Bevallen in oktober 2010

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 maart 2010, 10:17

Ik hoop het echt! Maar ik ben nog heel misselijk en mijn gynaecoloog zei dat dit toch wel nog een goed teken is dat alles "normaal" werkt. oh ik zou graag al vanavond zijn he, waarom kon die nu niet vroeger :roll:

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 15 maart 2010, 15:52

Cassyke, hoe laat mag je gaan?
We gaan er wel van uit dat alles nog ok is he zeg!

Noa07, Jo'tje, ja hoor, graag wat van die misselijkheid. :wink:

Morgen terug naar de gyn... Ik denk wel dat 't nog goed zit. Heb de laatste dagen geregeld krampen, steken, gespannen gevoel in buik. Dus ik durf denken dat 't wel ok is.
Hopelijk durf ik dat morgen ook nog denken en ben ik een beetje rustig want we kunnen pas 's avonds laat gaan.

Meisje100, proficiat met je zoontje en je nieuwe zwangerschap! Voor wanneer ben jij uitegerekend?
Stel je voor zeg, dat 't een voorspellende droom was en dat we idd een jongen krijgen. Voor mij maakt dat hoegenaamd niet uit. Maar mijn man zou héél graag een meisje hebben omdat ie al een zoon heeft uit z'n vorige relatie. Maar hij ging niet ernstig teleurgesteld zijn als 't terug een jongen was zei ie :wink:

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 15 maart 2010, 18:20

cassyke, we duimen allemaal mee voor een geruststellende echo seffes!!!

jufnel: ik zal de misselijkheid zelfs nog graag voor je inpakken en thuis leveren ook! Man, man... 't is weer erg. Gisteren en vanmorgen was het weg.. eerlijk gezegd kreeg ik zelfs wat schrik, naast het feit dat het zalig was..erg tegenstrijdig. Maar het is er terug, de cola gaat weer goed binnen... Mijn gewicht is al de "fertiliteits-jaren" goed stabiel gebleven, maar als ik zo cola blijf drinken...

Noa, ik tel mee af naar woensdag, ook ik heb dan eerste echo.

wat pijnstillers betreft: ik heb altijd gehoord: wel dafalgan, geen ibuprofen. Maar nog beter is natuurlijk: niks!

ha! Toch schittend he, mensen die weten dat je zwanger bent, beginnen dan steeds over zus en zo en dan moet je dit doen! Ik heb 2 zussen en 3 schoonzussen, allemaal met kids, ik kan jullie verzekeren... ik heb nog niet veel zelf moeten zeggen of vragen! Ook al een hele zak magazines die ze nog liggen hadden om alles goed op te volgen. De "familiewieg" staat daar, en die kleertjes liggen daar, en die staan daar klaar te wachten, enz!!! Ongelooflijk. Ik moet regelmatig eens zeggen: nog effe geduld he, het kan nog steeds goed misgaan. Maar anderzijds, daar mogen we niet op focussen he, genieten van het heden, en vandaag zijn we erg gelukkig!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 maart 2010, 19:17

Ik kom juist terug van de gynaecoloog en alles was in orde! Ik ben heel blij zeg. Hartslag gehoord en we hebben hem weer zien bewegen! Hij heeft de nekplooimeting gedaan maar omdat foempeke te koppig was om zich goed te zetten gaat hij het voor de zekerheid binnen een weekje overdoen.
Hij vindt geen bloedingen meer en de placenta is ook niet (meer?) los. Kortom we weten niet wat het was maar soit ik ben blij dat het terug in orde is!

Bedankt voor te duimen, het heeft geholpen!!!!!

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 15 maart 2010, 19:57

Ah Cassyke, das schitterend nieuws!
En over een weekje heb je weer een echo dus das ook al weer een geruststelling he.

Jo'tje, ik herken het helemaal.
De spullen van mijn zus staan ook al 4 jaar "klaar" voor mij en als 't aan haar lag stonden ze ondertussen al hier.
Maar kheb toch ook gevraagd om daarmee nog een paar maanden te wachten. :wink:
We willen het lot niet tarten ook niet he :wink:

Anderzijds wel leuk dat iedereen (of in ons geval, de enkelen die het weten) zo meeleven en zo oprecht blij zijn dat het eindelijk gelukt is om zwanger te zijn.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 9:34

Hey iedereen!

Ja inderdaad ik ga heel wat geruster zijn! Ik ben zelfs blij dat ik een extra echo heb gehad :oops: want zo 4 weken wachten vind ik toch lang... Komt wel duur uit maar foert :D Alhoewel hij gisteren 25€ minder gerekend heeft dan gewoonlijk :wink:

Het is inderdaad wel leuk als mensen zo reageren. Bij ons zijn het allemaal zusjes en inderdaad: dit kan je hebben, dit moet je niet kopen je gaat dat nooit gebruiken, ...
Als de kleine van mijn zus bevallen is (die gaat bijna komen, ze heeft al 2cm ontsluiting :D) dan mag ik om de maand met haar afspreken en krijg ik al de babykleertjes. Ik vind dat gewoon super lief van hen he, het geeft ons ook een goed gevoel vind ik! Na zo veel tijd miserie te hebben gekend :roll:

esa
Berichten: 302
Lid geworden op: 9 januari 2010, 18:11

Bericht door esa » 16 maart 2010, 10:49

Hallo meisjes

morgenvroeg ga ik langs bij de vroedvrouw, krijg ik extra info (onze gyn werkt blijkbaar altijd met een vroedvrouw).
Maar wou al eens informeren bij jullie, heb een klacht bij??
Een stekende pijn in mijn rug net onder mijn linkerschouderblad? Misschien heb ik verkeerd geslapen of zo? Maar heb het nu toch al enige tijd en sinds gisteren voel ik het feller? Misschien nog iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

PS: aan diegene die aftellen naar hun (eerste) echo, veel succes en geniet ervan :D

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 10:58

Cassyke, ik moet straks voor de eerste keer langs bij een gewone gyn voor echo. Hoeveel kost zo'n consultatie dan normaal want heb daar geen flauw idee van. En ik moet toch zien dat ik genoeg geld bij heb he.

Ik hoop ook dat ik op 10w nog eens mag komen maar vrees ervoor...

Esa, wat een vreemde plaats om pijn te hebben?? Geen idee wat dat kan zijn. En daar zegt "mijn bijbel" ook niks over :wink:
Ik heb daarnet voor de eerste keer moeten overgeven :D
Nu ja, 't is te zeggen: de handeling en 't gevoel was er helemaal maar het product bleef achterwege want ik had nog niks gegeten of gedronken. (lekker lang uitgeslapen)
Wat een smile op mijn gezicht zeg :lol:

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 11:24

Esa, het zou inderdaad wel kunnen dat je verkeerd geslapen hebt of misschien gewoon een verkeerde beweging?

Jufnel, ik moet zeggen mijn gynaecoloog is enorm duur! Dus ik weet niet of je het kunt vergelijken met een ander... Als ik naar de polikliniek ga waar hij geconventioneerd is dan betaal ik 45-50€ maar als ik naar zijn praktijk ga waar hij niet geconventioneerd is dan betaal ik 75-80€. Meestal wisselt hij wel af, de ene consultatie betaal ik 50 en de andere 75. Ik ga liever bij hem omdat hij in de polikliniek de echo's zelf niet doet, hij doet dit enkel bij hem thuis...
Maar ik zeg het, ik heb er geen idee van hoeveel een andere gynaecoloog vraagt. Het hangt er vooral van af als hij geconventioneerd is of niet. Weet je dat voor jouw gynaecoloog?

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 16 maart 2010, 11:36

amai cassyke,

dat is echt veel geld!
mijn gyn is ook niet geconventioneerd maar omdat ventje ook arts is en dus collega vraagt hij dat extraatje niet, soort van collegialiteit. ik heb daar tegen geprotesteerd en gezegd dat ik best wel wil betalen (ik krijg er ook altijd een standupcomedianshow bij ;)) maar hij wil dat absoluut zo.
rotte is dat je maar 3 echo's per zwsch terugbetaald krijgt, de rest moet je veel meer opleggen, hé... dus mijn voorraadje is nu al op.
ach, ik heb het er voor over, liever dat dan nachten wakker liggen van de schrik.

it's worth it;)

liesje

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 11:41

Ja het is een heel dure zenne :roll: Maar wel een heel goede en ik vertrouw hem enorm!
Tja ik betaal ook liever dan te zitten piekeren of alles wel nog in orde is. Men voorraad is ondertussen ook al lang op vrees ik :oops:

esa
Berichten: 302
Lid geworden op: 9 januari 2010, 18:11

Bericht door esa » 16 maart 2010, 11:47

Hey dames, mercie voor het antwoord, denk ook wel dat ik verkeerd lig,zal het vragen voor zekerheid ook aan de vroedvrouw? Op den duur begin je je over alles zorgen te maken hé.

Ik ga voor extra echo's ook privé bij mijn gyn. Daar moet ik dan 25€ boven op de gewone prijs betalen (weet wel de gewone prijs niet??). Maar dat lijkt me sowieso een peulschil, alleen maar 3 echo's => ik zou gek worden van onzekerheid de hele tijd :wink:

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 11:54

Vraag het inderdaad nog eens aan je vroedvrouw, dan ben je zeker. Het is perfect normaal dat je je zo'n zorgen maakt!!!!

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 12:14

Amaaaai Cassyke, das idd kei duur!
Maar ja, dat heb ervoor over he.

Mijn gyn is niet geconventioneerd.
Dus ik mag me ook aan een serieuze hap verwachten maar ik wist niet dat dat bij gewone consultaties ook al een rol speelde. Dacht dat dat alleen zo was als je gehospitaliseerd was.

Anyway, kzal zien dat ik genoeg centjes bij heb straks... :wink:

Bij mijn weten doet ze trouwens elke keer een echo. Dus dan kom je idd wel aan veel meer dan 3

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 12:34

Als ze niet geconventioneerd zijn mogen ze vragen wat ze willen dus het zou kunnen dat jouw gynaecoloog niet zoveel vraagt hoor. Het hangt er vanaf hoeveel hij extra bij vraagt.
Ja de mijne doet ook altijd een echo zenne maar ik ken wel gynaecologen die niet altijd een echo doen. Volgens mij hangt het af van gynaecoloog tot gynaecoloog.

Wanneer heb je echo? Veel succes!!! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten