Uitgerekend mei-juni 2016

Plaats reactie
Paris

Re: Uitgerekend mei-juni 2016

Bericht door Paris » 20 juni 2016, 13:57

Proficiat Ystar! Veel geluk samen. Hopelijk mogen jullie snel samen naar huis!?
Paris 31jr, pilstop 01/2012. ICSI1 MK 6,5wk, ICSI2 geen terugplaatsing, ICSI3 geen terugplaatsing, ICSI4 MK 7wk, ICSI5 MK 5,5wk, ICSI5.1 dochter geboren juni 2016

Paris

Bericht door Paris » 20 juni 2016, 13:58

Hier nog steeds geen baby :? Zo weer controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd of er verandering is.
Paris 31jr, pilstop 01/2012. ICSI1 MK 6,5wk, ICSI2 geen terugplaatsing, ICSI3 geen terugplaatsing, ICSI4 MK 7wk, ICSI5 MK 5,5wk, ICSI5.1 dochter geboren juni 2016

Summerfeeling

Bericht door Summerfeeling » 20 juni 2016, 14:25

Proficiat Ystar! Waarom hadden ze jou ook weer ingeleid?

Paris, ik duim dat je kindje nu snel mag komen.

Ook hier wachten, wachten... Heb niet zoveel meer om handen. De baby mag nu wel gaan komen (ik vind 20/6 een mooie datum, dus zou graag vandaag nog bevallen ;-)).
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

NewGirl

Bericht door NewGirl » 22 juni 2016, 10:47

Pfff hoe houden jullie dat toch vol zo een ganse dag met een baby in huis?
Die van mij weent en eet alleen maar. Ik heb deze week zijn uren slaap bijgehouden. Het meeste dat die haalt is 10u op 24u. De rest is hij wakker en wilt hij gedragen worden of clusteren. Sommige dagen laat ik hem in totaal 5u clusteren (los van zijn voedingen) en dan nog is hij niet content.
Ik wil terug gaan werken! ik ben doodop. De keren dat hij slaapt door de dag (nog steeds maar max 3u op een hele dag) dan is het ook nog eens in de draagdoek en moet ik rondwandelen of hij wordt wakker. maw. Zelfs als hij door de dag slaapt kan ik nog niet slapen. Na bijna 5 weken van amper zelf te slapen ben ik echt gebroken.
Ik heb met mijn man afgesproken dat ik ga beginnen afkolven en dat hij 1 namiddag en avond thuis gaat zijn (mijn man werkt elke dag van 8 tot 20-21u.) en dat ik ga werken in zijn plaats.
Chapeau aan de huismama's maar ik trekt dit al niet meer. Ik voel me echt een mislukking!
Iedereen van mijn vriendinnen zit maar te stoefen met hun baby's. Die slapen en eten blijkbaar alleen maar... :s
Straks naar de kinderarts, maar aan het vele wakker zijn zal hij toch niets kunnen doen.
Sorry voor mijn klaagzang! het moest er effe uit! :'(

undomiele

Bericht door undomiele » 22 juni 2016, 11:44

Gisteren het geweldige (niet dus) nieuws gekregen dat het nog heel lang zal duren met de gevoelsstoornis in mijn benen, lees maanden of jaren of... het kan ook nooit niet meer weg gaan. En ze kunnen er niets aan doen. Ik word maar aan het lijntje gehouden van het ene onderzoek naar het andere met weken wachttijden tussen.
Heel mijn leven overhoop: ik kan niet meer auto rijden, fietsen, sporten, de trap op en aflopen zonder mij goed vast te nemen, rechtstaan zonder armen te gebruiken, hurken en terug uit hurkstand rechtkomen, langer wandelen dan 15 minuten, en wat doe je nog allemaal met je benen?

Ik ben wel even in een putje terecht gekomen nu...

NewGirl

Bericht door NewGirl » 22 juni 2016, 16:35

Zou je niet ergens anders gaan voor een 2e mening?
Ik zou ook naar een manueel therapeut of osteopaat gaan. Een andere benadering proberen...

Aria

Bericht door Aria » 22 juni 2016, 23:15

Hoi dames,

Ik kom snel efkes reageren...

@NewGirl: Oh, meid, het spijt me echt dat je zo een slechte slaper hebt. Neen, dat is niet *normaal*, de meeste baby`s slapen veel meer, maar dat is echt niet iets waar je aan kan doen. Een goeie vriendin van mij had vanaf dag 1 ook een slechte slaper, kwam misschien aan 7-8u in 24u en die was ook echt kapot. Wat doet hij als hij wakker is? Huilt hij dan of is hij gewoon heel erg alert?

En ja, het is heel normaal dat je rond deze periode efkes ferm in de put zit. Ik dacht rond die periode (en het was een bewuste keuze om thuisblijfmama te zijn) bij mijn zoontje dat mijn leven voorbij was. Ik vond het allemaal maar niks. Ik stelde me echt de vraag toen of het wel een goed idee was geweest om een kindje te hebben. Als ik daar nu op terugkijk kan ik me dat moeilijk voorstellen dat ik me zo voelde en zo dacht, dus dat gaat echt-echt-echt voorbij...

Probeer te achterhalen of er een medische oorzaak is voor het weinig slapen en als dat er niet is, overweeg andere opties: baker je in? Heb je een elektrische swing in huis? En schakel anderen in, zodat je af en toe een break hebt! Heel veel moed!

@Undomiele: Dat suckt... Ik weet ook niet goed wat zeggen, behalve dat ik het echt heel erg voor je vind... Komt dat dan echt van die epidurale? Heel veel moed, meid!

@Ethlinn: Is normaal, meid. Zelfs bij nummerke 2 heb ik ook af en toe nog zo een moment. Wel veel minder dan bij zoontje, maar die eerste keer is dat echt normaal. Je grootmoeder heeft absoluut gelijk! Je wordt echt geen mama vanaf dag 1 en huppelt dan vrolijk en zelfverzekerd het leven door. Dat is echt een groeiproces. Ik begon na 4 maanden ongeveer goed in mijn vel te zitten als mama, maar dat is voor iedereen anders. Dat heeft gewoon tijd nodig. Het is de grootste verandering die je ooit zal meemaken, dus dat gaat met horten en stoten, eh.

Ik wil ook direct meegeven: vergeet alsjeblieft dat zelf laten inslapen. Op deze leeftijd is dat ontzettend moeilijk voor een kleine baby. Ik heb zowat alles gelezen over babyslaap dat er te lezen valt, lol, bij mijn zoontje, want ik was super gefocust op routine en structuur en goed slapen en ... Ja, dat heeft bij een baby van een paar weken totaal geen zin, zenne. :) Dus het beste advies dat ik je kan meegeven is: LOSLATEN. :D

Wat slaap en routine betreft: vanaf 4 maanden geraakte mijn zoontje in een goeie routine. Toen was hij in staat om vanzelf in slaap te vallen en begon hij langer en beter te slapen. De meeste baby`s kunnen vanaf 3-4 maanden vanzelf in slaap vallen. (Daar komt nog altijd gehuil bij kijken met momenten natuurlijk, maar als je goed focust op slaap cues, dan kan je veel bedtime drama vermijden.)

Baby`s nu kunnen vanzelf in slaap vallen, maar is moeilijker omdat ze heel snel `overtired` geraken. Op deze leeftijd (Paar weken oud) kunnen baby`s eigenlijk maar een 45tal minuten wakker blijven nadat ze zijn wakker geworden. Daarna moeten ze slapen. En neen, dat doen ze meestal niet vanzelf, newborns hebben echt veel hulp nodig. Borst, fles, inbakeren, wiegen, swing, draagdoek, draagzak, whatever it takes! :D Newborns gaan heel snel van 0-100 op vlak van huilen, eh. Laten huilen heeft op dit moment totaal geen zin, dat leidt enkel tot hysterische baby. (En hysterische mama.)

Als je wil werken aan het vanzelf in slaap vallen kan je dat wel vanaf dag 1 proberen, maar echt niet te fel op focussen. Ik doe dat nu bij ons Noor bij eerste dutje van de dag. Dat werkt meestal goed. Dus nadat ze wakker is geworden `s morgens en ze heeft voeding gehad, propere luier, dan is ze eigenlijk al heel moe en dan kan ik haar wakker in bedje leggen en gaat ze zonder huilen slapen. Bij 2de slaapke van de dag soms ook nog, maar naarmate de dag vordert heeft ze meer hulp nodig. Ik baker in en wieg haar dan in slaap of gebruik de draagdoek. Ze raken heel snel overprikkeld op deze leeftijd, dus hoe langer wakker en hoe meer de dag vordert hoe meer info ze te verwerken krijgen en daar geraken ze overstuur van. Ze hebben dan echt hulp nodig om te slapen. Je kan hen op deze leeftijd daar ook niet mee verwennen, (later wel), maar nu moet je echt doen wat werkt en alle middelen uit de kast halen om te helpen slapen.

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

Aria

Bericht door Aria » 22 juni 2016, 23:31

Mijn favo website over babies en slaap: https://www.preciouslittlesleep.com/ Echt een mega aanrader!
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

Aria

Bericht door Aria » 22 juni 2016, 23:39

Dit is een tijdslijn met uitleg hoe per week-maand baby slaappatronen evolueren en wat je dus kan verwachten per leeftijd. http://www.thealphaparent.com/2013/01/t ... sleep.html
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

Aria

Bericht door Aria » 23 juni 2016, 10:22

Ik wou deze nog delen: https://www.youtube.com/watch?v=9LxrlgNDSMk

Dit is een hele goeie video om te leren herkennen wanneer je kindje moe wordt. Nu nog wat te vroeg misschien, maar vanaf 6 weken ongeveer vind ik dit heel behulpzaam. Ik weet nog dat ik uiteindelijk mijn zoontje te lang wakker hield. De meeste boeken en websites gaven namelijk aan dat hij bijvoorbeeld op 3 maanden al gemakkelijk 2 uur zou kunnen wakker blijven. Ik hield hem dus wakker voor een 2tal uur en rond 2uur begon ik dan te kijken of hij slaapsignalen gaf (Geeuwen bijvoorbeeld) en dan legde ik hem in zijn bedje. Probleem was dan dat hij altijd huilde en maar kort sliep. Nadat ik deze video had gezien ben ik hem dan wat beter gaan observeren en wat bleek, zelfs op 3 maanden werd hij al moe na 45 minuten-1 uur wakker te zijn geweest! Ik begon hem dan in zijn bedje te leggen van zodra hij direct moe werd en ging makkelijker slapen en sliep ook veel langer...

Babies kunnen echt niet lang wakker blijven. Het allerbelangrijkste op deze leeftijd is zorgen dat ze genoeg slaap krijgen.

Bon, ik hoop dat dit een beetje een hulp is voor jou, Ethlinn, en voor de andere nieuwe mama`s!

Misschien kunnen de ervaren mama`s nog andere tips delen?
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

Aria

Bericht door Aria » 25 juni 2016, 13:22

Hoi allemaal,

@Ethlinn: Graag gedaan, meid! Goed idee om elke dag te nemen zoals ie komt. De eerste 6 weken zijn gewoon survival eigenlijk, eens je daar door bent, begint alles een beetje op z`n plooi te vallen geleidelijk aan en zeker van een week of 12.

Hij is inderdaad aan de lichte kant en nog niet veel bijgekomen. Ik denk dat het goed is dat jullie op fv zijn overgestapt, want als hij met fv zo weinig bijkomt, lijkt het me dat bv nog moeilijker zou zijn. Ik hoop dat de osteopaat soelaas kan bieden!

Met ons Noor hier gaat alles goed. Binnen een paar dagen is ze al 1 maand. Wauw, seg, wat is dat gevlogen!

`t Is echt wel een rustig kindje en de borstvoeding loopt vlot. Voorts heeft ze geen last van reflux of krampkes eigenlijk. Ze zit nu qua voedingen op een 8tal in 24 uur en die voedingen duren met boeren ed inbegrepen maar een 30 tal minuten. Ik heb de indruk dat ze gewoon efficienter drinkt dan mijn zoontje deed in het begin. Die dronk vaker en langer. Ook hem te laten boeren was met momenten een miserie. En zoveel melk dat die teruggaf! Noor geeft ook wel regelmatig wat melk terug, daarnet nog een serieuze kwak, maar `t is toch minder dan bij Adam. Bon, ik heb altijd gezegd dat mijn zoontje een relatief makkelijke baby was, maar tot nu toe steekt ze hem toch de loef af, zenne. :D Ze slaapt `s nachts ook nog altijd een blok van 5-6 uur en heeft dus eigenlijk maar 1 nachtvoeding. Ze is zelfs eens door de nacht gegaan ZONDER voeding. Ik heb haar toen om 7u wakker gemaakt. (Laatste voeding was toen om 23.30u) Ik had ondertussen eerste groeispurtje al verwacht (rond 3 weken), maar er is me niet echt iets opgevallen.

Qua gewicht weet ik niet exact hoeveel ze nu weegt. We hadden normaal een week geleden afspraak bij de pediater, maar toen we toekwamen bleek dat ze er niet was omdat haar auto in panne stond. We moeten dus opnieuw langsgaan. Ze zal ergens tegen de 4kg aanzitten nu, denk ik. Ze is trouwens uit de kleinste kleertjes gegroeid... Bye bye maatje 50/newborn. Ze draagt nu dus 56-62 en 3 maanden. Dat zit nog een beetje ruim, maar ben verbaasd dat het toch eigenlijk vrij goed zit al.

Rond 5 weken is de eerste sprong en dan 6 weken weer groeispurtje, dus ben benieuwd hoe dat zich bij haar gaat uiten. Bij zoontje zat ik echt gewoon uuuuuren vast op de zetel voor een paar dagen. Die werd bij 6 weken sprong enkel nachten ook elk uur wakker. Ik vraag me af hoe zij erop gaat reageren. :)

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

NewGirl

Bericht door NewGirl » 26 juni 2016, 12:31

@ aria: als hij wakker is wilt hij gedragen worden (niet in de draagzak of doek, dat lukt maar af en toe). Als ik hem neerleg of in de bouncer dan weent hij. Heel vermoeiend dus. Als hij gedragen wordt is hij wel heel allert en kijkt hij veel rond.
Inbakeren lukt ook niet, wordt hij ook hysterisch van. We hebben ondertussen precies al alles geprobeerd om hem te doen slapen:
- Wiegen (werkt alleen 's avonds)
- autorijden (werkt 1/2 keer, maar wil hier geen gewoonte van maken)
- Wiegen op de zitbal
- een baby cd
- baarmoedergeluiden (doodoo)
- wipper
- piano slepen (met demper)
- 4!!!! draagzak en doeken
- in de wieg, in de maxicosi, in park, in zijn slaapwieg,...
- voor zingen of net zwijgen
- uithuilen ben ik geen voorstander van maar zelfs dat al een geprobeerd toen ik hopeloos was. Werkt natuurlijk niet!
-... en zal er nog wel veel vergeten

Aan de borst laten clusteren helpt door de dag 1opde 2 keer, maar ook hier wil ik geen gewoonte van maken. 's avonds laat ik hem wel gewoon een aantal uren clusteren om zo in slaap te vallen. Dan is hij tenminste rustig vanaf 21u. Anders waren we er tot een kot in de nacht nog mee bezig.
De donderdag was hij de ganse dag hysterisch (was ook wel een warme dag). Net die dag moest ik ook nog naar K&G, wat een ramp! en wat een foute info je toch krijgt over borstvoeding en reflux. Man man.
De dokter zei op het einde zelf dat als het niet beter ging ik naar spoed moest. Zucht... NIET... wat gaan ze daar doen...
Dusja dan de vrijdag maar begonnen met gaviscon en zantax. Ook daar ben ik totaal geen voorstander van, maar ging niet anders meer. Ik ga het nu een maand doen en dan herbekijken.

Aria: Je nachtvoedingen, je laat er wel lang tussen? Ik volg la leche league hier en die raden aan om zeker de eerste weken nooit langer dan 3u tussen te laten om je eigen productie op pijl te houden voor later + geen daling in de suikerspiegel te maken bij zuigeling. Daarom maak ik Tijs (is zelden nodig) na 3u wel altijd wakker 's nachts om te voeden. Door de dag leg ik ook zo vaak als mogelijk aan. Zeker nu met de reflux leg ik veel aan zodat hij kleine hoeveelheden drinkt en zijn maagje daarmee niet zo belast.

Voor de rest gaat het wel goed met Tijs. 4kg 470 momenteel op 5 weken (3195gr) bij geboorte, dus qua gewicht doet hij het super!

Ik moet door, we gaan naar een vriend die ook osteopaat is om eens te kijken naar ons kleine ventje!

Groetjes!

Aria

Bericht door Aria » 26 juni 2016, 15:02

Hoi NewGirl,

Aaah, hier zitten we in groeispurtje, peis ik. Ze wil veeeel drinken, slaapt maar kort en boobie it is! :shock: Nu is tegelijkertijd mijn zoontje ziek wat echt zorgt voor een ideal combinatie! :D

NewGirl, het spijt me echt dat jullie zoveel moeite hebben met hem te doen slapen... Is ontzettend vermoeiend!

Ik zie dat je nog geen swing geprobeerd hebt? Misschien dat dat wel kan helpen? Dan heb je ook efkes een break? White noise? Dat helpt ook wel goed, maar bij sommige slechte slapers werkt weinig, vrees ik.

Hopelijk biedt de osteopaat wat soelaas en idd Kind en Gezin is niet de bron voor info over borstvoeding, haha. :)

Ik laat niet bewust zoveel tijd tussen, dat doet Noor zelf, eh, `s nachts. Ik ben eerlijk gezegd gene fan van het La Leche Leage forum op Facebook, hehe. Ze geven daar nogal Attachment Parenting advies en ik ben geen AP. Ik heb het hier nagevraagd gehad bij een La Leche Leage forum in mijn buurt en kreeg het advies dat wakker maken `s nachts niet nodig is als ze goed bijkomt, dus ik laar ze doen.

Weet je, moest het mijn eerste zou ik haar wakker maken wrs, maar `t is mijn tweede, eh. Ik heb geen productieproblemen gehad bij mijn zoontje en heb meer dan 1 jaar bv gegeven... Lactatiedeskundige die ik bij mijn zoontje destijds gezien heb zei ook, wakker maken overdag, `s nachts wanneer baby wakker wordt. Dus `s nachts wakker maken, nope, de winkel marcheert en kind groeit goed, dus wij slapen!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

Summerfeeling

Bericht door Summerfeeling » 28 juni 2016, 2:41

Snel even laten weten dat wij op 26 juni een tweede zoon mochten verwelkomen. Opnieuw een sterrenkijker, helaas... Zelfde scenario als bij mijn eerste zoon, al ging de bevalling nu sneller en kon de zuignap vermeden worden. Een stevige kerel van 4kg300. Volgens de gynaecoloog erg straf dat ik hem vaginaal op de wereld heb gezet. Nu nog samen op de materniteit en binnenkort naar huis.

Wie de naam wil weten, stuur me een berichtje.

Al nieuws van Paris? Ik zal wel de laatste in de rij geweest zijn zeker?

Groeten!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

Aria

Bericht door Aria » 28 juni 2016, 10:20

Summerfeeling schreef:Snel even laten weten dat wij op 26 juni een tweede zoon mochten verwelkomen. Opnieuw een sterrenkijker, helaas... Zelfde scenario als bij mijn eerste zoon, al ging de bevalling nu sneller en kon de zuignap vermeden worden. Een stevige kerel van 4kg300. Volgens de gynaecoloog erg straf dat ik hem vaginaal op de wereld heb gezet. Nu nog samen op de materniteit en binnenkort naar huis.

Wie de naam wil weten, stuur me een berichtje.

Al nieuws van Paris? Ik zal wel de laatste in de rij geweest zijn zeker?

Groeten!
Hoi Summer,

proficiat met de geboorte van jullie zoontje! En inderdaad een stevig bazeke, eh!

Jammer dat het een soortgelijk scenario was, maar ben al blij dat de zuignap is kunnen vermeden worden en chapeau voor jou, sterke mama!

Hoop dat alles goed gaat met jullie en de eerste weken en maanden meevallen!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie