Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
valentijn

Bericht door valentijn » 4 oktober 2013, 21:41

@yago, lie, der zij. Der hier nog hoor die het gevoel hebben aan het staartje te bungelen. Los van het feit dat ik dan mss al een aantal weken verder ben zijn der hier ook nog geen voorbereidingen, geen zwangerschapskledij, zogoed als geen buikje en nog lekker misselijk :? Maar stilletjes aan gaan de weken vooruit en rijgen zich aaneen tot dat magische getal in zicht komt, het getal dat de komst van dat kleine wormpje aangeeft.

Hier na enkele betere dagen vorige week weer een mindere periode. Pff mens kan zo mottig zijn he en zo moe, Ben echt zo moe, maar kan zo moeilijk slapen ivm misselijkheid, maaginhoud die terugkeert, als ik dan eindelijk slaap dan is me dochter bijna wakker (die is meestal rond 5/6 uur wakker) en mijn man die werkt op zaterdag dus heb enkel zondag om eens wat bij te slapen. Overdag kan ik ook zelden of niet slapen, ofwel ben ik aan het werk ofwel raak ik niet in slaap. Tja, kzal der maar aan wennen zeker, met klein spruitje erbij zalt niet beter zijn e. Maar ik neem me nu al voor om met volle teugen van de nachtelijke uurtjes te genieten.

@lie: je hebt nog een grote kans dat de misselijkheid op 16 weken of op 20 weken keert. Ik hoop het echt van jou want geloof mij, spugend bevallen is toch net iets minder gezellig. :lol:

vuurvliegje

Bericht door vuurvliegje » 6 oktober 2013, 16:50

Hier al de hele week harde buiken om het minste. Ben nochtans maar 23w ver. Ook terug misselijk en ben zo chagrijnig en triest als het maar zijn kan. Krijg weinig productief gedaan, alleen maar BABY BABY BABY MUST PREPARE! in mijn hoofd. Bleh, op naar een nieuwe week!

Welke herbruikbare pampers gebruik jij Ying? Wil het ook heel graag doen, maar zoveel systemen op de markt dat ik er niet aan uit kan!

Aurélie

Bericht door Aurélie » 6 oktober 2013, 19:37

Hey dames,

Proficiat aan de zwangeren! Geniet van elk moment!! Hopelijk mag ik snel aansluiten.

Groetjes,
Aurélie
Beste Aurélie,

Gelieve geen medicatie uit te wisselen op het forum.
Bedankt voor je begrip!

http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=3301

DVO

ying

Bericht door ying » 7 oktober 2013, 7:47

hallo valentijn

lastig he die harde buiken ,pff , en meestal heb ikdat op t moment dat niet moet ,bv als ik op de baan ben en ineens ne put ofso kende het?
pamper heb ik van imse vimse en bambineo ,maar het systeem is hetzelfde.
der. moet steeds een papiertje ingelegd worden ,dit om de stoelgang op te nemen maar voor de rest ni moeilijk. vergeet als je ermee begint ,een emmer metdeksel op te kopen ,kwestie van de vuile luiers in te doen
gewoon googlen en je krijgt de nodige uitleg :D
.dit weekend mijn draagdoek gaan kopen ,heb al geoefend met de kleinste haar pop ,hahahaha .
park is af , bekleding ligt erop ,en heb eindelk de bekleding van men wieg gevonden ,iepieee.
mijn bad en onderstel is besteld ,dus ik denk dak het bijzonderste in huis heb.
nog juist mijn. borstvoedingskussen ,dit ga ik vandaag halen , want das ook goed voor tijdens de zwangerschap .
birstvoedingsbh heb ik al aan ,ik heb die van mij gaan halen in de h&m ,zalig gewoon ,gene last of pijn ermee .
zo kort uitgelegd , :D

ying

Bericht door ying » 7 oktober 2013, 7:47

hallo valentijn

lastig he die harde buiken ,pff , en meestal heb ikdat op t moment dat niet moet ,bv als ik op de baan ben en ineens ne put ofso kende het?
pamper heb ik van imse vimse en bambineo ,maar het systeem is hetzelfde.
der. moet steeds een papiertje ingelegd worden ,dit om de stoelgang op te nemen maar voor de rest ni moeilijk. vergeet als je ermee begint ,een emmer metdeksel op te kopen ,kwestie van de vuile luiers in te doen
gewoon googlen en je krijgt de nodige uitleg :D
.dit weekend mijn draagdoek gaan kopen ,heb al geoefend met de kleinste haar pop ,hahahaha .
park is af , bekleding ligt erop ,en heb eindelijk de bekleding van men wieg gevonden ,iepieee.
mijn bad en onderstel is besteld ,dus ik denk dak het bijzonderste in huis heb.
nog juist mijn. borstvoedingskussen ,dit ga ik vandaag halen , want das ook goed voor tijdens de zwangerschap .
borstvoedingsbh heb ik al aan ,ik heb die van mij gaan halen in de h&m ,zalig gewoon ,gene last of pijn ermee .
zo kort uitgelegd , :D

Mimi24

Bericht door Mimi24 » 7 oktober 2013, 10:01

Is het nog niet wat vroeg om al borstvoedingsbh's te dragen? Alé wil zeggen, ons borsten gaan toch nog een groot stuk groeien naar het einde toe? Of zijn het zo elastische bh's??? Goed weekend gehad hier, enkel veel last van mijn rug, weet niet of kiné eigelijk wel zoveel uithaald maja, baad het niet, schaad het niet he! Geen harde buiken te bespeuren hier...

Grts

ying

Bericht door ying » 7 oktober 2013, 10:04

hey mimi24

ja het zijn elastische bhs al geluk ,ik kan geen beugels verdragen nu ,dan doen ze nog pijner n dus dit is een goei alternatief :D
ik ga eens beginnen bladeren te blazen se ,ik woon in een bos en met de herfst :shock:
ying

Lien2

Bericht door Lien2 » 7 oktober 2013, 13:08

Hey dames, ik ben een tijdje afwezig geweest en ik zie dat ik veel moet bijlezen :) . Een angine had mij vorige week geveld. En dan mag je nog niet alles nemen. Ik had aangepaste antibiotica gekregen maar ik merkte toch wel dat die werking veel trager is. Lang geleden dat ik nog zo ziek ben geweest.
Maar nu is het weer veel beter.
Ik heb ook nog niks gedaan en niks gekocht. Morgen 15 weken, dus ik wacht nog een beetje. In mijn achterhoofd heb ik toch nog schrik dat het mis zou gaan en dus stel ik het kopen maar uit. Stom, ik weet het :oops:
Maar vanaf december moet ik thuis blijven en dan heb ik een zee van tijd om alles te regelen :) .
Zaterdag terug echo. Benieuwd of we nu definitief het geslacht gaan weten...

ying

Bericht door ying » 7 oktober 2013, 13:21

lien2:
beetje genieten van uw zwangerschap is de boodschap ,ergens zal wel een duiveltje. in een hoekje zitten en af en toe denk je daar eens aan ,maar het kan altijd mislopen he,dus niet aandenken .
ben juist terug van dreamland ,heb mij zo n form fix borstvoedingskussen aangeschaft ,maar kan nu gebruikt worden om te zitten of omte slapen ,ga deze avond uitproberen .

Littleyogi

Bericht door Littleyogi » 7 oktober 2013, 13:30

Hallo dames,

Ik wil wij hier alvast voorzichtig aansluiten. Vorige week een positieve BN na mijn eerste IVF-poging. ik kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik heb al een paar kruidvattesten gedaan en de streep wordt steeds donkerder, dus alvast een goed teken. Woensdag volgt een tweede BN in het ziekenhuis.
Toch zit ik sinds de eerste vreugde gepasseerd is serieus met de schrik. Ik hoop zo hard dat er niets mis gaat nu. Ik ben nu 5 weken maar zou liefst al een paar maanden kunnen doorspoelen :-(.

Groetjes

valentijn

Bericht door valentijn » 7 oktober 2013, 13:50

@ying veel plezier met het uitproberen van je nieuwe kussen. Naar het schijnt is dat. Super comfortabel om mee te slapen he. Kdenk dat mijn man zich plat zou leggen van het lachen moest ik nu met zo een kussen afkomen. Zo zonder buikje ist ook maar een grappig zicht he.

@lien je bent niet de enige die. Nog. Niet in staat is dat angstmonster in een hoekje te duwen. Kweet zelfs niet of ik het ooit zal kunnen deze zwangerschap, dus wij houden de aankopen vermoedelijk voor na de geboorte. Net zoals de. Inrichting van de kamer,... Tja al wat dat kindje echt nodig heeft is een verse poep, melk en veel liefde he dus denk niet dat het dat zal tekort komen.
Hier is het al een wonder dat mijn man en ik dit weekend eens tegen elkaar hebben. Gezegd dat we gaan moeten beginnen denken aan wie meter of peter wordt. Dat was al een hele stap.

@ mimi: manman, als mijn borsten nog gaan groeien dan ga ik beginnen voorovervallen denk ik. Ze waren al groot maar nu zijn ze buitenaards. :oops: maar je hebt wel gelijk hoor, zeker eenmaal gestart met bv werd dat bij mij nog erger. Ben dan voedingsbhs moeten gaan kopen de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam, paste echt nergens meer in zonder pijn. Dus kvermoed dat met een beetje geluk,deze bhs nog eens hun dienst zullen doen.

Dit weekend mijn schoonzusje gezien, is zwanger van haar 2de en is net een maand minder ver dan ik. Kheb mezelf betrapt op jaloezie. Ok ze heeft bijna een jaar moeten wachten op het 2e kindje en ook zij heeft het waarschijnlijk niet altijd makkelijk ( mijn cognitieve kant) maar potverdikke ik zou toch wel wat geven om zomaar zwanger te raken, te blijven, niet al te mottig te zijn en met een zalige ronde buik rond te waggelen (mijn emotionele kant). Stom he, benk jaloers op dat lief meisje omdat haar buik dikkere is dan de mijne en omdat iedereen haar behandeld als een zwangere en ik bekeken wordt als iemand die er ziek uit ziet tijdens een dieet. ( enfin genoeg zelfmedelijden voor een heel leven in 10 seconden, for the record kheb er nog veel en veel en veel meer voor over dan dit en khoef helemaal geen dikke buik of niet betuttelt te worden, al wat ik wil is een boeleke op het einde van de Weg, maar emoties heb je niet altijd te willen zekers)

Hier vanmorgen even een reminder gehad waarom ik zofran neem. Pff was vergeten mijn wekker te zetten een uur voor ik opsta ( dan neem ik mijn pilleke en dan werkt dat tegen dat ik opsta). Ik dacht tzal ook wel gewoon lukken als ik dat neem bij het opstaan. Ja man, zo spugen, pff ben maar weer gaan liggen. Niet normaal hoe mottig een mens kan zijn, gewoon van de geur van de traphal. :shock: . Na halfuurtje dan toch 2e poging en toen ging het al wat beter ( wel geen tanden kunnen poetsen :oops: ) maar dochter op tijd op school en ik 15 minuten te laat voor ochtendbegeleiding stagiaire ( ca va nog he, dat is toch beter dan niet afkomen denk ik dan). Kga dat toch geen 2e keer meer tegenkomen.

Lien2

Bericht door Lien2 » 8 oktober 2013, 14:28

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van hoofdpijn.
Is dat ook zo'n zwangerschapskwaaltje? Wel vervelend en ik durf al niet te veel medicatie nemen. Dafalgan zou mogen, maar toch...
Nog dames die hier last van hebben?

valentijn

Bericht door valentijn » 8 oktober 2013, 15:46

Dag lien, gelukkig niet direct last van. Maar zit sinds vandaag thuis met een angine. Dus bij arts geweest en moet antibiotica nemen. De arts bevestigde dat ik zeker dafalgan moet nemen bij koorts ot te veel pijn. Dus ja het mag, maar moet eerlijk zijn dat ik ook nog geen heb genomen.

Yago

Bericht door Yago » 8 oktober 2013, 16:51

Valentijn, volgens mij is koorts veel schadelijker voor de baby dan dafalgan. Bij hoofdpijn durf ik toch wel eens dafalgan nemen, kan echt geen kwaad

vuurvliegje

Bericht door vuurvliegje » 8 oktober 2013, 21:18

Ik neem een paracetamol indien ik het niet hou. Ben tijdje geleden op spoed terecht gekomen, vinger moest genaaid worden. Had serieus veel pijn. Toen zeiden ze me dat ik zwanger tot 3g per dag mocht gaan. Ben toen tot 1.5 gegaan voor de veiligheid.

@Valentijn: ik slaap al jaren met een banaankussen. Is de enige manier om als ruglijder wat slaap te halen voor mij.

Ik ben volledig in koopmodus geslagen. Vandaag een parklegger en wasbare luiers gekocht (alles tweedehands).

Ik draag ook voedingsbeha's. Je kunt er al goede hebben voor 15-20€ en of ik dat geld nu daaraan geef of aan nieuwe bh's. Kopen moet ik ze toch. Ik zou graag lang BV geven, dus wie weet gaan ze nog dienen voor hun eigenlijke doel? Manlief vindt ze ook leuk, maar helaas voor hem zijn mijn borsten veel te gevoelig om aan te zitten.

Vandaag weer eens goed overgegeven. Zeer vreemd hoe ik letter op 20 seconden tijd van goed naar 'hmm wat slap, misschien moet ik eten?' naar effectief overgeven ga. Hoop dat ik ooit nog eens een eetlust zal hebben en met smaak iets zal opeten (dat groter dan een kleuterportie is). Volgens alle boekjes die ik lees kom ik te weinig aan, maar kan mezelf er niet toe brengen nog meer te eten. Dokters zullen het wel zeggen als het de foute kant opgaat zeker? Maar dan lees ik Valentijn's verhalen en prijs ik mezelf gelukkig (niet slecht bedoeld Valentijn!)

Nu ook begonnen met kine omdat ik last heb van ongelukjes en rugpijn. Moet anders leren plassen, (gaan) zitten, liggen, staan, wandelen en dat nog maar na twee sessies. Ben benieuwd wat de rest oplevert. Maar ben wel gemotiveerd, ben doodsbang dat ik buitenhuis een ongelukje ga voorhebben en telkens ik moet overgeven is het prijs...

Plaats reactie