baby tot kleuter vriendelijke vakantiebestemmingen

Plaats reactie
liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 17 december 2012, 22:05

zalf voor blauwe plekken voor babietjes? bestaat dat?
zou meer dan welkom zijn wnt trinetski staat bij momenten bont en blauw vn valpartijen vn haar klimpartijen (lichtelijk overdreven natuurlijk)...

vi: hier gaat volgende week (nr zwitserland) de ikea-eetstoel mee. en buggy. en slaapzak.
verder melkpoeder, flessen en spenen en lepeltjes. is eigenlijk al veel minder dan de verhuis deze zomer. daar zeulde ik ook mijn afkolfmachine mee:). maar liever een paar dagen erop uit met heel de verhuis dan niet. ach, vroeger zeulden we evenveel kilo aan boeken mee...

Liesje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 december 2012, 22:20

tegen blauwe plekken, builen, valpartijen: Beliflor zalf http://www.onlinepharmabox.be/nl/Apothe ... nk=2348134
tegen huid'beschadigingen', irritaties: calendula zalf

verder hoogst noodzakelijk: nurofen of perdolan, neusspoelmiddel, koortsthermometer, enterol en motilium.
'k ga er altijd vanuit dat je andere dringende zaken altijd in de winkel kan kopen...

dan nog: flesjes, melk(poeder), flesborstel, drinkbeker, bestek en bordje, draagbare eetstoel, buggy, draagzak.
verzorgingskussen nam ik nooit mee, altijd verschoond op bed, op de grond, op aanrecht (dikke badhanddoek onderleggen)
slaapzak, lakentjes, knuffel, tut (+ reserve), handwasmiddel, bavetjes, natte doekjes
ik keek altijdnaar wat ik thuis dagelijks nodig had en dat nam ik mee, wat ik niet dagelijks nodig had liet ik thuis of kocht ik ter plaatse.

'k wens jullie veeeeeel plezier op reis! Geniet er 'dubbel' ;) van!

Vi
Berichten: 708
Lid geworden op: 5 november 2010, 11:51

Bericht door Vi » 17 december 2012, 22:32

Liezeke, ik denk dat het gewoon hirudoid is dat je mag gebruiken. Ik heb dit wel eens gevraagd aan de apotheker en hij zei dat enkel te gebruiken als je vreest voor een litteken in geval het niet enkel een blauwe plek is maar ook wat geschonden. Anders moet je ganse dagen smouten. Alé, in mijn geval toch met 2 zoontjes die achter elkaar aanhollen terwijl ze nog maar amper kunnen gaan. Mijn tube zou na een week al leeg zijn vrees ik (ook lichtelijk overdreven zunne). :D

In het huisje zouden er 2 eetstoelen voorzien zijn samen met 2 kinderbedjes, een verzorgingskussen en een emmer om de vieze luiers in te doen.

En wat nemen jullie mee van kleertjes? Neem je voor iedere dag een nieuw setje mee?

Liesje, het is inderdaad een hele verhuis hé. Wij hebben wel een remorque dat we meenemen want onze hond gaat ook mee en die zit in onze kofferbak.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 18 december 2012, 15:35

Ik neem op vakantie voor elke dag een setje kleren mee, Vi, en dan nog enkele reservesetjes. Je weet maar nooit hé, ze kunnen zich vuil maken bij het spelen, bij het eten, eens een lekkende pamper hebben, eens overgeven... :wink: En voor jezelf neem je best ook voldoende mee, ze kunnen ook over jóu overgeven, als mama is je kleding nooit veilig :P Tenzij je ter plekke over een wasmachine kan beschikken, dan hoef je niet zoveel mee te zeulen...

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 18 december 2012, 15:48

Ik neem meestal een vers setje per dag, plus een reserve set. (wel maar voor 1 kindje :wink: )

Ik kan vaak één stuk meer dan eens aandoen, en dan soms moet ik twee keer op een dag verversen, is te zien. Zoals Anks zegt, morsen bij't eten, vuil bij't spelen, of overgeven, lekkende pamper, enz...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 3 januari 2013, 15:51

We zijn van plan om met 3 andere koppels, waar ook nog bij 1 koppel een baby bij is naar Centerparcs te gaan. We zijn dus met 8 volwassenen, en 2 babykes die 4 maanden verschillen in leeftijd. Ik ben zelf al in veel verschillende cp parken geweest vroeger, meestal met een gezin mee als babysit, toen ik nog studeerde. Ben al paar keer in vossemeren geweest, en al eens in kempervennen, de eemhof, meerdal en port zelande. Ik vond het altijd heel leuk. En de kindjes ook. Maar mijn babysitkindjes waren toen wel al lang de babytijd ontgroeid.

Ik vraag mij nu enkele zaken af: we weten nog niet wanneer we gaan. Welke leeftijd zou voor onze jongens het beste zijn? Eerder 4 maanden en 8 maanden, of beter 6 maanden en 10 maanden? Of beter nog ouder? Ik weet echt niet wat babytjes hebben aan zo'n vakantie. Ik bedoel, of we nu thuis gaan wandelen of daar, voor hen maakt dat weinig verschil, nee? Ik ben een echte baby leek :) misschien als we iets later gaan dat ze er meer aan hebben.
En welk park? Hebben jullie, babygewijs, aanraders? Die "extra" zaken in cp, daar hebben ze nog niks aan denk ik, dus maakt het park dan wel uit? Een zwembad is er overal en denk niet dat de grootte van het zwembad hen veel kan schelen. Ik weet dat het zwembad wordt afgeraden voor baby's, maar ik ga er zelf vanuit dat die ene keer wel oké is...
En hebben jullie ervaring met 2 extra baby's in 1 cottage? Passen 2 baby's samen met 8 volwassenen in 1 cottage van 8, of huren we beter 2 cottages?

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 3 januari 2013, 19:31

Kusje, hoe ouder de kindjes zijn, hoe meer ze er aan hebben natuurlijk...
Ik zou dus persoonlijk voor 6 en 10 maanden gaan of nog ouder...
Wij zijn met T. naar de eemhof geweest toen hij 11 maanden was. Dat ging prima. Wij gingen in de voormiddag naar de kinderboerderij, daarna deed hij een dutje. In tussentijd keken wij wat films ofzo. Na het dutje, gingen we eens wandelen of iets drinken. Daarna was het alweer dutjestijd en na dat dutje gingen we dan zwemmen. Het grote nadeel aan hele kleine kindjes, vind ik persoonlijk, is dat je erg vasthangt van hun dutjestijden en etenstijden. Nu is T. ondertussen 2 jaar en zou dat al veel makkelijker gaan. Maar eigenlijk vind ik zo'n park op alle leeftijden wel kunnen hoor.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 3 januari 2013, 20:49

ik ben met kindjes nog maar 1x in CP geweest, toen was I 5 maand.
Het enige wat ze mee kunnen doen op die leeftijd is mee gaan zwemmen, niet te lang en te veel natuurlijk, en zorgen dat ze het lekker warm hebben, maar op zich is het wel leuk.
natuurljk maakt het voor een baby niet uit waar ze zijn, zolang ze maar bij mama / papa zijn, en zolang zij gelukkig zijn. Wat ik wil zeggen: kies iets waar je je zelf gemakkelijk en confortabel bij voelt. dan straal je die rust en vreugde ook uit naar je kindjes toe. voel je er niet veel voor om je privacy te delen met een ander gezin, kies dan 2 bungalows. denk je dat het voor die paar dagen niet veel uitmaakt, kies dan 1 bungalow. 'k vind wel dat de bungalows in CP klein zijn. wij hadden een 6 persoons bungalow voor vier volwassenen en twee kindjes + 1 logéé (volw) voor 1 nacht en het is echt klein. babybedje kon niet mee op de kamer van de ouders of toch maar net... er was ook maar 1 babystoel per bungalow.
wij hebben veel betere ervaringen met een vakantiewoning in de ardennen of bed en breakfast die meer uitgespeeld zijn op baby's: verzorgingskussens aanwezig, babyfoon en badjes en al wat je wil...
maar zoals ik al zei: doe wat jij zelf eigenlijk graag wil, die babietjes volgen toch ;)

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 4 januari 2013, 7:59

Wij zijn vorig jaar voor de eerste keer met onze jongens naar CP geweest (De Eemhof). Ze waren toen 2.5j en echt een ideale leeftijd. Maar heb er genoeg ouders gezien met babietjes van enkele maanden oud. Ik zou persoonlijk ook liever wachten tot ze een maand of 10 zijn. Want zoals Sterretje zegt kunnen ze op 4/5 maand mee zwemmen en dat is het zo wat. Nu moet ik ook wel zeggen dat CP voorzien is op jonge gezinnen dus de accomodaties zijn er wel.
Wij hadden vorig jaar een bungalow van 4 personen en ik vond dat ook nipt. Wij hadden natuurlijk geen babybedjes te zetten en/of kinderstoelen, dus met een beetje organisatie lukte het perfect.
Ik zou liever niet met zoveel in een bungalow zitten, zo heb je 's avonds nog je privacy en dat vind ik wel belangrijk.

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 4 januari 2013, 9:35

Wij zijn eens naar een landalpark geweest met de schoonouders en schoonzus toen Brent 7-8 maanden was. Ok, het was aanpassen, maar wij hebben ons daar goed geamuseerd. In het water, en ook gaan wandelen en een stadje gaan bekijken. Hij was dan het enige kleinkind.

We zijn dan later naar Sunparks geweest, en toen was Lennert een goed half jaar, denk ik, maar de andere kleinkinderen waren dus al 2 en 3, en toen zijn wij gewoon tijdens de dutjes elk om de beurt eens thuisgebleven. Gezien er 6 volwassenen waren, zijn we in die 2-3 dagen elk maar 1 keer thuis gebleven. Eigenlijk was dat ook best ok, dan deed die de afwas en een tukje of zo, en dan gingen we met de buggy achter naar waar de anderen waren (indoorspeelplein of cafetaria zwembad).

En dit jaar zijn we opnieuw naar een Landalpark geweest toen neefje ik denk 9 maanden was, en eerlijk, het was eigenlijk meer aanpassen, want hij had al meer regelmaat nodig. Hoe kleiner, hoe gemakkelijker ze slapen in buggy/maxi-cosi. Het kan natuurlijk ook aan het karakter gelegen hebben, of het feit dat er intussen al 3 grotere kinderen rondliepen ook.

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 4 januari 2013, 9:37

Wij zijn al enkele keren naar CP geweest, de eerste keer was Sem 5 maand oud, en waren we daar met een bevriend koppel met twee kindjes van toen 1 en 4 jaar. Wij zaten toen in een bungalow voor 6 pers. Sem sliep bij ons op de kamer (is idd krap als je er een reisbedje zet, maar het lukt wel) en de twee andere kindjes sliepen toen samen in één kamer.

Vorig jaar in februari geweest met vrienden die 1 kindje hebben van toen iets meer dan een jaar, Sem was toen 20 maanden. Sem heeft bij ons geslapen (ook in huisje voor 6 pers.) en dat andere kindje apart in de derde kamer omdat zij minder vast slaapt.

Beide keren was het enige "nadeel" dat je de kleintjes niet samen kan doen dutten. De kindjes hadden telkens een heel ander ritme. Zo had onze jongen de hele autorit geslapen, en het andere kindje niet, dus dat kindje doodmoe bij het aankomen en Sem springlevend en wakker. Maar verder alleen maar positieve ervaringen, je kan trouwens een extra kinderstoel aanvragen, als je CP Friend bent is het gratis, en anders iets bij te betalen, weet niet hoeveel want wij zijn Friend...
Gisteren zat de catalogus in de bus, en wij gaan tijdens m'n zwangerschapsverlof zeker een midweekje doen, last minute ofzo, met beebje en Sem, ik kijk er nu al naar uit!! :)

Zoals Sterretje zegt, gewoon doen waar je je zelf goed en comfortabel bij voelt, en je baby zal zich ook goed voelen. Als je er een klein uurtje mee in't zwembad gaat, dan zijn ze achteraf helemaal uitgeteld en slapen als een roosje! (dat is toch mijn ervaring, de kindjes slapen daar altijd immens goed! :))

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten