Uitgerekend november december 2018

Plaats reactie
Mel91

Re: Uitgerekend november december 2018

Bericht door Mel91 » 4 juni 2018, 11:20

Fijn om te lezen dat het bij iedereen goed gaat!

Mijn kindje is momenteel ook een volhouder. Wel al wat paniekmomentjes gekregen door wat bloedverlies maar mocht gelukkig altijd meteen naar de dokter voor een extra controle.
Ook al zie ik dat het oké is en hoor ik het hartje kloppen blijf ik me toch steeds ongerust maken ( is het wel groot genoeg? Is nu ook nog alles oké?) Ondanks dat ik van de eerste icsi poging zwanger was blijft het heel gegeven mij toch emotioneel maken. Ik besef dat er mensen een veel langer traject hebben afgelegd.
Ik ben momenteel iets meer dan 11 weken.

Toen mijn zus gisteren zei dat ze (alweer na 1 maand van de pil af te zijn) voor de tweede keer zwanger is (bijna gelijktijdig met mij uitgerekend) was ik zo triest... Ik vind het verschrikkelijk van mezelf maar heb hele dag gehuild en voel me er dan ook nog eens super schuldig over omdat ik ook zwanger ben en dus geen reden tot klagen heb.
Ik moest even ventileren bij mensen die het misschien wat meer begrijpen.
Misschien dat ik de laatste tijd wat op automatische piloot heb geleefd ( de operaties en ingrepen) en dat het mij nu wat inhaalt.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap toe! :)

X

Wies

Bericht door Wies » 4 juni 2018, 11:36

Dag Mel,

Allemaal heel herkenbaar hoor!
Ik denk dat we voor ons leven lang ongerust zullen zijn over onze kindjes :-) alleen is die ongerustheid anders eens ze in of uit de buik zijn. Goed dat je steeds op controle mag gaan!

Ik heb het ook nog altijd moeilijk met zwangerschapsaankondigingen hoor. Een beetje afhankelijk van wie zwanger is, maar zeker als het zo snel prijs is of ongepland. Het herinnert je aan je eigen traject, en dat zal altijd een gevoelig punt zijn denk ik, maar het betert.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

TitisWens

Bericht door TitisWens » 4 juni 2018, 13:00

Hier was de echo donderdag ook goed.
Tijdens echo's is baby wel altijd heel wakker en actief.
Hele tijd draaien en keren. Moeilijk om te meten en geen echt goeie echo-foto's voor plakboek.
Aardje naar zijn vaartje 😉

Gisteren baby wel even aandacht gevraagd.
Opgestaan met bruinverlies.
Niet gerust in dus kraamafdeling gebeld.
Ze waren keilief. Bruin in principe geen grote reden tot bezorgdheid maar mocht direct komen om naar harttonen te luisteren.
Ben dan beetje later zelfs nog mogen terug gaan en gyn van wacht heeft echo gedaan en alles gedubbelcheckt.
Alles nog ok en geen duidelijke reden eventueel bloedverlies.
Voor alle zekerheid wel prik gekregen omdat ik resus negatief bent en om alle risico's te vermijden moest er toch contact bloed geweest zijn.
Toch even schrikken.
Weer met neus op de feiten dat risico blíjft....
Vandaag op werk, maar ga rest week vrij nemen denk ik want ben ineens zo moe.....
Geen risico's nemen na gisteren.

Tel nu al terug af naar volgende echo binnen 3 weken.
Hopelijk geen trips naar kraamkliniek meer op zondagen tot dan ...

Wies

Bericht door Wies » 6 juni 2018, 9:58

@Titiswens: dat moet inderdaad schrikken geweest zijn, goed dat je de kraamafdeling hebt gebeld en je kon langsgaan en alles in orde is!

Ik zou ook graag even vrij nemen, want ook zo supermoe en echt verkouden, maar probeer zoveel mogelijk verlof op te sparen voor na de bevalling nog wat extra thuis te kunnen zijn. Dus nog even volhouden tot juli, dan ben ik een weekje thuis, weliswaar met ons zoontje, dus veel rust zal er niet zijn :-) hopelijk kunnen er veel vriendjes komen spelen zodat ze elkaar bezig houden en de mama's wat rust hebben :lol:

Onze laatste echo's zijn ook maar wat vreemde foto's, hebben zo eentje waarop madam haar poep de lucht in steekt, echt grappig, maar ook griezelig, want haar hoofd staat er niet op :lol: Het was waarschijnlijk de laatste keer dat we haar volledig op het scherm konden zien. Volgende week 20 weken echo, maar als ik me nog goed herinner is de baby dan al te groot om nog volledig te zien...

Mel91

Bericht door Mel91 » 6 juni 2018, 11:57

Ik heb het ondertussen al een plaatsje kunnen geven. Wil me nu vooral focussen op mijn zwangerschap en mijn gezinnetje.
Ik hoop na de echo van volgende week eindelijk wat te kunnen ademhalen en te genieten van mijn zwangerschap. Dan ben ik de 12 weken voorbij :-).

Ik overweeg zo een angelsound aan te schaffen omdat ik me zo snel ongerust maak. Maar de keerzijde daarvan is dat als ik niks vind ik natuurlijk ook ongerust ga zijn ;-). Daarnaast lees ik ook dat het misschien schadelijk kan zijn. Weet dus niet of het mij waard is, maar de drang is groot. Heeft iemand van jullie daar soms ervaring mee? :-)

Jullie zijn al ver in de zwangerschap precies. Het blijft dus precies wel allemaal spannend. Mijn eerste zwangerschap heb ik toch helemaal anders en rustiger ervaren ondanks dat ik heel jong was.

Groetjes,
Mel

Wies

Bericht door Wies » 6 juni 2018, 13:37

@Mel: ik heb een Angelsound en ben aan een kant heel blij dat ik die heb, aan de andere kant stelt die me inderdaad niet altijd gerust. wij hebben het hartje voor het eerste gehoord met de AngelSound op 11 weken (op doos staat vanaf14 weken, maar gynae zei dat het al kon). De weken erna was het soms echt zoeken om het terug te vinden, het hielp wel als mijn blaas vol was, waarschijnlijk omdat baarmoeder dan wat hoger ligt? Het hangt ook wat af van welke en hoeveel gel je gebruikt.

De laatste weken vind ik haar hartje moeiteloos terug, heel af en toe is het wat moeilijker en dan moet ik mezelf wel geruststellen dat dat is omdat ze even anders ligt. Gisteren vond ik dan weer dat haar hartje precies zo snel klop, sneller dan anders... dus misschien is het handig als je eentje koop met hartslagmeter, al weet ik niet hoe betrouwbaar die zijn.

Of het schadelijk is... geen idee... er zijn daar zoveel verschillende meningen over. Ik denk dat dat iets is dat je voor jezelf moet uitmaken. Mijn gynaecologe gebruikte het alleszins ook voor haar eigen zwangerschap om haar andere kindjes het hartje van hun babaybroertje te laten horen. Hier luistert ons zoontje ook af en toe mee, maar hij wil vooral naar zijn eigen hartje luisteren dan :-) (wat perfect kan)

Nu ik haar voel bewegen heb ik minder behoefte aan de AngelSound, tenzij ik haar een dag niet goed voel, daarvoor gebruikte ik het bijna dagelijks omdat ik zoveel geruststelling nodig had, maar als ik het hartje dan niet goed vond of vooral mijn eigen hartslag hoorde, was ik wel nog ongeruster.

Mel91

Bericht door Mel91 » 6 juni 2018, 14:04

Bedankt voor je snelle reactie, geeft al een beetje geruststelling :-).

Ik denk dat ik er mij ga op wagen. Ik ben momenteel 11 weken en 3 dagen. Tegen dat ik hem in huis heb dus al iets langer.
Zal er mij gewoon een gedacht van maken dat ik het misschien niet vind en dat ik mij dan niet te snel mag zorgen maken.
Heb vooral gelezen dat het niet goed is om het te lang te doen, dus ga er ook niet een halfuur mee op mijn buik zitten :-).

Zit er eigenlijk een soort handleiding bij? Ik zou zelf niet weten waar ik de baby moet beginnen zoeken ;-).

Is volgens mij ook wel eens leuk om mijn zoontje erbij te kunnen betrekken, ik hou hem er nu nog een beetje van weg voor mocht er iets fout lopen. Hij is nogal gevoelig en heeft het traject al heel duidelijk meegemaakt.

X

Wies

Bericht door Wies » 6 juni 2018, 16:24

Bij de mijne zat niet echt een handleiding, zo heb ik het de eerste keer gedaan:

- veel gel aanbrengen (wij gebruikten eigenlijk gewoon glijmiddel :lol: en nu die op is gebruik ik aloe vera gel van de hema)
- apparaatje net boven schaambeen (schaamhaar) houden
- heel rustig en beetje per beetje zoeken
- het kan helpen om het apparaatje schuin naar je schaambeen toe te drukken en echt diep in je buik
- hartje van baby klikt echt als een galloperend paard of een trein (zoals mijn zoontje zegt), als je een trage hartslag hoort en het hoogstwaarschijnlijk een slagader van jezelf, bv in de buurt van je liezen. Een meer woesh woesh geluid is (denk ik) dan eerder de navelstreng

hou er rekening mee dat het beebje nu echt nog klein is en nog onder je schaambeen zit, en het dus echt goed mogelijk is dat je het nog niet vind, daarom raden ze pas vanaf 14 weken aan omdat je baarmoeder dan boven schaambeen uitkomt.

Mel91

Bericht door Mel91 » 8 juni 2018, 12:33

Super. Bedankt voor de tips.

Ik heb net ontvangen en meteen uitgeprobeerd (want heb weer wat licht bloedverlies, vraag me af of dat zou komen door die utrogestan die ik nog 6 keer moet opsteken).

Ik heb wel een hartslagje gevonden (tussen de 140 en 165 zal wel van de baby zijn vermoed ik hé ;) )

Ik ben toch wel nog wat ongerust omdat ik dus wel bloed verlies. van dokter Decleer moest ik altijd langs gaan dan, maar die is nu net in verlof en mijn nieuwe gynaecologe springt er niet zo snel op als hij...
Heb gelezen dat het niet goed is af te gaan van die doppler, dusja is dubbel.
Ben wel al blij dat ik hem gevonden heb :-).

Hoe gaat het met jullie?

x

Wies

Bericht door Wies » 8 juni 2018, 12:42

Blij dat je hartslagje hebt gevonden!
Als je ongerust bent mischien toch even naar materniteit bellen?
Bloedverlies kan idd van utrogestan komen, misschien heb je iets geraakt bij het opsteken?-
Kan ook van stoelgang, niezen, hoesten, seks,... komen. Tis daar allemaal gevoeliger he.

Ik ben even thuis nu. Supermoe door verkoudheid, even rust nodig

Mel91

Bericht door Mel91 » 8 juni 2018, 13:03

Ja ik ook, want had die geruststelling wel wat nodig. Als ik nog maar iets rood zie (bijna miniem) dan panikeer ik al.
Blij dat ik dinsdag een echo heb, maar hartslagje is toch wel een goed teken hé (hoop ik).

Heb naar centrum gebeld, maar als ik niet naar zijn privépraktijk bel zijn ze niet zo snel om te zeggen dat ik moet langs komen. :-)

Rust maar goed uit dan! Ik ben al een tijdje thuis omdat ik in de zorg werk. Ik verveel me wel erg, en te veel tijd om na te denken ;-).
Heb een boek gekocht om alles over ons ivf traject in op te schrijven/te plakken. Wou nog niet aan zwangerschapsboek beginnen omdat ik te veel schrik heb dat ik het zo zou jinxen ;-).

Groetjes

Wies

Bericht door Wies » 13 juni 2018, 9:41

Hoe gaat het hier ondertussen met iedereen?

@Mel: nog last gehad van bloedverlies?
Kan me voorstellen dat je je verveelt, en ik ben ook zo iemand die niet te veel tijd mag hebben om na te denken, dan haal ik van alles in mijn hoofd. Goed dat je aan een boek begint over jullie traject! Zelf ben ik bezig met een zwangerschapsdagboek (af en toe), maar het heeft ook even geduurd voordat ik me die durfde aanschaffen.

Vandaag terug aan het werk, maar nu doen mijn darmen lastig :? Morgen gelukkig weer een dagje thuis werken om dan in de namiddag de 20 weken echo te hebben :D

Mel91

Bericht door Mel91 » 13 juni 2018, 10:19

Hoi,

Geen bloedverlies meer, gelukkig! En gisterenavond een echo gekregen :-). Het was plots al zo groot en een heel goede hartslag :-) De nekplooimeting was ook goed. :)

Nu vroeg ze mij wel om een NIPT test te doen maar heb gezegd dat ik dit liever niet wou, nu is natuurlijk de twijfel toegeslagen en weet ik het niet goed meer. Waar hebben jullie voor gekozen? :-)

Oh spannend, die 20 weken echo is een uitgebreide hé, zei de gynaecologe mij gisteren toch ;-). Geniet ervan!
Ik heb ook last van mijn darmen, maar voornamelijk diarree dan. Heel lastig!

Ik ga mij nu toch ook een zwangerschapsboek aanschaffen. Wou wachten tot ik die 12 weken voorbij was, zit hier intussen met al super veel echo's ;-)

Xx

Wies

Bericht door Wies » 13 juni 2018, 10:23

Super dat de echo goed was! eindelijk die 12 weken voorbij dus, vanaf nu gaan de weken een stuk sneller (vind ik)
Wij hebben de NIPT gedaan omdat die nu toch gratis is en er zo toch meer zekerheid is. Als bonus weet je ook vroeger het geslacht :-)

Hier is het ook diarree, maar niet te erg gelukkig :-)

veel plezier met je zwangerschapsdagboek!

Mel91

Bericht door Mel91 » 13 juni 2018, 10:43

Ja, ik twijfel omdat ik eindelijk eens een fijne ervaring had met een echo, en die NIPT test voelt voor mij weer als een donkere wolk die terug een week boven de zwangerschap hangt.
Ik weet het niet goed. Ik heb zoiets van de nekplooi is goed en ik ben niet een risicogroep. Maar mijn vriend zou er zich precies toch beter bij voelen.

Het geslacht was bij mij al duidelijk ;-) Het is een meisje! Ik heb dus een jongen en meisje dan :D

Jij ook nog heel veel plezier!

Xx

Plaats reactie