moederkoek ligt voor baarmoederhals

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 18 september 2009, 17:31

Oei nikita, hopelijk ben je snel van je rugpijn vanaf!!!

Het is idd best om veel te rusten, dus is het wel goed als je niet moet gaan werken. Zeker gezien je verleden gaan ze geen risico's nemen die niet nodig zijn hé!!!
Bij mij zijn de bloedingen telkens gekomen als ik in mijn bed lag... En ik rustte ook veel, maar ik denk dat het wel meer of sneller zou gebloed hebben als ik meer deed hoor... Ik heb echt platte rust genomen, af en toe eens gewoon op een stoel zitten, maar meer niet... Na mijn 1e bloeding moest ik trouwens al mijn kiné-afspraken afzeggen... (had gyn mij gezegd) Ik was ook 1x naar kiné geweest voor mijn rugpijn...

In elk geval hoop ik dat het voor jullie niet uitdraait zoals voor mij, en dat die placenta mooi opschuift naar waar hij hoort!!!

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 18 september 2009, 17:42

tja ik mag enkel massage krijgen (in zithouding) om die rug los te krijgen, hij zit muurvast nu. En geen enkele houding doet me goed. Zelfs als ik me verleg in bed, doorsta ik helse pijnen,... en dafalgan helpt niet dus ik doe er de moeite niet naar. Heb al een aloë vera zalf op mn rug gesmeerd en dat wordt dan lekker warm maar helpt me ook niet van de pijn af. Ik durf niet in bad te gaan liggen uit angst da ik ni meer recht geraak. Dus hopen dat t morgen beter is he.
Ik kreeg die bloeding ook s avonds, gewoon voor de PC. 't Gutste eruit, en tegen da ik in't hospitaal was, was t over. Maar ik ben 4 weken blijven nabloeden. En sindsdien schreef de gyn me thuis en zijn de bloedingen stilaan verdwenen. Maar ik weet dat die heel onverwachts kunnen optreden met alle gevolgen vandien. Ik hoef niet "plat" plat te liggen maar mag me niet forceren. Nu met de rug komt t goed uit want ik kan NIKS meer nu. Nu op de bureau-stoel zitten is al een hele opdracht, en seves weer recht geraken, dat gaat ook weer "plezant" worden :shock:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 18 september 2009, 19:34

Een laptop Nikita?

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 19 september 2009, 15:13

heb wel laptop maar die is een beetje traag en hier bij de schoonouders enkel internet op de vaste PC... van zodra we naar ons huisje kunnen verhuizen, zal de laptop weer "opbrengen" 8)

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 16 oktober 2009, 12:47

Hey ik vroeg me af hoe het terwijl met je was???

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 16 oktober 2009, 12:51

nah... redelijk...
ik heb de 20 weken echo achter de rug (inmiddels in de startblokken naar de 22ste week hier :wink: ) en alles met beebje was pico bello in orde.

De placenta echter lag nog steeds erg laag.. dus ook deze gyn zei me alle activiteiten te staken, geen betrekkingen meer te hebben en rusten rusten rusten.. t enige wat ik kan doen.. en ook zij betwijfelde nu dat die placenta nog de hoogte zou ingaan...
Dus jah eigenlijk niks veranderd he. Thuis tot aan de bevalling en erna :wink:

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 16 oktober 2009, 13:54

hopelijk schuift hij nog op... Kan nog tot 35 weken hé. Allé dat hadden ze mij toch wijsgemaakt... Ik hoop dat je vééél kan rusten (t is echt wel saai hoor), en dat je het zo lang mogelijk kan rekken tot de geboorte, liefst tot 37 weken of langer!!!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 oktober 2009, 15:09

ik vind dat zo raar hé, op structurele echo op 23 weken heeft men mij ook gezegd dat ik placenta praevia heb, maar verder niks. ja, mogelijk keizersnede, maar mag nog steeds gaan werken, hoef het niet rustig aan te doen... bizar hoe "laks" die gyn daarover doet. Binnen 2 weken (op 27 weken) nog eens bij eigen gyn, zien hoe zij reageert. :roll:

Ikke, hoe stelt Arne het?

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 16 oktober 2009, 15:44

ja grootgevaarke, mijn "vaste" gyn doet er ook zo laks over... een andere gyn in diezelfde praktijk leek me erg bezorgd... heeft me meteen thuisgehouden... terwijl de andere zei; "zou je ni gewoon proberen te gaan werken, die komt wel omhoog". een andere vroedvrouw zei dan weer dat die in x% van de gevallen omhoog gaat, de andere zegt dan weer dat ik me geen illusies moet maken... sjah, heel tegenstrijdig allemaal, en nu de laatste controle-arts betwijfelde ook dat die nog omhoog zou gaan.
Nu ja, ik heb ziekteverlof tot aan de bevalling, goedgekeurd door de adviseur van de ziekenkas dus ik blijf thuis, ik ben mn werk ook kotsbeu, dus dat maakte de keuze ook makkelijker voor mij. ik neem gewoon het risico niet en in t beste geval gaat die placenta gewoon omhoog, maar doet ie da ni, en ik hou me ni aan de voorschriften, en er gebeurt iets ernstigs, ik zou t mezelf NOOIT vergeven...
Ook al hoop ik wel dat die placenta braafjes omhoog gaat en ik toch natuurlijk kan bevallen...
Maar ik begrijp je bezorgdheid hoor en vraag maar aan je gyn of er zich echt problemen voordoen..
Bij mij is en inwendige echo gedaan en daaruit blijkt dat die placenta dus nog licht over de opening lag. Kunnen niets anders doen dan afwachten en hopen op t beste .
x

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 oktober 2009, 16:11

ik zou het van die gyn die structurele echo heeft uitgevoerd gewoon een blunder van formaat vinden als die me gewoon alles laat verder doen, terwijl er toch wel enig risico is. Zoals Ikke al zei: het kan gevaarlijk zijn, zowel voor mama als baby...

Enfin, nog even afwachten...

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 16 oktober 2009, 16:44

ja dat is inderdaad zo..
en inderdaad weer wachten op t volgende onderzoek... das nog t ergst van al dan he, al dat wachten.. misschien eens naar je gyn bellen om te vragen hoe die erover denkt,... krijg je misschien een extra onderzoekje :wink:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 29 oktober 2009, 22:17

Mijn placenta is heel braaf geweest en is mooi opgeschoven de afgelopen 4 weken. Ligt nu ong 2 cm van de baarmoederhals. Nog altijd laag, maar niet echt problematisch.
oef!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 oktober 2009, 8:36

Inderdaad heel goed nieuws!
Oef

Sueke
Berichten: 121
Lid geworden op: 9 mei 2009, 20:36

Bericht door Sueke » 12 april 2010, 10:37

Ik ga het topic even terug heropenen. Ben vrijdag naar de gyn geweest voor mijn 20 weken echo en hij heeft bij mij ook een laagliggende placenta vastgesteld. Ik heb wel iedere week kleine bloedingen, maar dit zou komen omdat de placenta een beetje mee naar boven groeit en een klein gedeelte loskomt en dit veroorzaakt de bloedingen. Nu heeft hij mij niet gezegd van thuis te blijven. Enkel niet teveel te heffen en ook geen betrekkingen meer. Ik heb al een aantal dingen opgezocht op het internet en begin me meer en meer zorgen te maken. Zijn er dames die me kunnen geruststellen

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 april 2010, 11:47

Ik denk dat het er erg vanaf hangt hoe veel de placenta erover ligt. Heeft de gyne iets gezegd van dat ie waarschijnlijk nog zal wegtrekken of niet? Mss ligt ie er nog maar een beetje voor.

Als je je echt zorgen blijft maken denk ik dat je 't beste nog eens aan je gyne vraagt. Elke gyne heeft zo zijn/haar eigen aanpak daarin... 't Maakt het voor ons niet makkelijker!

Ik had een voorliggende placenta tot week 18 ofzo. Bloedingen tot week 14. En ik moest geen enkele maatregel nemen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten