kunstvoeding

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 januari 2011, 13:36

Idd thnx Loeki voor de uitleg. Ja dan geef ik Adie maar zijn melkje die hij graag wil. Het is niet dat hij daardoor beter of slechter vaste voeding eet. Deze morgen getest: maar 180ml KV gegeven en deze middag slechter gegeten dan gisterenmiddag (de helf van zijn groentepap maar). Dus het hft er volgens mij echt niets mee te maken.

Gisterenavond voor zijn avondfles hbb we geprobeerd met boterham. Ja Sterretje ook al eens geprobeerd in melk. Gevolg was: overgeven en fruitpap eruit. Dus was niet direct voor herhaling vatbaar.

Ik denk idd dat Adie een heel sterk metabolisme hft (ja van wie zou hij dat hbb :roll: :wink: ). Hij eet eigenlijk vrij goed. Volle pot fruitpap (gaat momenteel terug beter dan de groentepap - hij hft zo zijn perioden) en dat gaat er allemaal in. En dan drinkt hij nog zoveel melk.

Babydessert krijgt hij wel zelden. Hebben we nu zelfs niet in huis. Kaasje wil hij niet.

Mies, al geprobeerd met een milkshake met fruit?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 januari 2011, 13:58

Mmmmmmmmmm milkshake, ik krijg daar direct keiveel zin!!
Maarreuh, hoe maken jullie dat dan? Ook met ijs? Met suiker?
Of zou ik gewoon melk op kampertemperatuur mixen met een banaan ofzo...

Geven jullie eigenlijk al een soort ontbijt?
Of is het gewoon alleen melk?

Bokje, heb je al eens geprobeerd om idd "maar" 180cc KV te geven, en daarna een melkpapje? En dan stilaan de hoeveelheid KV afbouwen en meer pap geven, in de hoop dat er een soort ontbijt ontstaat? (in de overgang naar een meer "volwassen" eetpatroon dan...) In principe gaat hij dan even veel of even weinig honger moeten hebben tegen dat het tijd is voor zijn groentepap he...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 januari 2011, 14:01

Die milkshake staat in het boek met receptjes van K&G. Is niet met ijs: kdacht gewoon melk en banaan. Maar weet het niet meer vanbuiten.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo gewonnen voor die papjes. Ik zie daar ook het nut niet van in. Das dan uiteindelijk evenveel melk en of hij die dan vloeibaar of in vaste voeding krijgt, maakt toch niet veel uit?
Ik zou liever hbb dat hij boterhammen eet 's avond (ipv een borstcompres wat hij nu aan het in zijn mond steken is :lol: )

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 januari 2011, 14:03

:lol: :lol: :lol:
borstcompres met confituur :lol:

Wat smeer je er dan op, op die boterhammen?
Hier is appelstroop en dadelpasta een grote hit. Witte smeerkaas ging ook een tijdje goed.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 januari 2011, 14:12

Ik heb hier het receptenboekje van K&G ook erbij genomen.
Er staan ook cornflakes in, en babymuesli.

Misschien eens cornflakes proberen, en dat superlang laten weken zodat het gewoon heel zacht is?
Of wil je echt dat Adie boterhammen eet 's morgens, en ben je wat tegen cornflakes?

(ik zie die granenpap als opstap naar cornflakes, maar niet iedereen is daarvoor)

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 20 januari 2011, 14:18

:lol:

Fien krijgt 's ochtends een fles van 8 schepjes. Bij ons in bed. Hiervan drinkt ze exact de helft :shock:, alsof ze het per slokje afmeet of zo :? Dan gaan we aankleden en naar beneden, waar wij ons eigen ontbijt maken. Ik denk dat het dan een ruim half uur later is, dat ik van de overgebleven helft vd fles een papje maak met granenmeel / speltmeel / oid. Dit eet ze dan vaak nog zo goed als op. Eigenlijk wilde ik Fien geen pap geven, omdat wij dat ook nooit eten, maar het is momenteel de enige manier om haar voldoende melkvoeding te geven. En alle partijen zijn hier tevreden over, alhoewel ik het absoluut niet erg zou vinden als ze gewoon haar fles helemaal leegdronk als een tevreden babietje gezellig op mama's arm :lol: .

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 januari 2011, 14:22

Idem dito, Liefje!

(wij zijn er ook pas mee gestart nadat ze niet meer goed dronk. En ja, ik maak het ook met de overblijvende melk)

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 20 januari 2011, 14:25

rice krispies hier. Wordt snel zacht genoeg.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 januari 2011, 15:12

Graag gedaan. 8)

Op de website van K&G staat ergens bij voeding een titeltje "wat als baby geen melk meer lust" op die leeftijd. Het antwoord was "proberen te geven in yoghurt, pap enz, als baby dat ook allemaal niet wil, calciumsupplement vragen aan arts".

Ik onthoud daarvan dat ze de melk nodig hebben voor de calcium, en idd, dat zit ook in noten en zoveel groenten hé, ik maak me daar niet meteen zorgen over. Een kindje heeft wel meer calcium nodig dan een volwassene dacht ik. Of dat het niet zo erg is als ze geen melk meer drinken.

Yveske krijgt 's morgens nog een fles met granen (zonder suikers, iets van biobim ofzo, ook wel eens nestlé), dan gewoon naar de creche. Daar krijgen ze een stukje fruit rond negen uur. Op de dagen thuis eet hij na zijn fles mee ontbijt met ons, een boterhammetje. Kheb ooit wel eens honey pops gegeven toen hij ziekjes was, dat neemt veel melk op, wordt lekker zacht (en hij kan het met zijn handjes eten :roll: ). Rice krispies lijken me handiger met de lepel, maar zit daar niet veel suiker in? Ik zou dan eerder havermoutpap geven ofzo... Of van Biobim hebben ze ook babymuesli, met stukjes gedroogd fruit en nootjes, mjam (bijna zo lekker als een borstcompres :lol: ).

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 januari 2011, 16:55

thanks voor de tip, Loeki!
Zit hier nu op de site van bioplanet te lezen: die babymuesli is van volkoren granen? En de speltpap ook?
Volkoren dingen zouden dan ook weer niet mogen van K&G... pffff

(dat van dat melk niet lusten staat ook in hun aan tafel boekje)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 januari 2011, 9:01

Tis eerder voor 's avonds bij ons. Ik eet ook geen ontbijt :oops: :oops: :oops: :oops: (enkel twee glazen melk). Dus hij hoeft ook geen boterhammen te eten. Tegen cornflakes ben ik niet, want dat eten zowel mijn man als ik wel soms ook. Maar of Adie dat gaat willen?
Maar in se is het meer voor 's avonds. Dan drinkt hij zijn grote portie melk (gisterenavond 460ml + BV). Deze morgen wilde hij wel minder melk (dus miss gisterenavond iets te veel gedronken): deze morgen 140ml gedronken. Ik heb de rest ook niet in een papje gedaan omdat ik dacht dat hij echt wel geen honger zal gehad hbb dan, en dat ik toch nog wil honger creëren voor zijn groentepap.

Wat heb ik al op zijn boterhammen gedaan: confituur (trok vies gezicht); smeerkaas (smeerde de smeerkaas open op tafel en trok vies gezicht). Dus meestal geef ik hem gewoon zo een boterham zonder iets op.

Rice krispies is toch niet zoet? Alé ik vind dat toch niet zoet. Choco pops wel. Honey pops is volgens mij ook veel zoeter.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 januari 2011, 9:24

bokje, al eens geplette banaan (evt samen met platte kaas) op de boterham gedaan?

boterham in kleine vierkantjes snijden, ... enfin beetje improviseren
zul je vast alwel geprobeerd hebben

ik probeer ook de flessen niet te vol te doen.
Ventje ging eens een flesje maken v 270 ml water en 9 schepjes omdat ze de hele dag slecht gegeten had.
maar door zo grote hoeveelheden te geven, ga je enkel maar de maag uitrekken denk ik.
Dus vanaf nu proberen we ons te beperken tot 2x 210ml water met poeder, zodat ze de vaste voeding beter opneemt.
Gisterenavodn wou ze weer geen flesje, ook geen droomvoeding. maar had 's avonds wel 1 petit gervais gegeven met enterol (diarree)
vanmorgen wel flink flesje gedronken!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 januari 2011, 9:29

Ah Adie drinkt nooit grote flessen. Krijgt hij gewoon niet in één keer uit. 's Avonds is dat altijd met een max van 150ml per keer. Maar dus wel meerdere keren. Gisteren 4 flesjes uitgedronken zo. Deze morgen had ik wel in één keer 210 gemaakt; maar dus niet uitgedronken.

Ik vrees dat geplette banaan ook niet gaat helpen. Hij wil echt geen enkel brokje; nog steeds niet (of hij moet het zelf in zijn mond steken en dat blijft heel beperkt). Gisteren waren we bv op bezoek en daar had ik zijn fruitpap met handmixer gemixt. Er zaten nog twee of drie mini-brokjes in en het was al miserie. De mini-brokjes werkte hij naar buiten en wilde niet meer eten tot ik hem forceerde te proeven en dan ging het weer. Dus ik zie dat niet direct te lukken met een boterham.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 januari 2011, 9:31

zo een koppig ventje ;)

maar uiteindelijk hé bokje, hij eet. Dus ooooooit zal hij wel veranderen, als hij een klik maakt. Die dag komt echt wel.
'k zou gewoon blij zijn met wat hij eet
en mss buiten de groente- en fruitpap uren eens iets met brokjes aanbieden, dan associeert hij het niet met zijn voedingen.

Wanneer gaat Adie naar nieuwe creche? Mss leert hij het daar wel eten, zou kunnen hé ...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 januari 2011, 9:50

Mies speltpap is speltmeel hé (spelt is een graansoort). :wink: Spelt is lichter verteerbaar dan volkoren. Kan best dat er in de babymuesli volkoren zit. Ze hebben in ieder geval ook gewoon volkorenmeel "junior" vanaf 12 maanden, heb ik nu gekocht. Kind en Gezin zegt van geen volkorenbrood te geven, maar ik vind dat precies nog iets anders dan volkorenpap. Van Stefan Kleintjes mag volkorenbrood wel op die leeftijd, Yveske heeft het ook al eens met mate gehad en geen last van. Dus ik zou het echt wel durven geven hoor die Biobim, mss proberen met een beetje? Het enige "risico" is dat ze het nog niet goed verteert met wat buikklachten tot gevolg.
Ze hebben ook "benjamin" van Biobim. Met volle rijstmeel (oa). Is misschien een opstapje naar volkoren?

Bokje foei, zelf niet ontbijten. :wink: Maar zeg, bijna een halve liter melk! :shock: Kwaad kan 't vast niet maar amai zeg, zoveel drinken en eten dat Adie kan!

Kdenk niet dat Adie valt over de smaak van de boterhammetjes hé. Kzou ze ook gewoon zo geven of met boter. Adie zal vast wel de klik maken vroeg of laat voor de brokjes, kheb er alle vertrouwen in. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten