Uitgerekend juli-augustus 2018

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 26 december 2017, 12:49

Proficiat Boutyana!
Leuk nieuws he! Dat je zoveel schrik en onzekerheid hebt is volledig normaal. Ik heb ook af en toe moedeloos traantjes laten lopen omdat ik zo onzeker was. Ik probeerde vooral erg realistisch te blijven en nt te hard van stapel te lopen. Moeilijk hoor. Na die 7 weken echo al iets geruster maar ik ben nu toch pas echt tot het besef gekomen dat het echt is na mijn 11 weken echo van afgelopen vrijdag. Dan zag ik echt een mini mensje met mini neusje en mini handjes en voetjes. Ik moet wel zeggen dat het achteraf bekeken nog snel gegaan is. Maar het blijven lange weken vol onzekerheid! Ik wens je een goed verloop toe!

Wij hebben het afgelopen weekend tegen onze ouders/broers en zussen verteld. Is toch een oplichting. Eindelijk stoppen met liegen en excuses zoeken. Ik heb mijn moeder zelfs wat ontweken omdat ik geen lastige vragen wou. Dit weekend zeggen we het dan tegen onze beste vrienden en dan geleidelijk aan vanaf de week van 2 januari tegen iedereen. Ik ga zo opgelucht zijn dat ik niet langer excuses moet zoeken voor het feit dat ik geen alcohol meer drink.
Maandag ga ik ook bloedafname doen voor de nipt test. Hopelijk hebben we snel het resultaat!

Hoe gaat het met de rest? Nog niet zoveel aankomende zomerbaby's precies!
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 26 december 2017, 23:30

Hey SOHN,

Jij ook een dikke proficiat!! Wat fijn dat je nu wat geruster kan zijn,hopelijk kan je nu beginnen genieten. Oohh heb je wat speciaal in gedachte om t aan te kondigen?

Goh,de onzekerheid is echt erg bij mij. Daarstraks wou ik mijn enkellaarsje uit doen,hij is nieuw dus zit nog strak rond mijn voet.ik trok een eeerste keer ging niet en bij de tweede keer zette ik wat meer kracht en ik voelde zo precies n steek in mijn lies en daarna wat menstruatie pijn,heel die omgeving is nu gevoelig daar beneden.Ik heb zo schrik dat ik t vruchtje ga verliezen. Pff da t maar snel 16 januari is. Ik denk wel dak volgende keer nog eens ga testen om te zien of ik nog hcg in mijn bloed heb.

AnnekeB
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 november 2017, 18:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door AnnekeB » 29 december 2017, 14:14

Hoi iedereen: proficiat allemaal!
Ik kom ook in dit clubje mee lezen!
Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger!!
Heel pril nog maar ik heb besloten om er toch stilaan van te proberen genieten.
Positive thinking!
Eerste echo op 17/01, dan kunnen we weer wat geruster zijn.
Hebben jullie al kwaaltjes?
11/2017: ZOL - start IVF/ICSI 1
08/12/17: PU 1
11/12/17: TP 1
Pril zwanger! :D

AnnekeB
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 november 2017, 18:52

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door AnnekeB » 29 december 2017, 14:16

Boutayna
die krampjes zijn in principe normaal, dat is wanneer je baarmoeder zich uitrekt of zet, voelt inderdaad zoals menstruatiekrampjes maar zou geen kwaad kunnen...
Niet te veel zorgen maken want dan krijg je stress en dat is niet goed!
11/2017: ZOL - start IVF/ICSI 1
08/12/17: PU 1
11/12/17: TP 1
Pril zwanger! :D

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 29 december 2017, 14:48

AnnekeB schreef:
29 december 2017, 14:16
Boutayna
die krampjes zijn in principe normaal, dat is wanneer je baarmoeder zich uitrekt of zet, voelt inderdaad zoals menstruatiekrampjes maar zou geen kwaad kunnen...
Niet te veel zorgen maken want dan krijg je stress en dat is niet goed!

Hey Anneke!

We zitten echt volledig hetzelfde, ben vandaag ook 5 weken en heb 16 januari mijn eerste echo. Ik heb ook geen kwaaltjes buiten wat rommelige darmen soms (hoeft niet per se met zwangerschap te maken) en menstruatiepijn af en toe. Lage rugpijn ook als ik me inspan. Inderdaad stress is echt echt echt niet goed. Vanaf 5 weken begint het hartje. Ben volop aan het zoeken wat ik kan doen om dat goed te stimuleren, gezond eten bijvoorbeeld. Ik hoop dat het snel 16 januari is :-) :-) :-)

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Timtam » 1 januari 2018, 23:37

Hi iedereen,

Idd die menstruatiepijn is normaal. Had ik ook echt in het begin.
Voor de rest valt het bij mij qua kwaaltjes heel goed mee nu. Melk verdraag ik wel echt niet meer, dan ben ik heel de dag misselijk. Omdat ik niet echt misselijk ben geweest voor de rest of geen rare goestingskes had, was ik voor iedere echo gigantisch zenuwachtig. Ik voel mij helemaal niet zwanger. Op 10 weken bloeding gehad, maar alles was ok. Afgelopen donderdag mijn 12 weken echo gehad en alles is dik ok met ons kleintje :D. Echt nog altijd heel vreemd om zo een klein mensje op het scherm te zien en dan te denken dat dit in mijn buik zit... Ik begin al iets meer te geloven dat een echt baby'tje ons toch echt gegund is. Volgende week vrijdag mogen we bellen voor de uitslag van de nipt test. Ook weer een heel spannend moment. Ik heb zo hard het gevoel dat het een meisje is, maar dat kan je natuurlijk niet zeker weten hé.
Ik moet wel zeggen dat ik echt al een buikje heb. Meestal probeer ik dit te verstoppen of beetje in te trekken, maar dat lukt niet zo goed meer. Is dit niet heel vroeg :) ?

Heel veel succes met jullie zwangerschappen en ik kijk al uit naar jullie berichtjes!
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 2 januari 2018, 15:37

Hey Timtam!


Wat fijn dat je al wat verder bent! Ik denk dat het een hele opluchting is dat je eindelijk aan die 12 weken bent hé. Ik heb vandaag wat gedanst om me te ontspannen en mijn gedachten wat te verzetten. Buiten wat steken hier en daar in mijn baarmoeder en wat pijnlijke borsten voel ik echt niks. Ik heb echter wel enorme rugpijn als k wandel. Ik hoef maar naar de winkel te gaan (1 km verderop) en ik kom zo moe thuis met rugpijn. Misschien te lang stilgezeten. Heb jij dat ook? Ik denk dak morgen toch nog eens n zwangerschapstest doe, gewoon om te zien of er nog hcg in me zit. Stel dat ik een miskraam zou gehad hebben, dan zou ik ondertussen toch gebloed hebben niet? Of houdt de utrogestan dat tegen?

Groetjes :-)

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 2 januari 2018, 16:49

Ik kom me heel.voorzichtig bij het clubje voegen. Zes weken nu en pas mijn 2e bloedafname achter de rug. Ik merk dat deze weken toch wel zenuwslopend zijn.. anders dan de wachtweken. Want nu weet je dat er een beginnende zwangerschap is he? :) Maar ben toch al zo gelukkig. Volgende week echo.. denk dat ik deze week nog heel zenuwachtig ga zijn! Ik hoop dat alles er goed uitziet op de echo.. en hopelijk word ik dan wat geruster :) wel fijn om dit nieuws net voor de feestdagen gehad te hebben... Ons kerstcadeautje.. :)

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 2 januari 2018, 17:16

Hey Nini,

Jij hebt 2 bloednames? Ik heb er eentje gehad en nu moet ik wachten op mijn eerste echo. vrijdag ben ik pas 6 weken.

Hopelijk gaat er een mooi kloppend hartje te zien zijn en is alles dik in orde! Dat wens ik echt voor jou!

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 2 januari 2018, 18:01

Ja, ik had er eentje op TP+12 en dan nu eentje. Nu, ik was in buitenland en kreeg mijn resultaten van daar (1e bloedafname) normaal gezien ook pas vandaag. Misschien zit dat er voor iets tussen. Maar ze kijken geloof ik ook of HCG toeneemt.. ik tel af naar de echo!

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 2 januari 2018, 22:22

Nu heb ik ineens bloed verlies! Stress... :(

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Boutayna » 2 januari 2018, 22:42

Nini81 schreef:
2 januari 2018, 22:22
Nu heb ik ineens bloed verlies! Stress... :(
Maak je geen zorgen,het zal wss innestelingsbloed zijn hoor.neem je utrogestan?

Timtam
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 maart 2017, 22:21

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Timtam » 3 januari 2018, 0:13

@ Boutayna : Ja idd eens je voorbij de 12 weken bent kan je eindelijk een beetje relaxen en geruster zijn. Rugpijn heb ik tot nu toe geen last van gehad, maar ik denk wel dat dit geen kwaad kan. Iedereen reageert er anders op natuurlijk. Ik weet wel dat ik van mijn 6 weken tot 11 weken gigantisch moe was. Ik heb in het begin een bloedafname op 5 weken laten doen en dan ben ik op 6 weken naar de huisarts geweest om nog eens bloed te laten nemen om te kijken of mijn hcg nog steeg. Dat stelde mij ook al weer ff gerust (voor een week ofzo :lol: ).
Goh bij een miskraam is bloeden niet noodzakelijk. Het hartje kan ook gewoon gestopt zijn met kloppen of nooit geklopt hebben. Maar dan is er geen stijging te zien in je bloed qua hcg. Dus ik vond dat wel een aanrader om te laten doen en mijn dokter had daar ook alle begrip voor. Utrogestan kan je menstruatiebloeding tegen houden, maar mijn bloeding tijdens de zwangerschap hield utrogestan niet tegen.

@ Nini81 : Ook voor jou een dikke proficiat met je prille zwangerschap! Goh een bloeding kan heel veel dingen betekenen, maar ik begrijp volledig dat je nu ff panikeert. Mijn bloeding was het gevolg van betrekking de avond voordien. Blijkbaar zijn je bloedvaatjes ect wat meer uitgezet tijdens de zwangerschap. Als de bloeding na een tijdje stopt is het meestal wel ok. Als je er niet gerust op bent zeker eens naar de gynaecoloog bellen en horen wat deze zegt. Vanaf 6 weken begint het hartje soms al te kloppen en wie weet kan ze je gerust stellen met een echo? Ik duim mee voor een goed resultaat!!!

Hier nog 3 keer slapen en dan kan ik bellen voor de uitslag van de nipt test :shock: :D ! Zo spannend!
Stop pil 7/15
IVF1 5/17 1 blasto teruggeplaats (geen cryo's)
06/17 Bbz :(
IVF2 8/17 1 embryo geplaats (geen cryo's)
IVF3 10/17 2 blasto's geplaatst + 2 cryo's. Zwanger :D
02/19 cryo geplaatst
06/19 Spontaan zwanger-> bbz :(
12/19 IVF4 2 embryo's

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door Nini81 » 3 januari 2018, 6:53

Dank je Boutanya en TimTam. Goh ook weer een spannend moment die nipt test.. fingers crossed! T lijkt eigenlijk bijna een hindernissen parcours IVF en zwangerschap :)

Boutanya: ja, ik neem utrogestan. Als de echo volgende week goed is zou ik mogen afbouwen. TimTam: je hebt gelijk. Ik zal proberen rustig blijven.. het lijkt me of het deze ochtend zo goed als gestopt is. En het leek wel veel, maar uiteindelijk enkel op wc papier, niet in mijn inleg kruisje (dat ik draag voor de utrogestan). Ook niet helderrood en geen stolsels. Mijn buik voel ik een beetje maar kan niet zeggen dat het echt krampen zijn. Straks eens proberen te bellen naar de dienst fertiliteit zeker. Maar ik begin vandaag ook net terug te werken na vakantie, dus me afzonderen om te bellen is nog niet zo evident.. voelde me echt gisteren alsof ik het gejinxd had.. het moment dat ik eindelijk denk 'echt zwanger' en me hier bij het topic aansluit, bloeding. Heb al 2 bbz gehad .. daarmee misschien ook nerveus.

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2018

Bericht door SOHN » 3 januari 2018, 8:20

Welkom Nini81 en AnnekeB! En proficiat met jullie zwangerschap!
Net even alles doorlezen van de afgelopen dagen.

Ivm de bloeding: zolang het niet gepaard gaat met hevige krampen en maar heel kortstondig is, zou ik me geen zorgen maken. Dat zei de gynaecoloog toch tegen mij. Ik heb wel het geluk gehad dat ik nog geenenkele bloeding gehad heb. Maar dat maakt de eerste weken er niet bepaald rustiger op hoor. Je maakt je sowieso constant zorgen.

Menstruatieachtige krampen tussendoor is idd heel normaal, dat is je baarmoeder die zich aan het zetten is. Ik hebb op oudejaarsdag nog een flinke portie gehad, me zelfs even op bed moeten leggen overdag.

Dan over aantal bloedafnames en wanneer de echo's: dat hangt blijkbaar echt af van de fertiliteitskliniek. Bij mij was het urinetest op dag 15 na IUI, indien ok, dag 16 bloedafname die was goed en dan op 5w 3d eerste echo om bbz uit te sluiten. Om mezelf gerust te stellen heb ik toch nog een tweede bloedafname gedaan bij mijn huisarts 3 dagen na de eerste bloedafname, gewoon om zeker te zijn dat alles goed aan het verlopen was. Als je je hierdoor zeker voelt zou ik me zeker niet schamen om een extra bloedafname te laten doen bij de huisarts. Je hebt nu eenmaal een veel zwaarder traject achter de rug, het is normaal dat je je dan extra zorgen maakt en extra zekerheid wil.

Ik hoop voor jullie dat de eerste echo er snel is en dat er mss al een kloppend hartje is zodat je toch wat geruster bent he! Ik duim!

Ik heb op 11 weken nog een tussentijdse echo gevraagd (normaal moest ik tot 5 januari wachten) om zeker te zijn dat alles ok was met aanvang van de feestdagen, zodat we het tegen onze ouders, familie en vrienden konden zeggen. Komende vrijdag (dan ben ik 13 weken) dus weer echo en deze keer met mijn vriend erbij, op 11 weken kon hij jammer genoeg niet mee. Dan zal ze ook een nekplooimeting doen. Gisteren heb ik ook bloedafname gehad voor de nipt, hopelijk hebben we daar snel nieuws van (zou 10 dagen zijn ongeveer). Dan zijn alle grote mijlpalen voorbij...

Morgen ga ik ook naar de solden zwangerschapsbroeken shoppen. Voorlopig is het nog niet echt nodig, maar ik heb me laten vertellen dat het nu heel snel kan gaan, dus beter op voorhand wat voorzien zijn. :wink:
Timtam: ik denk dus niet dat het abnormaal is hoor dat je al iets begint te zien. Het kunnen wel ook je darmen zijn, bij mij is het dat vooral denk ik, ik ben enorm geconstipeerd de laatste 2 weken, dus ik denk dat dat eerder voor de toename in buik zorgt momenteel. :)

Nog veel succes allemaal! Ik duim voor een goede en vlotte zwangerschap voor ons allemaal!
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten