Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Uiltjes

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 25 mei 2016, 23:37

@bluepixie: tis da he, ik ontzie het mij soms ook terwijl het niet echt te ontzien is hoor om wandelingetje te gaan doen maar toch..zondag ben ik wel toerke met de auto gaan rijden omdat man dan thuis was en dan wil je toch sneller dat hij stopt met wenen vind ik.
Vandaag dus gewoon binnengebleven en nu net terug van n vriendin. Daar heeft hij ook eerst niet gsslapen en ook efkes geweend, dan nog efkes weer gedronken en dan uiteindelijk op mij in slaap gevallen. Dan heel tijdje laten liggen omdat hij eindelijk sliep en nu slaapt hij nog. Mét dikke pamper maar ik ga nu ook slapen en wel zien wanneer hij wakkerwordt. Grrr, had nog graag zn pamper nu ververst maar wil hem niet storen;-). Denk dat het gewoon zwaar clusterdrinken zoals ze dat hier noemen is.. Binnen 2 weken avondje gepland dus tegen dan zou ik zeker eens afkolven willen geprobeerd hebben:-) dan doe ik n poging om hem eens n avond bij oma te laten..
@aria. Ja als dat lukt zou ik als ik ga werken mss nog smorgens en savonds geven, maar kans bestaat dat er al snel niet genoeg melk meer is. Plan is om voorraadje diepvries te hebben maar kans bestaat dan ook dat ze dat niet meer moeten hebben dan ook heb ik al ghoord. Elk kind is anders dus afwachten. En moet ook lukken met de prodjctie he;-)Maar zorgen voor later, eerst al de eerste 3 maanden sowieso:-).
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 mei 2016, 10:59

@Uiltjes: klinkt als reflux... voor zover ik er iets van weet... De speen die je trouwens zoekt en gelijkend is op de tepel heet Calma van Meleda. Hier ook aageschaft, gaat goed!

Had hier dus gisteren nadat de vroedvrouw langsgeweest was een hele tekst gepost maar is opnieuw verdwenen. Werkpuntje voor het forum om duidelijker aan te geven wanneer er iemand al gepost heeft terwijl jij aan het schrijven was, want de pagina ziet er hetzelfde uit dus je sluit af maar je bericht staat er niet op... :!:

Bon, mijn vroedvrouw heeft Gust nu heel flink zien drinken gisteren. Echt de ideale borstvoeding! Daarna begon hij opnieuw te overstrekken en te wenen en met zijn voeten te stampen. Hij had duidelijk weer ergens last van. Was blij dat er nu eindelijk eens iemand was die het kon zien, al was het 20x minder erg dan dat hij 's avonds kan doen. Zij vermoedt heel sterk dat hij reflux heeft. Ze heeft alles wat ze van info erover weet (haar cursussen enzo) nog eens doorgenomen en extra info opgezocht en komt daarop uit. De dag ervoor kwam hij elk uur in de namiddag voeding vragen (om te blussen waarschijnlijk) en 's avonds droegen we daar dan de gevolgen van: opnieuw uren ontroostbaar gekrijs, meewenen natuurlijk... Ik voel mij nu eindelijk serieus genomen door iemand. Eindelijk iemand die ermee instemt dat het niet normaal is dat hij zo veel en zo gigantisch krijst alsof hij vermoord zal worden.
Hebben nu een laatste "testsysteem" ingevoerd: ik kolf af bij elke voeding en hij krijgt afgekolfde melk in een fles. Zo weten we perfect hoeveel hij gedronken heeft en mogen we zeker zijn dat hij niet te veel of te weinig gekregen heeft. Dat neemt al een grote onzekerheidsfactor weg. Tussen zijn flessen moeten we minstens 3u tussen laten zodat zijn maag mooi leeg is. Leek mij een onmogelijke opdracht, maar sinds we ermee begonnen vroeg hij zelfs maar om het 3u15 of langer. Ik hoef nu ook de voormelk niet meer weg te gooien want in hetgeen ik afkolf zitten voor- en achtermelk mooi vermengd dus heeft hij daar geen last van. Hij heeft nu nog af en toe eens een darmkrampje, maar dat blijft mooi binnen de rede en hij blijft daar vrij kalm bij met zijn tuut en op mama's borst. Wanneer het er dan uit is is het weer in orde. Zijn stoelgang is ook opeens pindakaas geworden ipv mosterdwater (kon het niet beter omschrijven). Lijkt mij iets gezonder...? Zijn stoelgang was echt zo dun als water en telkens hij een wind liet kwamen er dan een paar drupjes mee die tussen zijn billen bleven zitten en voor rode huid zorgden. Hoop nu dat we dat daarmee ook kwijt zijn... Nu blijft het afwachten wat het zal geven, want reflux kan perfect enkele dagen beter zijn en dan opnieuw toeslaan. Maar gisteren was hij alvast de voorbeeldigste baby ooit! Nu drinkt hij, is hij even vrolijk bezig (tenzij die boer er weer niet uit wil...), wordt dan wat lastig omdat hij moe is, en valt in slaap tot de volgende voeding. En ik kan zelf het huis eens uit want mijn man heeft nu ook de mogelijkheid om te voeden, en het kolven hoeft nu ook weer niet echt stipt op het uur te zijn...
Ik dacht dat dit een hele rompslomp meer ging geven, vooral 's nachts omdat ik én moet een flesje geven (duurt ongeveer 20min) én moet kolven én in slaap moet wiegen. Maar zoals het nu is, ben ik vannacht slechts 45min op geweest voor het flesje, kolven en alles klaarzetten voor de volgende ronde. Het grote verschil is dat ik hem nu gewoon wakker kan meenemen naar bed, tegen dat ik boven ben slaapt hij al bijna, dan leg ik hem in bed even op mijn borst en dan valt hij rustig in slaap. Terwijl hij vroeger alsmaar huilde en in slaap gewiegd moest worden. Hierdoor ben ik dus absoluut geen fan meer van het "clustervoeden". Heb dat een keer of 3 toegestaan en is telkens helemaal fout gelopen omdat hij gewoon veel te veel melk binnen had en dan heel veel last kreeg van reflux. Of hij effectief reflux heeft, is dus nog even afwachten, aangezien hij gisteren danig braaf was dat ik niet meer durf te zeggen dat hij lastig was. Nog even afwachten dus. Het enige jammere is natuurlijk dat hij nu niet meer aan mijn borst drinkt, want dat is toch écht iets heel speciaals. Ik mis dat echt al, hoewel er ook veel voordelen tegenover staan, maar de intimiteit tussen moeder en kind is op dat moment toch écht veel groter dan bij het geven van een flesje...

@Jackie: anderhalf uur, drinkt ze dan effectief anderhalf uur?? Heb je dat al eens aan een lactatiekundige gevraagd hoe dat zou komen? Valt ze in slaap tijdens het drinken? Wat doet ze als je ze loskoppelt? Wij hebben hier de laatste dagen dus ook wel ondervonden dat we het gewoon écht niet weten wat er met hem scheelt als hij huilt (hoewel we dachten van wel...). Hij kan honger hebben, krampen, reflux, iets anders, hij wordt gewoon kwaad en het ziet er hetzelfde uit en hij wil drinken om zichzelf te kalmeren. Logisch denk je dan: "ha, hij had honger", maar dat is hier dus écht niet zo. Enkel als hij moe is is het gehuil meestal niet zo heftig (gelukkig).

@BluePixie: drinkt Vic normaal maar 80cc?? Hier drinkt Gust 100cc per keer. Maar hij drinkt mss vaker dan om de 3u?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 26 mei 2016, 11:46

@Phoebe: waauw, dat klinkt super! Ik duim dat het zo blijft! Hier ook die reflux en darmkrampen. Hij reageert op beide hetzelfde: huilen en overstrekken. De ene keer volgt er dan een spuugje, de andere keer scheetjes. De tut brengt weinig troost hier, ik vind het jammer dat hij er niet echt fan van is. Ik zou ook denken dat telkens afkolven een heel gedoe is, maar amai, voor jou is het een hele verbetering. Thumbs up!

Vic moet volgens zijn gewicht en aantal voedingen 80 ml hebben. Als ik hem een flesje geef, drinkt hij soms wat meer, soms wat minder. Maar nu met die avent fles plots veel meer, misschien omdat hij minder moeite moet doen? Moest hij vaker zulke hoeveelheden drinken, zou ik mss ook minder voedingen hebben. Nu zijn dat er 9, alle dessertjes, tussendoortjes en clustermomentjes niet inbegrepen... Iets om eens te bekijken dus! Ik ben trouwens ook geen fan van dat clusteren, maar je kan hem toch moeilijk de hele tijd laten huilen.. En tis echt wel duidelijk drinken dat hij wil (op vuistje zuigen, smakken, en zoeken als hij bij me ligt).. :?
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 mei 2016, 12:38

@BluePixie: dat doet hij hier dus ook soms: smakken, zoeken, overal op zuigen, maar soms is dat ook gewoon troost zoeken dat hij dan doet (enfin, dat denken we natuurlijk, want we kunnen niet in hun hoofd kijken en ze kunnen het ons ook niet zeggen... :wink: ) En idd, huilen, voetenstampen, overstrekken,... Jij moet het dan toch ook wel heel zwaar hebben als hij krampen en reflux heeft? Zijn krampen zijn hier écht superveel verbeterd door die voormelk af te kolven, nu durf ik echt te zeggen dat hij gewoon zoals een normale baby eens een klein krampje heeft vooraleer er iets uit moet komen, maar meer ook niet... Bij Vic hadden ze effectief de reflux gediagnosticeerd toch he? Heb jij zo'n pHmetrie laten doen dan? En krijgt hij daar geen medicatie voor die voldoende helpt?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 mei 2016, 21:01

Vanmiddag opnieuw krijsaanval van 45min gehad, nadat ik hem van rechtzittend slapend op mijn borst in zijn park had neergelegd. Reflux was mijn idee dus. Mijn pediater kon me pas maandag ontvangen. Dan maar de vroedvrouw gebeld, zij heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een pediater die ze goed kent en mocht vandaag al gaan. Omdat hij bleef krijsen en ik ondertussen niets gedaan kreeg en alleen thuis was, maar mijn schoonouders gebeld om hem te sussen. Natuurlijk was het ergste gekrijs net voorbij toen ze aankwamen, dus die denken ook waarschijnlijk weer dat ik overdrijf, en dat dat kind gewoon eens weent...
Anyway, de dokter denkt aan lactose-intolerantie of reflux. Hij ging mij naar huis sturen enkel met een potje om stoelgang naar het labo te doen. Heb dan maar wat aangedrongen om toch gaviscon voor te schrijven (wist niet dat dat vrij te krijgen was :wink: ). Dus nu stoelgang verzamelen en naar labo brengen en gaviscon na zijn eten. Ik moet ook opnieuw de voormelk weglaten voor moest het lactose-intolerantie zijn. Wat een dag! Toen we dan thuiskwamen van de dokter werd hij maar niet wakker, ook niet na 4,5u na zijn vorige voeding. Hij heeft na een half uur uiteindelijk gegeten en is nu als een blok in slaap gevallen in de draagzak. Compleet kapot is hij. De pediater zei ook dat hij heel gestresseerd is tijdens het onderzoek dus dat hij écht wel al voldoende pijn gehad heeft, dat het voor hem echt wel genoeg is geweest. Hoop dat we nu snel duidelijkheid krijgen en een behandeling die werkt...

jackie

Bericht door jackie » 28 mei 2016, 19:16

Hoe gaat het daar Phoebe? Al iets van verbetering? En hoe ga je dat doen om stoelgang te verzamelen? :shock:
Ze valt inderdaad meestal half in slaap als ze drinkt, waardoor het zo lang duurt omdat ik dan moet wachten tot ze terug wat alert is. Maar ik heb al alles geprobeerd om haar wakker te houden en dat lukt niet :roll:
Kolven en alles uit flesje geven is bij mij geen optie omdat ik nooit weet hoeveel ik ga kunnen kolven en soms is adt maar 50ml.

Bluepixie, ja ik denk dat ze met een gewone speen meer binnen hebben omdat ze minder moeite moeten doen. Ik gebruik die van Medela en max dat ze drinkt is 100ml. Ik geef haar meestal wat ik 's ochtends gekolfd heb net voor het slapen gaan, in de hoop dat ze dan lang slaapt :wink:

Mochten de flesjes even 'gezond' zijn als de bv, ik denk dat ik al zou opgegeven hebben, maar ik probeer het toch nog vol te houden :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 29 mei 2016, 13:21

@Jackie: hij heeft sinds de start met gaviscon en weggieten van voormelk geen krijsaanvallen meer gehad!! Alleen zit hij nu geconstipeerd door de gaviscon, de dokter had ons gezegd dat dat in het begin mogelijk was... Hoop dat hij snel een luier vol heeft... Wel leuk is dat hij nu de laatste dagen wat lastig is, hangerig enzo, maar hij is precies naar een volgende "fase" aan het gaan: opeens liet hij 's nachts eens 6u20min tss 2 voedingen, hij lacht sinds eergisteren naar ons, hij maakt ook veel meer geluidjes en zit veel gemakkelijk even alleen in zijn wipper.
Gust viel in het begin ook steeds in slaap aan mijn borst. Wat ik moest doen van de vroedvrouw: helemaal uitkleden (behalve de luier) en jij zelf ook alles uit bovenaan, zodat je huid op huid contact hebt voor de borstvoeding. Laten aanhappen aan de ene borst en vanaf het moment dat ze begint af te haken loskoppelen en aan de andere borst leggen en zo blijven wisselen. Kan goed zijn dat je ze dan telkens na 2x zuigen van borst moet wisselen en dat je ze 50x per voeding moet wisselen, maar het houdt ze wel wakker... Kan natuurlijk zijn dat je dat al geprobeerd hebt...
Stoelgang heb ik de nacht van donderdag op vrijdag uit een gigantische kakaluier kunnen schrapen. Enfin, 1 drupje heb ik kunnen afvegen aan de rand van het potje. Maar in het labo zeiden ze dat het genoeg was, ik kon ook écht niet meer verzamelen dan dat...

Het kolven loopt hier ook wat stroever... Mijn productie is maar net op het randje, dus ik probeer ze nu omhoog te krijgen door meer te kolven... Als ik dan teveel stress heb krijg ik maar 40cc gekolfd terwijl hij 100cc drinkt... Heb de nutrilon klaarstaan voor noodgevallen... Maar tot nu toe heb ik opnieuw een voeding of 3 in reserve... :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 29 mei 2016, 20:48

@Jackie: Vic viel in het begin ook altijd in slaap tijdens het eten. Ik kreeg op materniteit ook de raad om hem volledig uit te kleden en hem een beetje te 'pesten' door met zijn voeten en handjes te spelen :wink: Dat werkte wel, ondertussen is het niet meer nodig.

@Phoebe: ja de kinderarts heeft gezegd dat hij inderdaad last heeft van reflux. Maar hij komt goed bij, drinkt veel, en ook al heeft hij last, we kunnen hem altijd wel na een tijdje troosten. De reflux is dus niet zo erg dat ze vond dat er een PH-metrie gedaan moest worden. Dat is met een opname in het ziekenhuis en dan meten ze de zuurtegraad in de maag. En daarna schrijven ze eventueel zwaardere medicatie voor. Dat hebben we dus nog niet gedaan, wel een kuur met Zantac. Geen gaviscon, want daar krijgen ze darmkrampjes van, en dat probleem wilden we alleszins niet erger maken... De zantac leek hier goed te helpen, maar helemaal opgelost was / is het niet. Ik ben dan twee keer naar de osteopaat geweest, lijkt ook wat geholpen te hebben, en zij raadde me aan om de zantac eens af te bouwen en te zien wat dat gaf. En er is eigenlijk geen verschil nu zonder de zantac. Hij geeft heel vaak terug (heeft de hele dag door een slabbetje aan omdat het anders niet te doen is :( ), maar meestal huilt hij er niet bij. Enkel 's avonds gebeurt dat wel, daarnet moest hij veel teruggeven, verschillende keren na elkaar en toen had hij wel last... Ik vind het heel moeilijk om te weten hoe erg het nu echt is, en of die meting nu nodig is of niet. De kinderarts wilde ook liever geen zwaardere medicatie voorschrijven als het niet echt nodig is (en daar heeft ze natuurlijk gelijk in). Ik hoop dat de gaviscon voor jou de oplossing is, maar dat je nu niet te veel problemen krijgt met de darmpjes :?

Hier ook stress om de productie! Die begint precies wel terug te lopen... Gisterenavond bleef hij maar huilen om eten, en toen heb ik de kolf uitgehaald om eens te proberen... Er kwamen nog maar een paar druppels uit! Ik heb dan niet anders gekund dan een flesje uit de vriezer halen. Ik probeer hem nu veel aan te leggen en altijd aan beide borsten zodat ze allebei gestimuleerd worden, maar de schrik zit er wel in. Vanavond lijkt het wel beter. Ik heb een starterspakje Nan Evolia staan, maar heb nog wel wat voorraad in de vriezer. Extra afkolven lijkt als gevolg te hebben dat ik minder melk heb voor de komende voedingen, dus dat durf ik nu niet meer te doen... Ik besef nu echt wel dat ik er nog niet klaar voor ben om te stoppen met BV geven. Ik heb er al vaak op gevloekt, maar zou het toch nog niet kunnen missen...

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 29 mei 2016, 23:48

@BluePixie: Hier idd constipatie door de gaviscon!! Donderdagavond mee begonnen en zaterdagochtend laatste x stoelgang gezien... Vandaag was hij hele dag lastig, ben dan glycerinesuppo's gaan halen bij apotheek van wacht en was een kwartiertje later nog nooit zo blij met een pamper vol stront! :D
Heb hem vandaag ook nog eens aangelegd bij mijn schoonouders omdat hij krampen kreeg en niet te troosten was, had net gekolfd thuis dus moest me geen zorgen maken om de voormelk. En ooooooooh dat voelde zoooooooooveel beter aan dan die stomme kolf!! Als alles hier een beetje in zijn plooi valt wil ik gewoon terug borstvoeden ipv kolven! Ga nu eerst proberen mijn productie wat omhoog te krijgen want is steeds op 't randeke... Stress is wel een factor die enorm veel invloed heeft blijkbaar...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 30 mei 2016, 10:42

@Phoebe: ai, hopelijk lukt het een beetje met de darmpjes. Blijkbaar klopt dat dus wel van die gaviscon. Pff tis toch zltijd iets he, als ze geen reflux hebben dan zijn het wel darmkrampjes. Ik begrijp je helemaal ivm het afkolven. Een vriendin van me heeft dat 3 maand gedaan omdat 'live' BV niet ging. Awel respect hoor, ik denk niet dat ik het zou kunnen. Ik hoop dat je gauw kan stoppen met het afkolven en opnieuw gewoon kan geven.

Hier is de reflux plots weer erger, vannacht en vanochtend al veel gespogen. En dan wil hij telkens weer drinken... Zo zal het ook snel opgeraken! Gisteren had ik wel voldoende en vanochtend zelfs stuwingen. Maar nu voelen ze alweer wat leeg aan. Toen ik eergisteren tekort had, was ik naar de sauna geweest. Geen stress dus alleszins, maar vraag me af of het iets met die sauna te maken had... Ik heb het gegoogled maar vind alleszins nergens terug dat het slecht is voor borstvoeding...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 30 mei 2016, 11:46

@BluePixie: Heb zelfs altijd gehoord dat warmte voor de voeding goed is voor de productie! 't Is inderdaad altijd iets! Maar had net de pediater aan de lijn en hij zei dat ik een dag of 4 een glycerinesuppo mag geven en dat het tegen dan waarschijnlijk wel gestabiliseerd zou zijn. Nochtans zei de vroedvrouw vanmorgen dat ik dat niet te veel mocht doen omdat anders zijn darmen lui gaan worden... :wink: Hebben dus beslist om 's avonds te zien of er die dag stoelgang geweest is en eventueel een te geven zodat we gerust zijn voor de nacht... Vroedvrouw zei ook dat hun stoelgangpatroon verandert rond die leeftijd dus dat het best kan zijn dat hij maar om de 4 à 5 dagen iets doet vanaf nu, maar goed, gisteren had hij echt wel last... De vroedvrouw zag ook dat hij, 2,5u na zijn voeding, nog steeds melk teruggaf. Hij slikt het wel terug in, dus wij al leek hebben dat niet door, maar zij ziet dat dus wel. Het stoelgangonderzoek gaf een licht zure pH van de stoelgang, wat toch nog kan wijzen op een opkomende intolerantie, maar dat moeten we afwachten.
Dat afkolven, tja, als het moet dan moet het... Ik ga het alleszins nog even doen, tot ik echt zeker ben dat Gust helemaal ok is. En dat ik eventueel een beetje diepvriesvoorraad kan aanleggen. Ben grotere "tepelschilden" gaan bestellen bij de apotheker, want die zuigdingen zijn zo nét op 't randeke te klein voor mijn tepels en eer ge die dan juist in 't midden gemikt hebt, heeft dat machine als 5x ferm pijnlijk getrokken...

Vannacht heeft ons ventje 7u tussen zijn voedingen gelaten!! Het stomme is echter dat we er niet van kunnen profiteren hebben. Hij heeft gegeven om 20u30 's avonds en mijn man had de late shift dus kwam pas thuis om 22u30 dus ik dacht: ik blijf wakker tot 23u30, geef hem dan nog eens eten en hoop dan dat hij lekker lang slaapt. Nu ja, om 00u30 zat ik hier dus nog steeds te wachten tot hij wakker werd, maar hij was in superdiepe slaap. Hebben hem dan maar in bed gelegd en hij heeft doorgeslapen tot 3u30!

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 30 mei 2016, 16:31

@phoebe: -hout vasthouden- maar denk niet dat het echt reflux is. Anders zou hij dat toch constant hebben denk ik? Ik las wel ergens dat elke baby ietwat reflux heeft standaard.
Het gebeurt dat hij overdag niet veel slaapt, niet wil platliggen etc, maar andere dagen slaapt hij constant en s nachts slaapt hij ook al eens 6 uren. Hij geeft soms eens wat over maar niet om te zeggen bij elke voeding. Tja, moeiljjk he maar hij weent niet zooo veel en eet en slaapt goed dus ik maak me geen zorgen.
Zelfde gehad onlangs, dat ik ging wqchten tot hij nog eens at om naar boven te gaan en dat hij bleef pitten!!:-) heb dan maar in de zetel n dutje gedaan beneden om hem niet wakker te moeten maken(was home alone). Anders doen we hem zo mee naar boven en soms komt hij dan wakker.

Heb vrijdag voor het eerst eens afgekolft, zo kluchtig eigenlijk!! Heb nu 1 groot zakje in diepvries. Denk toch zeker 130ml! Had het smorgens gedaan aan linkerkant, nadat hij rechts veel gedronken had. Links zat heel gespannen dus het deed eigenlijk deugd dat ik ze kon "legen";-). Direct superveel. Wat ik mij afvraag, als ik dat dan zou ontdooien.. Hoe warmen jullie dat op? Ik heb (nog?) geen flesverwarmer maar ging er aanvankelijk van uit dat ze dat op kamertemperatuur dronken, in de foldertjes etc.staat er dat dat opgewarmd wordt. Hm hm:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 30 mei 2016, 18:21

Kolven is bij mij ook steeds maar kleine beetjes, maar vroedvrouw zei dat er bij de baby wel meer uitkwam omdat dat het beste de borst stimuleert.
Ik heb deze nacht een 'korte' nacht gehad, ttz 5u maar na die voeding heb ik gekolfd en dan nog samen verder geslapen.
Toen we wakker werden was ze super vrolijk en heeft ze de "selfie" ontdekt, wat ze heeeel grappig vond.
Ik probeer een foto ervan te uploaden...
Phoebe, hoop dat de stoelgang snel terug ok is.
Hier heeft ze eigenlijk al sinds lang bijna diarree, ze vult regelmatig luiers met veel lawaai en soms zit het tot aan haar rug. Niet waterachtig maar toch wel zeer smeerbaar. Ik hoop dat dat ok is. 's nachts vult ze haar luier trouwens totaal niet! Geen pipi en geen kaka. Pas na haar eerste voeding rond 6u vult ze terug een luier. Dat is nu sinds 10 dagen zo. Hebben jullie dat ook? Want zo gemiddeld 6uur haar luier niet vullen, is dat wel normaal?

Ik ben bij de osteopaat geweest en die heeft ons allebei wel geholpen. Sindsdien huilt ze minder (hout vasthouden) en vind ik het huilen ook minder erg.

En inderdaad hier soms ook echt wachten tot ze wakker wordt om eten te geven en dan kan dat soms verrassend lang duren. Nu is ze weer al uren aan het slapen... maar ze wakker maken heeft geen zin, dan slaapt ze nog meer tijdens de voeding.

Bedankt voor de tip trouwens om ze regelmatig van borst te veranderen als ze eet, het helpt wel!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jackie op 30 mei 2016, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

jackie

Bericht door jackie » 30 mei 2016, 18:22

Afbeelding

Sloebertje

Bericht door Sloebertje » 30 mei 2016, 18:43

Jackie, wat een heerlijke foto!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Plaats reactie