Baby kwaaltjes

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 2 april 2010, 13:40

Audrey, wat erg voor jou... Hoe houd je het vol ?? Amper hè...
't Is dat onze kindjes zo'n schatjes zijn en er zelf niks aan kunnen doen hè !

Zeg, maar 4 uur tussen een voeding laten...? Toch onmogelijk bij bv en zeker bij Fleur... Dat ze jou dat dan maar eens een paar dagen voordoen !
Hier heeft de vroedvrouw trouwens gezegd dat 4 uur tussen twee voedingen overdag het strikte maximum is !!!! Er mag niet meer tussen, owv suikerspiegel.

Dat moet voor jullie beiden toch een complete marteling zijn...

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 2 april 2010, 13:50

Er is geen ontsteking van de slokdarm te zien, maar omdat ik zelf hooikoorts heb, denkt de kinderarts aan koemelkeiwitallergie. Ook ik mag op dieet, en alle melkproducten en afgeleiden vermijden, Novalac geven ipv Nutrilon en afwachten of het betert. Ze hebben ook een bloedname gedaan, en over 3 weken moet ik terug op controle.
Erg hoor, je kleintje zo zien afzien, en niets kunnen doen om haar te helpen. Ruwe dokter bij de gastroscopie, ik hoorde haar erg kokhalzen, en erna had ze de traantjes over haar wangen lopen. Daarna nog de bloedname: 2 keer moeten prikken, want ze hadden niet genoeg, en de ader stopte met lopen. Blauwe armpjes van het nijpen en een mooie bloeduitstorting van het "melken" aan het tweede armpje. Ocharme mijn klein prutsje!
Audrey: veel sterkte, en hopelijk knapt Fleurtje nu ook een beetje op en heb je eindelijk de juiste remedie!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 2 april 2010, 14:51

Audrey, dat vind ik ook vreemd dat ze je 4u ertss laten. Dat was bij Kaan ook onmogelijk op de leeftijd van Fleur. Ik was al blij als hij er drie uur tss liet. Als je zegt dat het al moeilijk is om er twee uur tss te laten zou ik eerst proberen met 2,5u en geleidelijkaan verlengen. Zij zitten niet bij een brullend kind hé.
Hoe lang drinkt Fleur eigenlijk ad borst?

Zabbie, dikke dikke knuf voor Larissa. Ik krijg een krop id keel bij het lezen van je berichtje. Ik weet dat het voor Larissa haar bestwil is, maar ocharme de lieve meid. Het moet vreselijk zijn om haar te zien afzien en nts te knn doen. Dikke dikke knuf. Hopelijk snel resultaat!

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 14:52

Dikke dikke knuffel, Audrey!!

Die Zantac geeft meestal toch een hele verlichting binnen 2-3 dagen... iets om je even aan te kunnen vasthouden he. En er zijn nog verdere medicamenten die ze kunnen proberen daarna, dus er is echt wel licht aan het einde van de tunnel!!
Dat van die 4u, is dat niet om te vermijden dat haar maagje overvol zou geraken? Heb je al geprobeerd om steeds dezelfde (lege) borst aan te bieden? Ik heb nu niet echt een zicht op of je nu nog live voedt, wanneer je eventueel afgekolfde flesjes geeft en wanneer kv...

Zeg tegen je man dat hij straks op weg naar huis in een tankstation wat oordopjes voor je haalt.

En dat van dat verzorgingsmateriaal: ik ben het zowel dinsdag naar K&G als gisteren naar de orthopedist vergeten (een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen :roll:). Bij orthopedist tafel ondergeplast (pamper was uit om heupjes te controleren) en in de namiddag had ik mijn materiaal dus wel mee naar de KA!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 14:56

Oh nee ocharmkes Larissa!! Ik zou er niet naar hebben kunnen staan kijken...
Hopelijk betert het al binnen enkele dagen (zou toch moeten he bij een allergie?), en kan je daar over 3 weken met een blij gezicht komen vertellen dat alles dan goed gaat!
Jij moest binnenkort ook weer beginnen werken he? Hopelijk stabiliseert de situatie zich zo snel mogelijk!!!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 2 april 2010, 15:11

Zabbie, dikke knuffel, idd niet plezant dat ze zo moet afzien. Hopelijk komt er snel beterschap!
Toen Alexander zo'n hoge koorts had moesten ze een sondeke steken voor een urine staaltje. Zo wringen aan uw schatje, dan breekt uw moederhart :cry:

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 2 april 2010, 15:22

Dikke knuffel aan alle zieke kindjes en oververmoeide mama's en papa's!!

Hier een vrij banaal vraagje: Fien heeft hele ruwe wangetjes. Wat kan ik daar het beste opsmeren? Opties in huize liefje-marb zijn: amandelolie, billenbalsem van Weleda en Nivea crème :lol:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 2 april 2010, 15:26

Ik zou opteren voor amandelolie. Maar is pure gok ook zenne. Maar ik weet dat dat wel goed is om huidje vochtiger te maken.

Van een familielid die kindje hft met rode wangen (dus ook ruw) weet ik dat zij enorm geholpen was met Vaseline. Moest je dat dus in huis hbb?

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 15:29

Ik zou ook voor amandelolie gaan als eerste. En dan eens kijken wat het geeft.

(vaseline gebruik ik ook om op de thermometer te smeren vooraleer hij in Meis haar poep gaat. Vermoedelijk heeft iedereen dat in huis??)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 april 2010, 15:40

Audrey vier uur das toch veel te veel tussen... Dat is het maximum! Makkelijk praten hebben zij, vier uur gekrijs en dan een kwartier stilte en dan weer, dat gaat toch niet?

Hopelijk werkt de zantac!

Zo'n dieet moet je toch een paar weken doen dacht ik... Tegen dat de klachten minderen ben je een poosje verder. Dan opnieuw introduceren, de klachten moeten dan weer beginnen en dan weer weglaten, alleen zo kan je 't "zeker" weten. :?

Zabbie ik kreeg ook al de traantjes bij het lezen van je berichtje. Zo zielig voor Larissa ocharme 't kleine dutske! :(

Liefje toch maar eens de weer en wind balsem van weleda in huis halen. Veel beter dan de billenbalsem!

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 2 april 2010, 17:35

Zabbie wat zielig voor je kleine meid...ik vind het al zo erg dat je ze daar op een behandeltafel voor volwassenen moet leggen in hun blootje en dan moeten ze maar wachten tot de dokter komt. Hopelijk helpt jouw dieet (en het mijne).

Antwoord op vraag : ik geef nu nog steeds hoofdzakelijk bv. s avonds eventueel flesje sojamelk. (mijn man heeft dat nu gegeven omdat ik niet om 4u maar om 4.05 thuis was).
Op bepaalde momenten van de dag kan fleur er echt 6u tussen laten (alleen moeilijk te voorspellen wanneer), op andere, zeker tegen de middag en de late namiddag-avond, zou ze constant eten. De 4u is omdat ze denken dat haar maag te vol zit en ze daarom zoveel terug geeft. Maar ik kan me nu ook niet goed voorstellen dat ze eet en eet terwijl ze eigenlijk vol zit ? Ergens moet er toch een rem opzitten. (ik was trouwens als kind ook zo'n vreselijke hongerlijder en at altijd een fles te veel. Elke fles was ook binnen de korste tijd leeggezogen en de speen trok ik vacuum. Dus ja, ...). 'k heb ook niet echt zin om haar honger te laten lijden. Kan daar zelf ook niet tegen.

Ik laat Fleur altijd drinken van een borst, en geregeld bied ik dezelfde borst terug aan voor de volgende beurt. Hoe lang dringt Fleur...ook hier niet echt veel regelmaat, buiten dat het s morgens meestal korter is dan s avonds...maar kan 5 minuten zijn tot 20-25 min 's morgens, en 15 tot 30 (en dan soms nog eens 30 aan andere borst in uitzonderlijke gevallen s avonds). De ene dag wil ze maar 6 keer drinken, de volgende dag 12, de dag erop dan weer 8. Afin, ik loop vaak met heel pijnlijke borsten

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 18:39

Ik kan het geloven....
En dat met al dat bezoek er ook nog eens bij pffffffff

Zeg, je moet waarschijnlijk nog terug naar het kinderziekenhuis he? Vraag dan eens waarom ze geen Motilium voorschrijven, dat wordt toch ook vaak gegeven aan kindjes met reflux waarvan de maag te vol zit/blijft??

Er zal wel ergens een rem opzitten, maar zolang mama's melkje de pijn in de slokdarm verlicht, zal Fleur wel aan de borst blijven drinken hoor... nood breekt wet dan.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 2 april 2010, 18:51

Tja dat heb ik tot nu toe nog redelijk kunnen beperken maar nu wil iedereen ineens na de paasvakantie komen. En manlief vindt bezoek leuk (maar hij heeft maar de helft van bezoek want de mensen die overdag komen mist hij).

Motilium, daar ben ik alergisch aan. Ik moet daar van overgeven dus 'k ben daar beteke voorzichtig mee. Hoop dat de Zantac nu werkt (en dat reflux dus ook het probleem is) en dat Fleur dan wat meer regelmaat krijgt. Ik weet ook niet meer wanneer ik bezoek moet laten komen. Maar 's avonds is moeilijk

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 19:08

Maar Audrey toch, dan hou je toch een officieuze babyborrel? De mensen die elkaar al kennen of waarvan je zou denken dat die elkaar nog wel zouden apprecieren groepeer je dan. Zoals dinner party's waar je zo nieuwe mensen leert kennen uit de kenissenkring van je eigen vrienden...
Wel best eerst voorleggen aan de betreffende mensen he.
Dan ben je er misschien in 2 keer vanaf!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 april 2010, 19:33

Moeten we eigenlijk geen nieuwe topic maken, "Babyziekten"?
Ik vind het namelijk zo banaal als ik over een kwaaltje begin, terwijl Fleur en Larissa op dit moment zo aan het afzien zijn. Of Mathias, Alexander, of Kaan...

Tja, wat ik gewoon even wilde melden, is dat Meis vandaag ook zeer hangerig en slaperig was, vermoedelijk ook dus van haar spuitje gisteren. Normaal dus, maar misschien wel nuttig om weten voor diegenen die nog volgen met de spuitjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten