Uitgerekend januari-februari 2017

naobe

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door naobe » 21 mei 2016, 14:47

leuk dat ik mag meebabbelen.
Nee hoor niet via fertiliteit via huisarts en die is in het weekend niet open... Dus gewoon even geduld hebben.
Hoe voelen jullie je? Ik sinds vandaag wel echt een zwanger gevoel. Slecht slapen, het zuur en heeeeel gevoelige tepels.

Didiken

Bericht door Didiken » 21 mei 2016, 16:56

Dag dames,

Eerst en vooral wil ik jullie allemaal proficiat wensen met jullie zwangerschap.
Ik volg forum al maanden maar zelf nooit lef gehad om zelf iets te schrijven.
Ben nu zelf iets meer dan 6 weken zwanger na derde terugplaatsing van eerste icsi. Eerste terugplaatsing was negatief, tweede mk en nu dus derde.
Momenteel wel al week thuis met hematoom :(
Nog altijd heel angstig dus, al waren de bloedwaarden gisteren wel in orde.
Dinsdag echo, hopelijk hematoom weg of kleiner...

Ik wens jullie allemaal veel succes en mooie zwangerschappen toe!

Amarillo

Bericht door Amarillo » 21 mei 2016, 20:36

Welkom Didiken! Fijn dat je de stap hebt durven zetten! :wink: Ook jij proficiat met je zwangerschap! Dit clubje breidt zich erg snel uit wat natuurlijk wel leuk is he :D
Hoe ben je achter dat hematoom gekomen? Had je een bloeding? Snap dat die ongerustheid niet op 1-2-3 weg is! Hoop met je mee dat dinsdag alles in orde blijkt te zijn en hopelijk ook al kloppend hartje!

Naobe: ben je dan op natuurlijke manier zwanger geraakt of moet je gewoon steeds controle via huisarts doen? Hier niet veel symptomen momenteel. Ben al paar dagen erg moe en heb honger als ik pas gegeten heb. Voor de rest niet veel klachten :)
Afbeelding[url]

Didiken

Bericht door Didiken » 22 mei 2016, 0:58

Bedankt Amarillo.
Ik ben maandagnacht wakker geworden met hevige krampen en had dan inderdaad een bloeding.
'S morgens dan naar Jette gebeld en ze zeiden dat het beter was dat ik die dag zelf nog bloedonderzoek liet doen. Heb bloed laten trekken in ziekenhuis in de buurt waar ook mijn gynaecologe zit. Was dan ook eens gaan kijken of ze aanwezig was. Gelukkig was ze daar. Ik mocht onmiddellijk binnen komen en na echo was het duidelijk vanwaar bloeding kwam. Ze heeft mij dan ook thuis gezet tot volgende echo op dinsdag.
Was wel ergens opgelucht want bij zien van bloeding was ik er direct vanuit gegaan dat ik weer een mk had...

cimmeque

Bericht door cimmeque » 23 mei 2016, 9:42

Proficiat allemaal.
Blijft toch behoorlijk stilletjes hier. Loesje??

Ik ben echt belabberd. Zo misselijk, bah. En moe.
Ik mijd mijn spiegelbeeld: hoort een zwangere vrouw er niet net beter uit te zien?
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Loesje86

Bericht door Loesje86 » 23 mei 2016, 12:40

Koek koek,

ben van gisterenavond pas terug van zee, en vanmorgen al meteen om 5u eruit om gaan te werken. Nu thuis, winkel, eten maken en dan weer een avond-toer.
Pfffff... ben doodop...

Ofwel subiet, ofwel morgen ga ik eens kijken voor een geheim fb-groepje op te starten. Kan je ook foto's posten enzo, is best wel leuk!! Zo leer je elkaar nog beter kennen! :D

Het enige wat me rechthoud vandaag is dat we morgen weer echo hebben, weliswaar voor de cystes maar dan zien we dat kleine beebje nogmaals!! :lol:

Loesje xx

Loesje86

Bericht door Loesje86 » 23 mei 2016, 12:48

Voor diegene de interesse hebben voor een geheim fb-groepje (niemand ziet dat de groep bestaan, niemand vindt deze ook terug, niemand ziet dat jij iets post) gelieve via pb je (echte) naam of je email adres door te geven, zo kan ik je lid maken.

Loesje xx

Didiken

Bericht door Didiken » 23 mei 2016, 14:05

@loesje: heb morgen ook echo. Hopelijk zie ik voor het eerst hartje kloppen.. hopelijk op jouw echo ook alles prima in orde!

Loesje86

Bericht door Loesje86 » 23 mei 2016, 14:21

Hoi Didiken,

in welk ZH en arts ben je in behandeling? Ik heb het hartje zien kloppen op 7w en 2 d. Maar zoals ik al eerder zei, was diegene dat de echo nam, meer bezig met de cystes dan met het babytje :( Ze vergat zelfs het hartje eerst, en dan was ze vergeten een foto voor ons af te drukken.

Hopelijk morgen een iets positiever gevoel!

Toi toi morgen!! (hoe laat moet je gaan? )

Amarillo

Bericht door Amarillo » 23 mei 2016, 16:41

Didiken dat zal inderdaad schrikken geweest zijn, kan me er zeker iets bij voorstellen! Hier voortdurend schrik dat het misloopt... Moet je dan nu platte rust houden voor dat hematoom? Ik duim voor een goede echo morgen!

Cimmeque: ik vind ook niet echt dat ik er nu beter uit zie hoor :D heb meer uitslag in mijn gezicht, voel me moe en mijn hormonen zorgen ervoor dat het lachen vaak ver weg is :wink: voor de rest hier wel niet veel last, voel daardoor natuurlijk wel niet dat ik nog zwanger ben maar zolang alles goed gaat toch liever geen symptomen :wink:

Amai loesje, zo druk en dat voor een zwangere dame, chapeau hoor! Hopelijk heb je genoten van het zeetje en heeft het je batterijen toch wat kunnen opladen... Ik wens je een mooie echo zonder cystes en veel aandacht voor het kloppend hartje! :D

Allez na weer een zenuwslopende dag mag ik weer even gerust zijn. Deze morgen opgestaan met gevoel dat mijn regels erdoor wilden komen, echt zo een trekkerig gevoel daarbeneden. Toen ik thuiskwam van het ziekenhuis ook terug wat bloedverlies terwijl dit 2 dagen was weggeweest... Was er natuurlijk weer niet gerust in, maar HCG staat nu rond de 7000 en progesteron nog steeds wel laag (9,8). Ze stelden voor om vrijdag al voor eerste echo te gaan. Vond het raar omdat dit zo vroeg is maar ik denk dat ze mij zo misschien wat willen geruststellen... Ze zei toch dat er geen specifieke reden voor was. Zal dan 5w +6 zijn en hopelijk een mooie vruchtzak! Zou je dan nog al iets kunnen zien?
Afbeelding[url]

Loesje86

Bericht door Loesje86 » 23 mei 2016, 16:49

De Facebook groep is actief, dus wie lid wil worden, gelieve me een pb te sturen met je facebook-naam en je e-mail adres.

Loesje xx

Amarillo

Bericht door Amarillo » 24 mei 2016, 19:03

Hoi dames! Ben benieuwd hoe de echo's geweest zijn!?
Afbeelding[url]

Loesje86

Bericht door Loesje86 » 24 mei 2016, 19:27

Koek koek,

op de fb-pagina heb ik een fotootje gepost.

We hebben ons beebje gezien op de echo, wat een verschil met vorige week!!! Is nu bijna 4 cm, het hartje klopt goed en het bewoog zelfs een beetje!! :D
Helaas zijn de cystes nog steeds aanwezig, waar ik vanuit ging omdat ik nog steeds steekjes voel. Maar daardoor heb ik volgende week nogmaals een extra echo voor een laatste check (voor mijn vakantie) en zie ik dat kleintje nogmaals, dus ik klaag niet!! Helaas moet ik dan alleen gaan, want mijn vriend moet alles in de zaken afhandelen alvorens we vertrekken.

Mijn bloed is nogmaals getrokken en staat op 8w en 4d op 112 098 HCG.
Utrogestan mag ik ook afbouwen, vandaag nog 3x, morgen 2x, donderdag nog 1 en vrijdag stop. Vreemd gevoel eigenlijk want had steeds zo het gevoel dat het door de utrogestan was dat de innesteling goed verlopen is... Mss stiekem toch nog wat langer nemen? Of hoe denken jullie hierover?
Mijn vriend is dat witte goedje wel beu aan het worden... *bloos* :lol:

Loesje xx

Amarillo

Bericht door Amarillo » 25 mei 2016, 11:01

Oh Loesje, super van je echo! Al 4 cm? Dat gaat goed vooruit precies :D benieuwd wat ik vrijdag al zou kunnen zien, veronderstel nog niet zoveel... Ja die afbouw van Utrogestan, daar hou ik nu al mijn hart voor vast. Ik denk sowieso dat ik het langer zou nemen uit gemoedsrust (als dat er al kan zijn). Weet ook niet hoe dit hier zal zijn want mijn progesteron staat heel laag, maar vanaf wanneer zou je lichaam de productie volledig moeten overnemen? Je moet doen waar je je goed bij voelt! Niemand gaat het je kwalijk nemen dat je het wat langer neemt behalve je partner misschien :wink:
Fijn dat je binnen een week al terug echo hebt! Als cystes niet zelf verdwijnen, kunnen of moeten ze er dan iets aan doen?

Didiken: hoop dat het bij jou ook goed is verlopen gisteren?

Hoe is het met de andere dames?
Afbeelding[url]

Didiken

Bericht door Didiken » 25 mei 2016, 13:11

Hey dames,

Loesje, super van de echo!! 4 cm al, dat gaat snel. Deze keer dan toch niet alle aandacht naar cystes!
Ik zit momenteel aan 6x utrogestan per dag. Jette belde gisteren dat ik volgende week nog eens bloed moet laten trekken en dat ze medicatie ook zouden afbouwen... Gesprek ging weer zo snel dat ik vergat naar waarden te vragen. Uit zichzelf zeggen ze die nooit... :?

De echo van gisteren was prima. Hematoom was zelfs niet meer te zien. :D We zijn nu 6w5d ver en we konden het hartje al goed zien en horen kloppen. Toch heel speciaal gevoel! :)
Volgende echo is op 9 weken en nadien op 12 weken.
Mag wel nog niet gaan werken. Mijn gynaecologe vindt het belangrijk dat ik nu voldoende rust. Dus tot 3 juni thuis. Maar ik mag wel al wat meer doen dan vorige week.
Zou vandaag naar Jette moeten bellen voor laatste afspraak met Dr. Vloeberghs.

Cimmeque: Ik kom liever ook niet teveel spiegels tegen momenteel :wink:

Amarillo: VEEEEEL succes vrijdag!!!

PS: Loesje, hoe kan ik PB sturen?

Plaats reactie