Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Poppemieke

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Poppemieke » 28 december 2024, 11:35

@avocado Ooh jammer van het griepje maar het blijft toch even magisch om je nieuws te kunnen delen. Hopelijk voelen jullie je snel beter!

@inge Hier was er ook al heel snel een buikje te zien. Voorlopig nog niet echt bijgekomen omdat ik ´s avonds niets binnen krijg.
Rond 8 weken paste ik al niet meer in mijn vertrouwde jeans en ben ik overgeschakeld op kleedjes en zwangerschapsbroeken. Zeker omdat ik nu vooral zittend werk moet doen en dan zo´n spannende broek, nee dank je! ☺️
Toen was het vooral opgeblazen maar nu (11w) kan ik echt m´n buikje niet meer verbergen. Voel ook al een paar weken mijn baarmoeder al goed boven m´n schaambeen zitten.
M´n moeder zei gisteren nog dat ik de traditie mooi ga verder zetten en echt gigantisch ga zijn tegen het einde van de zwangerschap. Langs moeders kant al verschillende generaties met een geboortegewicht van minstens 4 kg dus ik weet wat me te wachten staat. 😅
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Evaeke

Bericht door Evaeke » 31 december 2024, 15:41

Ik ben nu 16 weken en mijn jeansbroeken zitten ook niet meer zo fijn 🤣 heb gisteren de 1e zwangerschapsbroek gekocht! Stoffen/lossere broeken, zeker zonder knoop lukken voorlopig nog maar je begint toch ook wel een buikje te zien hihi 🥰

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling straks en een super fijn 2025! ✨️✨️

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 1 januari 2025, 10:06

Ook ik ben vanaf 8 weken (!) zwangerschapsbroeken beginnen dragen. Ik voelde me toen daar niet zo goed bij omdat dat “te vroeg” was. Uiteindelijk bleek ik maar +0,600kg bijgekomen te zijn maar toch echt al een buik!

Nu met 16 weken duidelijk zichtbaar (toch nog maar +1,5kg maar de laatste dagen gaat het vlug!) Mijn schaamte is omgezet in trots.

Hier is de griep ook binnen gekomen in huis 🙁 ‘Gelukkig’ enkel mijn partner en plusdochter last…

Geniet van het nieuwe jaar! ❤️
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. 💕

Inge86

Bericht door Inge86 » 8 januari 2025, 19:59

Dag iedereen

Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2025! En dat we allemaal een gezond baby'tje op de wereld mogen zetten 🥰

Hoe is het met iedereen? De feestdagen goed doorgekomen?
Ik vind dat altijd een fijne periode maar ben wel weer blij dat het om is 😊. Het was wat teveel eten deze keer (of ik had er meer moeite mee).
De kilo's vliegen hier intussen ook aan. Ik moet dringend eens zwangerschapsbroeken bestellen.
Momenteel draag ik nog gewoon mijn kleedjes (een geluk dat ik veel winterkleedjes heb 😅).

Ik zit ondertussen in de helft 😱 damn, wat vliegt de tijd nu toch. Volgende week hebben we de 20w echo. Ik kijk er al naar uit 😊.

@Poppemieke, hoe was je 12w echo?

@Luna, ben jij gespaard gebleven van de griep? 🤞🏻Inmiddels iedereen in huis terug genezen?

@Eva, hoe reageerde de familie op de geslachtsonthulling?
Hier waren ze laaiend enthousiast. Niet dat het uitmaakte wat het ging zijn (een gezonde baby primeert uiteraard).
Ik had melocakes gemaakt en de schuimpjes gekleurd. Iedereen moest dus ook wel tegelijkertijd erin bijten zodat het toch wel wat leuk bleef voor iedereen. Ik heb het gefilmd en dat is nu wel leuk om naar terug te kijken 😊
(Pppssstt, we krijgen dus een 🩷)

@Avocado, heb je last van zwangerschapskwaaltjes?

@Cever, hoe is het met jou?

Fijne avond! 👋🏻

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 9 januari 2025, 13:42

Beste wensen voor dit geweldige jaar! ✨️
@Inge proficiat met jullie kleine meisje! En wat een leuke reveal, dat zal wel leuke beelden opgeleverd hebben! 🩷🩷

Hier was het ook veel te veel eten (en dit keer lag het wel echt aan mij want andere jaren niet zo heel veel last van). Maar dit jaar dus eens geen kerstkilo´s dus dat is misschien ook wel eens positief 😅. Buikje is wel al trots aanwezig, ik kijk echt uit naar die bolle buik en het voelen van de baby. 😍 Ondertussen is hier de misselijkheid wel zo goed als verdwenen, enkel ´s avonds niet echt trek als ik zelf eten moet maken. Als ik gewoon met de voetjes onder tafel kan schuiven, lukt het wel. Raar toch die zwangerschapskwaaltjes!
Op de 12w echo zag alles er heel goed uit. 🥰 Geen bemerkingen van de gynaecoloog, alles goedgekeurd!
Nu nog wachten op de uitslag van de nipt.🤞 Hopelijk laat deze niet te lang op zich wachten. Het is zo verleidelijk om even een paar verdiepingen naar beneden te lopen en te vragen of ze er een beetje haast achter zetten. 😅 Maar we zullen maar braaf afwachten.
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Evaeke

Bericht door Evaeke » 9 januari 2025, 17:49

Beste wensen voor jullie allemaal! Het jaar dat we onze kindjes mogen ontmoeten 🥰

De feestdagen waren inderdaad druk en leuk, maar idd ook altijd weer oké als ze voorbij zijn hihi. Ik heb me met kerst opgeblazen gevoeld en het laat op blijven op oudejaarsavond heeft me 2 middagen op de zetel gekost 🤣

@inge ohh hoe leuk en origineel! Proficiat met jullie meisje 🥰
Wij hebben met kerst bij de familie zo'n confetti knaller laten afgaan hihi. Ook erg enthousiaste reacties! Wij krijgen ook een meisje 🥰🩷

@poppemieke spannend he dat wachten op de niptest! Komt goed🍀 wij hebben 1 week moeten wachten op het resultaat. Wil je het geslacht weten? 😊

@luna,cever & avocado hopelijk is met jullie ook alles goed! 🍀

Liefs🌸

Avocado

Bericht door Avocado » 13 januari 2025, 13:30

Hopelijk iedereen hier in goede gezondheid ondertussen!
Ik ben genezen en heb weer nergens meer last van, alleen af en toe mijn baarmoeder die wat trekt en mijn groeiende borsten die jeuken :lol:
Maandag is het tijd voor onze 12 weken echo, we kijken er hard naar uit. Ik heb gelukkig al wat minder stress dan bij de 8 weken echo. Eerst keek ik er ook naar uit om het met iedereen te kunnen delen, maar opeens heb ik eigenlijk niet veel zin in al dat geregel op het werk en aan iedereen dezelfde vragen beantwoorden...we zullen zien.

Mag ik eens iets vragen, wanneer zou jullie kleintje starten bij de opvang? Ik heb gewoon de wettelijke 15 weken gerekend en nog een weekje extra voor de wendagen, maar ondertussen begin ik mij heel erg schuldig te voelen dat hij/zij al met 3,5 maanden fulltime naar vreemden moet. Geen idee of we dat contract nog kunnen opschuiven, maar zou misschien pas in januari willen beginnen, in plaats van half november. Voor mezelf lijkt dat lang, maar ik ben degene met het meeste verlof (partner werkt freelance).
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 14 januari 2025, 3:28

Avocado schreef:
13 januari 2025, 13:30
Hopelijk iedereen hier in goede gezondheid ondertussen!
Ik ben genezen en heb weer nergens meer last van, alleen af en toe mijn baarmoeder die wat trekt en mijn groeiende borsten die jeuken :lol:
Maandag is het tijd voor onze 12 weken echo, we kijken er hard naar uit. Ik heb gelukkig al wat minder stress dan bij de 8 weken echo. Eerst keek ik er ook naar uit om het met iedereen te kunnen delen, maar opeens heb ik eigenlijk niet veel zin in al dat geregel op het werk en aan iedereen dezelfde vragen beantwoorden...we zullen zien.

Mag ik eens iets vragen, wanneer zou jullie kleintje starten bij de opvang? Ik heb gewoon de wettelijke 15 weken gerekend en nog een weekje extra voor de wendagen, maar ondertussen begin ik mij heel erg schuldig te voelen dat hij/zij al met 3,5 maanden fulltime naar vreemden moet. Geen idee of we dat contract nog kunnen opschuiven, maar zou misschien pas in januari willen beginnen, in plaats van half november. Voor mezelf lijkt dat lang, maar ik ben degene met het meeste verlof (partner werkt freelance).
Ik breek hier even in 🫣😅
Onze dochter is geboren op 21/07/24 (was uitgerekend volr 4/8/24) en gaat naar de onthaalmoeder sinds 6/1/25 (dus op 5.5maand). Haar nichtje (mijn metekindje) is geboren op 16/07/24 en gaat naar de onthaalmoeder vanaf ze 3.5maand was. Ze zeggen hoe jonger, hoe gemakkelijker ze wennen.. maar hier zien we tot nu toe geen verschil tussen de 2..
Wel ben ik persoonlijk écht blij dat we pas in januari gestart zijn! Die tijd samen, als ze zo klein zijn, heb je maar 1x en komt nooit terug.. ik zou zeggen (als het haalbaar is natuurlijk) geniet er zo lang mogelijk van samen met je kleintje! Ik heb hier mijn moederschapsrust opgenomen en daar al mijn opgespaard verlof achter geplakt 😅 heel blij dat ik het zo gedaan heb!

Inge86

Bericht door Inge86 » 15 januari 2025, 16:46

Hey allemaal

De 20weken echo heb ik deze week gehad. En alles is in orde met ons meisje 🥰 Mijn placenta ligt vanvoor dus ik voel ze, jammer genoeg, nog niet veel.

@Poppemieke, heb je inmiddels de resultaten van de Nipt?

@Eva, wat leuk dat jullie ook een meisje verwachten!! 🩷

@Avocado, alvast succes maandag met de 12weken echo🤞🏻🍀

Ivm de kinderopvang:
Ik ga al mijn zwangerschapsverlof na mijn bevalling op nemen (muv van die ene verplichte week). Daar koppel ik dan 1maand borstvoedingsverlof aan (onbetaald maar kunnen we perfect overbruggen). En daaraansluitend neem ik nog 3,5week verlof op. Ik zou de laatste week van oktober terug moeten gaan werken (dan zou ze 5m zijn). Maar ons kleintje gaat half november pas naar de crèche (2dagen/week). Mijn partner neemt dus nog verlof na mijn verlof. Dus dan is ze quasi 6maanden vooraleer ze naar de crèche zal gaan (dat zal ervan af hangen wanneer ze geboren wordt)
Bij ons komt er maar 1kindje. Dus ik wou ook zolang mogelijk van haar gaan genieten want ze zullen snel groot worden.

@Cever, Luna, met jullie ook alles goed?

Groetjes 👋🏻

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 19 januari 2025, 21:21

Heyhey!

Top dat alles oke was @inge. Je bent halfweg! 🎉 Hier ligt de placenta ook vooraan, dus het zal jammer genoeg nog wel even duren vooraleer ik m´n kleintje ga voelen. NIPT was helemaal oké en de gender reveal is gepland 🩵🩷. Ik ga het nog even voor mezelf houden totdat de familie/vrienden op de hoogte zijn, moest er hier toch bekenden aanwezig zijn. 😉

@avocado heel veel succes met de 12w echo en nipt maandag!
Opvang is hier nog een groot vraagteken, maar ik heb sowieso ook gerekend op 15 weken zwangerschapsverlof + lactatieverlof na bevalling waaraan ik nog al mijn verlof kan koppelen. Dan zou kindje 4,5 maanden zijn wanneer het naar de opvang zou gaan (als er al een plaatsje is). Als ik kon zou ik langer thuisblijven maar als alleenstaande is dat een moeilijke. Ik zou nu al beginnen huilen als ik er aan denk om hem/haar zo klein achter te laten dus ik snap je volledig. Noodoplossing blijft nog steeds full time bij mijn grootouders, wat voor mijn gemoedsrust misschien wel nog de beste oplossing zou zijn. 🙈
We zien wel, alles valt uiteindelijk wel in de plooi.

Met de rest alles oke?
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

cever23

Bericht door cever23 » 20 januari 2025, 16:27

Hey allemaal !
Hier alles prima in orde ! Af en toe wat last van bandenpijn, maar verder voel ik me eigenlijk heel goed.
Hier ook terug een meisje waar we heel blij mee zijn! 🩷
Ik heb binnen 3 weken mijn 20 weken echo. Ik vond het eerste trimester vrij traag gaan, maar nu vind ik het echt zo snel gaan!
Mijn placenta ligt achteraan en ik voel ze sinds enkele dagen echt goed bewegen. 🥰 (wel 2e zwangerschap)

@Inge: ook een meisje, super :-) Je zal ze binnenkort wel meer beginnen voelen.

@Avocado : hoe was de echo ?
Laatst gewijzigd door cever23 op 5 februari 2025, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 22 januari 2025, 5:21

@advocado: Succes met de 12weken-echo en de uitslagen van de NIPT. Is altijd zo een spannende periode 🍀. Ik vond de eerste 12 weken ook ontzettend traag gaan en daarna vliegen de weken voorbij.

Ik neem de 15w, nadien nog 1maand ouderschapsverlof en dan sluit ik er nog verlof op aan. Hij zal ong 5/ 5.5maand zijn. MAAR mijn partner zei altijd dat ouderschapsverlof nog leuker is als je kind een kleuter is omdat ze dan echt beseffen dat mama hun kan komen halen op school (als je ouderschapsverlof mag inbouwen in je wekelijks rooster natuurlijk, hangt af van je werk).

Ik denk trouwens dat iedereen zich wel ergens schuldig om voelt, hoor. Wij hebben weinig opvangnet dus ons kindje zal 3 volle dagen (ma-di-woe) en 2 halve dagen (do-vrij) naar de crèche gaan & dan nog eens 1 halve dag bij mijn ouders (za). Mijn hart breekt nu al 🙈 Vooral omdat ik op donderdag thuis ben en in de eeuwige strijd zit (nog steeds) om hem al dan niet een half dagje te laten gaan voor het huishouden en/of zelfzorg. Onze crèche is wel op mijn werk, dus ik mag over de middag gaan voeden enz… Zolang hij er geen last van heeft.

Hoe zit het bij jullie allemaal? Hoeveel dagen gaat jullie kindje nr de opvang?

@poppemieke: mijn placenta lag ook vooraan maar is mee verschoven met het groeien van mijn baarmoeder. Dus nu ligt hij meer naar achter én voel ik de baby al vanaf 18w!
Dus mss verandert het ook nog? 🙏

Dinsdag hebben we de 20-weken-echo en ik voel de baby heel duidelijk (vaak al op vast momenten- kort na de middag, in mijn bed ‘s avonds en nu 😅 5u ‘s nachts!) Het is wel magisch 😍
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. 💕

Avocado

Bericht door Avocado » 22 januari 2025, 12:08

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er ondertussen uit dat we voor een middenweg gaan, ik ga vragen de opvang nog een beetje uit te stellen (fingers crossed dat ze dit toelaten), maar wel in december beginnen werken. Met Kerst is de opvang een week dicht, dus dit laat ons toe om eerst rustig te zien wat het geeft met een pauze ertussen. Het zou 5/5 zijn, hopelijk went dit snel. Ik wil inderdaad wel als ons kindje naar school gaat, ouderschapsverlof nemen om woensdag namiddag thuis te kunnen zijn. Mijn vriend kan hopelijk tegen dan ook weer wat verlof opnemen.

De echo maandag was echt fantastisch 😍 Ik wist niet dat het zo leuk ging zijn en ik nog zoveel verliefder kon worden. Het is echt een mini mensje nu, ik vind het gezichtje echt al op mijn vriend lijken, maar hij zegt dat dat niet kan zo vroeg haha.
Het heeft lang geduurd, want baby was aan het springen en dansen, de dokter had het moeilijk om alles te meten :lol: Maar uiteindelijk alles perfect. Jongen of meisje hebben we niet kunnen zien met al die moves, dus dat is wel nog 1 à 2 weken wachten op de bloedresultaten!
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Ada

Bericht door Ada » 22 januari 2025, 18:59

Omdat ik denk dat een paar mensen mijn verhaal hier volgden, wil ik even laten weten dat ik ook terug zwanger ben. Bijna 22 weken.

Het was een vreselijke rollercoaster.
6de icsi. 17 follikels. 7 eicellen. Maar 1 embryo op dag 5.
Vreselijke arts die de terugplaatsing deed waardoor ik niet kon stil liggen omdat ik begon te wenen door haar belachelijke opmerkingen. Ik kon me al niet meer inbeelden dat het zou lukken en bereidde me mentaal al voor op icsi 7.

Uiteindelijk dan veel te lage hcg’s.
19 op 3w6
63 op 4w3 (niet verdubbeld om de 48u)
388 op 5w (wel verdubbeld)
1269 op 5w6 (maar om de 4d verdubbeld)

Op 5 weken gigantisch hematoom rond het vruchtzakje. Maar ja, wel een vruchtzak dus moest afwachten tot 6w5. Dan kon ik cytotec nemen als er geen hartslag was. Ik mocht zelfs al stoppen met utrogestan (ik had heel hoog progesteron door de punctie, meer dan 200 dus het zou toch geen verschil maken).
Na die bloedname met hcg van 1269 was helemaal duidelijk dat het niet goed zat. Het waren verschrikkelijke weken. Ik was continu bang voor veel bloedverlies.
Maar dan, ja mirakel; een hartslag op 6w5. Het hematoom was al bijna volledig geresorbeerd. De fertiliteitsarts wist niet wat ze zag. Weer een week verder sukkelen. Toen was het embryo veel te klein (7w1 en was 7w6). Maar ja dat hartje klopte nog dus weer wachten. Mijn fertiliteitsarts met toch veel ervaring had dit soort iets nog nooit zien goedkomen.
Op 8w6 nieuwe echo. Juist op de dag dat mijn 2de kindje gestorven is in mijn buik vorig jaar. Was eigenlijk een zekerheid dat het wel over zou zijn. En dan ja, een embryo van 8w4 qua grootte en niks raar te zien verder.
Ik kon er nog altijd niet in geloven, nog zoveel hordes te gaan.

Maar ik geraakte tot aan de nipt. En die mislukte. Het hoofdje leek ook aan de kleine kant te zijn op 12-13w dus voor mij een bewijs dat er wel een chromosoomafwijking zou zijn. Die komen ook vaker voor bij lage hcg’s (ook bij hele hoge). En ook bij mislukte nipten. Uiteindelijk na nóg eens 10 dagen wachten wist ik op 14w4 dat de nipt normaal was.

Sinds 16w weer zwangerschapsdiabetes maar ok, I’ll take it.

Vandaag 20w echo gehad en de dokter zag niets abnormaal bij de baby. Het is zo onwerkelijk dat het echt een baby is…
Het enige probleem nu is dat de placenta voor de uitgang ligt. Ik had een paar dagen geleden ook opeens bloedverlies (na wat teveel gedaan te hebben). Dus dat was serieus schrikken en bang dat het toch voorbij zou zijn. Het zullen nog hele bange maanden worden.

Ik weet niet of ik hier verder nog zal schrijven. Ben niet echt mee met dingen die “normale zwangeren” doen omdat ik na de stilgeboorte vorig jaar niks durf voorbereiden ofzo.
Maar laten we hopen dat dit echt een mirakelbaby blijft en dat hij blijft leven…
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

mich75

Bericht door mich75 » 22 januari 2025, 19:27

@Ada, wat fijn om een update te lezen. Gefeliciteerd!

Wat een rollercoaster is het al geweest zeg en het zullen inderdaad nog moeilijke maanden worden, maar hopelijk kom je ze vlot door.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie