Uitgerekend mei - juni 2017

Plaats reactie
TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 20 november 2016, 1:34

Wauw, super nieuws hier allemaal :-)

Idd de volgende 12 weken echo is voor mij, nu maandag 21/11, spannend. Hopelijk komt er ook binnenkort een einde aan de misselijkheid, want dat thuiszitten is toch niets voor mij hoor! Jullie ook zo'n last van misselijkheid?

Maandag allesinds meer :-)
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 20 november 2016, 16:58

Hallo,

Proficiat aan alle zwangeren! Jammer te lezen dat er sinds het begin van dit groepje al enkele dames slecht nieuws gehad hebben. Veel sterkte!

Ik kom me hier ook bijvoegen. Ik heb deze week mijn 12 weken echo gehad, en tot nu toe ziet het er goed uit. We hebben al een dochtertje verloren 2 dagen na de geboorte wegens aangeboren afwijkingen, dus het blijft hier bang afwachten. Ik zal al een pak geruster zijn als ik de baby voel bewegen (de eerste zwangerschap was dat al op 13 weken). Nu is het leven van echo naar echo. De volgende echo is in 3 weken. Ik moet het heel rustig aan doen van mijn dokter, dus ik heb te veel tijd om te piekeren.

Veel succes aan TheSkyIsTheLimit met je echo morgen!

Groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 20 november 2016, 23:03

Hi Pluimke, welkom! Blij te horen dat jouw 12 weken echo goed was! Ik duim heel hard dat deze zwangerschap jullie een gezond kindje mag brengen! En uiteraard begrijpelijk dat het bang afwachten is... kalm aan doen van de dokter om een bepaalde reden? Mja en als je zo veel tijd hebt om te piekeren is dit niet goed natuurlijk... Probeer toch je zinnen wat te verzetten! En kom hier gerust je hart luchten hoor!

Thx voor morgen, ik hou jullie op de hoogte!
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

Tinneh
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 januari 2016, 5:15

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Tinneh » 21 november 2016, 10:36

Hey dames, het laatste afsluitende gesprek in jette na ivf bij de professor is dit echt nodig? Bij mij is dit in de week bij dr devos. Wat werd er juist gezegd of gedaan?
1e trimester: 22 februari 2018 t/m 23 mei 2018. (0 - 12 weken) 
2e trimester: 24 mei 2018 t/m 5 september 2018. (13 - 27 weken) 
3e trimester: 6 september 2018 t/m 29 november 2018. (28 - 40 weken) 

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 21 november 2016, 17:01

@Tinneh: wij waren in behandeling in het UZ Gent, daar hebben wij geen gesprek meer gehad. Dus geen idee.

Vandaag dus terug echo gehad op 12,5wkn. Alles was dik in orde met de ukkiepuk. Nekplooi was normaal. Maar toch NIPT laten doen, binnen 2 à 3 weken resultaat.

Wel te horen dat ik niets meer mag bijkomen tijdens de zwangerschap omdat ik een verhoogd risico heb om zwangerschapsdiabetes te krijgen... moest ik toch wel ffslikken... dus zal maar een dieetist raadplegen... ben kei veel bijgekomen door die hormoonbehandelingen en daar draag ik dus nu de gevolgen van...
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 26 november 2016, 13:57

@skyisthelimit, proficiat met de goede 12 weken echo! Wschlk nu ook nog eventjes bang afwachten tot de resultaten can de NIPT test zodat je echt gerustgesteld bent?

Ik heb even een lijstje gemaakt, hopelijk heb ik het juist ingevuld:

Kimley, 1e kindje, 12w echo ok, wacht op NIPT & papp-a-test
leniemienie, 36j, 2e kindje, uitgerekend 24/5, 12w echo ok, wacht op NIPT
TheSkyIsTheLimit, 1e kindje, 12w echo ok, wacht op NIPT
Unavida, 1e kindje, uitgerekend 15/6, 12 weken echo op 30/11

En zijn er hier nog dames die zwanger zijn voor mei of juni?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 26 november 2016, 15:56

Hallo,

Ik voeg mezelf toe aan het lijstje:

Kimley, 1e kindje, 12w echo ok, wacht op NIPT & papp-a-test
leniemienie, 36j, 2e kindje, uitgerekend 24/5, 12w echo ok, wacht op NIPT
TheSkyIsTheLimit, 1e kindje, 12w echo ok, wacht op NIPT
Unavida, 1e kindje, uitgerekend 15/6, 12 weken echo op 30/11
pluimke, 2e kindje, uitgerekend begin juni, volgende echo 8/12

De Nipt test hebben we niet gedaan omdat ik in het buitenland woon en die test hier niet beschikbaar is. Mijn embryos zijn wel genetisch getest (PGS) en er is een normaal embryo teruggeplaatst. De kans dat de PGS een fout resultaat gaf, zou redelijk klein zijn. Bij mijn eerste kindje is nooit een diagnose gesteld, dus we weten niet of ze gestorven is aan een chromosoomafwijking of iets anders. We wachten nu vooral op de 20-weken echo om te zien of er afwijkingen zijn (vorige maal heeft mijn toenmalige gynaecoloog die niet op voorhand opgemerkt).

TheSkyIsTheLimit, je vroeg waarom ik veel moet rusten. Ik denk dat de dokter gewoon voorzichtig wil zijn, omwille van al de moeite die we gehad hebben om zwanger te raken. Ik ken iemand die meerdere late miskramen had, en die ook veel moest rusten van hem. Ook ben ik van mijn eerste kindje te vroeg bevallen (rond 33 weken). Ik werk wel nog, maar thuis laat ik het huishouden nu grotendeels aan mijn man over. Ik ga ook het huis niet uit tenzij echt nodig. Ineens heb ik vrije tijd, terwijl ik de voorbije twee jaar ofwel bezig was met een behandeling, ofwel vele weekends, avonden en vakanties doorwerkte om de tijd die ik verloor met de behandelingen, in te halen. Het plannen van al die afwezigheden en van de trips naar Belgie en naar het labo, nam ook veel van mijn tijd in beslag. Gelukkig heb ik een heel flexibele werkgever.
Jammer dat je op je gewicht moet letten. Maar beter dat je het nu weet en je voeding kan aanpassen, dan dat je later problemen krijgt. Een dietiste is wellicht een goed idee, want je wil toch genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen voor je baby.

De fertiliteitsdokter in Belgie heeft me gezegd dat ik mijn zwangerschap moet laten opvolgen door iemand die ervaring heeft met risicozwangerschappen. Ik ben van plan om redelijk vroeg naar Belgie te komen en daar te bevallen, als alles goed blijft gaan. Dus ben ik nu aan het nadenken waar ik mijn zwangerschap best laat opvolgen in Belgie, in een kleiner ziekenhuis of in een UZ (Gent of Brussel). Ik dacht eerst een UZ, maar daar zie je misschien vooral assistenten en dat zie ik niet zitten? Ik zou de 20-weken echo ook graag in Belgie komen doen, dus die moet ik wel snel boeken denk ik. Advies van ervaringsdeskundigen is altijd welkom!

Ik lees dat iedereen hier een verschillend aantal echo's krijgt. Mijn verzekering hier betaalt een deel van de kosten van zwangerschap terug, maar slechts tot een bepaald totaalbedrag. Hoeveel echos je hebt, maakt hun niet uit. Bij mij is het vooral de Utrogestan die de rekening aantikt. De echos op 5 en 9 weken heb ik zelf gevraagd, de echo op 12 en 15 weken werd gepland door de gynaecoloog. Utrogestan moet ik doornemen tot 16 weken. Ik neem ook baby aspirine.

Ook al is er nog veel onzekerheid, ik probeer van elk moment te genieten. We zijn ook bezig met het inlichten van familie, vrienden en collega's. De reacties zijn dikwijls hartverwarmend.

Aan iedereen een goed weekend!
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 26 november 2016, 19:42

@pluimke, als je embryo's een pgs screening ondergaan heeft dan heeft een nipt test idd geen meerwaarde :D
Heb je ook al aan uzleuven gedacht? Als er namelijk iets raar wordt gezien op de echo, dan heb ik de indruk dat iedereen wordt doorverwezen naar prof de Catte van uzleuven voor een tweede opinie. Voor risocobevallingen zijnde risico opvroeg bevallen weet ik het niet.
Ik zou je keuze alvast ook laten afhangen van de aanwezigheid en reputatie van NICU van het ziekenhuis. Als je dan Roemer zou bevallen, is het toch aangenamer om in hetzelfde ziekenhuis te liggen als je kindje en liefst eentje dat niet te ver is vanwaar je dan later verblijft..
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

kimley
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 oktober 2016, 14:28

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door kimley » 30 november 2016, 12:09

Hey Leniemienie
Klopt helemaal! de resultaten van de Nipt-test en Papp-a test zijn binnen en waren allemaal goed. Ben momenteel 16 weken ver. Volgende week opnieuw bezoekje aan gyn. Ben nu weeral zenuwachtig. Dat lange wachten van echo naar echo is er toch altijd teveel aan :) niet goed voor mijn tikker :)

De opvolging is inderdaad bij vele verschillend als ik het hier zo lees. Ach ja, de dokters zullen wel weten hoe het moet zeker?

Het blijft toch allemaal spannend hoor. Ik vraag mij dikwijls af of anderen die zonder moeilijkheden en tegenslagen zwanger raken ook die stress hebben. Mijn schoonzus moet ook bevallen in mei, 2 dagen na mezelf uitgerekend. Waren zwanger van de eerste maand. Zij lijkt er toch vlot door te fladderen :) zorgeloos. Lukt mij toch niet hoor.
Pilstop juli 2014, zwanger met chlomid juli 2015, mk aug 2015 (7weken)
zwanger met chlomid + pregnyl februari 2016, mk maart 2016 (8weken)
sept 2016 afspraak Jette opstarten inseminatie, blijkbaar al natuurlijk zwanger
uitgerekend mei 2017... :lol:

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door pluimke » 30 november 2016, 21:44

Proficiat met je resultaten, kimley! Ik denk inderdaad dat mensen die snel zwanger raken, een pak naiever zijn en zich minder bewust zijn van alles wat kan misgaan. Dat is tenminste mijn ervaring.

En bedankt Leniemienie, voor de aanbeveling! Ik heb naar het UZ in Leuven gebeld, en direct een afspraak gekregen bij dr De Catte voor de 20-weken echo. Ik heb enkel een verwijsbrief van mijn gynaecoloog nodig. Ik las hier ergens dat zelfs het UZ Gent mensen naar hem doorstuurt bij twijfel, dus hij moet inderdaad wel een expert zijn.
Met NICU heb ik helaas ervaring. Bij mijn baby moest ik 3 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik via keizersnede bevallen was. We waren aan het uitzoeken hoe ik het ging regelen om daarna dicht bij het ziekenhuis te logeren en elke dag tot daar te geraken (hebben geen auto, en wonen 60km van het ziekenhuis, ziekenhuis heeft geen faciliteiten voor bezoekers...), toen bleek dat het niet meer nodig was... Wat voor mij het meeste telt, is de kwaliteit van de zorg, praktische problemen neem ik er wel bij.

groetjes,
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

UnaVida
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 juli 2016, 9:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door UnaVida » 1 december 2016, 10:59

Ik kom hier nog eens eventjes iets van me laten horen. We hebben gisteren onze 12w echo gehad en hadden zelfs zondagavond al onze uitslag van de NIPT van het labo. De echo was prima. Ons ventje zag er goed uit. Nekplooi was amper 1 mm dus perfect. De NIPT had sowieso ook al bevestigd dat alles in orde was maar een visuele bevestiging geeft toch een extra vertrouwensboost vind ik :-).

We weten door de NIPT ook dat we in juni een jongetje mogen verwelkomen. Daar heb ik zo vaak van gedroomd maar nooit op durven hopen. We zijn zo blij.

Mijn VBD is naar voor opgeschoven naar 11 juni. Ik heb met enorme schrik en stress gezeten de voorbije maanden maar sinds gisterenavond loop ik non stop te glimlachen. De 12 weken zijn gehaald en hij is gezond (voor zover we weten). We konden niet gelukkiger zijn.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 1 december 2016, 14:36

@unavida, hoelang heb jij moeten wachten op de resultaten van nipt test? Want ik ben nog steeds in spanning op resultaten aan het wachten. Al 14 dagen! Doordat ik toch al beetje een buik heb, heb ik het ook al op het werk gezegd. De vorige keer heb ik gewacht op de resultaten van de nipt test maar ik ben nu al 15,5 weken en dat ging dus echt niet meer. Ik was het ook echt wel beu om het te verstoppen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

UnaVida
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 juli 2016, 9:31

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door UnaVida » 2 december 2016, 7:58

Leniemienie, ik had mijn resultaten al na 7 dagen. Ik besef ook dat dat heeeel snel is (nog niemand in mijn omgeving tegengekomen die minder dan 10 dagen heeft moeten wachten). Ik heb mijn bloed rechtstreeks in het hoofdlabo laten trekken (AML - Gendia) en daar zeiden ze me dat ze verplicht zijn om te zeggen dat de resultaten na 14 dagen ongeveer bekend zijn maar dat zij ze meestal al hebben na 10 dagen.

Iemand uit mijn directe omgeving heeft ook 3 weken moeten wachten op haar resultaten (niet via Gendia). Het kan dus ook langer duren dan die 14 dagen :( .

Lastig seg, dat lange wachten. Ik was ook echt blij dat ik nu alle uitslagen had want ik kon mijn buik echt niet meer wegsteken dus was het ook een opluchting om het op het werk te kunnen zeggen.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door Leniemienie » 5 december 2016, 18:22

Resultaat van de nipt test stak vandaag in de bus. Resultaten waren normaal. Oef, wat een opluchting!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

TheSkyIsTheLimit
Berichten: 71
Lid geworden op: 3 mei 2016, 0:44

Re: Uitgerekend mei - juni 2017

Bericht door TheSkyIsTheLimit » 5 december 2016, 23:38

Hellow dames!

Alleen maar goed nieuws hier, super!

Vandaag, na exact 14 dagen telefoon gehad en de NIPT test was goed :-) Een serieuze opluchting :-)

20/12 hebben we onze volgende afspraak, mr nu bij de vroedvrouw, krijgen we dan ook een echo?

En idd het lijkt bij mij in mijn omgeving ook of mensen waarbij het allemaal vanzelf ging, zich veel minder zorgen maken... Bijna 15 weken nu en eerlijk gezegd heb ik nog geen seconde genoten... Misschien heeft het ook wel te maken met mijn vreselijke last van misselijkheid...
ICSI1: TP cryo natuurlijke cyclus, dochter juni '17

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten