Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Inge86

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Inge86 » 8 november 2024, 18:28

@Poppemieke, hoe was je bloedname gisteren? HCG mooi verder gestegen? πŸ€πŸ€žπŸ»

@Cever, hoe was de echo vandaag?

@Luna, cava met de misselijkheid? Of ben je inmiddels ook begonnen met overgeven?

@Eva, hoe is het met jou?

Hier alles prima. Komende zondag tik ik de 12weken aan 😊 Ik kan het nog niet geloven. De tijd vliegt eigenlijk wel (nu toch, de eerste weken niet πŸ˜…)

Fijn weekend allemaal!

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 8 november 2024, 19:39

Goed nieuws, vanmiddag bevestiging gekregen dat we zijn gestegen naar 322. Dus dat zit al goed! 🀞
Inmiddels ook al een afspraak vastgelegd op materniteit in Tienen, 10 december, lijkt nog zo ver weg. Maar normaal gezien zou ik in de volgende 2 weken wel nog in jp Gent een eerste echo krijgen.

@Inge86 Geniet van je volgende mijlpaal! De tijd is iets heel bizar, die positieve test van vorige zaterdag lijkt al een eeuwigheid geleden. πŸ˜…
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 ❀️
20/11/24 - Eerste echo ☘️

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 10 november 2024, 8:42

Mijn misselijkheid is, raar maar waar, serieus gezakt sinds ik door heb dat ik om het uur iets moet knabbelen ☺️.
Ben wel nog heel kieskeurig wat ik eet, maar dit is zeker haalbaar πŸ‘πŸ». Ik was dan ook even in paniek omdat er een symptoom wegviel, maar aangezien mijn borsten nog groot zijn, ga’k van het positieve uitgaan.
Ik ben trouwens voor de eerste keer een volle week thuis geweest alleen (ik ben thuis gezet van het werk) en was zo bang me te vervelen, maar man, t was wel nog fijn. Elke dag een middagdutje 😳, brood bakken, dingen doen met de fiets, vertragen,… Ben wel altijd blij als er IEMAND thuis komt maar t is minder erg dan ik dacht.

@evaeke: wij tikken de 9 weken aan hΓ©? Ik vond week 5 en 6 zo slopend traag gaan, maar nu vliegt het voorbij, vind ik… Gaat het bij jou ook vlot?

@inge: 12 weken, wow. Ik tel wel echt op naar dat moment ☺️ Wil je het geslacht weten? (En ga je t delen?) Bij jou vielen de symptomen dan best goed mee hé? (Als ik me goed herinner)

@poppemieke: ik kreeg ook nog eerst een echo op fertiliteit. Dat is geruststellend al!!

@cever: hoe was je echo?

Dikke knuffel aan de rest. πŸ«‚
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. πŸ’•

Evaeke

Bericht door Evaeke » 10 november 2024, 16:37

@poppemieke: proficiat met de goede uitslag! Nu aftellen naar de echoπŸ₯°πŸ€

@cever: hopelijk had jij ook een goede echo! πŸ€

@inge: oh 12 weken al, ja de tijd gaat precies toch wel snel hihi. Heb je een keuze kunnen maken voor de opvang? 😊 met mij gaat eigenlijk alles goed, dankjewel. Nog wel momenten dat ik denk "huhh ben ik echt zwanger" 🀣 zeker op sociale gelegenheden waar nog niemand het weet voelt het altijd als ons grote geheim hihi, wat ergens ook nog nog wel fijn is πŸ₯° ik tel momenteel af naar de 12 weken echo!

@luna: inderdaad, aankomende woensdag ben ik 9 weken. Jij net een paar dagen eerder he? Gelukkig voel je je nu niet meer zo beroerd en weet je wat helpt. Ikzelf ben ook sinds enkele dagen met vlagen flink misselijk. Vooral bepaalde geuren kunnen me echt misselijk maken. Ik kan op zich nog alles verdragen qua eten, maar merk idd zoals jij zegt dat als je regelmatig iets kleins knabbelt de misselijkheid beter weg blijft. Fijn dat je kan genieten van het thuis zijn, ik denk ook wel dat het voor je lichaam Γ©n geest goed is om nu lekker te cocoonen thuis! Ik vind het fulltime werken best pittig opeens omdat ik me gwn zo moe voel. Bij mij op het werk weten ze nog van niks, maar wij mogen normaal ook blijven werken tot 1 week op voorhand. (Maatschappelijk werker op ocmw dus bureau job)

Fijne zondag dames πŸ€—

cever23

Bericht door cever23 » 11 november 2024, 10:10

Hallo dames,
@Inge86 en @Evaeke bedankt, ik had vrijdag een heel mooie eerste echo ! πŸ₯° een mooi hartje zien kloppen en kwam exact overeen met 6w5d. Mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 29/6. En die van jullie ?
Ik word niet meer opgevolgd in Jette en kan vanaf nu mij door mijn eigen gynaecoloog laten behandelen. Weer een mijlpaal! Op naar de volgende echo.

Ik heb dus geen keuze in kinderopvang. :shock: Van de +/- 20 opvangplaatsen (kinderdagverblijven en onthaalouders) heeft er maar ééntje plaats! Al de rest pas vanaf ten vroegste april 2026 en sommigen pas vanaf september 2026! Je zou al een plaats moeten reserveren lang vóór je zwanger bent! :shock:
Dus niet twijfelen om die afspraken te maken ! :)

@Luna, hier is de misselijkheid ook aanwezig. Inderdaad, kleine hapjes of van die nic-nacjes 's morgens voor je op staat helpen wel. Ik heb ook Primperan voorgeschreven gekregen van de dokter.

Evaeke

Bericht door Evaeke » 12 november 2024, 11:10

@cever mijn uitgerekende datum is 18/06 πŸ₯°
Wat fijn dat de echo goed was! Toch een opluchting he?
Nu ook aftellen naar de echo op 12 weken? 😊

Amai, gelukkig had er dan toch nog 1 opvang plaats he! Wist op voorhand echt niet dat het zo moeilijk was om opvang te vinden. Ik moet er ook dringend werk van maken..

Groetjes πŸ€—

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 13 november 2024, 9:09

Mijn datum is 16/6 β˜ΊοΈπŸ€—
Anders schrijf ik het van iedereen eens op in het eerste bericht hier van dit onderwerp. Dan kunnen we ernaar terug kijken…
-

cever23

Bericht door cever23 » 14 november 2024, 9:36

Amai, inderdaad een hele opluchting!
Ik heb nog een echo op 9 weken. Had dit zelf gevraagd aan de gynaecoloog en gezien mijn verleden (al 3 missed abortions gehad) begreep hij dit helemaal.

@Luna: leuk, goed idee! :-)

Inge86

Bericht door Inge86 » 14 november 2024, 13:44

Dag dames

@Cever, fijn om te horen dat je een eerste goede echo hebt gehad. Begrijpelijk gezien je medische achtergrond dat je nog een extra echo hebt ingepland.
Hoe is het met je misselijkheid?
Ik ben trouwens uitgerekend voor 25/05.

@Luna, leuk idee om iedereen zijn uitgerekende datum in je eerste bericht te zetten.
Ja, zotjes dat ik inmiddels die 12weken gepasseerd ben 😱. De tijd gaat plots sneller voorbij.
Ik heb inderdaad amper tot geen symptomen gehad, gespannen borsten en wat moe. Ik mag dus niet klagen😊.
Mijn partner wilt graag het geslacht weten en we gaan het ook wel delen. Niet via een gender reveal maar ik wil het ook niet zo droog zeggen: we verwachten een jongen/meisje. Ik bak heel graag dus vermoedelijk ga ik die richting uitgaan.
Hoe is het met jou? Doenbaar met de misselijkheid?

@Eva, de kinderopvang ligt nog niet vast. Vanavond gaan we naar de 2de crèche en dan gaan we beslissen.
Ben jij inmiddels al gestart met de zoektocht naar een kinderopvang?
Ik heb soms ook nog het idee: ben ik nu echt zwanger? Maar ik ga het moeilijker en moeilijker kunnen 'verstoppen'. Mijn collega's weten het (ik ben laborante en heb nu aangepast werk gekregen). Van de week zei iemand: ik begin een klein buikje te zien.
Dat is volgens mij nog niet van de baby maar eerder van mijn baarmoeder die aan het groeien is en mijn organen wat aan de kant duwen.

@Poppemieke, dikke proficiat met je mooie stijging! Hoe is het met jou voor de rest? Wanneer is je eerste echo?

Wij hebben de 12w echo achter de rug. Het was heel actief, het lag niet stil πŸ˜… de gynaecoloog heeft dus haar tijd moeten nemen om alles na te kijken. Maar alles was prima en ik mag stoppen met de Utrogestran πŸ₯³. Bloedname voor de nipt test is ook gebeurd. Dus nu spannend afwachten naar die resultaten πŸ€πŸ€žπŸ»

Daarnaast hebben we dinsdag mijn ouders ingelicht. Ze hadden het, zoals we hadden verwacht, niet zien aankomen (ze waren ervan overtuigd dat er bij ons geen zouden komen). Maar uiteraard waren ze wel heel enthousiast πŸ˜ƒ. Ons mama heeft zelfs enkele traantjes moeten weg vegen 😊
Morgen gaan we bij mijn schoonouders langs. Ik ben benieuwd hoe zij gaan reageren.

Evaeke

Bericht door Evaeke » 14 november 2024, 20:41

@cever: ohja heel begrijpelijk dat je dan nog een extra echo wil. Fijn dat de gynaecoloog daar ook begrip voor toonde.πŸ€—

@inge: amai die aankondiging zal echt heel leuk zijn gwst πŸ₯° je schoonouders zullen ook wel heel enthousiast reageren! Zag je op de 12 weken echo al meer dan op de vorige? Heb vandaag gebeld en die van mij is op 5/12 dan ben ik 12+1. Ik duim voor een goede nipt test! Maar daar moeten we vanuit gaan heπŸ€πŸ€ leuk dat je het geslacht gaat aankondigen met een eigen gemaakt gebak! Dat maakt het net wat leuker heπŸ₯³

Oh okΓ© ik ben benieuwd of je de keuze makkelijk gaat kunnen maken tussen de 2 opvangplaatsen. Wel fijn als het vast ligt hΓ©. Ik ben er nog niet aan begonnen nee, terwijl ik eigenlijk weet dat ik wel dringend in actie moet schieten. Vind dat precies zo eng "om dat nu al te doen" ofzo? Pff ik denk teveel na πŸ™ˆ

Veel liefs aan iedereen, fijne avond. πŸ€—

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 19 november 2024, 16:22

@poppemieke; wanneer ben jij uitgerekend?

De rest van de datums staan in het eerste bericht 😊
-

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 20 november 2024, 20:26

Heyhey!

Ben eventjes niet hier geweest en heb precies heel wat in te halen!

@Luna2206; bij mij zou het voor 15 juli zijn. Dus exact een maandje verschil met jou, zie ik. Dus als je tips hebt voor de komende kwaaltjes, altijd welkom. Vandaag zo misselijk geweest dat ik amper iets binnen kreeg, maar ik ga zeker je tip over het regelmatig iets eten uitproberen!

@cever; Wat fijn te horen dat je echo goed verlopen is! Minder fijn is je ervaring met het zoeken naar kinderopvang. Ik krijg al schrik voor de antwoorden die ik ga krijgen op mijn aanvragen. Ik heb er afgelopen weekend werk van gemaakt, wat ik nog steeds bizar vind om te doen zo vroeg in de zwangerschap.

@Evaeke; Ondertussen al in actie geschoten voor de opvang? :P Ik snap dat je het wat voor je uit schuift, ik had die drang ook. Maar begin eraan, anders ga je het je misschien beklagen.

@inge; zeker doen die zelfgemaakte gender reveal! Dat maakt het toch altijd net iets specialer. Officieel het eerste trimester voorbij, voor je het weet ligt die kleine te wriemelen in je armen ipv je buik. Hoe valt je alternatief werk mee? Ik ben ook uit het labo verbannen en het voelt toch wat raar om nu hele dagen bureauwerk te moeten doen.
Ik duim mee voor een goed resultaat op de NIPT! πŸ€πŸ€

Kleine update over mijn kleintje: vandaag eerste echo gehad op fertiliteit op 6w+1d en alles ziet er goed. Kleintje meet 0,46 cm en ik heb het hartje zien kloppen πŸ₯°. Ik had echt niet verwacht of durven hopen dat het hartje nu al zichtbaar ging kloppen, maar hij/zij doet zijn/haar best. De gynaecoloog zei ook direct dat het al een uit de kluiten gewassen vruchtje was voor de termijn. Maar als ik het zo opzoek lijkt me het vrij normaal? Ze hebben ook nog eens mijn hcg bepaald: 24813, dus het ziet er allemaal wel goed uit. πŸ€ Op dit moment zijn de kwaaltjes beperkt tot vermoeidheid, pijnlijke borsten en wat misselijkheid, dus we zien wel wat er eventueel nog bij komt.
Volgende echo: 10 december bij mijn eigen gynaecoloog, dan zou ik net 9 weken zijn.

Ondertussen ook de familie ingelicht. De meesten wisten wel dat ik bezig was met het traject om bam te worden en waren dan ook heel enthousiast om te horen dat het gelukt was. Maar er waren ook familieleden die niet eens wisten waar ik mee bezig was en laat me zeggen hun reacties waren geld waard om te zien. Eerst die shock die dan omslaat naar vreugde. Achteraf gezien heb ik echt spijt dat ik het niet gefilmd heb. Lesje voor de toekomst als ik het geslacht bekend maak :wink:

Veel liefs allemaal en fijne avond dames!
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 ❀️
20/11/24 - Eerste echo ☘️

Evaeke

Bericht door Evaeke » 22 november 2024, 11:39

Hey Poppemieke!

Ik ben uiteindelijk in actie geschoten ja πŸ™ˆ we hebben ons aangemeld voor opvang. De 2 plaatsen waar we voorkeur voor hebben, hebben plek vanaf oktober/november 2025 dus ik denk dat het goed gaat uitkomen.

Wat fijn om te horen dat alles goed gaat, een goede eerste echo geeft toch al wat vertrouwen hΓ©! Nu weer aftellen naar de volgende πŸ₯° hier nog aftellen tot 5/12 en dan hopen op een goede 12w echo en niptest!

Wat fijn dat je sommige familieleden zo hebt kunnen verrassen, is toch speciaal hΓ© en al helemaal als ze van niets weten! Geniet er maar vanπŸ€—

Fijn weekend allemaal!

Inge86

Bericht door Inge86 » 23 november 2024, 9:09

@ Poppemieke, toch een speciaal moment eh, die eerste echo. Maar wat fijn dat alles goed was. Nu aftellen naar de volgende πŸ˜‰
Mijn alternatief werk valt wat tegen. Zo een ganse dag aan een bureau zitten, is niets voor mij πŸ™ˆπŸ˜Š Maar alles voor het goede doel eh πŸ˜‰.

@Eva, ik begrijp heel goed dat je wat even gewacht had voor de kinderopvang. Maar niet iedereen is zo. Zo waren wij vorige week nog langs geweest bij een kinderopvang en ik stond perplex dat wij al zo 'ver' in de zwangerschap stonden. Sommige andere koppels moesten nog een eerste echo krijgen.
Op de 12weken echo zie je al veel meer dan de eerste op 6-7weken. Ze controleren dan ook al een aantal dingen. We hebben bij ons kindje bv de blaas gezien, de 2hersenhelftjes, armpjes, vingertjes, beentjes,..
Ze meten dan ook de nekplooi (voor het risico op syndroom van Down te bekijken). Nekplooi moet onder de 3mm zijn. Uiteraard wordt dit ook bij de NIPT getest.

Hoe is het met de rest? Veel last van kwaaltjes?

Wij hebben een spannende week achter de rug. Begin van deze week had ik wat bloed verlies (nooit gehad in die eerste 12weken). Waarschijnlijk een bloedvaatje ofzo gesprongen maar alles is nog ok.
Gisteren de uitslag van de NIPT gekregen en de resultaten waren ok, geen afwijkingen.
Op naar de volgende mijlpaal, de 20weken.

Fijn weekend allemaal!

Avocado

Bericht door Avocado » 25 november 2024, 14:39

Mag ik met jullie meedoen? Als ik 40 weken reken, zou onze datum 31 juli zijn, dus het kan nog net :P
Langs de ene kant nog veel schrik wat er allemaal kan mislopen, maar langs de andere kant al aan het dromen van een mooie kerstverrassing die we onze dichtste familie hopelijk kunnen geven! Dan zou ik exact 8 weken zijn dus normaal al met onze eigen ogen gezien dat er wel degelijk iets groeit? (voelt nu nog zo onwerkelijk, ook al had ik vrijdag 2 duidelijke streepjes en vandaag een positieve bloedtest!)
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief!

Plaats reactie