Uitgerekend juli-augustus 2016

ystar86
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 oktober 2015, 11:09

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door ystar86 » 2 december 2015, 11:57

Welkom lie'ke
Geen ervaring met utro want ik ben spontaan zwanger geraakt.
Wanneer heb je 12weken echo?
2011 : stop pil
2012 : 6x iui
2013 & 2014 : 3 x ICSI
2015 : Oktober spontaan zwanger! :oops:

Afbeelding

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Lotje1981 » 2 december 2015, 12:43

Ik ook zo last vannutro. Loop al hele dag krom ven de pijn in men buik. Meer last van van alles en nog wa. Ben ze pas vrijdagavond beginnen opsteken en tegen de zaterdagmiddag was het prijs. Heb dan 2 dagen oraal genomen toen buikpijn weg maar ik duizelde gelijk zot met die utro van smiddags. Dus durf nu niet meer want mijn oudste heeft examens en ik moet er wel voor hem zijn. Morgen ga ik toch nog eens bloed prikken in de hoop dat het mij wat meer rust geeft. Want al 2 dagen lig ik snachts te piekeren.
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

*Mensje*
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 juli 2015, 13:31

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door *Mensje* » 4 december 2015, 8:13

Hoi dames,

Ook voor jou een dikke proficiat Lieke!

De utro is echt geen pretje, heb de ziekte van Chron dus heb al wel vaker last van mn darmen en de utro doet hier niet veel goed aan maar ja alles voor het goede doel!! Tel ook wel een beetje af om te mogen gaan afbouwen!

Gisteren onze 2de echo gehad en blijkt dat ik al een paar dagen verder ben, nu 9w2d en uitgerekend 6 juli. Alles zag er perfect uit en we hebben het hartje horen kloppen :D zo'n magisch moment!!
Dinsdag gaan we nog een keer naar jette, een afspraak met de fertiliteitsgynaecoloog om ons dossier af te sluiten!
22/12 mogen we weer een kijkje gaan nemen en wordt de nekplooimeting gedaan! Heel erg blij dat we weer snel terug mogen!

Hoe gaat het verder met jullie?

Xxx veel liefs

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Lotje1981 » 4 december 2015, 18:35

helaas ik val weeral een keertje af. Weer slecht nieuws gehad, over and out voor ons
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door lieze81 » 4 december 2015, 20:48

Lotje1981 schreef:helaas ik val weeral een keertje af. Weer slecht nieuws gehad, over and out voor ons
o nee Lotje, dit meen je niet...
Ik krijg er kippenvel van.
Dit is zo oneerlijk.
Dikke knuffel om dit verdriet te verwerken.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Ster_ » 4 december 2015, 21:42

Veel sterkte lotje, dit had ik absoluut niet verwacht. Ik hoop dat ze jullie in het uz terug nieuwe hoop kunnen geven, want nu heb je toch echt veel tegenslag gehad. Knuffel x
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Lie'ke
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 augustus 2015, 16:37

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Lie'ke » 5 december 2015, 8:06

Ooh Lotje, wat een naar nieuws...
Heel veel sterkte!
Dikke knuffel Lie'ke

Lie'ke
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 augustus 2015, 16:37

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Lie'ke » 5 december 2015, 8:23

Ystar, doordat dit een zwangerschap is via ICSI ben ik tot nu toe zeer goed opgevolgd in Jette.
Op 6 weken en half heb ik mijn eerste echo gehad, toen was de embryo 6weken en 2 dagen groot en zat zeer hoog tegen de vruchtzak. De week erop een controle echo daar er bij de eerste echo een 2de leeg "vruchtzakje" te zien was. Dit "vruchtzakje" was de week erna niet meer te zien, toen was het embryo 7 weken groot...
Omdat ik het nog steeds zo onwerkelijk vindt en vooral bang was/ben dat het nog gaat mislopen had ik hierdoor tot voor kort geen contact opgenomen met een gynaecoloog. Door de goede opvolging in Jette was dit natuurlijk ook niet zo nodig maar toch...

Mensje, jij gaat dinsdag naar Jette, ik woensdag, dan hebben wij ons afsluitend gesprek...

Na de middag heb ik dan mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog die mij nu gaat opvlogen (tot en met mijn bevalling), dus woensdag ga ik weten wnr ik mijn 12weken echo ga krijgen...
Ik ga wel blij zijn omdat we dan toch meer zekerheid gaan hebben en bovendien ongeveer een datum gaan weten want bij de 1ste echo ben ik 3 dagen achteruit gezet. Ikzelf ben jarig 14de juli en naar eigen berekening zou de baby voor 8 juli zijn maar door achteruit gezet te worden weet ik het nu niet en k wil niet hoeven te bevallen op mijn verjaardag :P

Hoe lang moeten de meeste nog wachten op jullie echo?

Liefs Lie'ke

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Sloebertje » 5 december 2015, 10:18

Lotje, vreselijk. Hoeveel kan een mens verwerken hé.
Ik hoop echt dat ze je in het UZ goed gaan onderzoeken en opvolgen.
Sterkte en dikke knuffel!
x
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 6 december 2015, 14:34

hallo iedereen,

ethin, ik heb een keertje crinone gebruikt in leuven bij een studie, echter werd ik gewoon door de crinone door ongesteld.
Bij de utro wordt ik pas ongesteld ong 2 dagen na het stoppen, dus helaas is de crinone niet sterk genoeg voor mij.
Maar idd het ruikt niet zo als de utro en niet zo'n plakboel.

Lie'ke heb je dan ook een gyn in jette gekozen of ergens bij jou in de buurt?
en bijna een tweeling dan :-)

Ik moet binnen 2 weken het dossier afsluiten (of moesten we niet zwanger geweest zijn de opvolging van de behandeling bespreken), maar is zo raar om het af te sluiten dan want het kan nog altijd heel anders lopen..

Mensje en de andere dames, gaan jullie een nipt test doen of iets anders, of gewoon de tripple test?

hier sinds vorig weekend beetje misselijk, maar vanaf maandag kotsmisselijk en echt een vreselijk gevoel, precies dat je een kater hebt en niet op de benen kunt staan of de griep en dat je toch nog normaal moet functioneren.
Heb eerst die natuurlijke pilletjes geprobeerd van de apotheek, maar toch moeten overgaan naar postafene, gisteren geprobeerd of het met een halfje 's avonds en 's ochtends ook zo lukken, het is te doen, maar dus maar voor de helft misselijk...
ik zou het liefst niets nemen maar kan gewoon niet anders.. zucht
vanaf 15u begin ik me wat beter te voelen..
hier nog 2 nachtjes slapen tot de eerste echo, ik tel echt af, dan zal het verdict vallen...

lieve groetjes
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

*Mensje*
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 juli 2015, 13:31

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door *Mensje* » 7 december 2015, 17:15

Lotje, daar zijn geen woorden voor! Veel sterkte!!

Lie'ke: wij idd morgen naar jette, zal zonder echo zijn denk ik maar ben toch eens benieuwd wat er nog gezegd gaat worden.. :D
Onze volgende echo is 22/12, tel weeral enorm af hoor!!

Monalena: we twijfelde zelf, met voorkeur om de nipt test te laten doen, hebben het hier met onze gynaecoloog over gehad en hij is toch wel (aangezien het een 'icsi babytje' is) vóór de nipt test. Wij doen hem dus idd! Wel jammer, onze gynae wil dit pas vanaf 12 of 13 weken doen, toch vrij laat he? Om zkr te zijn dat ze alles kunnen nakijken? Jij veel succes morgen!! Spannend!!

Xxx

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 8 december 2015, 11:09

hier een goede echo, alles mooi op schema, klein hartslagje
en slechts 1 dooierzak, ze heeft gekeken of er misschien nog ergens een 2e verstopt was maar het was maar eentje.
(de 2e was maar een 5-cellig en was maar op het nippertje naar 5-cellen gedeeld, dus denk ik zowizo niet goed)
maar hier toch opgelucht, al is het heel vreemd maar kan nog altijd niet genieten.. voel mij zo schuldig voor dat gevoel

xx
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Lie'ke
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 augustus 2015, 16:37

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Lie'ke » 10 december 2015, 15:32

Hallo dames,
Alles goed met jullie?

Monalena, ik heb een gyn gekozen dichter in de buurt maar ik had liever in Jette gebleven, daar zijn het zulke fantastische mensen. Met de "nieuwe" gyn had ik gisteren mijn eerste afspraak.
Het was gisteren dan ook een drukke dag, in de voormiddag afsluitend gesprek in Jette en in de namiddag naar de gyn.
Hoe was het bij jullie in Jette mensje? Ik vond het wat dubbel, eigenlijk neem je een beetje afscheid van mensen die met hart en ziel met je meegeleefd hebben tijdens de behandeling en de weg daarnaartoe...
Omdat er tijdens mijn eerste echo op 6weken en 5dagen een tweede vruchtzak te zien was en er tijdens de controle echo een week erna niets meer over gezegd was maar er wel melding van een vanishing twin gemaakt was wou de proffesor dat nog even controleren dus verassing een extra echo :-D
De dokter die de echo heeft genomen bevestigde de vanishing twin theorie daar het vruchtzakje er nog steeds is, niet gegroeid maar ook nog niet verdwenen... Dat was ff schrikken, tijdens de controle echo had ik wel even gedacht dat ik idd dat tweede zakje nog zag maar omdat de vroedvrouw die toen de echo deed er niets over had gezegd dacht ik dat dat zakje weg was... Na verloop van tijd zal dit lege zakje gwn weg gaan dus ik moest me er geen zorgen over maken verzekerde de dokter me...
Al bij al dus een fijne afsluiter in Jette ;-)

In de namiddag dan eerste kennismakingsgesprek met de "nieuwe" gyn, dat viel wat tegen...
Hij heeft zelfs letterlijk gevraagd wrm ik nu ineens naar hem kwam als ik dan toch al echo's had gekregen terwijl ik had uitgelegd dat het een zwangerschap is die met ICSI tot stand is gekomen...
Hopelijk valt het de 2de keer beter mee want voorlopig hou ik er niet z'n goed gevoel aan over...
Volgende week (in mijn 10de week) moet ik naar het ziekenhuis om een bloedtest voor de combinatie test, 21december volgt dan de echo met nekplooimeting... Over de nipt test moesten we maar eens goed nadenken, ik ga hem niet laten doen als de combinatie test goed is, zo niet zien we dan weer verder...

Liefs Lie'ke X

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 16 december 2015, 11:54

hallo dames,

hier is het een beetje stilletjes precies..

ethlinn thanks voor je reactie, ik ga ook speciale testen doen, misschien toch de vlokkentest of anders zeker de NIPT test.

ik mocht vorige week van jette op 3 dagen stoppen met de utrogestan, wat ik eigenlijk heel raar vond, zo vroeg, maar ze zeiden dat mijn progesteron voldoende hoog stond.
Heb na een aantal dagen dan van 3 naar 1 gegaan per dag (en ik durf die laatste precies niet op te geven) maar wat wel super is dat ik van die ongelooflijke misselijkheid praktisch af ben.
Nu heb ik het slechts nog zoals bij mijn dochter, 's ochtends en met vlagen, maar wat ik nu ervoor had was echt niet te doen.
Heel raar want uiteindelijk lag het dan aan mijn progesteron in mijn lichaam die mij zo ziek maakte?

Straks het dossier afsluiten in Jette en ben net ook de creche gaan vastleggen (ze herinnerde mij al, aangezien ik al 2x geweest was en telkens moest annuleren). Hier moet je er heel snel bij zijn bij de creches.
Hebben jullie al een creche geregeld?

Lie'ke bizar van jouw nieuwe gyn, ik hoop dat de mijne ook niet zal zeggen van u bent uit Leuven weggegaan en nu bent u terug als u zwanger bent? Maar ik vermoed van niet want het is echt een heel aardige man.

groetjes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 18 december 2015, 15:57

Hoi Lieverdjes allemaal..

Totaal onverwacht en natuurlijk nog steeds amper te geloven kom ik mij hier wel nog heel voorzichtigjes aansluiten!
Wij hielden een rustpauze in tot in de lente van 2016 om dan over te schakelen van CRG Brugge naar UZ Gent..
Om dan met volle moed terug te starten met onze IVF 5...
Na een mk in 2013, de gruwelijke stille geboorte van onze zoon Xeppe in 2014, en 2 pijnlijke MK in 2015 wilden we even pauze.. even alles laten rusten want het waren pijnlijke maanden..
en kijk... totaal onverwacht zijn mijn ventje en ik bijna 7 weken goed zwanger, op de spontane manier!

30 oktober ging ik nog ten rade bij mijn gynaecoloog om na te zien of alles goed herstelt was na mijn laatste mk eind augustus.. Mevrouw, er is totaal geen werking in beide eierstokken.. geen rijpe folliekels te zien , maar baarmoeder was mooi genezen en zag er goed uit..
Ik ging in de eerste weken mijn ms nog niet hebben daar er dus geen werking was...
2 dagen nadien, plots uit het niets mijn regels.. kort maar krachtig..
nadat ik 38 dagen verder was en nog steeds mijn ms niet kreeg (heb soms cyclussen van om en bij de 40 dagen) en me toch wel eens zwanger kon voelen, maar ik stak het weg omdat ik het niet in mijn hoofd wou steken..
Had ik in het geniep een test gekocht en s'morgens de dag nadien getest..
ik had een blaadje over de test gelegd en 5 min in de zetel gaan wachten.. toen mijn gsm afging durfde ik amper naar de keuken om hem te bekijken en wist ik zeker dat ik daar nog eens 5 min ging staan eer ik dat briefje durfde opheffen (normaal doet mijn man altijd de testen omdat ik te nerveus ben, maar wou het deze keer zelf doen)
toen ik in de keuken kwam, zag ik dat de katjes het blaadje met hun snuit al hebben afgeduwd en zag ik zonder het te beseffen 2 duidelijke bloedrode strepen!
Ik heb toen het doosje uit de kast gehaald om nogmaals te controleren dat 2 streepjes toch duidelijk positief waren, ook al wist ik dat, want kan de testen die we hebben uitgevoerd in 6 jaar tijd niet meer bijhouden :D

S'avonds heb ik dan om mijn ventje te verassen een fles Bio Oil gekocht en er een briefje bij gestoken met de tekst:
Vanaf nu word het weer elke dag smeren lieve schat...
Hij besefte eerst niet wat ik hem cadeau gaf met die olie, maar toen hij het briefje las, viel zijne euro :D
De dag nadien naar huisarts gegaan voor bloedonderzoek..
ik was prachtig zwanger met een HCG van 1290 en prog 13.5 (iets te laag maar met utro kon dat goed komen)
een helse week gehad vol spanning, ongeloof en vooral ontzettend veel zwangerschapsklachten...
Vandaag voor 2de BN en als alles goed zat mocht ik nog afspraak maken bij gynaecoloog voor eerste echo..
Zo geschiet, alles was uitstekend goed!
HCG zelfs veel beter dan het moet..
Dokter zei dat een HCG van 8900/9500 zeker moest zijn om goed te zijn volgens mijn weken (6 + 3dgn) en toen het verlossende telefoontje kwam, kon mijn geluk natuurlijk niet meer op!
HCG gestegen naar 13.000 en prog mooi 21..
Een mooier kerstgeschenk kon je niet krijgen zei hij erbij...


Maandag 21 december om 15h eerste echo..
weer een datum waar ik ontzettend nerveus zal zijn :D
Als alles goed verloopt ben ik uitgerekend tussen 8 en 10 Augustus 2016..

Eindelijk een broertje of zusje voor ons Xeppetje!
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten