Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 26 oktober 2015, 19:38

@Jackie: oef, ben blij dat te horen. En zo lang ze goed controleren kan er weinig mislopen hé. Blij dat je weer wat op je twee oren kan slapen!

@Uiltjes: amai, zo lang wachten zeg. Hopelijk heb je gauw nieuws!

@Nageltje: zo leuk, alweer een hele goeie echo :) Wanneer moet je nu nog eens terug?

Wij zijn net geweest voor de pretecho aan 16w! Enne... It's a BOY! :D Ik was er 99% van overtuigd dat het een meisje was, maar kijk, je kan duidelijk nog missen hé. Maar toen we het zagen was het met een big smile! Ben helemaal niet teleurgesteld ofzo, in tegendeel. 't Was wel duidelijk te zien dat het een jongetje was :wink: Wordt wel eventjes zoeken nu, want we hebben nog helemaal geen ideeën voor een jongensnaam! En verder ook alles oké: hij was zeer beweeglijk, alles erop en eraan en voor de eerste keer het hartje gehoord... Toch een traantje moeten wegpinken!

Ik vertelde aan de gyn dat ik me niet zo super voelde, maar hij wou daar precies echt geen uitspraken over doen. Hij zei dat ik best naar de huisdokter ging om daar even onderzocht te worden. Dusja, ik heb dan maar een afspraak gemaakt voor morgen. Nog altijd doodmoe en futloos, dus hoop daar toch wel iets aan te kunnen doen! Van het feit dat ik nog steeds last heb aan mijn maag en weer vermagerd ben, zei hij ook niks. Blijkbaar kan dat allemaal geen kwaad, 't is alleen heel ambetant voor mij...

Die harde buiken zijn blijkbaar niet echt harde buiken volgens de gyn. Als ik 's nachts wakker word, als ik een plotse beweging doe, als ik hard moet hoesten of niezen,... Dan voel ik vaak plots een keiharde bol in mijn buik. Maar volgens de gyn zijn dat mijn darmen ofzo. Hij zei trouwens ook dat het waarschijnlijk pas aan 20-21 w zal zijn dat ik iets zal voelen...

Hier is het minimum 2 dagen crèche, ideaal dus voor ons. Tja, ik wilde echt graag 4/5 gaan werken, en zowel mijn ouders als schoonouders stonden erop om elk een dag te hebben. Ik had er niet veel aan te zeggen :P Maar des te beter hé, ben blij dat we zo goed op hen kunnen rekenen.

Groetjes! x
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 26 oktober 2015, 20:01

Goed nieuws allemaal!!!!

Idd veel to do he... Wat hebben jullie al allemaal gedaan? Ik ben eens beginnen nadenken over geboortelijst. Waar en wat.. Nog iemand daar al aan het denken? Ale, niet iedereen is even ver, ik zit nog maar aan 14 weken he:-) goh ik zou zelfs niet weten wat er eigenlijk echt allemaal moet gedaan worden, :-D
Morgen twee weken geleden van bloed. Kan nog n week duren hoor. Maar verwacht nu toch elk moment tel.:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 27 oktober 2015, 13:34

@Nageltje super seg! Waaw de 20-weken echo al, dat gaat nogal vooruit. En super dat alles in orde is, ben heel blij voor jou!

@bluepixie oooh een jongen, keitof!! Geniet ervan en goodluck met het zoeken van een jongensnaam. Ik vind dat precies moeilijker dan een meisjesnaam, dus bij mij is het makkelijker :D
Die 'harde buiken', ik heb dat ook en heb er gisteren met de vroedvrouw over gepraat. Zij zegt inderdaad dat het de darmen maar ook de buikspieren zijn. Die zijn aan het rekken en moeten ineens meer vasthouden dan normaal en na een tijdje kunnen die dan 'moe' zijn en hard worden. Ik heb ook vaak pijn als ik hoest of nies, soms in mijn lies, dat is dan bandenpijn, maar soms ook gewoon vooraan mijn buik en dat zijn dat blijkbaar mijn buikspieren.
Zij omschreef 'harde buiken' als iets dat wat kan aanvoelen als zeurderig menstruatiegevoel, en dan het gevoel dat er van binnen iets samen trekt, even zo blijft zitten en dan weer lost. En beetje als een mega orgasme dat soms ook wat pijn kan doen aan de baarmoeder :wink:
Ze zegt dat vanaf 20weken het wat kan beginnen voorkomen omdat je lichaam zich al wat voorbereidt op de bevalling.

@uiltjes ik ben ook al aan het nadenken en constant wat aan het rondsurfen naar wat ik zou willen kopen. Maar heel concreet is er nog niets :)
Pfff seg vervelend dat het zo lang duurt. Bij Gendia gaat het dan toch echt wel een pak sneller, ik had mijn resultaat na 1 week. Sterkte bij het wachten en hou ons op de hoogte he.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 27 oktober 2015, 14:06

Hallo iedereen,

Amai... druk bijgeschreven hier :wink:
Hier voorlopig full time crèche nodig (voor 2 kids, voor ons grootste nog 3 maand samen met broer of zus naar de dagmoeder) Maar ben wel van plan ander werk te zoeken en part-time te gaan werken. We hebben het hier eens bekeken en de helft van mijn inkomen zou naar opvang gaan als ik full time blijf werken dus doe dan liever minder uren om meer bij mijn 3 kids te zijn. Aan mijn schoonouders vraag ik niet om er voor te zorgen (zou toch altijd iets zijn ookal zijn ze thuis, en de band is nu ook niet echt goed :roll: ) En mijn ouders werken nog allebei... dus de ene week van 7 tot 15 naar de dagmoeder en de andere week van 10u30 tot 16. Hopelijk voor niet te lang dit schema...

@uiltjes, hopelijk snel nieuws!!! Wij gaan geen geboortelijst meer doen (of toch niet officieel) maar een schommelrekening in de plaats. Het gerief wat we nog nodig hebben kunnen we in een lijstje gieten om zelf aan te schaffen (of de oma's en opa's) en zo heb ik nog 10 % korting. Voor kaartjes en doopsuiker en zo wacht ik tot na nieuwjaar. Er komt dan een nieuwe collectie uit :wink:

@jackie, inderdaad een opluchting... Niet te veel panikeren met al die horror verhalen die je hoort zou je voor minder... En donderdag al terug op date, zalig!!!

@bluepixie, woehoeee, een jongetje
En nu op zoek naar een naam, veel succes!!! Hier zijn we overeen gekomen voor een jongensnaam al maar een meisjesnaam blijft een discusiepunt, ook nog werk aan de winkel dus. Maar we hebben nog tijd tot in april want ook voor ons blijft het geslacht van ons bubbelke geheim. Van ons dochtertjes wist ik het ook niet en vind het wel leuk zo, maar heb wel het gevoel dat het een jongetje zal zijn nu. We zullen zien of mijn gevoel juist zit :P

@nageltje, amai, 20 weken al... hier nog 5 weken geduld voor we aan de helft zijn. Jij moet wel lang wachten zeg tot de volgende echo. Hier meestal 4, maximum 5 weken er tussen.

Hier ben ik bijna van mijn verkoudheid af, mijn keel doet al geen pijn meer en van mijn hoofd ook geen last meer. Juist nog wat snot en een hoestje.
Verder nog af en toe plopjes in mijn buik. Kan niet wachten tot ik bubbels goed voel.
Sinds vorige week heeft mijn oudste dochtertje door dat ik zwanger ben (ze wordt 3 op 8 november) ik stond mijn buik in te wrijven en ze zei meteen; 'mama, baby in jou buik?!' Ookal wilde ik nog wat wachten om het haar te vertellen, kon het moeilijk afliegen. Nu ze wil 2 broers... dus papa en mama weten nog wat te doen :wink:

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 27 oktober 2015, 16:50

@JAckie, Ik vind da gelijk zo een dom begrip, die 'harde buiken', buikEN? :D We hebben er toch maar 1?;-) Ik heb dat veel zo dat gevoel dat er iets samentrekt.. Precies iets dat tegentrekt. Maar het stoort mij niet eigenlijk.
Het enige wat ik al gekocht heb is een bedje en een matras en een berenjasje voor 9 maanden :) wel al aan het kijken voor buggy en park en wat kleerkes maar 56 unisex. Geboortelijst ook al eens zitten surfen :oops: ik kan het niet laten.. Wij leggen er wel zeker ene aan, dacht ook eerst dat ik dat niet wilde, maar bij nader inzien echt wel veel nodig. Gewoon al de basisdingen zoals verversingskussen, hoes, lakentjes bed, thermometer, ... Wil niets overbodigs kopen, maar je hebt snel een redelijke lijst :D. Als jullie tips hebben (of toch degene die al kindje hebben) wat er zeker wel of zeker niet op moet, laat maar weten hé!

Ah Emeltje, cool dat je het ook niet weet, en we zijn ongeveer even ver, spannend hé! :-) Kleertjes heb je alleszins al, er zal wel wat unisex tussenzitten zeker voor het begin? Zot dat een kleine van 3 dat door heeft hé!! Maar ja, als je zo staat te wrijven..
En je bent al aan een vierde aan het denken of wat? ;-P
Bij ons ook meisjesnaam eerst getwijfeld, maar we blijven toch bij ons eerste gedacht momenteel. Jongensnaam staat al lang vast. Hoe heten je eerste 2 meisjes?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Emeltje

Bericht door Emeltje » 27 oktober 2015, 22:50

@uiltjes, ik heb altijd gezegd dat ik er 4 wilde... Ik denk niet meteen aan een 4de hoor... Was mijn dochtertje die zei van: Ikke wil 1 zus, 2 broer mama :P
Maar denk dat het bij 3 zal blijven.

Mijn dochtertjes heten oona en Elsa.

Groetjes en slaap wel dames
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

BluePixie

Bericht door BluePixie » 28 oktober 2015, 10:17

@Emeltje: Oona en Elsa zijn echt supermooie namen!

Argh, ik heb zo veel leuke ideeën voor meisjesnamen... Ondertussen hebben we ook al wel een paar jongensnamen gevonden, maar we zijn het nog niet helemaal eens. Ik vind het echt zo supermoeilijk! En je kan ook aan niemand anders een keer de mening vragen hé, haha :)

Nu we het geslacht kennen, ben ik volop op zoek naar een geboortekaartje en ideetjes voor doopsuiker. Zo leuk! Voor de geboortelijst weten we ook al 99% zeker naar waar we gaan, maar wil nog een maandje wachten. Verder heb ik al veel stofjes gekocht, dus ik moet dringend eens beginnen met naaien: slaapzakjes, nieuwe bekleding voor het wiegje, dekentjes, broekjes,... Noem maar op :) Nu nog tijd vinden... En fut!

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 29 oktober 2015, 10:48

Net een hele tekst getypt, ineens weg!
Opnieuw dan maar.

Leuk nieuws hier te lezen zeg!

@bleuplixie: een jongetje, super! Die naam is idd niet makkelijk, maar daar komen jullie nog wel uit :). Bij ons wordt het een kleine meid! Op gebied van namen komen we hier niet echt overeen dus zal ook nog even duren.

@nageltje: al 20 weken, zalig! Fijn dat alles in orde was.

@ Emeltje: mooie namen van je meisjes! 3 kids zal wel druk worden ja! Hier 4 dagen opvang en ik zal 4/5de werken.

@Jackie: oef, gerustgesteld! Straks gyn, succes!

@Uiltjes: ja er moet heel wat geregeld hè :). Geboortelijstje leggen wij bij dreambaby. Ik vind sommige 'echte' babywinkels zo duur. Bij de eerste heb ik wel heel goed uitgezocht wat echt nodig was en wat overbodig. Ik heb ook tweedehands dingen gekocht. Alles is zo duur nieuw en veel dingen gebruik je dan uiteindelijk toch niet of maar voor een korte periode.

Als jullie tips hebben voor sites met geboortekaartjes, doopsuiker, laat dan maar weten. Wij nemen geen suikerbonen, we lusten het zelf niet en onze kids worden ook niet gedoopt.

jackie

Bericht door jackie » 30 oktober 2015, 12:29

Hallo dames,

Echo gisteren was helemaal ok, baby perfect op schema.
En hij heeft naar mijn baarmoederhals gekeken en die was ok. Blijkbaar heb ik een laservaporisatie gehad en geen laserconisatie, waardoor mijn cervix nog in orde is, lang genoeg en goed gesloten. Oef, ik ben gerust gesteld.

Nu is het wachten op afspraak op 20 weken en dan moet ik op 22 à 23 weken een morfologische echo laten doen.

@emeltje wat een mooie meisjesnamen!

@uiltjes @phoebe al nieuws van de nipt test?

@linneke ik ben nog niet begonnen met een lijst of geboortekaartje, doopsuiker ...
Dat zal voor ergens december zijn denk ik.
Maar mijn dochter wordt ook niet gedoopt :)

Intussen heb ik een mega planning gemaakt voor de weekends in nov en dec en aan al mijn vrienden hulp gevraagd.
Er moet zoveel gebeuren in mijn appartement en ik mag niets doen, zo frustrerend!
Maar het lijkt in orde te komen, alé mijn planning lijkt gevuld, dat is al iets :)
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 30 oktober 2015, 12:48

Wat is een morfologische echo?
Ik heb gisteren een brief ontvangen van leuven, alles ok! Snel opengedaan en mijn man heeft het afgelezen, je zag 2 lijntjes in het midden uitspringen "normaal resultaat" en vlug weer toegedaan, wie weet staat het geslacht er ergens op, gelukkig niet gezien(weet ook nie of het erop stond). Denk dat enkel die 2 lijntjes belangrijk zijn? Weet iemand of er nog iets opstaat?:-)

jackie

Bericht door jackie » 30 oktober 2015, 13:15

@uiltjes dat is super goed nieuws!
De rest van de brief is uitleg over de test, hoeveel % foetaal materiaal er is gevonden, wat uitleg rond de 3 trisomiën die getest zijn en wat blabla in medisch jargon.
Maar het enige belangrijke is : het resultaat is normaal!!

Super dus!!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 30 oktober 2015, 13:55

Oef jackie, inderdaad een grote geruststelling, en nu volop genieten é meid!!!

Bedankt dames voor alle positieve reacties op onze namen :P
We wilden vooral namen die niet te veel voor komen of 'waar ze straten mee leggen' zoals we hier zeggen.
Toen ik op school zat zaten er 3 meisjes in mijn klas die evelien heetten, was ik content dat ik zo niet heette...
Telkens met je familienaam aangesproken worden ook niet echt leuk lijkt me...

Voor doopsuiker en kaartjes gaan wij naar een winkel hier in de buurt waar ze alles maken. Van ons 2 dochters kwam het ook van daar en als ik vergeleek met ava of zo is het niet veel duurder daar. En mss ook een beetje gemakzucht :wink:

Blij dat alles in orde is uiltjes (al had ik niks anders verwacht :wink: )
Ah en inderdaad veel neutrale pakjes om te beginnen (mijn ma is bij ons eerste om een pakje of 2 voor een meisje geweest toen ik in het moederhuis lag) En in het begin meestal toch een hele dag in pyama...

Groetjes en alvast prettig weekend dames!!!

jackie

Bericht door jackie » 30 oktober 2015, 14:03

@uiltjes en morphologische echo is blijkbaar een uitgebreide 3D echo waar ze in detail naar alle organen kijken.
Maar nog nooit meegemaakt dus meer weet ik niet :)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 30 oktober 2015, 17:22

Hier nog steeds geen resultaat, mijn mailbox staat voortdurend open en bij elke nieuwe mail rusht er adrenaline door mijn bloed, maar helaas... Ik hoorde iemand die na 10 dagen resultaat had, maar bij haar werd het bloed de dag zelf nog naar het labo gestuurd, bij mij was dat (vermoed ik) de dag nadien. Dat wil zeggen dat we dan morgen (ja, natuurlijk, een zaterdag!!) resultaat zouden moeten hebben. Op hun website stond dat ze ook in het weekend de resultaten doormailen dus ik heb hoop...

@Jackie & Uiltjes & Nageltje (en die die ik hier nog vergeet ook natuurlijk): supergoed nieuws!!

@Emeltje: die namen zou ik wel eens durven stelen ;)

Wat de namen betreft: zijn er mensen die hun "lijstjes" op het forum willen delen? Ik heb niet het gevoel dat ik dé naam al gevonden heb... En heb ik dat gevoel wél, dan verandert dat na een maand weer... Zijn er tips voor het vinden van mooie maar niet zo voor de hand liggende namen? Ik heb voor de jongensnaam al (echt waar!) de hele database van K&G overlopen maar er komt zo geen enkele naam uit waarvan ik zeg: "hééééééééééé jaaaaaaaaa daar had ik nog niet aan gedacht!!" ;) Terwijl er ook zoveel mooie buitenlandse namen zijn maar ik weet niet goed hoe ik daar naar op zoek moet...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 30 oktober 2015, 17:49

@Uiltjes: woohoo, dat is supergoed nieuws! Ik had niet anders verwacht :) Haha, wel grappig dat snel weer dichtdoen. 't Zou inderdaad wel jammer zijn moest het geslacht erop staan terwijl jullie het echt niet willen weten.

@Phoebe: allé hopelijk morgen resultaat! Ik duim voor je!

@Jackie: blij te horen dat je gerustgesteld bent na het bezoek aan de gyn. Goed nieuws dat alles helemaal in orde is! Van die morfologische echo had ik ook nog nooit gehoord.

@Linneke: voor een meisje hadden we dus wel al namen :wink: Ondertussen zijn er ook wel al een paar kanshebbers voor jongetjes...

Ons kindje wordt ook niet gedoopt, ik ben zelf ook niet gelovig (en niet gedoopt). Maar mijn man eet supergraag doopsuikers, lol :lol: Hij wil er dus per sé hebben! Ik denk dat ik gewoon een grote pot voorzie, en voor de rest geschenkjes met snoepjes zal voorzien (vind ik zelf veel leuker). Maar of je het nu doopsuiker noemt of niet, ik wil toch iets hebben om mee te geven aan de bezoekers. Er zijn al veel leuke ideetjes en ik wil alleszins al een deel zelf maken... Moeilijk!

Wij zijn op zoek naar een Nederlandse naam, eenvoudig maar stoer. Scandinavische namen vind ik vaak ook wel mooi. Ben zelfs al op zoek geweest naar namen met een keltische oorsprong. Vind het wel jammer, had een goede site met buitenlandse namen gevonden maar vind hem nu niet meer terug. Ik zal nog eens zoeken en als ik hem vind dan post ik hem zeker!

Plaats reactie