@Uiltjes: onze jongens zijn ongeveer even oud hé dus die onderbroken nachten gaan ook van dat sprongetje zijn allicht...
Supergoed idee, die fles in zijn mond proppen als hij net naar je borst wil happen!

Al goed dat hij al iets gedronken heeft, zo zal hij het wel leren, mijn nichtje van 16 maand weigert nog steeds de fles, dus mijn schoonzus kan niet anders dan blijven BV geven.
Voor wie ervaring heeft met groentenpap: hier begint hij er steeds héél enthousiast aan, maar nadat hij een hap of 5 mooi heeft doorgeslikt begint telkens de miserie. Dan begint hij alles terug uit te spuwen en uiteindelijk begint hij dan te wenen. Het enige dat ik dan nog kan doen is het in zijn mond steken als hij weent en hopen dat hij het doorslikt, maar ik vind dat echt geen manier om hem zo te leren eten dus ik wil dat nu niet meer doen. Hij heeft al dagen meer dan 200g gegeten en niets meer gedronken achteraf, maar nu lijkt het alsof hij opnieuw maar 20g ofzo wil eten en dan een fles wil. Wat moet ik hiermee? Ik wil hem zo niet forceren, denk dat ik iets te veel van hem verwacht door nu te denken dat hij elke keer flink gaat eten omdat het een paar keer gelukt is?
7kg510 al hier, en 65,5cm! Ik mag stilaan ook maat 68 opbergen wat body's en broeken betreft...
Ooh en vandaag lag hij op zijn rug op het speeldeken en toen ik mij omdraaide lag hij opeens op zijn buik naast het speeldeken

Mijn eerste instinktieve reactie was: "Maar Gust!! Pas op!! Ge ligt op de vloer!!!" En toen pas had ik door dat hij voor het eerst omgerold had...
@BluePixie: hier ook zo'n dagje vandaag! Heb de indruk dat ze toch veel meer roepen en gillen als ze een lastig dagje hebben... Idem met het slapen, ging enkel na veel miserie in de wipper vandaag... Heeft zijn spuitjes gehad eergisteren, vraag me af of het ermee te maken heeft, want hij zit natuurlijk ook nog steeds in zijn sprongetje en het is snikheet, maar zijn rugje staat wel vol kleine rode vlekjes, dat moet toch ergens reactie op zijn dan... Anyway, normaalgezien hadden we de 2e dag na de vorige vaccins telkens gekrijs, maar deze dag niet! OEF!! Morgen zou dan als 3e dag normaalgezien rampzalig moeten zijn, maar we wachten af...
Ik zie dat dus ook niet zitten om te moeten gaan "werken". Ik moet stage doen vanaf oktober, dat is ploegenwerk 5 dagen per week en daarnaast nog eens al die mottige opdrachten en verslagen maken. Ik zie het echt niet zitten. Ik ga hier nog iets proberen regelen om het wat meer te spreiden...
@Jackie: hier hebben we die draagmand zelfs nooit gebruikt

, was niet reflux-proof

Ik wil nu op reis nog wel even de maxi cosi gebruiken, omdat we daar nog altijd mee kunnen wippen als we die van de wielen halen en op de grond zetten. Da's wel handig voor op restaurant enzo denk ik...