Klaarmaken om te gaan werken

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 april 2010, 9:13

Toen Kaan de lft had van Meis moest hij gewoon nog een nachtvoeding hbb. Hem overslaan zou zeker tot hetzelfde resultaat geleden hbb als bij Meis, of miss nog erger. Ik weet dat een voeding 's nachts niet simpel is als je moet gaan werken. En ik weet ook waarom je wil vasthouden aan je principe. Maar heb je er nu niet meer "last" mee. Zou ze direct doorslapen na een flesje terug?

En als Kaan al wakker is voor ik heb klaargemaakt, leg ik hem gewoon bij mij op het verzorgingskussen. En terwijl maak ik me klaar. Ondertss entertain ik hem door tegen hem te babbelen en onnozel te doen.

Liefs,

Bokje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 april 2010, 9:19

Oh ja Mies, Kaan gaat nu nog niet slapen voor 22u30.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 25 april 2010, 10:30

Onze jongens hadden ook nog een nachtvoeding als ik ging werken terug. Het is inderdaad niet gemakkelijk, wij hebben dan uiteindelijk ook nog een laatste voeding gegeven rond 23.30u en dan konden ze het meestal uithouden tot 05u. Ik deed dan zoals Bokje, ik zette de relaxen in de badkamer, maakte me klaar en ondertussen entertainde ik :D
Het is in het begin echt zoeken, en niet altijd even gemakkelijk maar je komt er wel hoor! Als ik nu terugkijk naar de eerste weken dat ik terug ging werken vraag ik me soms nog af hoe ik de dag doorkwam. :?

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 25 april 2010, 10:42

Mies, ben je er zeker van dat ze geen honger heeft als ze zo vroeg wakker is ? Als dat het geval is, kan je beter een flesje geven...
Maar ik veronderstel dat je je meisje wel goed kent, en precies weet of ze wel of geen honger heeft !

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 25 april 2010, 19:15

Meis krijgt al een tijdje voeding uit een fles, eerst moedermelk, nu volledig kunstvoeding, dus ik weet wel precies hoeveel ze binnenkrijgt (in tegenstelling tot de live bv bij jou, Bokje). Ze drinkt voldoende tijdens de dag hoor, tot enkele weken geleden 8 keer per dag max. 100cc, daarna 7 keer 120-130, nu krijgt ze nog 6 voedingen van 120-180cc. Ze gaat naar de 4 maanden toe en ik wil echt niet terug aan 7 voedingen komen want dan gaat ze terug beginnen "snacken".

Ik ben er ook vrijwel zeker van dat het niet owv de honger is. Ze heeft zich vroeger ook altijd zo gedragen rond die tijd, ook vlak na een flesje (ik dacht toen dat ze door de suiker-boost misschien te actief werd, maar dat klopte niet want na de voeding van 24u viel ze toen wel altijd in slaap). Bovendien heeft ze bij haar flesje van 6u30 niet zo veel honger, ze laat altijd serieus wat in de fles... ik moet echter die fles aanbieden snel nadat ze wakker is, ze kan niet eerst ge-entertained worden en dan pas de fles krijgen (ik kan haar ook entertainen in de relax in de badkamer, maar dus niet vóór ze haar fles heeft gekregen. En als ik moet wachten tot erna, kom ik te laat op mijn werk).
Maar ze drinkt haar ochtendfles dus niet leeg, verre van. Ze wil gewoon aan haar dag beginnen.
De tijd tussen halfvijf en halfzeven brengt ze weldegelijk halfslapend door, omdat ze dan ook nog ingebakerd is. Dan lukt het me om haar telkens te sussen. Als ik haar niet op tijd sus, of haar uitbaker, is ze binnen de kortste keren wakker en zet ze haar keel open.

Meis ging vroeger altijd slapen tussen 18u en 19u, had dan nog een fles tussen 23u-24u, eentje 2u-4u, en dan eentje vanaf 6u 's morgens. De bedtijd hebben we kunnen verlaten naar 20u, gisteren zelfs 21u30. Na die bedtijd slaapt ze echt vast, ze heeft dan geen tutje nodig of niks. Ze heeft spontaan de voeding van 23u-24u laten vallen, en wordt dan spontaan wakker rond 2u-3u. Nadien slaapt ze veel minder vast. Dit uur blijft zo ook als ze later gaat slapen, 't is heel vreemd.
Omdat we het niet zagen zitten om voor maanden aan die nachtvoeding van 2u-3u vast te moeten houden (misschien tot ze 2 jaar is ofzo??), hebben we besloten om die voeding op te schuiven naar rond middernacht, en haar dus een halfslapende droomvoeding te geven. Ze wordt nu niet meer spontaan wakker om 2u-3u, dus de honger rond dat uur is verdwenen. Het wakkerworden vanaf halfvijf is echter gebleven... :(

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 april 2010, 22:21

Kwil je niet ontmoedigen, maar wij hebben een soortgelijk scenario gedaan. De voeding van een uur of één 's nachts verzet naar half elf 's avonds, en de voeding van half vijf 's nachts laten vallen. De voeding van één uur geen probleem, Yveske slaapt door de droomvoeding van half elf heen of valt vanzelf terug in slaap. Hij begint aan zijn nacht rond zeven - acht uur.

Maar de voeding van half vijf is vervangen door "tutmoment" (beter gezegd tutmomenten). En helaas nu nog steeds... zeven weken later. :? Hij krijgt wel pas een fles om zeven uur 's morgens, die hij ook niet erg hongerig leegdrinkt. En om half elf krijgen we er niet meer in dan 130 ofzo... Terwijl hij vroeger wel een volledige voeding dan nam.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 april 2010, 8:51

Wij hebben Kaan altijd bewust wakker gehouden tot 22u30, zodat hij een volledige nacht zou doorslapen. En nu krijgen we hem niet in zijn bed voor 22u30. Maar hij slaapt wel (met soms eens één of twee keer een tut te geven) tot 6u30 's morgens.

Liefs,

Bokje

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 26 april 2010, 10:01

Hoe houd je in godsnaam een baby wakker tot een bepaald uur ??? Ik probeer Marie tussen de voeding van rond 19u30 en 23 uur ook zo lang mogelijk wakker te houden, maar moe is moe... Dus op een gegeven moment, als ze teveel geeuwt, of te lastig wordt, leg ik haar toch in haar parkje, en wek haar voor een badje en de laatste voeding.
Ik was me al aan het afvragen of het niet beter is het badje voor de voorlaatste voeding te geven, dan een droomvoeding rond 23 uur... ???

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 april 2010, 10:05

Als Kaan de lft had van Marie lukte dat ook niet hoor. En dan deden we dat nog niet. Het is pas rond een dikke 3 maanden à 4 maanden dat we daarmee begonnen zijn. Dan gaat dat wel. Kaan is ook iem die alles altijd wil zien, dus als je hem genoeg entertaint lukt dat wel :wink:

Liefs,

Bokje

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 26 april 2010, 10:09

ok !!! opluchting !

Sinds drie nachten begint Marie ongeveer een uur voor ze normaal om een voeding vraagt, korte schreeuwtjes te geven. Dat is zaterdagmorgen begonnen. Om zes uur riep ze om de paar minuten, maar als ik dan ging kijken, sliep ze gewoon. Op het normale uur werd ze dan gewoon wakker. De nacht van zaterdag op zondag, was dat voor de eerste nachtvoeding. Ze begon om 3 uur, en pas om 4 uur was ze echt wakker. Vannacht hetzelfde, zowel om 3 uur (toen duurde het een half uur), als vanmorgen.
Vreemd... en ze slaapt gewoon door, maar mama is natuurlijk wakker !

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 26 april 2010, 12:51

amai, bij mij werkt dat wakkerhouden niet... En dan nog, als ik ze een uur langer wakker houd slapen ze niet beter of slechter.
Dit weekend nogmaals geprobeerd om ze langer wakker te houden in de hoop dat mama en papa eens langer kunnen blijven liggen. Helaas had dit een averechts effect. Oké, ze zijn flink gaan slapen, maar op hetzelfde uur wakker en 2maal zo lastig omdat ze gewoon nog moe waren :?
Dus onze jongens zijn enorm 'verhangen' aan hun gewoontes. Om 19.30u willen ze hun laatste fles, of ze nu om 15u fruitpap eten, of om 16u...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 april 2010, 12:56

Ik laat Yveske nog steeds slapen zoals hij zelf wil. Er is toch geen lijn in te trekken... Net zoals Wappie heb ik ook niet de indruk dat het veel uitmaakt. Soms slaapt hij overdag heel veel en 's nachts net zo veel als dat hij weinig zou slapen.

LM de kreetjes klinken bekend hoor. :) Helemaal niet zo vreemd. Al weet ik ook niet hoe je 't oplost want ja, je wordt er wakker van...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 april 2010, 12:57

Miss moet je ze proberen met een kwartiertje te rekken? Maar zijn voeding heb ik nooit moeten opschuiven. Dus op zich is dan het wakker houden denk ik "gemakkelijker". Ik geef hem 's avonds gewoon minstens twee keer kort na elkaar de borst.
Maar uiteindelijk hangt hij ook vast aan zijn gewoontes. Ik heb eens geprobeerd om 21u30 hem in zijn bedje te leggen en hij werd gewoon wakker terug. Dus tja, ook vasthoudend aan gewoontes hé.

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 26 april 2010, 21:55

Bij ons is het ook zo dat Meis rond halfvijf wakker wordt, ongeacht het uur waarop ze is gaan slapen... ook een "gewoonte" dus. En een heeeeeeel vervelende!

Hoe leer je dat in godsnaam af??

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 april 2010, 23:51

Ik weet 't niet... :(

't Beste wat je kan doen is denk ik ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk vanzelf terug in slaap vallen, dus minimale troost... En dan hopen dat ze 't afleren.

Bij Yveske begint het de laatste dagen wel te veranderen. Vorige nacht was't kwart voor vier... :? maar hij heeft dan wel verder geslapen tot 's morgens na een troostmoment.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten