Baby kwaaltjes

Plaats reactie
MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 29 maart 2010, 11:36

veel beterschap vr alle zieke kindjes

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 29 maart 2010, 15:12

Daarnet hadden ze me gebeld vd crèche. Kaan had honger. Ik kom aan. Kaan wil nog niet eens zuigen. Wenen, wenen, wenen. Ik heb hem in slaap gekregen. En hem in zijn bedje gelegd. Hij hft al niet meer gedronken van 9u40 en ze hbb nu nog niet gebeld???

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 maart 2010, 15:55

Ocharme Kaantje ligt duidelijk overhoop van zijn gesnotter! Veel beterschap kleine man!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 29 maart 2010, 21:19

Oei, dat zijn hier geen babykwaaltjes meer maar echte babyziekten!!

Hopelijk is het verder wat beter gegaan met Kaan?
En is Amber er nu al volledig door?

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 30 maart 2010, 9:21

bokje: doe je van dat fysiologisch serum in zijn neusje om te ontstoppen voor't drinken? Dat helpt wel.
Goed op haar zij leggen en dan in't bovenste neusgat.

Eucalyptus suppo's helpen ook heel goed (frisse kakjes by the way!) en er bestaan ook onschuldige neussprays voor los snot en andere voor dikker snot...

Zorg dat je de snot goed vochtig houdt, anders gaat de buis van eustachius verstoppen tussen keel en oor en krijgt ie gemakkelijk een oorontsteking (hoewel bv daartegen beschermt want bij't drinken moeten ze hun kin meer naar voorbrengen dan bij't flesje).

Verder een badje om te ontspannen voor't slapengaan. En ook al mag't eigenlijk pas vanaf 38,5° koorts, ik geef dikwijls perdolan als ik zie dat ze't echt lastig heeft met snot of tandjes...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 maart 2010, 9:28

Het is precies al iets beter. Hij hft deze nacht ook maar één keer wakker geweest en tutje gevraagd en sliep direct weer verder :D .

Hij hft wel nog veel snotjes. Maar idd we "ontstoppen" zijn neusje met fysiologisch en peertje om slijmpjes weg te nemen.

Hopelijk is hij vandaag ook beter gezind id crèche.

Liefs,

Bokje

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 30 maart 2010, 10:23

Bokje, peertje werd hier door de vv afgeraden, omdat het volgens haar het snot nog stimuleert.
Wij gaven ook eucalyptus-stopjes voor het hoesten, dat helpt de slijmpjes wat afdrijven, en perdolan als we zagen dat hij het echt lastig had, maar dan meer tegen het ongemak dan tegen de koorts, en alleen maar voor het slapengaan, dat hij toch een goede nacht kon hebben.
Verder is er nog Pulmex om op de borst te smeren, dat is een variant van Vicks, want dat mag bij zuigelingen niet gebruikt worden.

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 30 maart 2010, 10:30

Wij hebben een neusspray: nesivine (vrij verkrijgbaar). Eén druppeltje in elk neusgat voor het slapen gaan (maximum een week).Wel eerst spoelen met fysiologisch water.
Dit maakte haar neusje open en zo kon ze toch nog redelijk slapen.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 30 maart 2010, 11:43

Bokje, 't is ook geheel normaal dat hij nu even weinig drinkt. Als je wil verder gaan, kan je best de productie onderhouden door te kolven voor de diepvries. Anders zit je weer met een regeldag op't moment dat hij net beter wordt. Maar waarschijnlijk had je daar al wel aan gedacht...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 maart 2010, 13:23

Hij drinkt terug normaal.
En ja, ik had daar ook al eens aan gedacht Pelkie. En daarom ook eens wat extra afgekolfd. Gisteren waren mijn borsten iets minder "vol" denk ik. Maar vandaag staan precies terug op punt.

Liefs,

Bokje

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 maart 2010, 17:51

Hey,

Spoelen jullie enkel igv verkoudheid? Vandaag bij K&G vertelde de verpleegkundige mij om dat standaard te doen voor elke voeding (af en toe zou geen effect hebben): gewoon in elk neusgat een paar druppeltjes fysiologisch serum doen. Het peertje diende enkel gebruikt te worden wanneer er echte slijmpjes waren.

Hoe doen jullie het?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 30 maart 2010, 18:12

Ik heb dat op die 12 weken nog maar 2 keer gedaan, JD. De eerste keer om 4u 's nachts toen Meis niet kon ademen van de snot. Toen de snottebellen uit haar neus waren kreeg ik zowaar een big smile kado.
De tweede keer verdacht ik Meis van weer snottebellen te hebben... bleek verkeerd te zijn... en heel de buurt wist het meteen ook.

Eerlijk gezegd zou ik het persoonlijk niet riskeren bij Meis... en bovendien laat ik de natuur zoveel mogelijk haar werk doen en grijp ik zo min mogelijk in. Maar da's persoonlijk he.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 maart 2010, 20:09

Kheb het ook nog niet moeten doen. Een keer was zijn neusje heel erg vuil en een beetje verstopt, kheb er toen als een volleerde hard core BV mama een drupje MM in gedaan (zie ook borstvoeding.com kheb het zelf niet verzonnen :wink: ), en ja, 't werkte (maar hij snoof het nog op)!

Yveske spoelt soms ook wel zelf door z'n MM zo fel terug te geven dat 't er door zijn neus uitkomt. Wel perfect proper neusje dan!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 31 maart 2010, 8:16

ik zou dat zeker niet standaard elke dag doen. Ik doe't enkel als er snot of slijmpjes in de keel zijn.
Pfft, zo'n straal water in uw neus moet al niet gezellig zijn...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 31 maart 2010, 8:30

Hier ook, fysiologisch serum enkel indien neusje verstopt is. Hoofdje lichtjes voorover buigen, tubetje in neusgaatje en eens goed duwen dat er een grote hoeveelheid serum door het neusje gaat;
Je ziet ze zo dan echt 'verzuipen' en naar adem happen, maar het is wel effectief.

Ik zie niet in wat 'enkele druppels' hier dan van effect zouden hebben....

Dat zuig-peertje ook nog nooit gebruikt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten