Uitgerekend november/december 2017

clau

Re: Uitgerekend eind oktober/november/december 2017

Bericht door clau » 20 maart 2017, 21:46

Hier ondertussen bruinverlies sinds namiddag. Ik weet dat het kan komen door de inwendige echo, maar de doem scenario's duiken weer op he. Morgen moet ik bellen voor de bloeduitslagen (rubella, toxoplasmose enz) en dan hoor ik eens. Nu gewoon afwachten en hopen dat alles nog goed zit. Pfff echt niet leuk maarja

Ze heeft de datum genomen die overeenkwam met de lengte van het vruchtje. Dat viel precies op 7weken vandaag. Alleen mijn mama weet het, de rest hebben we niks verteld. Dus zeer benieuwd naar de reacties.

Duimpjes draaien voor mooie waardes morgen, maar komt vast goed :)
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 21 maart 2017, 11:56

Oh clau, snap dat je je ongerust maakt over dat bruinverlies, maar dat kan verschillende oorzaken hebben he. Heb je er vandaag nog steeds last van? Want dan inderdaad best vandaag eens horen als je belt voor de bloeduitslag.

Ik weet woensdag pas de uitslag van mijn bloedname, dus nog een dagje wachten.

Liefs,
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

clau

Bericht door clau » 22 maart 2017, 19:41

Vandaag is het gelukkig weg. VV had gezegd dat zolang het niet helder rood is dat ik me geen zorgen moet maken.
Heb jij ook zoveel hoofdpijn? Weet dat het komt door de stijging van de hormonen maar toch beetje vervelend haha

Bloeduitslagen goed?
Die van mij waren ok. Alleen weer opletten ivm toxoplasmose maar dat had ik al verwacht :)
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda

Bericht door Andromeda » 23 maart 2017, 12:36

Hey jullie 2, hoe gaat het ermee?

Jullie typen allebei heel enthousiast en dat is fijn om te lezen.

Is alles terug ok bij jou Clau? Tis toch verschieten als je iets anders dan wit aantreft op het inlegkruisje he. Heb je dan een echo laten maken of zo om te zien dat alles ok is? Bruinverlies komt idd vaak voor dus waarschijnlijk wel ok. Die kleintjes kunnen veel hebben hoor :-)

Sterrie, heb jij je resultaten al ontvangen van de bloedtest? Hopelijk ben je tegen alles resistent :-) Hoe voel jij je je ondertussen?

Hier is het zo stilaan een horrorverhaal aan het worden. We hadden afgelopen maandag een super echo. Kindje was toen 8 weken 2 dagen en lekker actief. Ik kon toen wel niks meer binnenhouden van voedsel of vocht. Dus met primperan naar huis gestuurd en de boodschap gekregen terug te komen als het niet beterde. Gisteren was ik echt een super vod, dus naar de kliniek gebeld om te vragen wat te doen. Ze gaven aan best in opname te komen de volgende dag. Een half uur later echter begon ik terug te bloeden. Ik vroeg mijn man een potje te gaan halen. Ongeveer 400ml bloed en klonters verloren. Ik begon kei hard te huilen omdat ik dacht dat het gedaan was. Wij vlug naar fertiliteit om een spoedecho te doen (vlug ging het niet want ik kon niet meer stappen dus het was met de rolstoel). Opnieuw verschoten we om te zien dat ons kindje er nog zit. Het trekt zich er precies niets van aan. Waar het bloed vandaan komt is een raadsel maar dit is nu al de 4de keer... Dus nu lig ik in het ziekenhuis met baxter en mss straks bloed. Ik hoop dat het nog allemaal in orde komt, maar ik weet het niet goed. Ik ken zo niemand die dit al heeft meegemaakt. Het is gewoon creepy, pijnlijk en heel zwaar. Duimen jullie mee?

Groetjes Andromeda

Sterrie

Bericht door Sterrie » 23 maart 2017, 13:52

Hey Andromeda, leuk om nog iets van jou te horen! Ik ben echt blij om te lezen dat met het mini'ke in je buik nog alles goed is en ik duim zoooo hard dat dat de komende 7 maanden ook zo gaat blijven. Maar jammer dat je zelf zoveel last hebt en ook die bloedingen, dat moet inderdaad zo zwaar zijn! Maar je bent in goede handen in het ziekenhuis, ze volgen je goed op, dus moed blijven houden in een goeie afloop he meid! Hebben ze daar niet nog al zulke situaties gezien?

Met mij gaat het goed, ik ben vandaag 7 weken en 2 dagen zwanger. En de uitslag van het bloed was ook goed: HCG is 63.000, wat helemaal op schema is voor een zwangerschap van 7 weken. Dus weeral een beetje gerustgesteld, maar ik tel toch af naar dinsdag hoor, voor de 2e echo!

Sooof

Bericht door Sooof » 23 maart 2017, 16:54

Hallo,

Hier ook uitgerekend voor november.
Vandaag al een echo gehad, omdat ik zondag wat bloedverlies had.
Maar na de echo heel veel bloedverlies gehad, en nu nog steeds. Alles was erna nog inorde met het vruchtje, maar ik heb wel schrik voor een miskraam.

Groetjes sofie

clau

Bericht door clau » 23 maart 2017, 20:49

Hé andromeda, fijn wat te horen :)
Nog niet in ideale omstandigheden maar zolang beebie het goed doet is het Goed he.
Wat raar dat het bloedverlies blijft, geen oorzaak te vinden? Je leest wel vaker dat sommige dames de hele zwangerschap bloedverlies hebben maar als je het zelf overkomt is het toch verschieten he. Ik duim nog steeds keihard dat alles in orde komt.
Laat je goed verzorgen en de moed erin houden he.

Sterrie whoehoooo voor de super stijging van het HCG ;)
Nog een klein weekje en dan kun je weer eens piepen hoe het met je mini prutske is.

Soof welkom! Echo kan het bloedverlies wel wat verergeren maar is natuurlijk erg vervelend. Wanneer heb je weer een nieuwe echo? Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan.

Hier is alles ok, denk ik ;)
Nog een week en dan ook weer binnen gluren bij ons erwtje :)
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 24 maart 2017, 9:33

Welkom in ons zwanger-clubje Sooof! Hoe ver ben je ondertussen? En je eerste kindje?

Dat bloed zal wel schrikken zijn inderdaad, hopelijk stopt het snel zodat je toch wat geruster kan zijn! Ik ben tot nu toe gelukkig gespaard gebleven van bloedingen, maar bij mij schiet de gedachte 'wat als het mis gaat' ook vaak door mijn hoofd ze. Ik heb vooral schrik dat ik denk dat alles goed gaat, maar dat op een echo dan blijkt dat het toch fout zit... Maar proberen om die negatieve gedachten zo veel mogelijk uit te schakelen zeker? :roll:

Luna123

Bericht door Luna123 » 24 maart 2017, 13:46

Hallo
Ik sluit mij hier aan. Na een hele tijd actief te zijn geweest in de groep ICSI mag ik dus hier een berichtje plaatsen :D
Ik ben 8 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje, uitgerekend voor 29 oktober. Iedere week krijg ik een echo omdat ik met een zeer ernstige overstimulatie op IZ gelegen heb.. Gynaecoloog wil mij goed opvolgen. Met het embryootje alles OK, kleine 2 cm, goed kloppend hartje.. Al helemaal verliefd zijn we..
Moet nu wel al thuisblijven van het werk.. Dat zal dus hobby's zoeken zijn..
Voorlopig ben ik enorm moe, anders weinig kwaaltjes ☺
Groetjes

Sooof

Bericht door Sooof » 24 maart 2017, 19:34

Hey clau, is idd schrikken. Vanmorgen was het zo goed als gedaan, maar nu terug herbegonnen. Nu wel bruin bloedverlies. Volgens de gyneocoloog kan dit geen kwaad om het bruin is, en dus oud bloed is. Voor de zekerheid mag ik morgen voor een bloedname, en woensdag terug echo. Kben benieuwd.

Sooof

Bericht door Sooof » 24 maart 2017, 19:38

Dag sterrie, nu 5 weken en 4 dagen, het is mijn eerste kindje, na een lijdensweg van 2jaar half. Kben uitgerekend voor 18 november. Doordat we al zolang proberen heb je altijd meer schrik dat er iets mis zal gaan. Idd best zo positief mogelijk denken. Hoe ver ben jij al?

Andromeda

Bericht door Andromeda » 24 maart 2017, 22:52

Hey Soof en Luna 123, welkom hier.
Wat fantastisch dat het clubje groeit :-)

@Soof, k duim echt mee voor je dat het bloeden snel helemaal stopt en het zich niet meer zal herhalen!
Ik denk dat we er hier allemaal geen evident traject op zitten hebben en best wel onzekerder zijn over een goede afloop. K leef mee met je, veel sterkte en goede moed.

@Luna 123: amaai wat moet jij de afgelopen weken al hebben afgezien! Voel jij je dan niet opgeblazen en bont & blauw met die overstimulatie? Ik hoop alvast dat je een bezigheid vindt voor de komende maanden! (Een ervaringsboek schrijven over jullie traject?)

Sterrie en Clau, bedankt voor jullie reacties en steun,! Dat doet enorm deugd. Zo blij ook dat het met jullie goed gaat :-)

Hier lig ik zelf nog in het ziekenhuis. Best wel zwaar om op materniteit te liggen met een huilende baby in de kamer hiernaast terwijl het voor jezelf zo onzeker voelt. Maar het gaat al beter dan gisteren. Ik heb zelfs een beschuitje gegeten (woohoo). Nu hopen dat de ketonen snel uit mijn lijf zijn zodat 'k naar huis mag!

Liefs Andromeda

Sterrie

Bericht door Sterrie » 25 maart 2017, 17:56

Ook welkom hier Luna, inderdaad leuk dat ons clubje uitbreidt! Hopelijk hebben we in november allemaal een schattig boeleke in onze armen :) Maar wel straf dat je zo een erge overstimulatie gehad hebt, zal ook geen leuk begin van je zwangerschap geweest zijn. Hopelijk kan je er vanaf nu wat meer van genieten? Is dat ook de reden waarom je al moet thuisblijven?

Soof, ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen. Maar ging de tijd maar wat sneller, zodat die eerste 12 weken snel voorbij zijn! Niet alleen omdat ik dan wat geruster zal zijn over de zwangerschap, maar ook omdat dat we er dan open over kunnen praten, vind het zo moeilijk om te zwijgen de hele tijd 8)

Andromeda, ik duim mee dat je snel weer beter bent, en dat jij stilletjes aan ook eens kan beginnen genieten!

clau

Bericht door clau » 27 maart 2017, 9:50

Luna welkom! Al een leuke bezigheid gevonden voor de komende maanden? Moet je thuis blijven tot na de bevalling of nu enkel een paar weken?

Andromeda dat lijkt me niet zo tof nee, maar niet veel aan te doen helaas. Al enig idee wanneer je naar huis mag?

Vandaag 8w1d, het schiet op. Vrijdag weer echo, kijk er naar uit :)
Geen kwaaltjes zorgen toch wel voor onzekerheid :)
Gisteren wel een blik cola gedeeld met manlief (de 1e keer deze zwangerschap want drink dat maar zelden) en bah bah dat smaakte echt naar ijzer. Volgens manlief proefde het normaal hha zal dus wel aan mij liggen :D
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 28 maart 2017, 16:14

Ik ben vandaag weer voor een echo mogen gaan en alles is goed! Wel een opluchting ze! Beebje is ondertussen 18mm en we hebben het hartje even horen kloppen, dat was heel leuk. Ik ben wel al 2 dagen verder dan eerst gezegd, namelijk 8w2d. Ik denk dat wij dan exact gelijklopen clau, niet? :) Maar moet de uitgerekende datum dan ook 2 dagen vroeger gezet worden of blijft dat hetzelfde? Want dat ben ik vergeten vragen...

Hoe gaat het nog met jullie?

Wij zijn gisteren naar een kinderopvang gaan kijken waar nog een plaatsje vrij is en die stond ons heel erg aan, dus we gaan ons daar deze week wrs inschrijven. Alleen twijfel ik nog voor hoeveel dagen. Ik dacht voor 3 dagen kinderopvang en dan 1 dag naar mijn ouders en 1 dag dat ik thuis ben. Ik zou dus 4/5e ouderschapsverlof opnemen na mijn bevallingsverlof. Maar nu twijfel ik weer of ik mijn ouderschapsverlof niet zou opsparen tot het kindje wat ouder is, en dan bijvoorbeeld in de vakantie een hele maand ouderschapsverlof kan nemen, omdat kindje daar zelf dan meer aan heeft? Dillemma! :D
Hoe doen jullie dit?

Plaats reactie