Juli - Augustus - September 2024

Plaats reactie
toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 22 april 2024, 21:44

Tonpon schreef:
22 april 2024, 11:52
Oeps, al even geleden dat ik hier heb gepost :oops:

Hier ook een stuitliggertje, hopelijk draait de baby nog de komende 9 weken!

Toekomstigebam, fijn van de goede echo! Heb je je resultaat al van de suikertest?

Zwikkie, goed dat jullie wat gerustgesteld zijn door de vroedvrouw. Mag je vrouw dan niets meer van suiker en dan wel diabetes producten of ook niet ivm aspartaam?

Ik had ook wat schrik voor de suikertest aangezien mijn mama en haar mama diabetes hebben maar de waarden waren ok :) Ik zou wel gezonder kunnen eten maar snoepen doe ik eigenlijk weinig. Ik heb geen aparte goestingskes ofzo eigenlijk :D

Ik heb ook net gebeld met de HA, morgen heb ik een afspraak voor het kinkhoest vaccin. Hopelijk valt het mee met de stijve arm :D Ik ben morgen trouwens 27 weken, op hoeveel weken laten jullie hem zetten?
Hey hey, tof te horen dat alles goed was bij je wondertje. Mijn suikeruitslagen waren gelukkig in orde zei de huisarts. De mijne is ook nog altijd in stuit ☺️ de gynaecoloog hoopte hem bij de 31 weken echo toch gedraaid te zien anders ging ze het proberen om hem te draaien. Maar er was geen reden tot paniek want blijkbaar kunnen ze wachten tot de 37 weken. Ik morgen 26 weken dus we schelen exact 1 week dan. De kinkhoest vaccinatie laat ik volgende week zetten dus ook met de 27 weken, moest dan bij de dokter zijn dus dan ineens prikje
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Minosh
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 23 april 2024, 8:17

zwikkie schreef:
22 april 2024, 16:08
Tonpon schreef:
22 april 2024, 11:52
Zwikkie, goed dat jullie wat gerustgesteld zijn door de vroedvrouw. Mag je vrouw dan niets meer van suiker en dan wel diabetes producten of ook niet ivm aspartaam?

Ik had ook wat schrik voor de suikertest aangezien mijn mama en haar mama diabetes hebben maar de waarden waren ok :) Ik zou wel gezonder kunnen eten maar snoepen doe ik eigenlijk weinig. Ik heb geen aparte goestingskes ofzo eigenlijk :D

Ik heb ook net gebeld met de HA, morgen heb ik een afspraak voor het kinkhoest vaccin. Hopelijk valt het mee met de stijve arm :D Ik ben morgen trouwens 27 weken, op hoeveel weken laten jullie hem zetten?
Wij hebben dat vaccin in de 29ste week laten zetten. Beide gewoon idd beetje stijve arm maar was echt niet lastig ofzo..

Tja de gynae zei gewoon "alles van suiker laten"... Lekker duidelijk...
Maar de diëtist had echt heel goede tips qua voeding. Ze had zo verpakkingen van allerlei producten die iedereen kent vanuit de supermarkt, en dan gewoon de verschillen qua suikers enzovoort waren soms echt gigantisch! Dus nu lezen we altijd de inhoud goed als we in de supermarkt lopen en een product uitkiezen.

Nja ze is nu in ieder geval zeer streng voor zichzelf en extreem goed aan het opletten met suiker. Dus hopelijk kunnen we de situatie nog rechttrekken, ik weet ook niet of de kleine ook vet gaat verbranden in de baarmoeder... Ik zou toch denken van wel aangezien ze constant beweegt (= toch vrij "intensief" in het water) en dan geen slechte suikers meer binnenkrijgen, vraag me echt af of dat vet nog kan afnemen.

Mijn vrouw is ook heel klein en fijn dus het lijkt mij echt wel van belang dat ze dit nu nog even goed volhoudt.
Klopt dat de verschillen qua suikers heel groot zijn! Wij letten hier al heel goed op omwille van de dochter!

Minosh
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 23 april 2024, 8:18

toekomstigebam schreef:
22 april 2024, 21:44
Tonpon schreef:
22 april 2024, 11:52
Oeps, al even geleden dat ik hier heb gepost :oops:

Hier ook een stuitliggertje, hopelijk draait de baby nog de komende 9 weken!

Toekomstigebam, fijn van de goede echo! Heb je je resultaat al van de suikertest?

Zwikkie, goed dat jullie wat gerustgesteld zijn door de vroedvrouw. Mag je vrouw dan niets meer van suiker en dan wel diabetes producten of ook niet ivm aspartaam?

Ik had ook wat schrik voor de suikertest aangezien mijn mama en haar mama diabetes hebben maar de waarden waren ok :) Ik zou wel gezonder kunnen eten maar snoepen doe ik eigenlijk weinig. Ik heb geen aparte goestingskes ofzo eigenlijk :D

Ik heb ook net gebeld met de HA, morgen heb ik een afspraak voor het kinkhoest vaccin. Hopelijk valt het mee met de stijve arm :D Ik ben morgen trouwens 27 weken, op hoeveel weken laten jullie hem zetten?
Hey hey, tof te horen dat alles goed was bij je wondertje. Mijn suikeruitslagen waren gelukkig in orde zei de huisarts. De mijne is ook nog altijd in stuit ☺️ de gynaecoloog hoopte hem bij de 31 weken echo toch gedraaid te zien anders ging ze het proberen om hem te draaien. Maar er was geen reden tot paniek want blijkbaar kunnen ze wachten tot de 37 weken. Ik morgen 26 weken dus we schelen exact 1 week dan. De kinkhoest vaccinatie laat ik volgende week zetten dus ook met de 27 weken, moest dan bij de dokter zijn dus dan ineens prikje
Dat is goed nieuws 😊

zwikkie
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 24 april 2024, 10:29

Zijn de meeste bevallingen eigenlijk rond de 40 weken? Of is het eerder "normaal" dat het altijd rond de 37-38 weken is?

Van degene dat ik hoor en zie rondom mij is het altijd vroeger dan 40... Gek hoe die 2 weken zoveel verschil maakt mentaal :p

Morgen zijn we 30w ver, in principe kan het dus binnen 6 weken al zover zijn, maar ook binnen 10 weken... Gigantisch verschil een maand langer :O

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door mich75 » 24 april 2024, 11:14

90% van de baby's (eenlingen) wordt geboren na 37w, ze zijn dan in principe ook volledig ontwikkeld om goed te kunnen starten.

Een geplande keizersnede wordt meestal gedaan op 38-39w om te vermijden dat de bevalling natuurlijk in gang schiet.

Een inleiding is meestal tussen 39 en 41w.

Veel hangt af van de situatie, als het kindje heel groot en zwaar is wordt het soms eerder gehaald, ook als het een groeiachterstand heeft.
Bij ernstige zwangerschapsvergiftiging wordt het kindje vrijwel onmiddellijk gehaald, ook al ben je maar 34w.

Als er niets speciaals aan de hand is dan is het gewoon afwachten. Je gyn kan vaak wel een beetje een inschatting maken, maar ook niet heel exact.

Bij de eerste werd gezegd dat ik waarschijnlijk de 40w wel ging halen, op 40+1 aan de monitor en blijkbaar had ik weeën om de 10min maar ik voelde dat niet. Dus ik vroeg of ik die dag zou bevallen, dat kon, maar het kon ook nog 2 weken duren. Uiteindelijk 2 dagen later bevallen.

De volgende was een tweeling en ik zou vlot de 37w halen, op 35+4 had ik een afspraak bij de gyn en ging er beslist worden over inleiding of ks, ik heb de afspraak net niet gehaald. 's Nachts brak mijn water en enkele uren later was de tweeling er met een spoed ks.

Laatste keer had ik het erg lastig op het einde van de zwangerschap, ik kon kiezen tussen wachten, inleiding en ks. Inleiding en ks wou mijn gyn pas doen vanaf 39w, ik heb me laten strippen op 38+3 en bevallen op 39+1.

Ik moet wel zeggen dat ik me bij de eerste zwangerschap heel goed voelde, ik heb nog laminaat gelegd toen ik 40w was. Bij de andere zwangerschappen was ik al enkele weken enorm vermoeid en lukte het nog amper om met de auto te rijden,...dus niet echt rouwig dat ik wat eerder bevallen ben.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

YDV
Berichten: 949
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door YDV » 24 april 2024, 12:19

zwikkie schreef:
24 april 2024, 10:29
Zijn de meeste bevallingen eigenlijk rond de 40 weken? Of is het eerder "normaal" dat het altijd rond de 37-38 weken is?

Van degene dat ik hoor en zie rondom mij is het altijd vroeger dan 40... Gek hoe die 2 weken zoveel verschil maakt mentaal :p

Morgen zijn we 30w ver, in principe kan het dus binnen 6 weken al zover zijn, maar ook binnen 10 weken... Gigantisch verschil een maand langer :O
Mij is er altijd gezegd dat je bij een eerste zwangerschap vaker over tijd kan gaan. Maar zoals mich al zegt zijn er veel factoren die kunnen beslissen om in te leiden.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik beginnen hoge bloeddrukken krijgen rond mijn 32 weken en uiteindelijk omwille van eiwitten in mijn urine op 38w4d ingeleid en de dag nadien bevallen. Als ik niet zou ingeleid zijn, was ik waarschijnlijk pas later bevallen. Want er waren toen totaal nog geen tekenen dat het in gang zou schieten.
Nu ben ik aan het afwachten tot het in gang schiet, maar voel ik wel al wat veranderingen de laatste paar dagen. 🙈
De laatste maand is sowieso spannend, dan kan het elke moment he. 😉
Veel succes! Voor je het weet heb je je wondertje in je armen. 🥰
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Zitav
Berichten: 660
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 29 april 2024, 18:53

Hier vrijdag de uitgebreide suikertest gehad. Helaas vandaag te horen gekregen dat mijn eerste bloedafname afwijkend was. Volgende week dinsdag moet ik naar de endocrinoloog..
Vorige zwangerschap had ik dat ook en mocht ik gewoon nog eens gaan voor een nuchtere bloedafname en die was toen oké.. ik ben benieuwd wat er gaat komen..
Ik heb ook heel veel schrik dat zo'n dieet mij heel moeilijk gaat lukken :(
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 30 april 2024, 5:40

Zitav schreef:
29 april 2024, 18:53
Hier vrijdag de uitgebreide suikertest gehad. Helaas vandaag te horen gekregen dat mijn eerste bloedafname afwijkend was. Volgende week dinsdag moet ik naar de endocrinoloog..
Vorige zwangerschap had ik dat ook en mocht ik gewoon nog eens gaan voor een nuchtere bloedafname en die was toen oké.. ik ben benieuwd wat er gaat komen..
Ik heb ook heel veel schrik dat zo'n dieet mij heel moeilijk gaat lukken :(
Ooch kak! Dat is niet fijn! Zo dieet is geen lachertje 😏!
Ik hoop dat je nog een 2de test kan doen🤞 en dat deze negatief is🤞🍀!

Zitav
Berichten: 660
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 30 april 2024, 6:47

Minosh schreef:
30 april 2024, 5:40
Zitav schreef:
29 april 2024, 18:53
Hier vrijdag de uitgebreide suikertest gehad. Helaas vandaag te horen gekregen dat mijn eerste bloedafname afwijkend was. Volgende week dinsdag moet ik naar de endocrinoloog..
Vorige zwangerschap had ik dat ook en mocht ik gewoon nog eens gaan voor een nuchtere bloedafname en die was toen oké.. ik ben benieuwd wat er gaat komen..
Ik heb ook heel veel schrik dat zo'n dieet mij heel moeilijk gaat lukken :(
Ooch kak! Dat is niet fijn! Zo dieet is geen lachertje 😏!
Ik hoop dat je nog een 2de test kan doen🤞 en dat deze negatief is🤞🍀!
Ik hoop het ook .. maar zoals die aan telefoon zei sprak ze ook direct van de diëtist.. :(
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Tonpon
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 oktober 2023, 19:55

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Tonpon » 30 april 2024, 6:50

Oei Zitav, dat is geen leuk nieuws. Hopelijk is de 2de test dan wel ok!

Heeft er iemand hier ervaring met een buikgordel/band? Ik merk dat ik op werkdagen wat extra ondersteuning wel fijn zou vinden maar er is zoveel op de markt...
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
05-2023: IUI heropgestart
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door mich75 » 30 april 2024, 7:52

@tonpon, ik heb een een buikband gedrag bij mijn tweelingzwangerschap, gek genoeg enkel het 2e trimester. Het heeft me enorm geholpen, maar vanaf 27w was het veel beter zonder band 🤷🏻

Enkele tips, kies een echte zwangerschapsband, er worden heel wat rug- en buikbanden verkocht maar die zijn niet gemaakt voor een zwangere buik.
Neem eentje met velcro sluiting die verstelbaar is en geen gesloten elastische waar je je moet inwringen.
Je hebt er ook met nog een extra riem bovenop de buik, dat lijkt me eerder hinderlijk, dus daar heb ik bewust niet voor gekozen.

Ik heb de mijne bij Ali express gekocht, maar ik kwam hem ook bij bol tegen.

https://www.bol.com/be/nl/p/kelerino-zw ... gKeIvD_BwE
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minosh
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » Vandaag, 17:50

Hoe gaat het met jullie?
Hier is het geboortekaartje af, stickers gemaakt en de doopsuiker is beslist! Nu alles in huis halen😊!
De naam daarentegen dat weten we nog niet 😅!
We hebben een lijstje gemaakt wat nog moet gebeuren , nog wel wat werk 🙈!
Gezondheid gaat het oke, het wordt wel zwaarder 😊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten