Papa slaapt apart

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 16 februari 2010, 9:08

ikzelf heb hier ook n uitje onder ons 2 gepland, Mayumana, en das al in April. Dus ik zal ook mn kleine prutske moeten achterlaten dan, maar de "papa" verdient ook nog ns uitstapje. (hoewel ik nu al weet dat ik me de hele avond zal afvragen hoe t gaat met ons beebje dan)...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 16 februari 2010, 9:16

Ik denk zelf dat dat inderdaad wel nodig is,zo van die momenten voor je tweeën. Maar, heb wel tegen mijn man gezegd dat hij nu al een paar jaar met zo'n 'kind' rondloopt en dat dat zijn werk is. En dat ik de komende maanden helemaal zal opgaan in ons beebje, maar hij al een tijdje in zijn werk en dat hij dat dan ook onder ogen moet zien.

Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

Bericht door Miepje » 16 februari 2010, 9:55

tja als ik dat hier lees,... er zitten dingen bij die herkenbaar zijn, andere dingen (gelukkig) niet. Maar toch wil ik mijn ervaring wel delen.
Ook hier was het in het begin (dat ze thuis waren) niet allemaal rozegeur en maneschijn. Papa eet graag op het gemak zijn bordje leeg - vers gekookt- als hij 's avonds thuis komt van zijn werk. Dat was een regelrecht stressmoment. Dat was net het moeilijkste moment van de meisjes. Dus toch vaak van tafel opstaan voor tuutje, troosten, ... en het was voor mij een hele opgave om stipt om 18u15 vers eten op tafel te hebben. Papa hielp wel mee met flesjes en dergelijke (met een tweeling is het gewoon verplicht - is een verschil tussen zwaar en loodzwaar - met of zonder papa). Maar papa vond het moeilijk als er iets niet volgens het boekje ging. Dat gaf ook soms spanningen tussen ons. Sommige dagen wou ik hem 'ook eens laten voelen wat het was, zo'n dag alleen thuis bij een tweeling', maar papa zei dat ik hem daar mee niet mocht 'straffen'.
Na een goed gesprek zijn we er toch uit gekomen. MInder stress voor het eten op tijd en vers te hebben. Ik mag alleen op uitstap, maar niet te lang en voor leuke dingen. en nu gaat het eigenlijk echt prima. Ik heb gemerkt dat ik ook moest 'loslaten'. En in gedachten houden dat de kinderen niet van mij alleen zijn. Had ik in het begin last van. Maar dan heb ik voor mezelf nagedacht wat zou maken dat ze meer van ons twee waren... Dat heeft mij veel geholpen.
wat is leerde is dus dubbel, enerzijds komt er na een zeer hectische periode een rustiger periode, anderzijds moet je er echt samen over spreken, dat is reuze belangrijk. Zoek naar jullie eigen oplossing, maar verwacht niet dat de papa het zal ruiken wat je dwarszit, mannen zitten zo niet in elkaar. :shock:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 februari 2010, 11:04

"Fijn", een uitje met zijn collega's... :lol:

Doet me denken aan die bui die ik onlangs had toen ik met hem naar de chinees wou. Yveske was er wel bij maar die sliep lekker in de draagmand. We hebben niet veel tegen elkaar gezegd, allebei zaten we daar een beetje uitgeteld. :roll:

Miepje amai, laat je niet doen zenne. Ook geen nieuwe papa? De mijne kookt wel zelf als hij 's avonds van het werk thuis komt. Soms zelfs met Yveske op de arm (terwijl ik me zorgen maak over rondspattend vet enzo :roll: )

De papa heeft gisterenavond Yveske bij me gedropt al om 23u. Met de mededeling dat hij niet meer gegeten had van 21u30. :shock: Maar al bij al hebben we toch een goeie nacht gehad (zonder papa). Papa is wel vanmorgen even komen spelen, Yveske had net gegeten en was lekker rustig net toen papa moest vertrekken voor 't werk. Was dus wel leuk dat hij daar even tijd voor maakte.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 17 februari 2010, 9:49

Audrey, waarom neem je beebje niet mee?
Zeker met borstvoeding kunnen babies heel goed tegen de warmte hoor. Gewoon wat meer aanleggen en dat gaat perfect.
Wij zijn naar griekenland geweest (trouw van een vriendin) met onze 2 maanden oude pruts. Zonnecreme bij de hand, altijd een parasolletje bij en dat ging gewoon geweldig! Dorst? Floeps, de borst te voorschijn en klaar is kees.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 17 februari 2010, 9:50

en Audrey... in spanje worden ook babietjes geboren in de zomer he...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 februari 2010, 9:58

Omdat manlief dat ziet als iets voor ons tweeën...In 't kader van 'mama, denk ook nog eens aan de papa'

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 februari 2010, 10:03

En ik weet dat Spanjaarden gek zijn op kleine kindjes....Maar ook dat ze verdomd kunnen zuipen (heb daar een tijdje gestudeerd). Manlief kan dat nooit over zijn kant laten gaan dus de volgende dag gegarandeerd een papa met een mega kater, een mogelijk oververmoeid beebje om nog maar van de mama te zwijgen...maar ik zie nog wel ('k Ben zelf hoogsensitief en kans dat beebje dat ook is en dan is het altijd erg afwegen wat je doet, vooral als je dan zoals ik ook nog eens heel nieuwsgierig en geïnteresseerd in alles bent en op sommig gebied een adrenaline kicker...dan ben je heel snel overprikkeld wat bij beebjes leidt tot veel gehuil en slapeloosheid. Maar 't kan ook een nuchter hollands recht toe recht aan kind zijn als mijn man natuurlijk ;)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 19 februari 2010, 17:26

Woooow, ben eergistereen eens gigantisch uit mijn sloffen geschoten. Manlief staat om 11u fluitend op, staat meer dan een kwartier onder de douche, gaat pint halen met vrienden/klanten, valt in de zetel in slaap, belooft om 's nachts ook eens op te staan, maar wordt niet wakker, gaat sporten als hij het gepeinsd heeft, laat het altijd aan mij over om meisje te troosten (want hij is wel een film aan het volgen), ergert zich als IK de film NIET volg (wegens afkolven, steriliseren, opruimen...)... al die kleine dingen (uitingen van zorgeloosheid) hingen mij nu toch de keel uit! Het lijkt wel genetisch te zijn dat mannen nu eenmaal minder verantwoordelijk en zorgzaam zijn... ZUCHT!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 februari 2010, 18:44

Kdenk dat er hier nog een papa een schop onder zijn **** verdient!!! :twisted:

Biologisch doof voor babygehuil zeggen ze dan... 't Zal zijn.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 februari 2010, 11:04

Amai, gg, die van mij zou ook zijne preek gekregen hebben!

Als mama hebben wij toch veel over voor onze kindjes hé.
ik vraag me af, als de man het kindje zou kopen, zou die dan ook zo een goed ontwikkeld instinct hebben? Of blijven de mama-taken dan toch voor de mama? :lol:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 februari 2010, 14:29

Vraag het anders eens aan Thomas Beatie? Die "man" is nu al voor de derde keer zwanger op korte tijd...

Nee serieus, grootgevaarke ik heb met je te doen!!! 't Zijn echt geen manieren zo...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 22 februari 2010, 17:02

ik sla me er wel door hoor. Ben niet bepaald op mijn mondje gevallen en als het me hoog zit, zal hij het geweten hebben...

vandaag wel rare sms gekregen van een vriend van hem. "hij (die vriend dan hé) had dit weekend bedacht dat ik toch wel afzie met mijn man". ik vond dit een hele vreemde sms. ten eerste verwijt de pot de ketel. hij heeft zelf een kind van 9 maand en is ook zelden thuis. ik vraag me af wat hij hiermee wil bereiken. ik twijfel ook om het aan mijn man te vertellen. En aan de andere kant vraag ik me af of het geen opgezet spel is van mijn man om te zien hoe ik zou reageren...
(ik heb nog niet gereageerd)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 22 februari 2010, 17:27

Inderdaad een rare sms...Ik zou die aan mijn man laten zien, niet om te tonen dat hij 'niet deugd als vader' maar omdat ik liefst alles open en eerlijk houd en ik dat toch ook een hele rare move zou vinden van een goede vriend.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 februari 2010, 22:57

Strange... je weet idd niet wat daarachter zit hé.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten