Baby kwaaltjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 december 2009, 11:18

Ocharme Wappie toch! (en Matthias en Alexander)

Veel knuffs zenne meid!

Waarschijnlijk ben je intussen al langs geweest. Hopelijk betert 't snel!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 4 december 2009, 13:49

Effe update:
Onze jongens doen het goed. We zijn bij de kinderarts geweest en het zit inderdaad op hun longetjes. Dus ze moeten allebei aerosollen. Zeker een week, maar waarschijnlijk langer. We moeten blijven ons best doen om ze zoveel mogelijk te laten drinken. Hun pap, gewoon water, venkelthee,... Maar ze zien er toch al wat beter uit :) Vanmorgen hebben ze nog een 4-tal keer elk :!: :!: overgegeven. Ik kan dat echt niet bijhouden... En het is zo zielig om te zien, de slijmpjes komen niet naar boven dus blijven ze kokhalzen zonder over te geven. En dat doet natuurlijk pijn.
Maar ze lachen en gieren al terug dus dat is een goed teken hé! Matthias zijn koorts is ook helemaal weg.
We gaan de goede weg op.
En vanavond (en waarschijnlijk gans weekend) kunnen we wassen en strijken en wassen en strijken... :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 4 december 2009, 13:55

Amai Wappie, niet om te lachen hoor jouw verhaal.
Belangrijkste is dat de jongens het goed doen en zo, maar voor jou is het wel extra belastend hé...

Ik hoop dat het vlug allemaal beter is en dat de kaboutertjes je strijk komen doen ... :?

Ben ik blij dat mijn kleintje enkel maar een snotvallingske heeft, en amai, ik was al ongerust :roll:

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 4 december 2009, 17:25

Bokje, hoe is het gegaan met Kaan in het ziekenhuis?

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 4 december 2009, 20:45

Ma Wappie, ge zaagt ni meid!
Ik weet soms al ni meer wat doen en ik heb er mar ene hoor, petje af voor jou (en al de andere mama's met een tweeling)
Fijn om de horen dat het toch beter gaat, langs de ene kant is het ni fijn dat ze overgeven, maar zo zijn ze toch van de slijmkes af. Niet?
Hebben ze slijm in hun neusje ook?
Met een neuspeertje gaat dat heel goed en goed spoelen met fysiologisch water. Je moet het andere neusgat wel goed dichthouden.

Ja Sterretje, buiten dat Ebe me dinsdag zo had laten schrikken, heeft hij wel weinig last van zen neusje.
Ondertussen loopt ze mama hier rond te snotteren, cadeautje van mijn zoon.. :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 december 2009, 13:00

Wappie, ik ben het helemaal eens met Tammy. Ge zaagt niet!!!!!!!!!! Chapeau voor u zenne. Ik vind eentje al een hele karwei, laat staan twee. En als ze dan nog ziek zijn is het vast nog veel erger!!!
Hoe gaat het ondertss met hen?

Hier ook snel een verslag over Kaan zijn ziekenhuisopname. We zijn vrijdag binnengegaan. Hij kreeg een sonde in zijn neus tot in de slokdarm. Dat vond Kaan niet zo fijn, maar hij heeft zich eigenlijk vrij voorbeeldig gedragen. Ik heb er erger zien wenen dan dat. Nadien moest hij een foto laten nemen om te kijken of de sonde op de juiste plaats zat. Dat vond Kaan precies verschrikkelijker. We moesten zijn armen en benen vasthouden zodat enkel zijn romp in beeld was en dat vond hij een ramp. Krijsen. Ocharme het ventje.
Eens de sonde op de juiste plaats zat werd het machinetje aangeschakeld. Ik moest aanduiden wanneer hij weende, wanneer hij at, wanneer hij braakte, wanneer hij lag of zat. En ik kon zelf ook de ph volgen want dat stond aangeduid op het machinetje. Al vrij snel had ik door of hij het had of niet.
En mijn voorspelling was uitgekomen. Het toppunt was wel dat Kaan zich daar vrij voorbeeldig heeft gedragen. Hij kon daar zelfs in zijn bedje liggen zonder te wenen terwijl hij niet sliep. Iets wat thuis onmogelijk is. Vreemd.
En 's nachts heeft hij me toch drie uur na elkaar laten doorslapen :wink:
De volgende morgen kwam de kinderarts op bezoek met de resultaten. En ja hoor .... tromgeroffel .... hij heeft het niet. Hij is gewoon een zenuwachtige baby. En we zll hem zo moeten verslijten.

Liefs,

Bokje en Kaan

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 6 december 2009, 18:03

Dus geen reflux ? Da's al een geruststelling, maar ik kan me nu wel indenken dat je je toch afvraagt wat er dan wel met het ventje scheelt als hij zo lastig is. Kon hij het maar op een of andere manier duidelijk maken !

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 december 2009, 20:48

Bokje,

weet niet of het goed of slecht nieuws is natuurlijk. Dat hij geen reflux heeft is uiteraard goed nieuws, en dat je hem 'zo zal moeten verslijten', dat zal wel meevallen. Met momenten is het moederschap zwaar, maar dan denken we maar aan onze jarenlange kinderwens, aan hoeveel moeite het ons gekost heeft, hoe blij we horen te zijn en hoeveel mensen kinderloos blijven. Denk aan die jaren die nog in't verschiet zijn en de momenten die we nog met ons kindje zullen meemaken en dan kunnen we alleen maar genieten en blij zijn.

Met Amber is het ook met ups en downs en als ik denk dat ik iets door heb, dan komt er weer iets anders uit de mouw waarvoor ik me in het haar krab.
We komen er wel en we houden zielsveel van onze schatjes!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 6 december 2009, 21:02

Hey meiden,
Hier een zwaar vermoeide, maar iets blijere wappie. Met onze jongens gaat het beter. Ze geven toch al veel minder over. Beperkt zich vooral tot 'smorgen, dan hebben ze nog veel slijmpjes. HEt aerosollen verloopt wel moeizaam. Matthias verdraagt het absoluut niet. Het geeft bij hem precies zo'n beklemmend gevoel... Ik hou hem dan heel kort bij mij en zing wat liedjes zodat hij rustig wordt. En dat blijkt te helpen.
Ik merk ook dat het wel een goede invloed heeft hoor. Het is misschien niet fijn om te doen, maar het geeft wel resultaat!
We hebben getwijfeld om ze morgen naar de creche te sturen, maar gaan het toch doen. Ik heb wel een dagje verlof om hier ons huisje (lees: stal :? ) op te kuisen, dus als het niet gaat kan ik ze nog altijd gaan halen.
Dus we gaan de goede weg op! Nog een paar wasjes en ik ben er weer helemaal door :D
Bokje, zoals sterretje al aanhaalde, is het goed of slecht... misschien goed omdat het geen reflux is, want dat kan echt pijnlijk zijn voor die ventjes. Maar ook slecht omdat je niet weet wat er is met je schatje... Misschien heeft hij het gewoon wat moeilijker nu en betert het wel binnen een paar weekjes. Ik hoop voor jouw dat het wat relaxer wordt.
Sterretje en Tammyke, hoe is het bij jullie met de snottebellen (zowel voor mama als baby :wink: )??

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 10 december 2009, 9:43

Hier zijn de snottebellen ondertussen iets beter, bij mij is het bijna helemaal weg maar de kleine man blijft er langer mee zitten. :(
Hij heeft ook zo slijmkes tussen neus en keel, maar de laatste dagen niest hij terug meer en komt het precies meer los. Het is ni zo dat hij er echt van moet hoesten, hij kucht het soms zo eens even los.
Maar eten... een ramp!! De ene moment drinkt hij zen fles boenk leeg en de andere drinkt hij niets..
Volgens mij zit hij ook in een groeispurt, want de laatste dagen waren zwaar. Lastige baby, veel wenen, niet willen slapen,...

Kan ook zijn dat hij voelt dat ik me minder goed in men vel voel ook, vandaag en morgen 2 zware dagen! :(

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 10 december 2009, 11:40

Dikke knuf Tammyke.

Ik denk soms ook: wanneer betert het eens! Op sommige momenten zijn ze echt wel braaf! Maar dat vergeet ik denk ik eens ze enkele uren lastig is :oops:

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 15 december 2009, 12:37

T kwaaltje was dus een seriueze rode keel. :cry:

Hij heeft geen koorts, maar heeft echt wel rode wangen. Juist deed ik hem een andere pamper aan en nam zijn t° die was 37,1 dus goed.
Merkte wel dat hij echt kippevel had over zen ganse lijfje en dat heb ik nog nooit gezien.
Ik denk dat hij zich toch wat koortsig voelt hoor.

Nu is het buiten zo gezond, zou ik met hem buiten durven om eens gaan te wandelen hier int veld?
Of zou ik best maar binnen blijven?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 december 2009, 13:33

ons Ambertje heeft nu ook heel veel uitslag in haar gezicht. Zou dit van de borstvoeding komen? Ik merk ook dat ze er last van heeft;.. als ze huilt en traantjes maakt en die lopen over haar gezichtje, begint ze nog harder te krijsen :( .
Heb het al eens met een crème ingesmeerd maar kreeg dan ook een krijsconcert...
heb wel medelijden met haar, maar durf er nu niets meer aan te smeren....

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 20 december 2009, 14:02

Melk acné ?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 december 2009, 14:16

Is het geen baby acné? Kaan had er wel geen last van en bij hem begint het nu stilaan weg te gaan. Als het baby acné is mag je er niets aan smeren want daardoor maak je het alleen maar erger. Hier een foto van baby acné:
http://www.kgspottery.com/October_2007/09/acne_02.jpg

Kaan had ook een "kwaaltje". Tot vorige zaterdag had hij bij elke voeding stoelgang. En sinds zaterdag tot gisteren totaal niets meer. Dus totale ommezwaai. Ik heb hem gisteren toch maar een glycerine suppo opgestoken. Want tleek me toch heel lang.

Liefs,

Bokje en Kaan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten