baby tot kleuter vriendelijke vakantiebestemmingen

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 17 juli 2012, 15:41

Vraag ik me dus ook al continu af waar iedereen gaat slapen hé. Ik ben idd van plan om én een reisbed én een kinderstoel mee te sleuren voor F. Probleem is wel dat er naast die bedden meestal maar net genoeg ruimte is om te passeren hé en F. heeft echt wel donker en rust nodig om te kunnen slapen.

@cinne: Hier zullen de schoonouders ook zorgen voor minder positief gekleurde herinneringen. Pas op, ze zijn goed van hart hoor, maar ze zijn zo wat communicatief gestoord en sociaal wat onhandig en ze zijn wat té met hun oudste kleinkind.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 17 juli 2012, 15:58

Hey Fien dat ken ik. Je moet maar eens kijken bij topicje schoonmonster mei vorig jaar. mijn ganse verhaal CP staat daar.

Wij hebben destijds ons reisbedje aan 't voeteneind gezet. en inderdaad dan kan je niet meer passeren.

Maar 't reisbedje in de living is natuurlijk ook geen oplossing. Ik heb toen heel geestdriftig gebruik gemaakt van de middagdutjes : iedereen buiten gebonjourd en me "opgeofferd" om bij hem te blijven terwijl hij sliep. Toch 2 uur rust zonder gezaag en gemopper ;

Cinne

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 18 juli 2012, 15:26

Gisteren bij Marie siska geweest met klasgenootje van ons c. Ik had er al veel over gehoord maar nog nooit geweest. Ik moet zeggen vond het super : enorme speeltuin met ook gedeelte voor peutertjes. Je kan een tafel vragen aan 't peutergedeelte. 't eten was ook lekker en viel ( zeker voor Knokke)ook nog mee van prijs. Niet de meest uitgebreide kaart maar wel voldoende vis en vlees, ook een uitgebreide kinderkaart.

Zeker een aanrader voor jonge kids

Cinne

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 20 juli 2012, 8:33

Sterretje, kan je me misschien laten weten waar jullie dit jaar zaten? Zag er daar ook wel een leuk park uit voor kindjes! En zoals gisteren al gemeld: aangezien we dit jaar niet gaan, ben ik alvast begonnen met het het plannen voor de verlof van vorig jaar. Heb al een mail uitgestuurd naar de eigenaars van een B&B in de Provence die nu ook een villa en een mas verhuren, ga eens tegoei horen bij mijn ouders hoe het appartement/park in Spanje eruit ziet en wat je daar bij de hand hebt enz... Heb ik toch iets om naar uit te kijken hé :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juli 2012, 9:35

ben in gedachten en op internet al stiekem bezig met een volgende zomervakantie te plannen :oops:

'k zei net nog tegen mijn collega, geef mij 5 dagen extra verlof en ik ben meteen het vliegtuig op ;) ;)

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 20 juli 2012, 10:49

t Is voor sommigen misschien een iets verdere bestemming, maar wij hebben heel goede ervaringen met Tenerife.
Vooral de gematigde temperatuur heel het jaar door spreekt ons aan.
We huren er dan een appartement of huisje en zetten een zwembad op het terras. Naar het grote zwembad zijn we nog niet geweest maar we gaan in november terug met een peuter van 2 en een baby van dan 3maanden dus mss zal het kinderbad er nu wel van komen.
Je ziet er ook veel mensen met kleine kinderen.
Er zijn grote wandeldijken en je kan er op alle momenten van de dag gaan eten. Wij zijn vaak smiddags gaan eten en dan s avonds wat op het appartement gekookt.
Ze zijn ook overal heel vriendelijk voor de kindjes maar ik denk dat dat ook typisch spaans is.
En er is ook een Belgische dokter, waar je hopelijk niet naar toe moet maar die ons toch al goed geholpen heeft.

Prettige vakantie allemaal!!

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 6 augustus 2012, 16:13

Hey Nathalie

Wanneer gaan jullie naar Katjeskelder? Wij zijn ook aan het overwegen om eens te gaan.. Ben al benieuwd naar jullie ervaringen daar dus:)

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 6 augustus 2012, 20:45

Binnen twee weken! :)

Mindyke is er al geweest, kben haar vant weekend vergeten te vragen hoe het juist was. Een collega is er met haar tweeling geweest toen ze klein waren in zo'n peuterproof bungalowtje. Dat is wat me het meeste aanspraakt eigenlijk: aparte bungalow (buren geen last van onze kleinste zijn nachtelijke escapades), omheinde tuin, babykamer, poortjes in het huisje, autovrije straat...

Het zwembad stelt blijkbaar niet veel voor, maar dat maakt niet uit voor kleine kindjes he, als ze maar kunnen plonsen. Het park is blijkbaar op zich al wat verouderd, maar ook dat vind ik niet zo erg.

Ik laat hier wel weten hoe het was.

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 6 augustus 2012, 21:34

Ik dacht net hetzelfde:) Heb ook gehoord/gelezen dat zwembad niet zo veel voorstelt maar dat vind ik ook niet erg. Kindjes zijn nog zo klein, als ze maar gewoon kunnen plonsen is dat idd meer dan genoeg!

Ben benieuwd, denk dat ik ook ga boeken!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 6 augustus 2012, 21:43

Tis dat he, als ze maar fun hebben, subtropische zwemparadijsen zijn nu nog niet nodig voor hen! :) En voor die paar keer dat je gaat zwemmen... jebent nog te veel afhankelijk van je "huisje" met een klein babytje (L gaat al om 19u slapen) en die huisjes zijn 100m² en met verdiep (moet je niet zo stil zijn als de kindjes gaan slapen) en Center Parcs maar 60m² ongeveer dacht ik...

We betaalden ongeveer 500 euro voor een midweek en tis een bungalow voor 6 personen (schoonouders komen ook eens slapen)

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 6 augustus 2012, 22:00

Heb al eens gekeken en voor 3 dagen/ 2 nachten zouden we 250 betalen.

't Is zoals je zegt, je zit nog redelijk 'vast' aan je huisje daar met al die slaapjes enzo. Hanne gaat ook rond 19u - 19u30 slapen en slaapt overdag natuurlijk ook nog (Nand normaal ook maar die kan al wel eens zonder slaapje overdag)

Maar er is ook een stoombad en bubbelbad he voor de ouders 's avonds:)

Er schijnt trouwens een heel leuk pannenkoekenhuis in de buurt te zijn! Zou wel een heel mooie omgeving zijn he!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 6 augustus 2012, 22:04

De pannekoeken: www.koeckers.nl :wink:

Stoombad, bubbelbad?? Overgezien denk ik, te veel bezig met wat goed is voor de kindjes... :wink:

Elke2
Berichten: 409
Lid geworden op: 11 juli 2010, 21:46

Bericht door Elke2 » 6 augustus 2012, 22:14

Ha, dat heb ik wel al zien staan hoor! Ik hoop dan wel dat dat in de bungalow zelf is en niet ergens gemeenschappelijk ofzo want anders wordt het eerst mama apart en dan papa apart in het bubbelbad:)

Da's idd het pannenkoekenhuis! Schijnt echt de moeite te zijn.

Heb er al zin in, jammer dat wij nog moeten wachten tot ergens in september..

Ga je dan een uitstapje maken samen met je man als je schoonouders er zijn? Of gewoon gezellig allemaal samen in het huisje 's avonds een spelletje spelen ofzo?:)

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 6 augustus 2012, 22:18

Dat bubbelbad is zeker niet in de "peuterbungalow", er zijn waarschijnlijk wel andere bungalows die dit bieden, wij hebben bungalow type K6KV.

Nee, niet echt uitstapjes of zo denk ik, eerder dat zij eens babysitten op L zodat ik of wij met F eens samen kunnen gaan zwemmen of zo. Anders ist 9 op de 10 mama babysitten en gekluisterd aan huis en papa op zwier met F. :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 augustus 2012, 22:22

Geniet er maar van. en probeer een beetje los te laten dames, op vakantie... vooral genieten van 'niets moet'!
wij vertrekken morgennacht, samen met de oma en aansluitend een weekendje met vrienden in de Ardennen: 8 volwassenen en 8 kindjes van 1 - 7 jaar! Drukte en plezier gegarandeerd!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten