snellere afspraak, dat was ook mijn vraag naar hem toe maar hij zei zoals altijd na 4 weken pas.

Hoe moet ik dat eigenlijk zien dat de baby dan 400 gram "voor zit" op schema? Is dat gewoon vet, of is ze effectief gewoon groter in lengte ? Kan dit impact hebben op ontwikkeling? Na de geboorte als ze wat zwaarder is verliest ze dat gewicht dan terug snel? Wordt dit als iets ongezonds of gevaarlijk gezien? :/
[/quote]

Geen idee 🤷‍♀️, hebben jullie een vroedvrouw? Mss kan je deze vragen daar stellen?

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door mich75 » 17 april 2024, 17:22

@zwikkie, ik zou me voorlopig niet te veel zorgen maken. Dat gewicht wordt berekend op een aantal metingen, oa de buikomtrek en het blijft een schatting. Pin je nu nog niet vast op dat gewicht. Volgende echo is het misschien weer helemaal anders.

Het feit dat je vrouw niet eerder moet terugkomen voor controle wil zeggen dat de gyn er wel vertrouwen in heeft.

Die 'ruime hoeveelheid' vruchtwater, was dit negatief volgens de gyn? Normaal gezien is dit net goed, dat wordt wel vaker zo gezegd als de hoeveelheid goed zit.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 17 april 2024, 18:45

mich75 schreef:
17 april 2024, 17:22
@zwikkie, ik zou me voorlopig niet te veel zorgen maken. Dat gewicht wordt berekend op een aantal metingen, oa de buikomtrek en het blijft een schatting. Pin je nu nog niet vast op dat gewicht. Volgende echo is het misschien weer helemaal anders.

Het feit dat je vrouw niet eerder moet terugkomen voor controle wil zeggen dat de gyn er wel vertrouwen in heeft.

Die 'ruime hoeveelheid' vruchtwater, was dit negatief volgens de gyn? Normaal gezien is dit net goed, dat wordt wel vaker zo gezegd als de hoeveelheid goed zit.
Normaal zegt hij altijd vruchtwater is ok "niet te veel of niet te weinig".
Nu zei hij "ruime hoeveelheid", meer dan "normaal" maarja... hoeveel exact weet ik niet.
Mijn vrouw komt normaal ook altijd maar een kilotje ofzo bij, nu plots wel 4 kg bijgekomen op 4 weken.

Hij zei met de baby is alles OK, maar tja ze zit idd voor op schema nu en mijn vrouw moet alles van suiker laten zei hij.


We hebben morgen nog een afspraak kunnen regelen met een vroedvrouw, benieuwd...

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 18 april 2024, 21:30

Vervelend om te horen zwikkie! Maar tis wel zoals hier wordt gezegd dat het al bij al wel mee zal vallen of toch niet ernstig is aangezien er 4 weken tussen zal zitten en het dus niet nauw gaat opgevolgd moeten worden. Wat zei de vroedvrouw er vandaag van?

Hier heb ik vandaag de 25+2 weken echo gehad met de suikertest. Drankje viel op zich mee op het laatse slokje na die was net wat te zoet. Dus voor diegene die nog moeten, goed schudden op voorhand☺️ verder was de echo helemaal goedgekeurd, de kleine spruit weegt al 901gr en wordt geschat op 3.8kg bij de geboorte als hij zo verder blijft gaan😇
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 19 april 2024, 9:30

Vroedvrouw kon ons wel iets geruster stellen, ze zei ook dat het haar niet opviel dat er "zeer veel" vruchtwater zou zijn, het is wel vermeerderd maar voor haar viel het althans niet op, dus zo onrustwekkend zal het voorlopig niet zijn.

We konden wel zien dat de baby redelijk zwaar was en aan het vruchtwater via de echo kon ze zien dat er idd veel suiker aanwezig was.

Nu dus een maand intensief op haar eten letten, aangezien mijn vrouw zelf beseft dat ze idd wel veel suiker binnengespeeld heeft deze maand. We gaan zien volgende echo dan, hopelijk "normaliseert" het wat.

Minosh
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 19 april 2024, 13:10

toekomstigebam schreef:
18 april 2024, 21:30
Vervelend om te horen zwikkie! Maar tis wel zoals hier wordt gezegd dat het al bij al wel mee zal vallen of toch niet ernstig is aangezien er 4 weken tussen zal zitten en het dus niet nauw gaat opgevolgd moeten worden. Wat zei de vroedvrouw er vandaag van?

Hier heb ik vandaag de 25+2 weken echo gehad met de suikertest. Drankje viel op zich mee op het laatse slokje na die was net wat te zoet. Dus voor diegene die nog moeten, goed schudden op voorhand☺️ verder was de echo helemaal goedgekeurd, de kleine spruit weegt al 901gr en wordt geschat op 3.8kg bij de geboorte als hij zo verder blijft gaan😇
Altijd fijn als alles goed gaat. Mooi gewicht :-) , maar weet dat dit altijd een schatting is :-)

Minosh
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 19 april 2024, 13:11

zwikkie schreef:
19 april 2024, 9:30
Vroedvrouw kon ons wel iets geruster stellen, ze zei ook dat het haar niet opviel dat er "zeer veel" vruchtwater zou zijn, het is wel vermeerderd maar voor haar viel het althans niet op, dus zo onrustwekkend zal het voorlopig niet zijn.

We konden wel zien dat de baby redelijk zwaar was en aan het vruchtwater via de echo kon ze zien dat er idd veel suiker aanwezig was.

Nu dus een maand intensief op haar eten letten, aangezien mijn vrouw zelf beseft dat ze idd wel veel suiker binnengespeeld heeft deze maand. We gaan zien volgende echo dan, hopelijk "normaliseert" het wat.
Fijn dat jullie zo snel terecht konden en dat ze jullie wat heeft kunnen geruststellen :-)

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 19 april 2024, 20:27

Minosh schreef:
19 april 2024, 13:10
toekomstigebam schreef:
18 april 2024, 21:30
Vervelend om te horen zwikkie! Maar tis wel zoals hier wordt gezegd dat het al bij al wel mee zal vallen of toch niet ernstig is aangezien er 4 weken tussen zal zitten en het dus niet nauw gaat opgevolgd moeten worden. Wat zei de vroedvrouw er vandaag van?

Hier heb ik vandaag de 25+2 weken echo gehad met de suikertest. Drankje viel op zich mee op het laatse slokje na die was net wat te zoet. Dus voor diegene die nog moeten, goed schudden op voorhand☺️ verder was de echo helemaal goedgekeurd, de kleine spruit weegt al 901gr en wordt geschat op 3.8kg bij de geboorte als hij zo verder blijft gaan😇
Altijd fijn als alles goed gaat. Mooi gewicht :-) , maar weet dat dit altijd een schatting is :-)
Ja klopt ☺️ dat zei de gynaecoloog ook dat het een schatting is als hij zo blijft groeien. Ik pin me er niet op vast😉
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 20 april 2024, 10:37

We zijn eens bij een diëtist geweest en toch een redelijke eye-opener geweest...

Suiker inname was eigenlijk echt gigantisch veel. Ze toonde ons echt duidelijke voorbeelden van producten uit de supermarkt waar we gaan wat bvb wel heel goed en gezond is enzovoort...

Ook kwa tijdsstippen van eten en porties toch redelijk wat bijgeleerd :)

Hoop echt dat het een impact heeft op de volgende echo...

Zitav
Berichten: 660
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 21 april 2024, 19:30

Goed dat jullie al geweest zijn zwikkie!
Ik krijg nu wel wat schrik voor mijn suikertest eigenlijk.. ik eet heeeel veel suiker, grijp echt veel naar zoet.. nog meer dan bij de eerste zwangerschap. Spannend!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 22 april 2024, 6:29

@zitav: Ik deed dat de periode voor de suikertest ook, maar toch was mijn suikerwaarde lager dan bij mijn dochter, alhoewel ik toen gezonder at🤷‍♀️!
Het is de manier je lichaam het afbreekt tijdens je zwangerschap dat belangrijk is, je hebt daar niet altijd een invloed op!
Wanneer moet je gaan?

Zitav
Berichten: 660
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 22 april 2024, 8:59

Minosh schreef:
22 april 2024, 6:29
@zitav: Ik deed dat de periode voor de suikertest ook, maar toch was mijn suikerwaarde lager dan bij mijn dochter, alhoewel ik toen gezonder at🤷‍♀️!
Het is de manier je lichaam het afbreekt tijdens je zwangerschap dat belangrijk is, je hebt daar niet altijd een invloed op!
Wanneer moet je gaan?
Oef! Hopelijk valt het hier dan ook mee!
Vrijdag moet ik gaan. Het is direct de uitgebreide suikertest. Is standaard in het ziekenhuis zo. Ben ik wel blij mee want heb al gehoord als het niet de uitgebreide is die vaak nog eens moeten terug gaan voor de uitgebreide.
Ik moet ook nog mijn afspraak vastleggen voor kinkhoest vaccin.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 22 april 2024, 10:43

Zitav schreef:
22 april 2024, 8:59
Minosh schreef:
22 april 2024, 6:29
@zitav: Ik deed dat de periode voor de suikertest ook, maar toch was mijn suikerwaarde lager dan bij mijn dochter, alhoewel ik toen gezonder at🤷‍♀️!
Het is de manier je lichaam het afbreekt tijdens je zwangerschap dat belangrijk is, je hebt daar niet altijd een invloed op!
Wanneer moet je gaan?
Oef! Hopelijk valt het hier dan ook mee!
Vrijdag moet ik gaan. Het is direct de uitgebreide suikertest. Is standaard in het ziekenhuis zo. Ben ik wel blij mee want heb al gehoord als het niet de uitgebreide is die vaak nog eens moeten terug gaan voor de uitgebreide.
Ik moet ook nog mijn afspraak vastleggen voor kinkhoest vaccin.
🤞ik duim mee dat alles oke is!
Ik ga hem volgende week laten plaatsen 😊

Tonpon
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 oktober 2023, 19:55

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Tonpon » 22 april 2024, 11:52

Oeps, al even geleden dat ik hier heb gepost :oops:

Hier ook een stuitliggertje, hopelijk draait de baby nog de komende 9 weken!

Toekomstigebam, fijn van de goede echo! Heb je je resultaat al van de suikertest?

Zwikkie, goed dat jullie wat gerustgesteld zijn door de vroedvrouw. Mag je vrouw dan niets meer van suiker en dan wel diabetes producten of ook niet ivm aspartaam?

Ik had ook wat schrik voor de suikertest aangezien mijn mama en haar mama diabetes hebben maar de waarden waren ok :) Ik zou wel gezonder kunnen eten maar snoepen doe ik eigenlijk weinig. Ik heb geen aparte goestingskes ofzo eigenlijk :D

Ik heb ook net gebeld met de HA, morgen heb ik een afspraak voor het kinkhoest vaccin. Hopelijk valt het mee met de stijve arm :D Ik ben morgen trouwens 27 weken, op hoeveel weken laten jullie hem zetten?
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
05-2023: IUI heropgestart
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 22 april 2024, 16:08

Tonpon schreef:
22 april 2024, 11:52
Zwikkie, goed dat jullie wat gerustgesteld zijn door de vroedvrouw. Mag je vrouw dan niets meer van suiker en dan wel diabetes producten of ook niet ivm aspartaam?

Ik had ook wat schrik voor de suikertest aangezien mijn mama en haar mama diabetes hebben maar de waarden waren ok :) Ik zou wel gezonder kunnen eten maar snoepen doe ik eigenlijk weinig. Ik heb geen aparte goestingskes ofzo eigenlijk :D

Ik heb ook net gebeld met de HA, morgen heb ik een afspraak voor het kinkhoest vaccin. Hopelijk valt het mee met de stijve arm :D Ik ben morgen trouwens 27 weken, op hoeveel weken laten jullie hem zetten?
Wij hebben dat vaccin in de 29ste week laten zetten. Beide gewoon idd beetje stijve arm maar was echt niet lastig ofzo..

Tja de gynae zei gewoon "alles van suiker laten"... Lekker duidelijk...
Maar de diëtist had echt heel goede tips qua voeding. Ze had zo verpakkingen van allerlei producten die iedereen kent vanuit de supermarkt, en dan gewoon de verschillen qua suikers enzovoort waren soms echt gigantisch! Dus nu lezen we altijd de inhoud goed als we in de supermarkt lopen en een product uitkiezen.

Nja ze is nu in ieder geval zeer streng voor zichzelf en extreem goed aan het opletten met suiker. Dus hopelijk kunnen we de situatie nog rechttrekken, ik weet ook niet of de kleine ook vet gaat verbranden in de baarmoeder... Ik zou toch denken van wel aangezien ze constant beweegt (= toch vrij "intensief" in het water) en dan geen slechte suikers meer binnenkrijgen, vraag me echt af of dat vet nog kan afnemen.

Mijn vrouw is ook heel klein en fijn dus het lijkt mij echt wel van belang dat ze dit nu nog even goed volhoudt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten