Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
Luna2206

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Luna2206 » 18 oktober 2024, 15:44

Vandaag 5+5w-echo gehad. Alles zag er goed uit! ๐Ÿ‘๐Ÿป
We zagen wel nog geen hartje knipperen dus dat vonden we spijtig, maar was wel normaal volgens de gynaecoloog.

Bij ons weet heel de familie het al. We zijn dit weekend onze toer gaan doen omdat mijn vrouw het er moeilijk mee had dat ze het op het werk wisten (ong. 100 collegaโ€™s) en haar zussen nog nietโ€ฆ Mag ik vragen wat je bedoelt met โ€˜wat ouderโ€™, Inge? Ik ben nl. 31 jaar, maar mijn vrouw 41 jaar.

Over het doemdenken kan ik niet meespreken. In tegendeel, ik blijf een beetje tรฉ positief soms. Dit klinkt als een voordeel, maar als ik bijvoorbeeld een negatieve test had, zei er een stemmetje in mijn hoofd โ€œgeen bloed geeft moed!โ€ dus ookal wist ik realistisch gezien dat de kans klein was dat ik toch nog zwanger zou zijn, tรฒch bleef mijn hoofd dat zinnetje herhalen. Ookal praatte ik dat zelf tegen.
Ik ga er dus nu wel vanuit dat het โ€˜goedโ€™ zal gaan, normaal zal lopen; maar pak het verdriet er zeker bij als het dan toch mis gaatโ€ฆ
Het is ook wel zo dat mijn borsten heel gevoelig zijn en ik toch dagelijks even krampen heb dus ik voel ook wel veel in mijn lichaam; ik denk dat dat helpt. En veel mediterenโ€ฆ

Fijn weekend! Lieve groetjes x
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. ๐Ÿ’•

Inge86

Bericht door Inge86 » 20 oktober 2024, 20:49

@Luna, wat een leuk nieuws!! Toch een magisch momentje eh zo die eerste echo?
Wanneer is je volgende echo bij je eigen gynaecoloog? Dan zal je het hartje wel zien kloppen. Misschien ook horen?

Ik begrijp jullie wel dat je het ook tegen je familie wilt zeggen als je collega's het weten.
Ik heb het moeilijk om het niet te zeggen tegen mijn ouders. Maar ik had met mijn partner besproken om het pas na 12weken te zeggen. Dus ik ga mij proberen eraan te houden.
Tuurlijk mag je vragen hoe oud we zijn. Ik ben 36 jaar en mijn man 38 jaar.

Mooie ingesteldheid heb je. Dat zou ik ook wat meer moeten doen maar is niet zo gemakkelijk.

@Eva
Graag gedaan! Het doet soms goed om te horen dat je niet de enige bent eh ๐Ÿ˜‰
In tegenstelling tot uw partner, is die van mij heel nuchter. En als ik even een moeilijker momentje heb, dan zegt hij: 'we kunnen nietmeer doen dan afwachten'.
Dat is nu niet bepaald het antwoord dat ik wil horen ๐Ÿ˜… Maar wel een typisch antwoord van hem.

Hoe is het voor de rest met jullie beide? Al enige kwaaltjes?
Ik ben dit weekend verkouden geworden en de spanning in mijn borsten is ook afgenomen. Dan begint dat molentje weer ๐Ÿ˜… want voor de rest heb ik geen klachten. Af en toe wel wat krampen (maar ik weet dan niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder)
Ik ben dus aan het aftellen naar donderdag โ˜บ๏ธ Dan hebben we onze volgende echo.

Evaeke

Bericht door Evaeke » 21 oktober 2024, 11:56

Dag Dames!

@Luna : ik snap inderdaad dat je het dan wil gaan vertellen, zeker als zoveel collega's het weten! de positieve ingesteldheid die jij hebt is heel goed hoor, lijkt me toch fijn om er vertrouwen in te hebben, ik kan soms kwaad zijn op mezelf dat ik iedere x blijf twijfelen. Ik probeer bewust positiever te zijn, maar soms is dat toch een uitdaging. ๐Ÿ™ˆ

Ik ben 33j en mijn vriend 35j, dan hebben jullie ook een idee over onze situatie hihi. ๐Ÿ˜

Wel fijn dat we hier zo onze hersenspinsels even kunnen neerpennen๐Ÿ˜Š

Ik heb zelf wat buikklachten (darmen die gek doen en wat menstruatieachtige krampjes id onderbuik) en ik ben wel opvallend veel meer moe dan normaal. En natuurlijk m'n borsten, die zijn extreem gevoelig ๐Ÿ™ˆ verder valt het allemaal nog goed mee, maar ik voel wel duidelijk dat er iets gaande is haha. Ben wel beetje bang voor eventuele misselijkheid die wel/niet nog gaat komen. De kwaaltjes zijn ook bij iedereen zo anders, de ene heeft er veel last van de andere amper..

Succes met de echo donderdag Inge๐Ÿ€
Wanneer mag jij terug voor de 2e echo Luna? ๐Ÿ€

Groetjes! ๐ŸŒธ

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 22 oktober 2024, 9:38

@Inge: Volgende week dinsdag (7+2w) heb ik een afspraak bij mijn eigen gynaecoloog. Dan zullen we het hartje zien, denk ik? Voor horen nog te vroeg?
Vooral die echo in mijn handen hebben maakt het ineens โ€˜echtโ€™ ๐Ÿ˜€.

Binnen 2 dagen je volgende echo ๐Ÿคž๐Ÿป Hoeveel weken ben je dan? Hopelijk is je verkoudheid vlug over!
Mijn enige kwaaltjes zijn: moe om 19u ๐Ÿ˜ณ, misselijk hele dag maar wel dragelijk, borsten en krampen.

@Eva: herkenbare kwaaltjes hier ๐Ÿ˜‰ Wanneer mag jij terug voor een echo? Is het ook jouw eerste zwangerschap?

Groetjes x
-

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 22 oktober 2024, 9:44

Trouwens, nog iets grappig en bijna absurd vind ik: we gaan vanmiddag op bezoek bij onze crรจche. Is wel van het werk dus heel dichtbij maar toch vreemd om dat nu al te plannen ๐Ÿ˜ณ
-

Evaeke

Bericht door Evaeke » 22 oktober 2024, 12:44

Spannend he! Ik ga ook 7w+1 zijn als ik voor de 1e echo mag gaan! (Volgende week donderdag) Ben echt aan het aftellen ๐Ÿ™ˆ dit is inderdaad mijn 1e zwangerschap ๐Ÿ˜Š

Ooh dat lijkt me inderdaad heel gek om de opvang al te regelen! Maar aan de andere kant.. het kan maar geregeld zijn he ๐Ÿ˜

Succes dames๐Ÿ€๐Ÿ€

Ik hoop dat ik jullie volgende week ook goed nieuws mag brengen. ๐Ÿ€๐Ÿ™

mich75

Bericht door mich75 » 22 oktober 2024, 18:43

Best de opvang zo snel mogelijk proberen te regelen. Vaak is de wachttijd 16 maanden of zelfs langer.
2010: start kinderwens
2014: start mmmโ€‹
03/15: overstap Jette โ€‹ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)โ€‹ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Inge86

Bericht door Inge86 » 22 oktober 2024, 19:07

Dag dames

Jullie lopen ongeveer (met enkele dagen verschil) gelijk? Leuk! Ik ben exact 3weken verder dan Luna.
Vandaag ben ik dus 9+2w.

Ik had mijn eerste echo op 7+4w en ik heb toen het hartje zien kloppen. Mijn schoonzus heeft rond deze periode het ook horen kloppen (dus het hangt misschien wat van je gynaecoloog af?).
Ik hoop het komende donderdag te horen โ˜บ๏ธ

Het is voor ons 3 de eerste zwangerschap? Ook wel leuk. Maar een 'ervaren' persoon mag het groepje ook nog altijd vervoegen voor onze onzekerheden van de baan te helpen ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜….

@Luna, hoe was het crรจche bezoek?
Heb je het al vastgelegd?

@Luna en Eva:
Zoals Mich aangeeft, kan je er inderdaad op tijd mee beginnen. Wij hadden, bewust (we wouden het niet jinxen) gewacht tot na de eerste echo. Diezelfde avond 2 kinderdagverblijven in ons dorp aangeschreven voor opvang rond november 2025 (voor 2-3dagen/week) Eentje heeft plaats voor 3 dagen vanaf november '25. De andere pas begin december '25.
We gaan wel bij beide langsgaan vooraleer we iets vastleggen. En we zullen dan nog wel zien hoe we het oplossen als we een periode moeten overbruggen.

Groetjes ๐Ÿ‘‹๐Ÿป

Evaeke

Bericht door Evaeke » 23 oktober 2024, 9:28

Ja inderdaad we lopen bijna gelijk๐Ÿ˜ vandaag 6w๐Ÿฅฐ
Oh spannend toch die echo's he! Nu zal je het wel horen kloppen denk ik, dat zal een speciaal moment zijn ๐Ÿฅฐ

Ja idd alle 3 first time mom๐Ÿ™ˆ ik voel me vaak alsof ik totaal van niks weet haha, terwijl ik de afgelopen jaren veel mensen die kortbij me staan kinderen heb zien krijgen en dus veel verhalen gehoord heb. Maar zoals met zoveel, moet je het eerst zelf meemaken zeker ๐Ÿ™ˆ

Oh amai ik had eigenlijk niet echt een idee dat je de opvang zo vroeg al moest regelen ๐Ÿ˜จ van waar zijn jullie? Wij wonen in Limburg, ik heb geen idee of het overal zo'n drukte is...

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 23 oktober 2024, 10:41

Het was een goed gesprek in de opvang, maar ik werd โ€˜s avonds wel heel emotioneel. Wij hebben wel netwerk waarop we kunnen rekenen, maar geen vaste dagen in de week. ๐Ÿ™ˆ Na heel wat puzzelen, kwamen we op: 3 volle dagen en 2 halve dagen. Daarvoor ga ik minder werken, maar toch voelt het nog โ€œte veelโ€. Het is wel op ons werk en in de babygroep kan ik nog af en toe zelf een flesje gaan geven. ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ™ˆ Daarnaast kwamen er ook vooral tranen omdat we dat document echt al moesten tekenen en er nog weinig ruimte is voor aanpassingen (ook de opgegeven startdatum 15/11 moet gevolgd worden met max 10 dagen verschil), maar ik wou graag nog kijken en rekenen met mijn verlof, dus hoop tot begin december thuis te zijn.

Wij zijn van Gent! Opvang in onze omgeving was pas beschikbaar vanaf januari 2026.

Oh, @inge, morgen echo ๐Ÿค— Wel altijd leuk e!
Hebben jullie trouwens een zelfstandige vroedvrouw onder de arm genomen of niet?

Groetjes!
-

Inge86

Bericht door Inge86 » 23 oktober 2024, 19:35

@Eva, ik denk dat het van regio tot regio wat afhangt wat die wachttijden betreft. Het is uiteraard nog vroeg maar je doet er niets verkeerd bij om al enige info in te winnen natuurlijk.
Ik heb 2 kinderopvangs gecontacteerd maar we mogen pas langsgaan begin/half november. Tegen dan zijn de plekjes misschien al ingevuld of is het weer anders? Ach ja, we zien wel.

Ik woon op de grens van Vlaams-Brabant en Limburg.

@Luna, je was misschien ook niet met die intentie naar de crรจche gegaan? (Om al onmiddellijk te tekenen?) Er komt natuurlijk wel wat bij kijken en als je dan op dat moment alles moet beslissen, zonder misschien te goei bekeken te hebben. Dan komt dat wel even binnen.

Ik denk dat ik het wel moeilijk ga vinden om een beslissing te maken. Uiteraard lijst je de voor-en nadelen op maar wat gaat dan de uiteindelijke doorslag geven?
Mja, misschien heb ik bij de ene wel een beter gevoel dan bij de andere. Dan is de knoop snel doorgehakt. We zullen zien.
Het lijkt me wel leuk om je kindje overdag te kunnen zien en een voeding te gaan geven. Maar misschien ook wel moeilijk om dan terug te gaan naar je eigen werkplek?

Haha, kijken, regelen, puzzelen met het verlof om zolang mogelijk thuis te blijven met het kleintje. Dat heb ik ook al gedaan ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜…

Ik weet dat ik voor de controle bij 16 en 28weken naar een vroedvrouw moet gaan. Ik kan kiezen ofwel een vroedvrouw van het ziekenhuis ofwel een zelfstandige.
Ik weet nu wel niet of die van het ziekenhuis je na de bevalling begeleidt? (Ik ga ervan uit van niet).
Heel toevallig woont er een zelfstandige vroedvrouw op nog geen 2km van mij. Ik had haar al gecontacteerd en ben vorige week langs geweest voor een kennismakingsgesprek. Het was een heel aangename en rustige persoon. Toen ik te horen kreeg dat ze ook lactatiedeskundige is (ik ben van plan om borstvoeding te geven), heb ik in ene weg toegezegd.
Zij gaat nu de controle doen op 16 en 28weken en nadien komt ze ook thuis langs als ik bevallen ben.

Jaja, morgen de volgende echo. Ik vind het weer spannend ๐Ÿ˜Š Maar ik kijk er wel naar uit ๐Ÿฅฐ

Inge86

Bericht door Inge86 » 24 oktober 2024, 18:16

Dag dames

De echo was goed vandaag. Het kleintje was met de poep aan het bewegen (precies aan het dansen), grappig om te zien. Het was dus even moeilijk om te meten omdat het veel aan het bewegen was maar het is gelukt. Het loopt iets voor op de termijn maar ze liet de uitgerekende datum staan omdat we weten hoe oud het embryo was bij TP.
Ik ben tevreden en ben blij dat we een tussentijdse echo hebben gehad. Nu op naar de 12 weken.

Fijne avond!

Evaeke

Bericht door Evaeke » 25 oktober 2024, 11:55

Wat fijn dat alles goed was! En lijkt me idd grappig om te zien zo'n dansend baby'tje ๐Ÿคฃ
Hopelijk kan je nu steeds wat meer genieten tot aan de volgende echo ๐Ÿฅฐ

Bedankt voor de tip van de opvang, ik ga het na volgende week als de echo goed is zeker bekijken allemaal.

Ik heb deze week wat last van rugpijn aan 1 kant, vervelend, merk dat ik me alweer beetje zorgen aan het maken ben pff wat een rollercoaster!! Maarja wegblijven van Google hihi.

Over vroedvrouw heb ik allemaal nog niet nagedacht, ik denk dat ik over een paar weken zo'n dingen pas kan doen. Nu lijkt het allemaal nog zo onwerkelijk ofzo? Een vriendin van mij had een goede ervaring met een zelfstandige vroedvrouw en mijn zus was dan weer tevreden met de vroedvrouw van het ziekenhuis. Ik heb eigenlijk niet echt een idee waar de verschillen zitten. Ik zal binnenkort eens bij hen ten rade gaan denk ik.

Fijn weekend dames โ˜€๏ธ

mich75

Bericht door mich75 » 26 oktober 2024, 9:51

Inge86 schreef: โ†‘
22 oktober 2024, 19:07
Dag dames

Het is voor ons 3 de eerste zwangerschap? Ook wel leuk. Maar een 'ervaren' persoon mag het groepje ook nog altijd vervoegen voor onze onzekerheden van de baan te helpen ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜….

Ik heb een hoop ervaring en wil jullie zeker info geven. Ik ben niet zwanger en gaat ook niet meer gebeuren, maar ik volg sowieso jullie groepje.

Dus als jullie willen kan ik veel can jullie vragen beantwoorden, als jullie dit liever niet hebben, ook goed.

Misschien even over de vroedvrouw, je hebt 12 terugbetaalde sessies tijdens de zwangerschap, als de vroedvrouw geconventioneerd is betaal je zelfs niets.

Een sessie duurt 45-60 min, dus een pak langer dan bij de gyn. Het is handig om bij haar langs te gaan (of bij je thuis te laten komen, kan zeker ook) wanneer er veel tijd zit tussen 2 afspraken bij de gyn.
Verder kan je bij haar terecht met heel wat vragen en bezorgdheden. De gyn doet vooral het medische, de vroedvrouw ook deels, maar zij bekijkt het veel breder, ze kijkt ook naar het psychosociale.

@Inge, kijk eens bij geboortehuis Isis, Annemie is ongeveer de beste en meest geรซngageerde vroedvrouw die er bestaat. Voordeel is dat zij een echotoestel heeft en bij elke consultatie een echo doet. Zij doet ook bevallingen aan huis, maar je kan ook bij haar in de praktijk bevallen. Er zijn ook ziekenhuizen waar ze mee de bevalling komt doen, oa in het HH in Tienen.
Ik had pech dat ik positief testte op covid toen ik moest bevallen, Annemie wou nog steeds komen, maar het ziekenhuis liet het niet toe. Ze is alsnog na de bevalling even polshoogte komen nemen.
2010: start kinderwens
2014: start mmmโ€‹
03/15: overstap Jette โ€‹ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)โ€‹ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 27 oktober 2024, 18:07

Inge86 schreef: โ†‘
24 oktober 2024, 18:16
Dag dames

De echo was goed vandaag. Het kleintje was met de poep aan het bewegen (precies aan het dansen), grappig om te zien. Het was dus even moeilijk om te meten omdat het veel aan het bewegen was maar het is gelukt. Het loopt iets voor op de termijn maar ze liet de uitgerekende datum staan omdat we weten hoe oud het embryo was bij TP.
Ik ben tevreden en ben blij dat we een tussentijdse echo hebben gehad. Nu op naar de 12 weken.

Fijne avond!
Zo leuk/lief ๐Ÿฅฐ Die 12 weken zijn in zicht!!
Dat belooft wel een bewegelijk kindje te worden dan, heheโ€ฆ
Ben blij voor je!
-

Plaats reactie