Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 3 augustus 2016, 12:13

@Phoebe: amai zeg Gust is inderdaad wel een snelle kerel! Nu al zo vlot patatjes eten! Vic kan er nog wat van leren :) Ik ga het dit weekend nog eens proberen, maar heb er niet zo’n goede hoop in. In principe is het elke dag patatjes denk ik ja, al zal het in het begin wel niet zo’n drama zijn als je eens een dagje overslaat. Al zal hij het wel missen denk ik eens hij eraan gewoon is? Zeker als hij er al zo klaar voor was.

Hier is het de ene keer wat moeilijk om hem in slaap te krijgen, de andere keer draait hij zich en is hij op 2 seconden ingedommeld. Als hij pruttelt en klaagt, dan laat ik hem gewoon liggen en dan valt hij uiteindelijk wel in slaap. Het is maar als hij echt weent (en in zijn geval gaat het van klagen rechtstreeks naar uit volle borst brullen), dat ik hem probeer te troosten. Soms lukt dat niet en moet ik hem weer uit bed meenemen, want ik kan hem echt niet laten brullen. Dan wordt hij meteen knalrood en begint hij te zweten en na een minuut heeft hij geen stem meer. ‘Gewoon’ huilen is precies iets wat niet in zijn woordenboek staat, hij maakt zich dan zo druk…

Ik denk dat Vic ook in zijn sprongetje zit, want sommige dagen heeft hij het erg lastig en af en toe vraagt hij ook weer een nachtvoeding (zoals vannacht). Maar zo snel dat hij bijleert, niet normaal! Zo leuk om te zien dat hij telkens nieuwe dingen ontdekt!

Zitten jullie baby’s op een vast tijdsschema? Dat is iets wat hier maar niet wil lukken. Hij vraagt vaak nog steeds om de 3 uur om een fles, en de tijdstippen blijven wisselen. Dat maakt het patatjes geven ook wat moeilijker. Iemand ervaring mee? We proberen hem zo veel mogelijk regelmaat te geven, maar toch…
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 3 augustus 2016, 19:52

Dag dames,

Ik geraak niet vaak online, want ook al zit in Frankrijk en is het eigenlijk vakantie ... Veel tijd voor mezelf heb ik niet...het is echt wel heel druk met mijn poppemie. Soms kan ik eens een halfuurtje lezen of een kwartiertje zwemmen maar meer dan dat is het niet, ze slaapt tijdens de dag echt maar super weinig en ze kan zich nog niet echt lang alleen bezig houden :)
Maar ik klaag niet, het weer is zalig, ik zie veel fijne mensen van mijn familie en vrienden en mijn ouders proberen wat te helpen ... Morgen mag ik naar de kapper, joepie paar uurtjes voor mezelf!
Lily is wel een schatje voor de rest, ze slaapt s nachts meestal van 23u30 tot 7u met een korte onderbreking rond 3u30-4u (niet om te eten, gewoon even wakker en dan neem ik ze meestal gewoon bij mij in bed en dan valt ze terug in slaap).
Ze eet nu 4 flesjes van 200ml (gekolfde melk of kunstvoeding) en s morgens om 7u drinkt ze nog rechtstreeks aan de borst en valt daarna terug in slaap tot 9u.
Volgende week naar de dokter hier om eens te checken hoeveel ze weegt want ze verdikt ineens precies veel ;)
Omrollen doet ze nog niet, wel helemaal 360graden plat draaien en ze wil constant staan of zitten, wat ze nog niet alleen kan en dat is dus heel vermoeiend.
Ze is wel sinds 2 dagen volledig gefocust op haar voeten, vastnemen, in haar mond nemen, naar kijken ... Echt heel grappig om te zien. En zo zot inderdaad hoe ze constant vanalles bijleert, het gaat nogal vooruit. Vandaag is ze 15 weken.
Ze gaat ook bijna elke dag met mij of met mijn ouders in het zwembad en vindt dat heel plezant. Nooit te lang maar het water is 29/30 graden dus dat valt wel mee.

@phoebe bij mij heeft ze al 2 prikjes gehad, op 7 weken en op 11 weken (telkens 1 week vroeger dan normaal opdat ze dat al had voor ik vertrok) en niet echt veel op gereageerd. De volgende krijgt ze maar op 19 weken als we terug zijn.
Amai nu al zo vlot patatjes eten, dat is wel knap. Ik ga proberen wachten tot ze 6 maand is.
Heel benieuwd of de voorspelling van de osteo gaat kloppen.
Ik ken dat gevoel van last met een zware baby, ik denk dat ze nu bij mij 6,5kg weegt en ik moet ze heel vaak dragen, ik heb constant pijn in mijn rug bovenaan, zo ter hoogte van de vleugeltjes. Soms echt wel heel zwaar.

@uiltjes ik drink nu en dan een glaasje hier en als ik 'teveel' drink, kolf ik mijn melk en gooi ik hem daarna weg :)

@bluepixie bij Lily-Denise is het inslapen ook zeer varierend, soms lukt het meteen soms moet ik ze in slaap wiegen in mijn armen.
Wij hebben nog geen vast schema en hier ga ik ook niet proberen om dat te forceren omdat we zelf geen schema hebben en soms gaan we s avonds of s middags weg.
Ze drinkt om de 4u, meestal is het 7u - 10u30 - 14u30 - 18u30 - 22u30 maar dat kan wel wat variëren.

@ilse ik ben nog thuis tot 18/9, op 19/9 moet ik terug gaan werken, ze zal dan net geen 5 maand zijn (20/9 pas :)). Enerzijds wel zin om terug een volwassen job te doen en mijn rug wat te sparen, maar anderzijds toch wel triest dat ik ze dan minder ga zien. Maar ik mag niet klagen, ik werk maar 4/5e dus we hebben altijd een weekend van 3 dagen samen.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 3 augustus 2016, 22:07

Blue pixie: Elias is nu 21 weken en ook hier nog geen vast schema. Maandag start ik terug met werken en vanaf dan zal er automatisch wel wat meer schema in komen , vermoed ik (al zitten we met wisselende uren). En hij vraagt ook nog steeds om de 3u (tenzij hij slaapt of op stap is) een voeding. 's morgens is hij meestal wakker tussen 7-8.30, en hij gaat meestal slapen tussen 22-23u. Z'n 2e voeding bestaat uit groentepap + nog een klein flesje melk, de 3e voeding bestaat uit fruitpap + nog een klein flesje melk. De andere 3 zijn gewoon een fles melk.

Hier 1tje dat vol op op ontdekking is, hij wilt zitten, omrollen (rug naar buik lukt, terug niet) en kruipen, maar het lukt allemaal nog niet ; dus frustratie alom. Pruttelen en klagen staat niet in Elias zn woordenboek. Het is de ene moment lachen, 2 seconden later krijsen .

Wij hebben morgen een afspraak met de KA, op aanraden van k&g. Hij staat te hoog op de curves (hij staat daar nochtans al van de geboorte , dus persoonlijk maak ik me geen zorgen).

Jackie, amai, 4x 200 ml en dan nog 1bv. Dat lijkt veel voor zo'n kleine dame! Maar super dat ze het zo goed doet é.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 3 augustus 2016, 22:53

@lieze hier van tzelfde: frustratie om wat ze niet kan en dan is het gillen (ze heeft sinds kort ontdekt dat ze dat kan) of krijsen en een paar momenten later weer volop lachen :wink:
Is dat zoveel dan 5 maaltijden per dag? Geen idee eigenlijk, maar ze drinkt meestal haar flesjes leeg. S avonds soms zelfs 230ml.
Ach heeft k&g niet altijd iets aan te merken? Groot gelijk heb je om je niet teveel zorgen te maken.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie
Berichten: 366
Lid geworden op: 24 februari 2015, 19:32

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 4 augustus 2016, 16:26

@Jackie: Ghoh, ik denk dat niet dat Lily-Denise extreem veel eet hoor. Vic eet minder (gemiddeld 800 ml per dag), maar het is geen zo'n grote eter. Bij K&G zeiden ze dat hij minder eet dan ze zouden verwachten, maar dat dat ok is zolang hij genoeg bijkomt. En hij komt gelukkig wel genoeg bij :) Hij is nu 20 weken en weeg 6,5 kg, en zit mooi op de curve. Het lijkt me zo zalig om daar in Frankrijk op reis te zijn met je prutsje! Zeker vanachter mijn bureau, haha :P

Dat constant willen rechtstaan en rechtzitten is héél herkenbaar! Al kan hij zich nu wel een tijdje bezig houden in zijn park, onder de speelboog, op de speelmat of in de relax. Mijn living is in een halve kleutertuin aan het veranderen :) Hij rolt als de beste, en heeft nu al een paar keer terug van buik naar rug gerold, maar meestal lukt dat niet (met de nodige frustratie tot gevolg). Gisteren riep mijn man terwijl ik aan het koken was: "kijk, hij kruipt!". Het hangt een beetje van de definitie van kruipen af denk ik :wink: Hij steekt zijn poep in de lucht en duwt zich een klein beetje vooruit, maar krijgt zijn armen niet mee. Alles samen geraakt hij 5 cm vooruit ofzo (en ook al eens 5cm achteruit). Voor mijn man is dat al kruipen, maar ik ben nog niet overtuigd :P

@Lieze: ben content dat Vic niet de enige is die nog geen vast schema heeft, en om de 3 uur drinkt :roll: Al zou ik het echt wel leuk vinden moest hij eens wat meer in één keer drinken! Trek je inderdaad maar niet te veel aan van K&G, 't is altijd iets...

Aan het aftellen naar het weekend, zo blij dat ik op vrijdag thuis ben en dus weer 3 daagjes met mijn lieverdje tegemoet ga!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 4 augustus 2016, 18:45

Jackie, het was helemaal niet mn bedoeling om je ongerust te maken hoor!
En nee, 5x is niet teveel, maar ze drinkt gewoon een grote hoeveelheid per keer.
Maar het is dat ze het nodig heeft. :-)
Elias drinkt 3x 180ml, 1x gp, 1x fp. En afhankelijk van zijn honger, na de gp/fp nog 0-90 ml melk, of een slokje water.

Bluepixie? 6.5kilo? hoe groot is Vic dan? Hier zitten we op 9 kilo en 70 cm, 1 week ouder :mrgreen:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 11 augustus 2016, 10:19

't Is hier stil... ;) Dan maar even melden dat ik hier eindelijk op mijn roze wolk toegekomen ben! :wink: Gust doet het fantastisch met Neocate + omeprazole!! Ik kan hem zelfs neerleggen in zijn park! Eindelijk kan dat gebruikt worden! Hij heeft echt nergens meer last van! En nu lacht hij voortdurend, zelfs als hij moe is blijft hij lachen! ZA-LIG! :D

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 11 augustus 2016, 12:59

Ooooh zalig Phoebe, ben heeeel blij voor jou!! :D
Geniet ervan!

Hier alles ok, straks gaan we op controle bij een arts hier, ben benieuwd!
En het is hier echt wel super weer, al 1 dag slecht weer gehad op 4,5 week en 2 keer een trui moeten aandoen :lol: . Nog 2,5 week hier en dan is het spijtig genoeg back to reality :roll:
En Lily is echt een makkelijke baby. Het is druk en vermoeiend maar ik mag niet klagen. Deze nacht wel 1,5u wakker gelegen met haar van 4u45 tot 6u15 maar nadien tot 9u30 geslapen!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 11 augustus 2016, 23:41

Voila, controle gehad op 16weken. Ze weegt 6,230 kg, meet 63cm en hoofdomtrek 41cm.
Geen idee welk percentiel dat allemaal is maar de dokter zei dat het helemaal ok was. Hij raadt wel aan om rond 4 maand met groenten te beginnen omdat je meer kans hebt op allergiën als je langer wacht. Ik begin dus te twijfelen om tot 6 maand te wachten. Maar ik had gehoord dat ze op 6 maand beter kunnen slikken en ik wou de Rapley methode proberen. Pffff ingewikkeld allemaal.
En mijn haar begint intussen gigantisch uit te vallen :cry: , ik wist dat het ging gebeuren maar ik vind het toch veel. Is dat bij jullie ook? Nemen jullie daar iets voor?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 12 augustus 2016, 17:08

Wat? Haaruitval??? Hoezo?
Ik dacht net dat 6 maand exclusief BV de kans op allergieën ging verkleinen! Alleszins, hier patatjes van zijn 13w5d en het loopt supervlot! Vandaag 2x zijn bordje moeten bijvullen, blijkbaar lekkere aubergines! Hij doet sinds gisteren zelf zijn mondje al open om de lepel binnen te laten en maakt voortdurend "mmmmmmmmmmmm"-geluiden :D Ik vind het ook gewoon zo zalig om te doen. Biogroentjes uitzoeken, biopatatjes, in de stomer, mixen, en dan ons patatjesmomentje, 100% aandacht :wink:

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 12 augustus 2016, 17:55

Dat klinkt zalig Phoebe!! Ik begin wel goesting te krijgen om er ook mee te beginnen.
Ik ga wel sowieso wachten tot ik terug thuis ben, daar heb ik mijn babycook.
Alhoewel hier natuurlijk veeeeel lekkere groenten zijn.
Vervangt dat dat een flesje? Of geef je nog een flesje bij? En doe je dat 1 maaltijd? Hoeveel flesje geef je daarnaast nog?
Ik las vandaag dit en denk dat ik inderdaad beetje van alles ga doen http://breastfeedingwithoutbs.blogspot. ... l.html?m=1 ... Ik blijf maar van gedacht veranderen :shock:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 13 augustus 2016, 13:05

Ik geef zijn patatten gewoon tussendoor nu, en nog evenveel flesjes. Het waren er 5 van gemiddeld 180 à 200ml, maar nu hij opnieuw in een groeispurt zit zijn het er weer 6 of soms 7 ;). Zijn flesjes blijven dus op hetzelfde tijdstip, met 3 à 4 tussen, maar ik geeft dan tussen 2 flesjes de patatjes, en dan zie ik wel hoeveel hij nog drinkt. 't Is nu niet dat hij al 200g eet ofzo hé. Ik wil hem niet vlak voor etenstijd patatten geven omdat hij dan te ongeduldig gaat worden... Je kan het momenteel beschouwen als een extra tussendoortje, gewoon om het te leren. Ik zie dan wel later naarmate hij meer eet hoe ik dat regel met de flessen... Hij eet ook meestal 's ochtends tussen 6u en 7u, als ik dan om 11u patatjes zou geven zou hij uitgehongerd zijn, dus hij zit er meestal mooi tussenin...

ilse86
Berichten: 119
Lid geworden op: 3 juli 2015, 12:47

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 14 augustus 2016, 14:11

@Phoebe: hoeveel omeprazole neemt Gust nu? Zoveel melk dat hij drinkt! Das echt nen goeien eter!

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 14 augustus 2016, 16:05

@Ilse: 't is een flinke brok ook! ;) Hij krijgt 1 pilletje, dus 10mg per dag. Ik hou van omeprazole :wink: Hoeveel geef jij?

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 15 augustus 2016, 23:10

Joepie, sinds vandaag kan ze omrollen van rug op buik!
Duurt het lang voor ze leren om terug te draaien?
Veeel te warm hier wel, rond 35 graden. Ik hou ze zoveel mogelijk binnen, behalve om te gaan zwemmen :lol:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten