Uitgerekend februari-maart 2023

Plaats reactie
YDV

Re: Uitgerekend februari-maart 2023

Bericht door YDV » 16 februari 2024, 10:37

Dittyke schreef:
1 februari 2024, 22:49
Bedankt voor jullie reacties ivm het slapen. Die slaapcoach is mss wel een goed idee. K&G heb ik al 2 maal gecontacteerd ze gaan me terugbellen maar tot op heden nog steeds niets gehoord 🙄.
Wat het eten betreft hier gaan groente en fruitpapjes met moeite er in alle andere dingen gaan dan wel weer goed 😂. Boterhammen gaat hier vrij goed ook kipfilet is hier een graag gezien hapje tijdens de middag. De moeten hier vanalles bij haar zetten om haar bezig te houden tijdens het eten van het groente en fruithapje dan lukt het gelukkig wel.
😂 een hele opgave soms. En broccoli is hier helemaal een ramp, 1 hap en dan weigert ze dit. Al een aantal keren geprobeerd.
Wou even inbreken: een tip voor broccoli: beetje zoete aardappel bij doen (hoeft niet veel te zijn). Zo wou ons zoontje het wel, anders was het ook na 1 hap weigeren. 😉
Voor het slapen: bij ons ook zo periodes gehad maar hier ging het telkens na een tijdje vanzelf over. Hij startte wel telkens in zijn eigen bedje, sliep zelfstandig in maar nadien werd hij snachts wakker en niet meer ik zijn bed te krijgen. Volgens mij had het te maken met periodes dat hij veel leerde en te verwerken had. Maar het ging dus vanzelf voorbij.
Ook een goeie slaapcoach op Instagram is Snugglesanddreams. Zij heeft ook een boek dat je kan aankopen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Margootje

Bericht door Margootje » 9 januari 2025, 15:56

Even vanonder het stof gehaald

Mijn meisje is 22 maanden.
Pas beginnen stappen op 18 maanden.
Praten gaat zoooo traag. Echt ze praat nauwelijks.
Dansen doet ze graag.
Ze trekt ook de gekste bekken. Ze is zo expressief in haar gezichtje.
Ze haat het bij de onthaalmoeder en dat is best zielig.
Ik overweeg om haar alsnog naar een crèche te doen, bij de onthaalmoeder wordt er niets met de kindjes gedaan. De mijne zit er gewoon in een hoekje te wachten tot de uren wegtikken.

Zal blij zijn als ze naar de kleuterklas kan!

Vele groetjes
Prettig nieuwjaar iedereen!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Dittyke

Bericht door Dittyke » 11 januari 2025, 14:03

Margootje schreef:
9 januari 2025, 15:56
Even vanonder het stof gehaald

Mijn meisje is 22 maanden.
Pas beginnen stappen op 18 maanden.
Praten gaat zoooo traag. Echt ze praat nauwelijks.
Dansen doet ze graag.
Ze trekt ook de gekste bekken. Ze is zo expressief in haar gezichtje.
Ze haat het bij de onthaalmoeder en dat is best zielig.
Ik overweeg om haar alsnog naar een crèche te doen, bij de onthaalmoeder wordt er niets met de kindjes gedaan. De mijne zit er gewoon in een hoekje te wachten tot de uren wegtikken.

Zal blij zijn als ze naar de kleuterklas kan!

Vele groetjes
Prettig nieuwjaar iedereen!
Hier is de dochter ondertussen bijna 23 maanden en praten wil hier ook niet vlotten. Stappen en dergelijke doet ze al sinds 13 maanden. Maar praten dat wil ook niet vlotten.
Ze zegt wel mama papa, daar, diet, ja en nee, nam (eten en drinken bedoelt ze hier mee. Voor de rest wijst ze of komt ze ons halen om uit te halen wat ze wil . En veel onbegrijpelijk brabbelen. Ik twijfel ook wel of we niet verder moeten gaan ? Ze begrijpt wel alles wat we vragen wat ook al goed is lijkt me.
Ziet ze de noodzaak niet of lukt het niet geen idee.
Ze is ook nog wel nooit naar de crèche of onthaalmoeder geweest aangezien er altijd iemand thuis is.
Ben eens benieuwd wat jullie idee hiervan is. 😃
Geen idee
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02/23🥰🥰🥰🥰

Margootje

Bericht door Margootje » 12 januari 2025, 21:18

Hey Dittyke
Leuk om een update te lezen van “mijn groepje”.
Oh dat is idd ook weinig, ja brabbelen daar is de mijne ook mee bezig en daar ben ik al blij om want daarvoor was het gewoon meestal stilte.
Volgens mij zal het onze kindjes wel goed doen om met andere kindjes om te gaan eens ze naar de kleuterklas gaan, dat verwacht ik wel. Jouw kindje is dan wel altijd bij jullie maar ik denk dat ze toch heel veel leren van andere kindjes. Zoals je zelf zegt zijn jullie er voor haar en wordt ze op haar wenken bedient waardoor de noodzaak er niet is zich uit te drukken, zoals je schrijft. Als ze met andere kindjes gaan willen spelen gaan ze wel moeten woordjes gebruiken.
De mijne gaat naar de onthaalmoeder maar er zijn daar maar twee kindjes die ongeveer even oud zijn en ze zondert zich er af omdat het daar een zakdoek groot is en ze haar “space” nodig heeft. Ze wil dan niet met andere kindjes spelen, hoewel ze in de zomer in de speeltuin niet liever deed, maar daar had ze dus vrijheid.
Mijn dochtertje stapte pas op 18 maanden dus ze neemt wel voor alles haar tijd.
Als ik lees op het internet zinkt de moed me in m’n schoenen, dan moeten ze al kunnen tellen en kleuren sorteren en praten in zinnen van drie woorden. Ik vind het dan zelf een geruststelling om te horen dat ze niet alleen is die nog in de brabbel fase zit.
2,5 jaar is naar verluidt de leeftijd waarop de taalontwikkeling in een stroomversnelling gaat. Dus ik wacht denk ik die leeftijd af.

Ze kan wel echt mega hoge torens bouwen haha dat is dan wel haar super power.
Als ze maar gezond zijn zeker! Daarover heb ik niet te klagen, ze is omzeggens nooit ziek.
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

mich75

Bericht door mich75 » 13 januari 2025, 12:44

Ik kom even inbreken.

Zelf was ik heel laat met praten, naar het schijnt pas op 26 maanden, maar dan wel ineens in zinnen. Hierdoor vond ik het ook niet erg dat mijn kindjes laat waren met praten, mijn omgeving vond het eerder 'raar' en 'onrustwekkend'.

De 3 oudste kwamen niet veel verder dan enkele woordjes toen ze op school begonnen en nu gaat het prima. Onze zoon was eigenlijk heel laat en loopt nu misschien nog wel wat achter (5,5 jaar) maar op school zeggen ze dat het goed gaat. Toen die 3 was waren zijn magische woorden 'ook' en 'nog' om zo te krijgen wat hij wou.

Voordeel van kindjes die later beginnen praten is dat ze creatiever zijn, moet ook wel om te krijgen wat ze willen hebben.

De jongste is veel vlugger beginnen praten, in verhouding met de anderen, maar nog iets later dan het 'gemiddelde kind'.

De 3 oudsten zijn naar een groepsopvang/minicrèche geweest tot het moment dat ze naar school gingen. De jongste is door omstandigheden, maar tot haar 16 maanden geweest.

Ieder kind is anders en ontwikkelt op zijn eigen tempo, het komt allemaal wel goed.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Dittyke

Bericht door Dittyke » 13 januari 2025, 13:43

Blij te horen dat er nog kindjes laat gaan praten.
Want als je online kijkt moeten ze inderdaad al aardig wat kunnen spreken op 2 jaar en dat zien we hier echt niet gebeuren 😅. We moeten toch nog langs kind en gezin in februari dus we zullen wel horen wat ze daar te vertellen hebben. Is ook al weer geleden van als ze 15 maanden was.
Ik hoop inderdaad dat als ze eens naar school gaat dat het dan wat gaat vlotten met praten. We kunnen er toch niet veel aan veranderen. Ik ga wel wekelijks turnen met haar in de kapoentjesgym zodat ze toch wat in contact komt met andere kindjes van haar leeftijd anders zou ze constant tussen volwassenen zitten. 😂 dit doet ze ook graag. Alleen merk je dat ze niet goed kan delen aangezien ze enig kind is 😂😂.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02/23🥰🥰🥰🥰

Plaats reactie