Bevallen juli 2015

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Cathy Van den Broek » 22 december 2014, 14:18

Hey Isabella en Nele!

En? Hoe was jullie echo? Ik heb geduimd! Allez, ik ben nog aan het duimen.
Laat iets weten hé!

Groetjes
Cathy

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 22 december 2014, 15:33

Hoi Cathy!


Ik heb de echo pas om 17u15. De dag is nog nooit zo traaaaaaag voorbij gekropen. Behalve misschien toen ik het telefoontje moest krijgen of we nu wel of niet zwanger waren na de IUI.

Geduld is een schone deugd zeggen ze dan. Bah. Niet aan mij besteedt duidelijk! :wink:

Ik laat jullie later zeker nog iets weten!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 22 december 2014, 16:33

Hoi hoi,

Ik heb hem deze ochtend gehad, alles was goed, uitgerekende datum nu 3 dagen vroeger : 05/07. Heb gevraagd of het nog kon verspringen maar nu is het redelijk definitief!
De kleine had de hik en zat met handje in de mond, echt magisch...

Ik heb gevraagd hoe betrouwbaar zo'n nekplooimeting is, en gyn vertelde over één van haar patiënten die zowel negatieve nekplooi als negatieve NIPT had ( waar ook nog risico op serieuze hartafwijking bleek), maar bij de geboorte was het kind perfect gezond! Ik dacht direct " dit moet ik straks op het forum zeggen". Dus het kan hé.

Heel dikke steunknuffel

Isabella
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 22 december 2014, 22:14

Hoi!


Ook bij ons was de echo goed :) kleine is goed gegroeid, hartje klopt stevig en nekplooimeting is in orde. Onze gyn zei dat bij kindjes met syndroom van down er geen neusbeentje ontwikkeld. Dus Cathy: da's ook goed nieuws voor jullie want er was er eentje! :wink:

Ons kleintje sliep :roll: met zijn handjes aan zijn hoofd, precies hoe zijn vader vaak ligt snachts. Echt het kind van zijn vader dus hahahahahaha :D ikke helemaal verliefd op dat kleine ukkie :mrgreen: vind dat hij nu al lijkt op de papa, en eigenlijk weet ik niet eens of het een jongen of meisje is :wink:

Groetjes aan jullie allemaal!
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Cathy Van den Broek » 23 december 2014, 7:37

Hey aan allebei:

Super van jullie echo!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus vanaf nu kunnen jullie helemaal genieten van je kleine ukkie hé.
Zo'n echo is inderdaad magisch: "nog maar" 12 weken en wonderbaarlijk hoe het echt al zo'n klein mensje is met alles erop en eraan.
Voor mij is het inderdaad nog afwachten, maar we houden de moed erin.
Als bij mij de uitslag van de NIPT goed is, dan bouwen we hier een feestje hé!!!!!!
Prettige kerstdagen en heel graag tot gauw!

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Isabella*** » 23 december 2014, 9:29

Voor jullie allemaal ook een fijne kerst, maak het gezellig!!!

Xxxx
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 23 december 2014, 11:22

Pffffffffffffff mijn roze wolk is alweer minder roze.

Kreeg net een telefoontje van onze gynaecoloog: '"goeiemiddag Nele. Ik bel in verband met de bloedresultaten van de bloedname die we gisteren deden". Toen ging mijn bloeddruk al naar omhoog, want ze ging alleen bellen als er iets was. Zij: "blijkt dat je schildklier te traag werkt en dat is niet goed/gevaarlijk voor je baby. Je moet hier nu medicatie voor beginnen nemen en regelmatig opgevolgd worden met bloedtesten zodat we je schilklierwaarde op peil kunnen houden. Kom vanavond het voorschrift halen in het ziekenhuis, want ik ben BANG dat als ik het moet opsturen met de post je het pas volgende week zal ontvangen en je moet best zo snel mogelijk met de medicatie beginnen. Oké? Dat lukt voor jou? Prima. Prettige dag nog."

Echt, ik ging door het plafond he. Wat schildklier? Waar schildklier? Hoe komt dat? Wat wil dat zeggen? Hoe slecht is mijn waarde dan? Heb ik dat al langer? Wat betekent dat voor onze baby? Hoe vaak moet ik dan op controle? Moet ik me zorgen maken over ons kleintje? Is dat ook de reden dat we niet makkelijk zwanger raakten? Want in augustus hebben ze de waarde nog gecheckt en die was in orde! Stomme dokters met hun stomme idiote idee dat halve informatie genoeg is! Neem medicatie en verder niks. Ik werd gek! Heb meteen onze huisarts gebeld en mag gelukkig daar om 17u langskomen en ga hem dan maar het hemd van het lijf vragen. Hopelijk kan hij me wat informatie geven en gerust stellen... :(

Kut gynaecoloog :evil:
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Hopeful82 » 23 december 2014, 11:30

Geen paniek Nele, je schildklier is inderdaad een belangrijk orgaan dat een belangrijk hormoon produceert. Het wordt in het begin van de ZWS getest omdat je schildklier nog wel eens te traag kan werken, wat inderdaad (als het niet behandeld wordt) slecht voor je kindje kan zijn. Maar daarom wordt het getest in bloed, zodat je op tijd (zo snel mogelijk, daarom stuurt de gyn het liever niet per post op) kan starten met het nemen van medicatie (=schildklier hormoon in een pilletje)! Een te traag werkende schildklier kan inderdaad een reden zijn waarom sommige mensen moeilijk zwanger worden, maar soms kunnen vrouwen een perfect normaal werkende schildklier hebben die door de zwangerschap trager gaat werken. Schrijf al je vragen maar eens op en stel ze allemaal aan je huisarts vanavond :-) Tot die tijd niet teveel stressen!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Cathy Van den Broek » 23 december 2014, 11:45

Hey Nele,

Inderdaad is dat nieuws dat verontrustend is. Ik denk dat ik wel snap hoe je je voelt.
Ik sluit me wel aan bij wat Hopefull schrijft, ik heb er in het verleden heel wat over gelezen, omdat ik las dat sommige vrouwen niet of moeilijk zwanger raken omdat de schildklier te traag werkt.
Het is op te lossen met een pilletje.
Het is goed dat je zo snel terecht kan bij je huisarts, ik vermoed dat je daar inderdaad terecht kan met alle vragen.

Ik veronderstel echter ook dat, als het echt gevaarlijk zou zijn of levensbedreigend voor je baby, je dat wel zou gehoord hebben aan de ondertoon van je gyn.
Ze zijn echt wel heeeeeel snel ongerust hoor. En maar beter zo, denk ik dan.

Dit komt goed hoor, voor jou, al zullen het waarschijnlijk bange dagen zijn tot je nieuws heb dat je bloedwaarden terug ok zijn.
Hou ons aub op de hoogte want we leven echt wel mee.
Dikke knuffel
Cathy

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 23 december 2014, 11:52

Dankjewel voor jullie (snelle) reacties!

Ik moet inderdaad weer gewoon ff rustig worden en even afwachten wat mij/ons nu allemaal te wachten staat. Ik baal gewoon als een stekker dat ze steeds zo weinig info geven en niet beseffen wat een impact zo'n boodschap kan hebben op degene aan wie je ze geeft.

Plus dat ik gisteren ook echt zo blij was met die goede echo en dacht "fijn, de 12 weken mijlpaal is genomen, vanaf nu kunnen we er van genieten". Maar de dag nadien is 't meteen alweer zorgen maken en piekeren en ... Pffffffrt :roll:


Bij de ene gaat het maar als vanzelf en hoppakkeeee de volgende en bij ons blijft het maar aanmodderen precies. Moeilijk zwanger geraken, al die onderzoeken en dokters + de IUI en dan nu nog die stomme schildklier die niet doet wat ze moet doen. Tot zover zijn we "zorgeloos" op weg naar een eigen gezin. Grrrrr! Hahaha!

Ik merk dat de stress alweer wat aan het zakken is, maar ben wel heel blij dat ik straks naar onze huisarts kan. Mijn collega's leven gelukkig erg met me mee en zeiden ook al "laat je werk maar even voor wat het is en schrijf al je vragen op voor straks. Zodat je zeker niets vergeet te vragen en je gerustgesteld voelt". Anders zit ik toch maar te doen alsof ik werk aan mijn bureautje :oops:

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Nele
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 23 december 2014, 13:36

@ nele G

Ik kan begrijpen dat het schrikken is als je hiermee uit het niets wordt geconfronteerd.
Zelf heb ik ook een te traag werkende schildklier en ik hoop dat ik je wat gerust kan stellen.
Dat je schildklier te traag werkt is iets wat zonder aanleiding kan gebeuren. De TSH waarden in je bloed zijn al verhoogd vooraleer je zelf symptomen waarneemt, dus neem jezelf niets kwalijk.
En inderdaad met medicijnen, namelijk synthetisch schildklierhormonen, kan dit perfect gecompenseerd worden zodat jij en je baby er geen nadelige gevolgen van ondervinden.
Waarschijnlijk is het zo dat je langzaam de dosis zal mogen opdrijven.
Er moet regelmatig tijdens de zwangerschap nagegaan worden of je huidige dosis nog de goede is, dan wel dat er een aanpassing nodig is.

Het is na je zwangerschap mogelijk dat je schildklier zelf zal nog voldoende werkt, dan wel dat je toch medicatie zal moeten nemen. In het begin zal het dan terug wat zoeken zijn voor de goede dosis. Maar daarna zit je voor een ganse tijd safe. Ik onderga routinematig om het halfjaar nog een bloedcontrole voor de schildklier.

Het is inderdaad een goed idee om naar je huisarts te stappen, die kan je wat geruststellen en kan je dan voor je schildklier ook van nabij opvolgen. Vraag dat er bij het labo dan sowieso controle op TSH, T3 en T4 wordt aangevraagd.

groetjes,
ketje (die vanavond voor haar eerste echo mag - ben nu 7w en 3d van ICSI-cryo)
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

NeleG
Berichten: 192
Lid geworden op: 30 september 2014, 12:33

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door NeleG » 23 december 2014, 13:54

Ketje,



Bedankt voor de info! Ik neem je advies zeker mee naar onze huisarts. Heb even bij LIFE Leuven geinformeerd en die hebben eind juli mijn schildklier getest en toen waren de waardes perfect normaal. Ze sturen de resultaten van die test door naar mijn huisarts en gynaecoloog ter opvolging (dat vind ik dan wel weer fijn). Maar mijn waardes zijn dus waarschijnlijk gaan schommelen door en tijdens de zwangerschap.

Ik zal dat vanavond eens allemaal bespreken met de huisarts se :wink:


Veel succes en plezier op je echo straks Ketje! Onze eerste echo was ook op zeven weken: je niet nog niet veel en tegelijkertijd van alles. Een klein prutsje van ongeveer één cm met een flink kloppend hartje. Ik was zo trots :P
Meer dan een jaar actieve kinderwens
Zomer 2014 allerlei onderzoeken: resultaten allemaal oké tot goed.
14 oktober 2014: eerste IUI + Utrogestan
27 oktober 2014: HCG 99: ZWANGER!

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Cathy Van den Broek » 23 december 2014, 16:31

Nele: Succes straks

Ketje: Succes en plezier met echo en welkom hier hé, niet meer gaan lopen :D
Zo groeit ons groepje!
Voor wanneer ben je uitgerekend?

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Leniemienie » 23 december 2014, 18:06

@nele, ik neem al bijna 3 jaar schildkliermedicatie en ik heb mijn dosis na de positieve test direct moeten verhogen. In jouw geval zal wschlk je zwangerschap deze schommelingen veroorzaken. Er zijn heel veel vrouwen die dit ook voor hebebn hoor, het is niet levensgevaarlijk ofzo maar je schildklierwaarden zijn wel belangrijk voor de ontwikkeling van je kind want hij of zij is op dit moment volledig afhankelijk van jouw schildklierhormoon. Dus ik hoop dat je ondertussen een voorschrift hebt en de medicatie in huis hebt gehaald want je moet dit 's ochtends nuchter innemen, zo'n 30 minuten voor je ontbijt.
Wees wel voorzichtig met advies te vragen aan je huisarts want sommigen gebruiken nog de oude grenswaarden. Je TSH moet onder de 2 zijn tijdens je zwangerschap en je FT4 hoognormaal ( ik dacht > 14). Ik word zelf opgevolgd door een endocrinologe in HHLeuven en ze heeft me geholpen om mijn schildklierwaarden de afgelopen jaar eindelijk stabiel te krijgen ondanks de ivf pogingen en ook de laatste weken ben ik enorm blij met haar opvolging. In jouw geval zal dat niet nodig zijn maar je zal wel min om de 4 weken een bloedafname moeten laten doen om dit te controleren en indien nodig je dagelijkse dosis te verhogen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Bevallen juli 2015

Bericht door Ketje » 24 december 2014, 8:42

Leniemienie: bedankt voor de info over de TSH-waarden tijdens de zwangerschap, ik heb weer wat bijgeleerd en zo kan ik het zelf ook mee opvolgen (moi, controlefreak? 8)


Hier gisteravond een prachtig kerstcadeautje gekregen, eigenlijk het allermooiste in mijn leven: het hartgeklop van een minibaby'tje.

Ik kan het nog wat moeilijk vatten, na een lange weg waarin ik soms ook de hoop wat verloren ben.

Wegens oogziekte van man, eind 2008 "verbod" gekregen van de dokters om direct aan kinderen te beginnen, was beter om voor PGD te kiezen. Drie jaren van genetische testen, geen resultaat: defecte gen niet te vinden. Ondertussen was de kansberekening bijgseteld naar minder dan 10% kans op erfelijkheid.
Daarna de natuur zijn gang laten gaan, maand na maand negatief. In de lente van dit jaar de nodige afspraken gemaakt en onderzoeken ondergaan. Verdict: zowel bij mij als man probelemen, ICSI nodig.
September 2014: PU, 15 eicellen bevrucht, 4 uitgegroeid naar dag 5/6 (blasto-stadium). Geen terugplaatsing gehad wegens gevaar voor overstimulatie. In november 1ste maal terugplaatsing en direct prijs.
Ik besef dat ik hierbij veel geluk heb gehad.
Begin 6de week wel een serieuze bloeding gehad die wel direct gestopt is. Sporen ervan waren nog op de echo te zien, waarschijnlijk een gesprongen adertje.
Eind januari terug op controle.

Geboorte voorzien voor begin augustus. Zal er dan 39 zijn.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten