Ketje: HEEL veel succes vandaag! Ik duim op een voorspoedige bevalling! Een termijn van 38 weken is trouwens prima: je kleintje is echt wel rijp genoeg om een mooie start te maken normaal gezien. En jullie gezondheid gaat toch boven het uitdragen van de baby... Pre-eclampsie is ernstig. De schoondochter van een collega van mij is onlangs bevallen op 30 weken wegens haar bloeddruk. Kleine Tuur was maar 40cm en nog geen anderhalve kilo. Maar 't is een vechtertje! Gelukkig maar...
Wat ons betreft: alles gaat eigenlijk prima! Ons meisje groeit goed (al 3kg800 potverdorie en 52cm. Sommige pyjamaatjes worden al aan de kleine kant hahaha!) en is over het algemeen een tevreden baby. Zoals veel baby's zit ze wel in haar krampjesweken: haar darmpjes hebben het moeilijk met het verwerken van de melk. Onze vroedvrouw heeft gezegd dat mijn dieet aanpassen weinig zin heeft, omdat ze toch moet wennen aan smaken en ik echt niet alle ui/kruiden/koolsoorten etc kan gaan vermijden. Ons prutsje neemt nu Protectis (homeopatisch middeltje met extra darmflora) en hopelijk zien we daar snel beterschap mee. Eind deze week zou ze toch al serieus minder last mogen hebben. Maar ondanks de krampjes is het nog steeds een heerlijke baby: rustig, alert, echt een schatje! Ik ben vooral heel objectief als ik zeg dat ze fantastisch is, maar toch

Wat betreft de keizersnede: ik heb er eigenlijk amper nog last van. Het is echt heel vlot en goed genezen allemaal! Draag wel nog steeds zo shapewear ondergoed voor extra steun (zonder merk ik dat mijn lichaam toch sneller vermoeid geraakt) en doe het rustig aan. Mag nog steeds niets tillen zwaarder als onze dochter (en dat is soms wel lastig want je moet dus heeeeeel veel vragen aan iedereen) en na een wandelingetje buiten ben ik erg moe, maar het gaat prima. Ook hier zei de vroedvrouw dat ze heel tevreden is: haar voorspelling is dat je over 3 jaar het litteken amper nog gaat zien. Ha! Daar doen we het voor!
Gewichtsgewijs vliegen de kilo's er trouwens af seg. Ben al 10kg kwijt! Ja wadde! Nog 5 en ik zit op mijn ideale gewicht hahaha! Mij hoor je niet klagen als ik net die paar kilo dunner eindig als dat ik er aan begon

Liefs!!