Juli - Augustus - September 2024

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 15 mei 2024, 12:07

Het heeft dus idd geholpen!

Een maand geleden zat ze 1w6d voor, nu zat ze nog 6 dagen voor :-)

2.175kg op 32w5d, computer zei 33w4d. Maar zo'n pregnancy app op de GSM zegt op 33 weken mag ze 2.15 wegen ofzo, dus tja denk dat het op zich nu wel veel verbeterd is :-)

Vruchtwater was nog steeds "ruim", maar heb deze keer wat meer erover gevraagd. Niks alarmerend, maar dus wel de reden waardoor ze nog steeds dwars ligt...
Tja normaal groeien ze nu een centimeter per week, dus ik vermoed dat ze omduur toch wel uiteindelijk zal draaien.... (hopelijk).

Beetje kwestie van het suikervrij dieet vol te houden en wie weet binnen 4 weken zitten we weer op het gemiddelde :)

Tonpon
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 oktober 2023, 19:55

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Tonpon » 15 mei 2024, 17:14

Zwikkie, goh langs een kant beter nu corona krijgen dan net rond de bevalling dan zeker... Ondertussen ben ik genezen dus het viel al bij al nog mee :)
Fijn dat het dieet en de inspanning effect hebben gehad! Toch met een gerust hart verder nu

Zitav, hopelijk gaat het nu beter met de Omeprazole! En fijn van de goede controle!

Minosh, ook al een goeie controle :) Spannend, hoeveel weken ben jij nu?

Ik had maandag controle bij de gyn, alles zag er ook goed uit maar kreeg wel te horen dat bij de metingen de baby ook op 32 weken zat ipv 30 weken. Qua gewicht zat ze al op 1,740 gram (en volgens mijn app zou dat normaal bij 30w rond 1,500gr moeten zijn)
De gynaecoloog heeft daar niet zoveel van gemaakt eigenlijk, ze zei enkel als de baby op dit tempo blijft groeien, dat ze mij misschien een paar weken vroeger wil laten bevallen.. Verder is vruchtwater enz allemaal normaal, ze ligt niet meer in stuit gelukkig en al in de juiste positie om te bevallen :D Ik zat op de groeicurve op het randje van normaal.
Mijn suikertest was goed, al zei de gyn van nog meer te letten op suikers ivm grote baby (wat ik al doe, enkel brood is een lastige)
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
05-2023: IUI heropgestart
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 15 mei 2024, 17:31

Tonpon schreef:
15 mei 2024, 17:14
Ik had maandag controle bij de gyn, alles zag er ook goed uit maar kreeg wel te horen dat bij de metingen de baby ook op 32 weken zat ipv 30 weken. Qua gewicht zat ze al op 1,740 gram (en volgens mijn app zou dat normaal bij 30w rond 1,500gr moeten zijn)
De gynaecoloog heeft daar niet zoveel van gemaakt eigenlijk, ze zei enkel als de baby op dit tempo blijft groeien, dat ze mij misschien een paar weken vroeger wil laten bevallen.. Verder is vruchtwater enz allemaal normaal, ze ligt niet meer in stuit gelukkig en al in de juiste positie om te bevallen :D Ik zat op de groeicurve op het randje van normaal.
Mijn suikertest was goed, al zei de gyn van nog meer te letten op suikers ivm grote baby (wat ik al doe, enkel brood is een lastige)
Ah dat klinkt eigenlijk exact hetzelfde als bij ons !!! Aleja, de situatie is wellicht wel wat anders, mijn vrouw had superveel gesnoept in de afgelopen maand toen.... Alsook het vruchtwater dat wat ruimere hoeveelheid was..

Wij zaten ook op 1.7kg op 29w5d , wat normaal voor ongeveer 32 weken was...

Onze gynae zei gewoon kortaf: alles van suiker laten....

Hij zei nu ook met dat het dus echt wel effect heeft gehad om suiker te laten, dat het dus geen gediagnoseerde zwangerschapsdiabetes is, maar dat het wel alle kenmerken ervan heeft.

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 16 mei 2024, 6:23

Ale misschien toch maar weer iets gevonden om ons wat druk in te maken :-/

Bij afmetingen van FL, AC enzo was dat allemaal rond de 32-33 weken, maar BPD (dus dia hoofd) stond op 35 weken (8,8cm?).

De baby ligt wel nog steeds dwars... Ik had gelezen dat deze meting niet altijd heel correct is mja, iemand toevallig wat meer info hierover? Alles online is zo in het Engels en allemaal zo vakjargon dat ik niet snap... Had het ook pas thuis gezien, anders had ik de gynae er wel over aangesproken mja...

toekomstigebam
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 16 mei 2024, 7:02

zwikkie schreef:
16 mei 2024, 6:23
Ale misschien toch maar weer iets gevonden om ons wat druk in te maken :-/

Bij afmetingen van FL, AC enzo was dat allemaal rond de 32-33 weken, maar BPD (dus dia hoofd) stond op 35 weken (8,8cm?).

De baby ligt wel nog steeds dwars... Ik had gelezen dat deze meting niet altijd heel correct is mja, iemand toevallig wat meer info hierover? Alles online is zo in het Engels en allemaal zo vakjargon dat ik niet snap... Had het ook pas thuis gezien, anders had ik de gynae er wel over aangesproken mja...
Ik denk heel eerlijk gezegd dat als de gynaecoloog er niets van heeft gezegd dat het ook geen reden gaat zijn om je druk te maken. Hun zien alles en letten overal op, als het echt iets zou zijn zouden ze het lijkt me zeker melden en er eventueel uitleg bij geven. Ik zou niet te veel opzoeken, deed ik int begin ook en daardoor genoot ik veel minder van men zwangerschap. Mss kleine tip om gewoon lekker te genieten😊
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Minosh
Berichten: 1399
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 16 mei 2024, 9:53

@zwikkie: De afmeting zijn helemaal niet correct en als er iets mis zou zijn dan zeggen ze dat wel.

@tonpon: Ik ben nu 32w5d. begint te korten, wel last van paniekaanvallen, nog nooit gehad maar sinds 2 dagen zijn ze er

Tonpon
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 oktober 2023, 19:55

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Tonpon » 16 mei 2024, 10:50

zwikkie schreef:
15 mei 2024, 17:31

Ah dat klinkt eigenlijk exact hetzelfde als bij ons !!! Aleja, de situatie is wellicht wel wat anders, mijn vrouw had superveel gesnoept in de afgelopen maand toen.... Alsook het vruchtwater dat wat ruimere hoeveelheid was..

Wij zaten ook op 1.7kg op 29w5d , wat normaal voor ongeveer 32 weken was...

Onze gynae zei gewoon kortaf: alles van suiker laten....

Hij zei nu ook met dat het dus echt wel effect heeft gehad om suiker te laten, dat het dus geen gediagnoseerde zwangerschapsdiabetes is, maar dat het wel alle kenmerken ervan heeft.
Ik had eens je berichten teruggelezen maar die 1,7 kg was bij jullie toch op 28w? Dat is natuurlijk nog iets anders dan 30w.

Verder ga ik mee met toekomstigebam, ik denk dat je niet te zwaar moet tillen aan die metingen. Als de gynaecoloog er niets van zegt, zal er geen reden zijn voor paniek.

Zoals ik al zei, maakte mijn gynaecoloog er eigenlijk niet veel van dat de metingen al wat groter waren. Ik moet binnen 3 weken op controle en dan gaan we verder zien :)


Minosh, ik herken het. Omdat de Gyn zei dat er een mogelijkheid is dat ik 3 weken vroeger moet bevallen, komt de paniek hier ook. Ik voel me totaal nog niet voorbereid, heb precies nog niets in huis :?
Vanavond ga ik naar de laatste prenatale infosessie in het ziekenhuis. Ben benieuwd
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
05-2023: IUI heropgestart
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷

YDV
Berichten: 961
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door YDV » 16 mei 2024, 11:05

zwikkie schreef:
16 mei 2024, 6:23
Ale misschien toch maar weer iets gevonden om ons wat druk in te maken :-/

Bij afmetingen van FL, AC enzo was dat allemaal rond de 32-33 weken, maar BPD (dus dia hoofd) stond op 35 weken (8,8cm?).

De baby ligt wel nog steeds dwars... Ik had gelezen dat deze meting niet altijd heel correct is mja, iemand toevallig wat meer info hierover? Alles online is zo in het Engels en allemaal zo vakjargon dat ik niet snap... Had het ook pas thuis gezien, anders had ik de gynae er wel over aangesproken mja...
Als ik je mag geruststellen, ons beide zoontjes zaten met de diameter van hun hoofdje ook voor op schema. Op de 36 weken zat de BPD op 39 weken, dus 3 weken voor. Bij ons eerste zoontje zat dat ook altijd een paar weken voor.
Ze hebben gewoon in verhouding met het gemiddelde een groot hoofd denk ik 😅
Dus niks om zorgen over te maken als dat gewoon zijn eigen curve volgt.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 25 mei 2024, 17:13

Deze nacht heeft m'n vrouw niet kunnen slapen van de pijn thv haar middenrif :/

Vanmorgen naar de spoed/materniteit geweest, op de monitor zagen ze regelmatige contracties, was nog geen wee zei de dr. Gynae had dan een onderzoek gedaan nja, is niet echt veel uitgekomen...

Alles lijkt oke... Maar de pijn blijft nu wel, we zijn nu wel al ff thuis en tja twas dan ff wat beter maar nu weer erger...

Gynae zei om progebel 200mg bij te nemen om de baarmoeder wat te kalmeren maja ok da's vermoedelijk voor die contracties, maar die constante pijn thv haar middenrif weten we niet wat het is en het is nu wat erger geworden zelfs :/

Iemand hier ervaring mee of die iets herkenbaar hoort? :/

mich75
Berichten: 3009
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door mich75 » 25 mei 2024, 18:20

Kan door de baby komen, door te felle bewegingen. Doordat je organen steeds minder plaats hebben en sommige ook verplaatst worden zijn ze soms kwetsbaarder.

Ik heb door een verkoudheid met heel veel en hard hoesten gekneusde ribben opgelopen en een paar weken later aan de andere kant zelfs een spierscheur.

Ook ben ik eens wakker geworden van de pijn, ik dacht dat mijn buik ging openscheuren. Het was ons meisje dat zich draaide, de pijn heeft ook nog even aangehouden.

Laat je vrouw maar even rusten en Dafalgan nemen als de pijn te erg is.

Progebel gaat de baarmoeder inderdaad kalmeren. Ik heb gevraagd dat te mogen nemen bij mijn tweeling toen ik 30w was omdat ik veel te veel pijnlijke harde buiken had. Voor mij was het een wondermiddel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 25 mei 2024, 23:32

Kleine update, ze is ondertussen opgenomen in het ziekenhuis.

De pijn bleef aanhouden, blijkbaar is haar baarmoederhals ingekort sinds vanmorgen.

Hopelijk blijft dat niet doorgaan :s er bleven ook wel contracties plaatsvinden om de paar minuten…

Nja, proberen wat te slapen nu en morgenochtend terug naar het zh…

Hopelijk doet die Progebel z’n werk.
Als het zo blijft gingen ze wel verderzoeken vanwaar de maagklachten komen. Hoop alleen dat we niet met een prematuur gaan zitten :(

Minosh
Berichten: 1399
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Minosh » 26 mei 2024, 8:19

@zwikkie: ik hoop dat ze snel vinden wat ee is en dat de contracties wat gaan liggen zijn! Veel succes

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 26 mei 2024, 9:17

Dankjewel, pijn blijft aanwezig. Echo ok… kindje wel stuitligging :(

Radioloog komt straks, kon bvb galstenen zijn… hopelijk weten we straks meer.

toekomstigebam
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 26 mei 2024, 13:14

zwikkie schreef:
26 mei 2024, 9:17
Dankjewel, pijn blijft aanwezig. Echo ok… kindje wel stuitligging :(

Radioloog komt straks, kon bvb galstenen zijn… hopelijk weten we straks meer.
Hier ligt hij ook nog in stuit...hoever zijn jullie, ik dinsdag 31 weken. Dan mag ik ook nog is op controle dus ben benieuwd of hij na de controle vorige week van de vroedvrouw ook nog in stuit ligt😊 heel veel succes allesinds met het onderzoek! Hopelijk vinden ze het snel
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

zwikkie
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 september 2023, 11:30

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door zwikkie » 26 mei 2024, 13:51

toekomstigebam schreef:
26 mei 2024, 13:14
Hier ligt hij ook nog in stuit...hoever zijn jullie, ik dinsdag 31 weken. Dan mag ik ook nog is op controle dus ben benieuwd of hij na de controle vorige week van de vroedvrouw ook nog in stuit ligt😊 heel veel succes allesinds met het onderzoek! Hopelijk vinden ze het snel
34 weken en 2 dagen :) Mja ze lag steeds dwars en nu blijkbaar stuit gekozen :-/ mja komt wellicht door de ruime hoeveelheid vruchtwater. Maja ok, als het een keizersnee is dan is het zo, zolang alles maar OK gaat ... Was toch lichte paniek gisteren/vandaag...

Radioloog had niets gevonden, goed nieuws dus, geen galstenen of iets dergelijks.
Het komt dus van de maag voort hoogstwaarschijnlijk, dus voorlopig maagbeschermer nemen en iets om de ontlasting te versoepelen en tja wat afwachten.... Mocht de pijn terug verhogen moeten we wel teruggaan, maar op zich lijkt het nu wel al wat beter dan gisteren.

Met baby alles ok gelukkig, wat een paniek gisteren........... ongelofelijk hoeveel er door uw hoofd kan gaan op zo'n momenten. Hoop dat de zwangerschap snel succesvol achter de rug is hoor....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten