Bevallen winter/voorjaar 2014

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 23 oktober 2014, 17:08

amai Lien, jou meisjes groeien goed!!
ik vind het nie echt nodig dat baby's leren rollen, als ze dat willen zoveel te beter maar mijne oudste wou echt nooit op zijn buik liggen en heeft dus nooit gerold en ook nooit gekropen. Motorisch is die anders meer dan ok nu ze, ok, hij liep pas op 18 maanden maar da was het enigste verschil
de babytjes liggen ook niet op hun buik maar proberen wel zelf te rollen ook al lukt het nog niet
als je gaat werken kun je ook niet meer zelf oefenen natuurlijk, als de creche het niet doet dan kan je daar nie veel aan doen, 's avonds zijn die veel te moe voor zo een dingen
J blijft sukkelen met zijn luchtwegen, wil al heel de week niet in zijn bedje slapen, ga vanavond naar de kinderarts
Kunnen kindjes nu al dromen denk je? zouden het geen tandjes zijn?
V doet het beter dan zijn broer, drinkt nog maar 1 keer 's nachts en voor de rest slaapt die goed. ze staan wel allebei op rond half 5, da belooft voor dit weekend als het uur verandert, geeuw!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door liezeke » 23 oktober 2014, 20:23

Oei, ik kan me ff niet houden om te reageren.

Ben kinderkiné en kan niet anders zeggen dan toch maar gevarieerde beweging te 'stimuleren', dat hoeft niet veel te zijn en elk beetje is goed.
Op zich gaan alle kinderen stappen mr kruipen (en rollen daaraan voorafgaand) is een heel belangrijke fase in de motorische ontwikkeling. Er worden belangrijke verbindingen aangelegd tss linker en rechterhersenhelft en de middellijn wordt erbij ook gekruist.
Hoe gevarieerder je kindje beweegt des te meer kans dat er later geen problemen zullen optreden op schrijfmotorisch/fijnmotorisch/grofmotorisch vlak net als op ruimtelijke oriëntatie en visuo-motoriek. Ook die dingen knn bepalend zijn bij verschillende schoolse competenties waar veel ouders dan weer wél belang aan hechten...
Nu ja, ik ga het meteen relativeren; je kindje gaat niet dood vn minder gevarieerd bewegen.

Je kan heel eenvoudig 'stimuleren' dat hoeft niet eens intensief te zijn (deed ik nooit).

www.kindinbeweging.be

succes

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 24 oktober 2014, 9:49

Ik probeer af en toe zulke oefeningen te doen maar ze zijn koppig hoor. Als ze iets niet willen heb je het geweten :D Bovendien ben ik na een lange werkdag (en zij ook) te moe om mij daar nog mee bezig te houden. De onthaalmoeder moet het maar doen denk ik dan :D

Ben gisteren maar weer eens naar de kinderarts getrokken omdat Lena toch koorts begon te maken en ze wou haar fruitpap niet eten. Ze gaf terug en er was veel slijm bij. Ze heeft het cocksakievirus of mond en klauwzeer :( Lenke voorlopig nog niet maar die zal dan ook wel volgen. En dat doet zo'n pijn. Ik vind het zo zielig voor haar en er is niet veel tegen te doen. Ik mag alleen maar pijnstillers geven. Het zou een week kunnen duren. Da die weer dan maar rap om is.

Hoe gaat het met J Yago? Ben je naar de kinderarts geweest?

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 25 oktober 2014, 10:45

ai mond en klauwzeer, naar het schijnt inderdaad heel pijnlijk
J heeft een bronchitis en moet een week aerosollen 3 keer per dag. Hij heeft deze nacht toch weer eens in zijn eigen bedje gelegen dus hoop dat het aan het beteren is!
Broer heeft alleen superveel slijm in de bovenste luchtwegen, bij hem is het nog niet gezakt dus voorlopig enkel neusje spoelen met een een oplossing voorgeschreven door de kinderarts? Moet ze snachts af en toe wel eens gaan 'redden' omdat ze dreigen te versmachten in hun slijmpjes, ben soms ongerust dat ik het niet zou horen. Grote broer werd deze nacht ook al huilend wakker omdat de kleintjes zo luid hoestten.
Nu belast ik ze niet te veel met oefeningen en op buik liggen, ze hebben het al lastig genoeg met gewoon ademhalen

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 25 oktober 2014, 11:24

ocharme die dutskes allemaal:(
ik heb hier dikke chanse denk ik ,levi nog niet echt ziek geweest in 9maanden ,en hoop dit te kunnen volhouden , ook al zitten we hier met 6 thuis ,hij heeft nig van niemand geen valling over gekregen.
het enigste wat hij heeft is serieuze verlatingsangst ,vooral s nachts ,schiet hij wakker ,en begint hevig te huilen ,dit totdat hij aan de borst hangt ,en dan is t nog ni echt om te eten ,na 10min ligt hij er meestal wel terug in ,dit tot na 3 u 'max dan is hij daar terug ,geeuw geeuw ,vermoeiend dus !
hopelijk is dit maar een fase ,en groeit hij daardoor ,want bij men 2 de kleinste heeft dit geduurd tot 6jaar eer die zelfstandig in haar bed ging , maar die wou steeds tussen ond liggen ,dus ,bij hem beperk ik dit en ga ik in de zetel zitten voor eten te geven ,en daarna terug zen bedje in .
voor de rest kruipen ,geen probleem sinds gisteren ,meneerke trekt zen eigen al zelfs op en staat aan het veiligheidshekje zelfs mee te dansen op de muziek die in de living speelt ,best wel grappig .
al geluk dat hij wel meestal op zen poep belandt en dan begint hij terug te kruipen ,schattig ventje.
dinsdag k&g , ben benieuwd voor zenne groei ,zal wel geen probleem zen zeker, alhoewel dat hij precies niet veel meer bij gekomen is ,maar dat kan zijn omdat meneerke dan ook gene minuut meer stil zit ,zelfs in zijn eetstoel zitten is al moeilijk ,wilt hij er steeds uit ,maar verplicht toch om zitten ,anders is da ni te doen ,zitte me ne lepel achter hem aan :P
een nieuw ritueel , s morgens rond 9u bobo met konfituur ,dan smakt hij al als hem de broodzak ziet .:)

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 28 oktober 2014, 21:28

Schattekes toch, wat zien die kleintjes toch af.
Dikke knuffel aan alle zieke zieltjes en alle niet zieke kindjes!
Ook hier is miss muis weer ziekjes. Drie dagen na mijn laatste berichtje had ze koorts en heeft ze opnieuw een ab kuur moeten hebben. Ondertussen ( na een weekje) heeft ze sinds vanochtend weer temperatuur en gisteren wou ze niet eten. Vandaag gelukkig weer wel. Ze is nochtans zo levendig he en vrolijk maar snot in alle fluo kleuren he! Ik heb van de pediater vier voorschriften voor lokale ab gekregen in de hoop dat we met een zo snel mogelijke aanpak het niet telkens tot ab moeten laten komen.
Zijn er hier nog kindjes die af en toe apneus doen of monitor hebben die alarm geeft. Mijn muis geeft sporadisch nog alarm. Soms drie weken niet en deze week elke nacht minstens 1/2 keer. Ik vraag mij af tot welke leeftijd ze dit kunnen hebben. Ze is nu negen maand, ik dacht dat ze daar nu geen last meer zou van hebben maar dat is niet zo.
Ying: hier is madame ook fan van de broodbakkers hoor. Amai niet te doen zeg!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 28 oktober 2014, 21:54

ale ,ik vandaag naark&g , ik verschoot mij nen bult zeg .
levi is maar 350gr bijgekomen op 2 maand, diene eet toch goe ,maar..... meneerke is superactief waardoor hij dus gene minuut stilzit,kruipt rond als een gekkie ,en begint al te staan ,staat recht aan het hek en begint dan nog te wiebelen op de maat van de muziek. zelfs in zijne eetsoel kan die ni stilzitten pfffff.
dus , tis ni dramatich ,maar k moet meneerke s avonds dus eerst bv geven ,en sevens dus ,rond 23u normaal opvolgmelk met granen ,om iets dikker te maken ,dat hij s nachts doorslaapt.da ga wa worden ,want hij aanvaardt geen fv :(
eindelijk een betaalbaar chreche gevonden zeg ,zij werken wel met wasbare luiers ,maar bon ,als da de kost is ,pak ik dat erbij .
vanaf januari kan ik dus terug aan t werk en kan ik mijn maanden ouderschapsverlof van levi nog even opsparen :D

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 31 oktober 2014, 21:09

Ying: hopelijk lukt de nieuwe routine wat. Kijk je er naar uit om weer aan de slag te gaan?
Ik was het precies ingegeven toen ik hier navraag deed van de alarmpjes. De nacht van woe op do heeft ons kleintje een ALTE gedaan. De angelcare ging in groot alarm en we kregen haar maar niet wakker, geschud, geroepen, genepen in haar bil, geslaan in haar gezichtje ( hoe erg om dat te moeten zeggen) haar uit bed gerukt en toen de verlossende zucht. Ze was grijs en moeilijk wakker te krijgen. Wij zijn immens geschrokken. Ze krijgt nu cardiorespiratoire monitor, heeft beetje bloedarmoede en ijzertekort ( wordt er nu voor behandeld) en binnen twee weken echo hart. Zo schrikachtig. Kheb haar gezegd dat ze nu wel mag stoppen met haar domme toeren, ze krijgt al wat ze wil als ze maar geen zo een rare dingen meer doet :)

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 31 oktober 2014, 21:26

oei oei valentijn zeg ,ik zou schrik krijgen se ,ik zou al niet gerust meer slapen , kunnen ze je zo geen proffesioneel toestel geven? das toch ni te doen zo ,pfff!
een vriendin van haar dochter haar zoontje is deze week gestorven aan wiegedood , 7maanden zo n schattig manneke .kreeg weer tranen in de ogen !
ik heb er de hemelse schrik van ,jeeezes!
hier superlastig ,2 de tand komt piepen ,pffff ,ocharme t ventje ziet ervan af .

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door valentijn » 31 oktober 2014, 22:00

Ying nu hebben we een toestel uit zh. Maar haar slaaptest in het zh was op acht weken ok en dan heb je normaal geen zo een toestel nodig dus ja. Gelukkig gebruikten we de angelcare want anders denk ik dat ik hier een heel ander berichtje had kunnen plaatsen. Ik mag er niet aan denken

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door ying » 31 oktober 2014, 23:06

brrr mag er niet aandenken ,mijn grootste schrik is daar weer :(
eigelijk vind ik het niet zo erg dat hij nog 3 keer per nacht wakker word , deze avond was het al de 3 de keer maar hij ziet af van zen tand :(

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door S_83 » 3 november 2014, 10:11

hoi valentijn,

Wat is dat schrikken zeg!!! Ik twijfel nog steeds over die angelcare, maar begin nu toch wel terug over te slaan op de andere kant, om hem toch maar te nemen...
Afbeelding

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Lien2 » 3 november 2014, 12:08

Oei Valentijn ,dat zal ook schrikken geweest zijn.Ocharme. Daar hebben ze hier nooit last van gehad ondanks het feit dat ze toch 10 weken te vroeg zijn geboren en eentje regelmatig saturatiedalingen maakte.

Ik heb echt een abonnement in het ziekenhuis. Ik kan deze avond weer naar de kinderarts. Deze keer voor Lenke. Ze is al een paar dagen verkouden en hoesten maar deze nacht is er vocht uit haar oor gelopen. Ik zag deze morgen een vuil ronde plek onder haar hoofd in bed en haar oortje was ook vuil. Zal wel een oorsontsteking zijn...

Heeft er iemand hier ervaring met luchtbevochtigers? Ik heb mij vorige week zo een toestel aangekocht omdat mijn zus dat had aangeraden voor als ze verkouden zijn. Als haar zoontje verkouden is zet ze dat toestel de ganse nacht op en anders gewoon voor een paar uurtjes. Maar ik weet toch niet of dat toestel wel goed werkt. De eerste keer had ik het een ganse nacht opgezet omdat Lenke zo verkouden is maar ik had de deur dicht gedaan. 's morgens was het ene 'mist' op hun kamer. Daarna heb ik het alleen maar aangedaan totdat wij gingen slapen maar dan werd Lenke midden in de nacht wakker en kreeg ze heel moeilijk adem. Nu heb ik het deze nacht weer laten opstaan maar de deur heb ik op een kiertje gezet. Ik vond toch dat er deze morgen nog redelijk wat 'mist' hing, minder als de eerste keer maar toch. Ik vraag me toch af of dit geen kwaad kan voor de meisjes. Te veel vocht is ook niet goed he?

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 4 november 2014, 15:23

oh jee Valentijn, wat erg seg!!! pfff om nooit meer te willen slapen als je zo iets meemaakt!! gelukkig hebben jullie nu een goede monitor en ik duim dat ze er snel uitgroeit ze!!!!

Lien2, hier geraken ze ook niet af van hun bronchitis ze, pfff al 10 dagen aerosol gedaan maar doet precies nie veel uit. Ik heb ook een luchtbevochtiger maar daar kan je het gewenste percentage instellen dus als je 70% vocht instelt, dan schakelt hij uit als de vochtigheid hoger wordt. Heb zo één in elke kinderkamer

Hier ook megaveel tandpijn voor de bovenste twee tandjes (onderste hebben ze al 4 maanden). Pffff bijna geen slaap voor ons meer. Nog 10 dagen en ik moet terug aan het werk, zal wennen zijn!!!

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Re: Bevallen winter/voorjaar 2014

Bericht door Yago » 25 november 2014, 13:29

hoe is het met de zieke kindjes? Hier allebei vollenbak RSV, keizielig!!!! heb er mijn werk mee ze, troosten, neusje spoelen, aërosol, kiné voor hun slijmpjes en dan nog slapeloze nachten omdat ze zo hard hoesten. Hoop dat ze toch snel iets beter zijn maar KA waarschuwde mij al dat ze heel lang hoesten na RSV, zie ik niet zo goed zitten, ze hoesten in totaal al een week of 6 maar sinds RSV veel erger. Hopelijk helpt die kiné

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten