Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
valentijn

Bericht door valentijn » 27 september 2013, 7:37

Vanmorgen wakker geworden en glijd mijn hand even over mijn buik en wat merk ik, een bultje :shock: zou der dan toch :lol:. Hihi stond recht en daar ging de buik, was weer verdwenen. Hihi een mens mag toch eens hopen e, maar kreeg wel al zeker tien lieve schopjes kwestie van toch even duidelijk te maken dat dat wormpje zich er niets van aan trekt.
Mijn man was vergeten een nieuw brikje melk klaar te zetten, ik moedig als geen een met adem in gehouden in mijn bergkot ( voor mijn dochter doe ik alles) 2 seconden later de boel onderge* oftewel goede morgen mama, je hormonen doen het nog altijd goed.

Lie_29

Bericht door Lie_29 » 27 september 2013, 15:59

De kleding begint hier op 11 weken ook stilletjes aan te spannen. Bij de zoon ben ik pas zwangerschapskledij beginnen dragen rond de 16 weken. Met wat geluk haal ik dat nu ook.

Ik durf het bijna niet te typen, maar het braken begint hier stilletjes aan wat te beteren. In plaats van 3 tot 6 keer per dag, nu om de dag 1 keer of zo. Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn ;-)

Net ook een berichtje gekregen dat er een besmettelijke ziekte losgebroken is in mijn klasje. Zo 1tje dat zeer gevaarlijk is voor zwangere vrouwen. Ben al lang blij dat ik thuis ben momenteel.
Verpleegkundigen en kleuterjuffen worden beschermd, maar tegenwoordig is het bij ons toch ook gevaarlijk.
Ik zit met illegale vluchtelingen in mijn klas die nooit of te nimmer de juiste inentingen gekregen hebben met als gevolg dat er om de zoveel tijd wel eens een ziekte uitbreekt die ik nog nooit van dichtbij gezien heb. Mogen ze ook wel eens wat aan doen toch.

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 27 september 2013, 16:19

Wat een rare situatie lie_29, zou ook blij zijn dat ik thuis ben..
@valentijn: had zo met je te doen als ik het las! Maar toch wel even moeten lachen met hoe je het allemaal verwoord :wink: Keep up the good spirrit!!!
Daarnet afspraak gemaakt met kiné, mag maandagnamiddag al langsgaan.
Geboortekaartjes gaan bekijken ook, ziet er super uit, heb de enveloppen dus ik kan beginnen met schrijven ook, wat gedaan is is gedaan hé.

Slecht nieuws wel gehad van mijn ventje deze middag; spoedvergadering op het werk deze avond,zijn al 9 werfleiders ontslagen vandaag dus dat brengt geen goed nieuws met zich mee vrees ik! Allesinds niet de goede moment met kindje op komst, en we hebben dan ook nog volk deze avond die komt eten, dat wordt gezellig...pff

Grts

Pimpajoentje

Bericht door Pimpajoentje » 28 september 2013, 8:57

Snot, keelpijn, hoofdpijn, beetje koorts... Een dikke mottige verkoudheid dus... Het liefst van al zou ik even mijn neus afhakken!
Tips?
Niet om mijn neus af te hakken, ik weet de bijl wel ergens in het tuinhuis liggen, maar dat is echt pas mijn noodplan!

valentijn

Bericht door valentijn » 28 september 2013, 9:38

Een goede neusspray, plantspray voor de keel, thee met honing, een knusse zetel met deken en mooie film en een partner die vandaag alle werk doet en dat op voorschrift van de dokter :lol:. En anders heeft de arts mij altijd verteld dat bij koorts dafalgan mag, dat het zelfs beter is dan hoge koorts voor de baby. Dus mss kan dat uitkomst bieden als het nodig zou zijn.

Mimi: ik hoop dat voor je man de zaken misschien toch nog iets beter gaan meevallen dan het op het eerste zich lijkt. Maar je job verliezen is echt vreselijk, het brengt zoveel te weeg en dat met een kleintje op komst.

Lie: ben blij dat je wat minder moet overgeven, dat geeft toch wat meer comfort en energie he. Wat die ziektes betreft, ik kan er mij volledig in inleven. Onze schoolpopulatie bestaat voor 28 procent uit mensen met een niet belgische nationaliteit, vaak dus ook illegalen of onafgewerkte procedures. Maar daarnaast begeleid ik dus ook stages in het rusthuis en de kleuterscholen en kribbes. Zowat de broeihaarden van alle besmettingen. Ben voor niets imuun ( lees zefs niets waarvoor je gevacineerd wordt want blijkbaar hebben mijn dochter en ik een soort afwijking in ons afweersysteem, vorig jaar ontdekt omdat dochter maar moe en ziek bleef, ze bleek klierkoorts te hebben maar maakt er geen antistoffen tegen en haar afweer stond veel te laag. we hebben vaak luchtweginfecties en vaccinaties leveren geen of bijna geen antistoffen op). Maar ik ben erg realistisch op dit vlak. Ik heb een dochter in de kleuterschool, 6 neefjes en nichtjes tussen 0 en 14 jaar die ik minstens 2 keer per week in huis heb en grootouders die ik ook bijna wekelijks zie. Dus dat zijn in mijn ogen dezelfde besmettingsbronnen als op mijn werk. Mss is mijn redenering verkeerd, maar het hef en tilwerk dat ik als ergo deed vond ik een groter risico.

Gisteren op de speelplaats sprak de juf me aan. " is het waar dat ik proficiat mag zeggen" en ik nogal trots " ja". En dan de juf " allee dan ben je waarschijnlijk net drie maand" en ik " doe der maar nog een week of 10 bij". 8) kwestie van het er nog eens goed in te wrijven dat ik er dus niet zwanger uitzie ( zou ik hierover een beeeeeetje gefrustreerd zijn :D )

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 28 september 2013, 9:47

Mijn man heeft goed nieuws ontvangen :d Bij de arbeiders vallen geen slachtoffers!!! Oef, weer een zorg minder...

Pimpajoentje

Bericht door Pimpajoentje » 28 september 2013, 10:58

Mimi, geweldig, wat een goed nieuws!!
Gelukkig dat jij en je man niet het hele weekend in angst moeten zitten en dat jullie meteen verlost zijn met goed nieuws. Geniet maar goed van mekaar vandaag!

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 28 september 2013, 11:18

Bedankt Pimpajoentje!
Mijn man is jammer genoeg alleen naar Liedekerke moeten vertrekken achter 2 occasie autostoelen, gisteren kaasplank gegeten en niet zo goed bevallen hier :(
Deze namiddag verjaardagsfeestje van mijn zus haar kleinste, taart en sandwiches! Als dat maar goedkomt...Toch kriebelt het om weer vanalles te doen; net commode aangevuld met gerief, pampertjes enzo. Alle kleertjes die ik al gekregen had van mijn zus haar kindjes op maat gesorteerd en weggestoken. Jammer genoeg nog niet veel kleertjes van 50/56, dat wordt dus nog shoppen :D

Dit weekend is het babybeurs in Flanders expo Gent hé damens, voor de liefhebbers... Wij gaan morgen eens piepen!

Grts aan allen!

ying

Bericht door ying » 28 september 2013, 12:21

hallo

hier van gisteren verschrikkelijke pijn in onderrug ,ni te doen ,kan ni vooruit of achteruit,maar toch wil ik er niet aan toegeven.
(met mijn paarden en vee is dit niet mogelijk).
omdat ik een zwak heb voor blaasontstekingen en er al 2 achter de rug heb ,drink ik zoveel mogelijk water ,maar eerlijk gezegd voel ik mij just ne vis in nen bokaal ,bahh!
hier al volop kleertjes 50/56 gekocht ,mits mijn andere 3 kinhjes ook maar 47cm waren ,denk ik dat het nu niet veel groter zal zijn :D
papflessen heb ik ook al aangeschaft ,verzorgingskussen ,sterrilisator ,ale noem maar op ,ik ben al volop in de shopping.
alleen de suikerbonen weten we niet wat mee aanvangen .
mijn ouders spreken niet meer tegen mij omwille deze zwangerschap ,vriendenkring is nihil en mijn man zijn moedr is juist overleden ,denk dak toe kom met 10 stuks ,dus ik denk erover na om lekker niks te doen .
wat denken jullie ervan?

valentijn

Bericht door valentijn » 28 september 2013, 13:21

Mimi: super van het goede nieuws. Hopelijk is de kaas ondertussen al wat verteerd.

Amai ik verschiet wel dat jullie allemaal al zo fel bezig zijn met de voorbereidingen.

Zo erg ying, dat jullie er alleen voor staan, dat moet toch ergens een wrange nasmaak geven aan de komst van het kleintje. Ik heb het al moeilijk met de reacties van de schoonfamilie ( ben je nu blij, dat is het toch allemaal niet waard, je gaat nu toch geleerd zijn ,...) en dat is in vergelijking met jou situatie nog erg gematigd.
Tja wat doopsuiker betreft, dat is eigenlijk geen must he. Iedereen doet daar van wat hij/zij wil, vind ik. Tis nu ook niet dat mensen alleen op babybezoek komen voor de doopsuiker he. Hoeveel keer wij al bij mensen op babybezoek gingen en ze uiteindelijk vergeten de doopsuiker mee te geven. Het is toch niet dat er daar iemand van wakker ligt ( allee ik toch niet)

ying

Bericht door ying » 28 september 2013, 13:57

Awel valentijn ik denk ook dat ik geen suikerbonen apart gaan doen.
Heb daar trouwens nog tijd voor .
Tja wat betreft mijn familie ,en zeker men ouders mij erbij neerleggen zeker.
Kan hun moeilijk verplichten om tegen mij te spreken .
Zou dat nooit doen bij mijn kinderen maar iederereen verschilt zeker.
Ying

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 28 september 2013, 21:50

Super ying dat je zo aan het shoppen geslagen bent!!! Plezant hé? Ik ben hetzelfde van mening over doopsuiker hoor, het is toch maar om weg te geven en het kost veel geld! Je kan altijd nog iets anders doen hé voor de mensen die dan wel komen...stukje taart ofzo... wel moeilijk zo met je ouders denk ik, geen fijne situatie hé. Veel succes alvast en nog veel genot :wink:
Grts

vuurvliegje

Bericht door vuurvliegje » 29 september 2013, 9:04

Ik ben gisteren ook naar de babydays geweest. Best leuk, maar zonder de kortingsbon zou ik het niet gedaan hebben. Daarvoor is het toch ietsje te duur. Ik heb gisteren wel zo'n roze doos gekregen want die geeft onze gyneco niet en daar zat best veel in!

Gisteren bewezen dat ik toch nog niet ver genoeg ben om niet over te geven...

Ying: Wij willen wel doopsuiker doen, maar dat zo goed mogelijk. Heb goedkope zakjes online besteld evenals een goedkoop speelgoedje. Het gaat in totaal op iets van een 0.6€ per zakje komen. Ik vind het wel erg voor je dat je familie zo naar doet. Misschien dat ze bijdraaien na de bevalling?

Ik ben zo opgelucht dat er geen ontslag gevallen is voor je man Mimi.

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 30 september 2013, 14:48

Hey dames, gisteren ook naar babybeurs geweest. Is idd zijn geld niet echt waard, je was meer bezig met formuliertjes in te vullen om iets te winnen dan dat je echt kon rondkijken. Ze kunnen er iets veel mooiers van maken vind ik wel! Ook roze doos gekregen, paarse moet je halen bij apotheker of gynaecoloog. Zit idd best wel veel in. Grappige was dat bij het buitenkomen we elk 4 potjes groentenpap kregen vr kindje vanaf 12maanden maar het was maar houdbaar tot maart 2014, daar zaten we dan met 8 van die potjes!!! Geen doordachte cadeau blijkt :wink:
Vandaag rustig dagje! 2 kastjes uitgekuisd en net filmpje gekeken. Om 16h30
eerste keer naar kiné, ben benieuwd!

Grts

valentijn

Bericht door valentijn » 1 oktober 2013, 8:41

Goedemorgen deze morgen, de dag weer goed begonnen :roll: . Maar dat kleine wormpje laat flink van zich voelen vanmorgen. Toch leuk he, al die kleine schopjes, stampjes, duwtjes. Soms lijkt het zich helemaal te draaien of te zwemmen naar de andere kant en dan voel ik zo een harde bult passeren. Heb dat van mijn oudste precies niet gehad. Die was zo super rustig in mijn buik, die bewoog zo heel subtiel in tegenstelling met hoe ze nu is :lol: .
Zijn er hier nog die soms al last hebben van harde buiken? Ik heb der vooral savonds en snachts van, kvind dat gelijk. Zo vroeg, of is dat normaal? Tis niet dat het pijnlijk is, maar toch een beetje zeurderig vooral naar mijn onderrug toe dan.

Plaats reactie