Uitgerekend okt-nov-dec 2021

mich75
Berichten: 3015
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 2 februari 2022, 19:00

Ze raden aan om met gp te beginnen omdat fp doorgaans zoeter is en eens ze dat gewoon zijn kan het zijn dat ze geen gp meer willen.

Ik heb telkens tot 6m volledig bv gegeven, dan gestart met gp en enkele dagen tot een week later fp erbij.

In principe kan je op 3 maanden starten met gp en vanaf 4 maanden fp erbij, dit gebeurt vaak als je kv geeft of soms is het gewoon makkelijker met de crèche.
Sommige kindjes hebben ook echt nood aan vaste voeding, minder wenen omdat ze vlugger verzadigd zijn, minder krampjes, ...

Bij K&G hebben/hadden ze een poster en bijhorende folder/boekje waarin staat wat je vanaf welke leeftijd mag geven, ook vegetarische/veganistische alternatieven eens je met vlees begint.

Ik heb ook zo'n machine, super handig.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 2 februari 2022, 20:46

Bij mij was het werken ook meegevallen. Even terug mijn hersenen wakker schudden en het kimt goed :D

Minosh : zalig dat omrollen! Opletten nu wel op de luiertafel enzo want ze zijn snel!

Hier zijn we steeds op 5m begonnen met groentepap omdat ik het kolven niet kon bijhouden en dan op 6m met fruitpap..
Ik heb gewoon een stoommachine en een staafmixer - zelfde systeem.
En de ´kalender´ van kind en gezin is heel gemakkelijk- kan je ook andere groenten proberen waar je zelf niet direct aan denkt..
Het tweede deel van de nachr was hier beter. Ik had hem wat ingebakerd. Nu ga ik dat direct proberen. Hopelijk werkt dit..

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 februari 2022, 8:36

Klopt Mich, die poster van K&G heb ik al besteld zodat ik me idd wat kan verdiepen in dingen die ik zelf misschien niet zo vaak eet. En dus idd eerst groenten 👍
Momo ik ben bang dat ik het met kolven ook niet lang ga kunnen bijhouden, mijn voorraad uit de vriezer is al bijna op 😳 Dus kan zijn dat ik iets eerder dan 6 maand ga beginnen ook. En ja die hersenen terug wakker schudden, ik ben er nog altijd mee bezig 😂 Verkoudheid (wij allebei) en slaapgebrek maakt mijn concentratie nogal... afwezig.
Pindanootje, ik ga ook wel wat potjes in huis halen denk ik, als je dan eens in de stress zit of onverwachts weg gaat, heb je in elk geval eten? Ga wel eens kijken wat de beste opties zijn, zonder al te veel toevoegingen, maar denk wel dat een back up een rustig gevoel geeft. Heb ik ook gedaan met kunstvoeding, nog niet nodig gehad maar wel een pot in de garage staan just in case.
Minosh bijna al beginnen dan met papjes, laat ons weten hoe het gaat he!! Zo spannend weeral, ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden. Kunnen jullie kleintjes al zitten? Die van mij niet, en ik las dat ze dan nog niet in de kinderstoel mogen zitten. Dat wordt wel een gehannes dan 😉
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 10:55

Ik heb geen poster of boekje van K&g gekregen helaas en ik kom er ook pas weer medio maart, maar op hun website staat ook al heel wat info gelukkig. Als het inderdaad helpt bij krampjes e.d. start ik er mss maar wat vroeger mee. Elvira je kan ze ook in de relax zetten en dan hapjes voeren, zei een nicht althans. Zij deed dat toch zo. Ik ga idd ook sowieso een reserve aanleggen van wat potjes voor in 't geval dat, maar zoveel mog met 't machine proberen.
Z'n nieuwe badje is vandaag aangekomen, sffs proberen 😍
Morgen ochtend moet ie weer vaccinatie krijgen, kzie er zelf zo tegenop omdat ie de 1ste x zo overstuur was ocharme, zo pijnlijk voor hun en hij heeft al zo'n week met veel pijntjes in maagje /darmpjes 😥
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 3015
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 3 februari 2022, 11:42

Je kan ook extra gp invriezen. De oudste was zo'n kleine eter dat als ik gp maakte, zij 1 portie at en ik er 2 kon invriezen.
Ik dacht bij de tweeling dan toch nog 1 portie te kunnen invriezen, maar helaas pindakaas, zij aten de gemaakte hoeveelheid per persoon, dus ik moest de dubbele hoeveelheid maken en niets over 😕 of een klein beetje.

Als ik weinig tijd had of we op stap gingen haalde ik een potje uit de vriezer.

momofpgd
Berichten: 331
Lid geworden op: 17 augustus 2020, 14:25

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door momofpgd » 3 februari 2022, 12:56

Zo deed ik het ook - potjes in de diepvries....

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 februari 2022, 12:58

Ah ja tuurlijk, de relax!! Die staat bij mij permanent in de badkamer, maar zal ik dan eens verhuizen als we aan vast voedsel beginnen 👍 En ik zal ook eens mijn vriezer wat leegmaken, zodat ik plek heb voor zelfgemaakte papjes. Idd geen idee hoe veel ze gaat eten in het begin.
Pindanootje succes alvast morgen met de vaccinatie, bij ons gaat het elke keer wat beter, wel nog fel huilen maar duurt korter.

Trouwens dames, pampers en doekjes en luieremmer bijvulling is mega in de aanbieding op Bol.com 😀
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 februari 2022, 13:08

Inderdaad ik dacht het ook in te vriezen, mits we gaan beginnen met oefen hapjes.
Ik ga het ook vanuit de relax doen😅.
Ze is er volgens mij wel klaar voor, ze kijkt altijd met volle bewondering wat ik in mijn mond steek.

Merci voor de tip Elvira, ik heb er net besteld 😁!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 13:33

Ahja idd invriezen 😄
Thx Elvira, heb 't ook net besteld haha ideaal
Overigens, heb ook een relax besteld voor omn bij m'n mama thuis te zetten, bij mamaloes was er al een van 25euro, geen geld vind ik. Dan hoef je niet elke x dat ding van badkamer naar eetplaats te verslepen 🤷‍♀️

Waar slapen jullie kleintjes in eig? Onze slaapkamer is maar 15 a 16 graden nu. Hij heeft een rompertje zonder mouw aan, daarover een box pakje met voetjes als pyama, daarover z'n slaapzak, soms handschoenen, en dan nog een dun dkentje rond m gewikkeld en 2 dekentjes erover met teddy stof vanbinnen 😄 maar was ah kijken voor echte wollen hoes en deken mss. Is alleen best duur..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 februari 2022, 14:04

Ja hier stopt ze nu vanalles in haar mond, vooral haar slabbetje, mijn trui, of een tetra doek 😀 zal dus daarom ook niet wachten tot 6 maanden denk ik.

Das inderdaad wel handig Pindanootje, zo een extra relax! Qua slapen, ik vond dat ook enorm moeilijk, heb de richtlijnen wat bekeken en dan mijn gevoel gevolgd, volgens mij is onze dochter een kouwelijke. Ik verlucht in de ochtend, en zet toch de chauffage een beetje op overdag, anders is het bij mij ook 15 of 16 graden en dat vindt ze te koud. Nu heb ik ongeveer 19 graden. Ik heb gelezen dat die kleintjes tot een jaar of 2 geen dekens mogen, dus vandaar ben ik het anders gaan doen (wij gebruikten ook een teddy dekentje toen ze net geboren was hoor, en dan las ik dat het niet mocht en ben er mee gestopt 🙈 ze geven dat in het ziekenhuis ook gewoon, dus gek eigenlijk! en ik heb als kind ook onder dekens gelegen dus wil hier zeker niemand een schuldgevoel aanpraten.) Maar goed, dus ik heb een rompertje met lange mouwen, en pyjama met voeten (en wel redelijk dik katoen), en dan een dikke slaapzak (TOG 2,5 of 3). Zo heeft ze het nooit koud, ik voel aan haar nekje en dat is altijd prima.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 3015
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door mich75 » 3 februari 2022, 14:57

Oh Elvira, wat je schrijft doet me denken aan onze oudste. In het zh zeiden ze dat ik haar zover mogelijk bij mij in bed moest nemen, ook 's nachts en voor dutjes. Als ze niet bij mij lag, dan lag ze in haar bedje onder een donsdeken.
Dag 3 ontslag, regels: kindje niet mee in bed, geen dekens.
Ik was helemaal in de war 🤪🙃

Hier staat de verwarming in de slaapkamer altijd op 16 graden en het raam open, als het te koud wordt dan doe ik 's nachts het raam dicht.
Ons meisje heeft een rompertje met korte mouwen met daarover een pyjama met voetjes, in katoen of spons.
Dan wikkel ik ze in een dun fleece dekentje, een beetje inbakeren, maar niet echt, ik laat haar handjes vrij. Overdag heeft ze ook altijd zo'n dekentje rond haar.
In de co-sleeper ligt een dik fleece deken onder haar en dan nog eentje over haar, redelijk strak en dan nog een donsdeken tot iets boven haar middel.

In haar park, ligt ze in haar dunne fleece en dan nog een dikkere erover en het is hier 22-23 graden.

Ze is natuurlijk nog heel klein, dus heeft ze meer warmte nodig.
De eerste dagen wou ze niet slapen in de co-sleeper, toen de fleece erin gelegd en nu slaapt ze als een roosje.

Vannacht tijdens de voeding in't slaap gevallen blijkbaar, want toen ze wakker werd voor de volgende voeding lag ze naast mij, samen gezellig onder ons donsdeken. Nachtlampje brandde ook nog 🤣🤣🤣

Ik probeer in bed zoveel mogelijk liggend te voeden, voor het geval dat ik in slaap val zoals vannacht. Dan ligt ze relatief veilig, toch veiliger dan ik ze in mijn armen houd (ik spreek uit ervaring 😓)

Volgens mij kan een slaapzak geweldig zijn, ik heb een heel assortiment, maar ik vond het een heel gedoe bij de oudste, dat ik het na enkele dagen heb opgegeven.
Nu heb ik een heel assortiment fleece dekentjes 🤣🤣🤣
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minosh
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 februari 2022, 14:58

Hier ook qua slapen gewoon mijn gevoel gevolgd: Rompertje, pyjama met voetjes, slaapzaak 2,5 tog en dekentje op de benen. meestal voelt ze warm genoeg maar wij wonen in koud huis en het kan soms minder al 15 graden worden en dan is het dekentje op de voeten, half boven lichaam geen overbodige luxe😅!

Ik douche tegenwoordig als zij haar ochtenddutje doet, deze doet ze zonder probleem, en de camera blijft in mijn ooghoek staan, je weet maar nooit 😅!
Binnenkort zal dat anders moeten want dan moet ik terug werken🤪.
Zal ik mijn hersenen ook terug moeten activeren!

Momo, ik hoop dat de nachten al wat beter verlopen!

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Elvira » 3 februari 2022, 15:34

Mich ja echt he, die doen in het ziekenhuis dan alles wat zogezegd niet mag, wat moet je daar nu mee? 😅
Wij deden in het begin ook altijd dekentjes, ook overdag, die kleintjes hebben idd veel warmte nodig he 🥰 In de co-sleeper kon ze toch weinig bewegen, maar nu in haar ledikant wordt ze soms omgedraaid en aan de andere kant van haar bed wakker 😂 zo een actieveling 's nachts! Hoe gaat het met jou en je dochtertje? Iedereen hersteld van covid?

Minosh, wat fijn dat je even rustig kan douchen nu, dat is echt heerlijk he. Ik herinner me dat ook nog goed toen dat voor het eerst weer rustig kon. Nu ik weer werk douche ik 's ochtends na haar voeding, schone pamper, gaat ze in de relax voor de douche. Hopelijk kan jij ook zoiets doen straks?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Pindanootje » 3 februari 2022, 15:58

Ik heb dat idd ook gelezen dat dekentjes niet mochten, viel toen helemaal uit de lucht omdat ik tijdens de zwangerschap speciaal filmpjes was gaan opzoeken over hoe je de cosleeper moet opmaken veilig. En dat was dan idd een dekentje en daar een lakentje onder dat je er omheen slaat vanboven.
De dekens komen ook niet tot aan z'n gezichtje maar op z'n bovenlichaam en armpjes liggen er meestal ook nog boven. Eens ie groot genoeg is voor een ledikantje koop ik die wollen toestand denk ik pas.
Amai Minosh wat zalig dat ze gwn alleen kan slapen als jij gaat douchen. Dat was een tijd terug niet voor te stellen he! Dat kan hier nog lang niet 😅🙈
Zijn net wel samen voor 't eerst in het grote bad geweest en was super leuk. Hij vond 't heel spannend, vooral de kraan. Maar niet 1x gehuild. Nu allebei moe wel 🤣
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 3 februari 2022, 16:39

Inderdaad een enorme vooruitgang❤️😅, ze kan vaak zelfstandig in slaap vallen, soms lukt het haar niet en dan weent ze even en nadat ik haar wat ga troosten lukt het haar wel❤️! Ik wou wanneer ze naar de opvang gaat dat ze dit een beetje kon, mits ik weet dat ze ook uren niet kan slapen 😅!
Fijn samen in bad, zal hij leuk gevonden hebben!

@mich: Alles oke met jou? en de baby?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten