Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Uiltjes

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 11 november 2015, 19:14

@ilse, weten jullie ook t geslacht niet dan? Schijnt dat je t supergoed kan zien op die 20 weken echo. Maar wij willen het niet weten. Bij ons ist bij andere gynae met specialer toestel dat meer details ziet. Ben wel eens benieuwd. Waarschijnlijk checken ze of de organen etc ok zijn he? Weet niet wat je daar juist meer op ziet?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 11 november 2015, 20:12

Oh Ilse dat klinkt echt supertof! Ik ben ook al aan het aftellen! Moet tot 22w wachten op die echo, aaaarghh... Das echt veel te lang :shock:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 12 november 2015, 13:01

@uiltjes: dat zou ik eens op het factuur moeten nakijken, ik weet het niet vanbuiten. Ik zal in de week eens gaan snuisteren :). Maar ik weet dat we door verschillende acties toch mooi hebben kunnen besparen op het geheel. Ze leveren inderdaad gratis aan huis ook. Onze wandelwagen werd ook geleverd.
Kamertje hebben we bij paradisio gekocht, er was toen een actie dat he 20% van het bedrag als aankoopcheque kreeg. Waardoor we dan weer een isofix en een deel kleren konden kopen met deze cheque.
De rest hebben we op geboortelijst gezet in dreambaby.

@Ilse: super van je echo!
Ik heb die van mij 25 november op 21 weken.
Weekje vroeger dan jij Bluepixie, maar bij mij zeiden ze ook dat 21/22 weken ideaal is voor de structurele echo. Dan gaan we ook weer veel meer zien hè :).
Bedankt ook voor de tip van de gemberpilletjes ik ga het zeker uitproberen.
Leuke namen ook! Féliz en Esmée had ik ook in gedachten. Maar mijn man is niet zo makkelijk in namen. Hij is van niets echt overtuigd voorlopig.

Ben heel benieuwd naar de namen die jullie al gekozen hebben :).

ilse86

Bericht door ilse86 » 12 november 2015, 14:54

@uiltjes: wij willen het geslacht ook niet weten. Het was bij ons ook bij een andere dokter. Die heeft een gevoeliger echografie toestel en kan ook in 3D kijken.
Ik tel mee af met jullie!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 16 november 2015, 14:47

Vrijdagochtend, net voor ons vertrek naar Parijs, heeft baby 2x na elkaar geschopt, vanaf dan ben ik dus zeker dat het de baby is. Bij nader inzien voel ik dan al héél lang beweging, maar zonder er zeker van te zijn... Ondertussen voel ik baby nu elke dag meermaals, leuk gevoel! Buiten het feit dat ons weekend Parijs net iets anders verlopen is dan verwacht, loopt alles goed. Al heb ik wel dikwijls een enorme druk in mijn buik, wat niet echt aangenaam aanvoelt... Vandaag draag ik voor het eerst een salopette van een kennis, is wel een aanrader! Nergens nog spannende toestanden!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 16 november 2015, 20:40

Oei Phoebe, niet echt goeie timing om naar parijs te gaan... verschrikkelijk wat er daar gebeurd is.
Super e die bewegingskes van de baby, echt genieten.

Hier vandaag echo gehad, echt genieten... Lekker lang kunnen kijken naar ons bubbelke, alles erop en eraan :wink:
De stampjes zijn ook al super duidelijk nu, dus echt genieten.

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 16 november 2015, 22:16

Terug uit Ierland, het was echt zo zalig. En bijna geen last van darmen en reflux gehad. Terwijl het vandaag weer volop van dat is, het zal dan toch wel wat met stress te maken hebben :roll:

Ik heb volgende week donderdag afspraak bij mijn gyn (20w en 3 dagen) en dan op 10/12 bij een andere gyn de morfologische echo, hier dus ook wachten tot iets na 22 weken.

Ik zal blij zijn om mijn meisje terug te zien aangezien ik blijkbaar nog wat geduld moet hebben om haar te voelen :D

Oh ik heb vandaag een bedje besteld!! Het was een actie van vente exclusive, bedje van Childwood, zo'n meegroeibedje van 70x140 cm. Ben keiblij, dat was het bedje dat ik wou en nu verkochten ze dat net :wink:
En vrijdag ga ik naar een stockverkoop van Childhome, misschien vind ik daar ook nog wat dingen.
En in Dublin, bij Mothercare ook een paar body's gekocht. Dat is zo plezant he :lol:
Al heb ik nu al stress hoe dat zal zijn om zo'n klein prutsje aan te kleden hihi
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 17 november 2015, 15:58

Ohh JAckie:-) hoeveel € was het dan? Das zo met veel korting zeker?

@Linneke, amai, alles nieuw :-) Ge zult een fortuintje kwijt zijn zeker? Ik heb het er precies niet voor over om daar duizenden euros aan uit te geven, ik stort me dan liever op hoooopen kleren... :-)
Bedje al tijdje geleden nieuw gekocht, was mijn eerste aankoop en kon het niet laten hihi. Intussen gisteren buggy tweedehands gekocht (nog geen maxicosi bij), en al wat pakjes en bodies (nieuw maar ook tweedehands, enkel in perfecte staat). Is zooooo verleidelijk!!!!!!!!!!!! Wel nog geen enkel pakje in maatje 50.. weet niet of ik dat zou kopen?!
Vandaag ook pampers besteld, hahahaha! Misschien wat erover? :D

Doet dat pijn die schopjes? Kan mij nog niet inbeelden hoe dat voelt. Ik heb zo soms krampjes maar denk niet dat het al de baby is.. :-) bij momenten ook last, soms voel ik ook helemaaaaaal niets en is het alsof ik helemaal niet zwanger ben. Waaaaa..
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 17 november 2015, 18:09

@uiltjes het was 377€ ipv 500€. Veel geld maar daar kan ze echt heel lang in slapen :D

Heeft er iemand al ooit Naty pampers gebruikt? Dat zijn diegene die je bij Bioplanet vindt.
Ik ben zelf fan van Naty voor inlegkruisjes en maandverband, heb jaren geleden de Always-en van deze wereld afgezworen wegens veel te veel chemische brol in.

En dan iets heel bizars, ik word al een paar ochtenden wakker met een slapende duim!!
Zeer raar, aan mijn linkerhand. Ik probeer zoveel mogelijk op mijn linkerzij te slapen, zou de beste kant zijn voor baby, maar ik ben dat niet gewoon. Is er nog iemand die dat heeft?

En sinds 2 dagen veel last van mijn staartbeentje. Zou dat ook van de zwangerschap zijn?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 17 november 2015, 21:48

Hehe Jackie, die slapende duim, daarvoor ga je beter eens naar de osteopaat want dat zal een blokkade in rug of nek zijn. Doordat alles soepeler wordt door de hormonen heb je natuurlijk ook sneller last van wervels e.d. die verkeerd gaan zitten om dat alles veel verder kan rekken... Of het kan natuurlijk ook zijn dat je toevallig een zenuw afknelt door op je arm te liggen of dat het ergens afgekneld wordt in je schouder ofzo... Staartbeen is zeker en vast hormonaal, dat heb ik tijdens zwangerschap nu ook al gehad, en daarvoor zelfs ook al vlak voor mijn maandstonden. :)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 19 november 2015, 8:23

Hoi allemaal,

Vandaag officieel in de helft, 20 weken! En ik begin al veel opmerkingen te krijgen dat mijn buikje duidelijk aan het groeien is :) Nog eventjes aftellen naar de echo...

Mijn man heeft gisteren voor de eerste keer een beweging gevoeld in mijn buik. Hij schrok er echt van, hihi. "Amai dat was precies hard. Doet dat geen pijn?" Van buitenaf voelen lukt voorlopig enkel als ik 's avonds plat op mijn rug in bed lig.

@Uiltjes: nee die schopjes doen echt geen pijn hoor :) Later kan dat natuurlijk wel wat pijn doen als ze juist tegen je ribben schoppen ofzo. Ik heb trouwens gelezen dat het nog niet echt schopjes zijn die we voelen in het begin, maar de bewegingen van het vruchtwater als de baby zich draait. 't Lijken mij inderdaad een beetje luchtbelletjes, die krampjes zullen waarschijnlijk je darmen zijn :lol:

Ik ga wel zorgen dat ik een paar dingen in maat 50 heb, maar kan ook vanalles gebruiken van vriendinnen, dus ik ga de kleine maatjes waarschijnlijk niet zelf kopen. Eén van mijn beste vriendinnen is trouwens vorige week bevallen van Maité, en die is maar 46 cm groot en weegt 2,600 kg. De papa is snel naar de winkel mogen gaan voor een maatje 46 :wink:

@Jackie: welkom terug! Super dat je er zo van genoten hebt! Dat ontstressen zal zeker deugd gedaan hebben!

Jullie hebben allemaal al goed veel gekocht! Ik kom achter! Maar morgen vertrekken we voor een weekendje Limburg, en we stoppen onderweg bij Babydump in Mechelen. Vooral omdat dat zo'n grote winkel is, dan kunnen we de spulletjes waarin we geïnteresseerd zijn eens goed bekijken. En dan kunnen we nog zien of we ze online bij hen bestellen of ergens anders.

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 23 november 2015, 15:19

@uiltjes: nee hoor niet allemaal nieuw :). Enkel de wandelwagen met alle toebehoren en slaapkamertje. Maar ook daar hebben we goed voor rond gekeken en vergeleken. Nu kunnen we uiteraard de buggy hergebruiken, kamer weten we nog niet. Veel andere dingen zijn tweedehands zoals de luiertafel, park, heel wat kleertjes,.. Wij doen een mengeling van de 2, nieuw en tweedehands. Ik heb nog niets gekocht voor zus, ik wil nog even afwachten en zien of alles goed blijft lopen..
Schopjes doen nu nog geen pijn, maar dat zal nog veranderen over paar maandjes :)

@Phoebe: ik heb ook veel last van druk. Hoe voelt dat juist bij jou?
Pff slechte timing voor Parijs zeg!

@Jackie: fijn dat je een goede reis had!
Die luiers ken ik niet nee, maar ik winkel daar nooit en heb ze precies nog nergens anders gezien? Wij nemen eigenlijk altijd pampers, ik ben er tevreden van. Ook al andere merken geprobeerd maar tot nu toe minder positief over. Vaak vind ik dat ze echt 'ruiken' naar urine als er in geplast is (door de kleertjes heen dus). Dat heb ik bij pampers niet, maar iedereen zal daar een andere mening over hebben denk ik.

@Bluepixie: hoe was het weekend? En je bezoekje aan babydump?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 november 2015, 10:20

@Jackie: even wat achtergrond over mezelf, want nu ik het herlees komt het nogal raar over dat ik uit het niets beweer te weten waar je kwaaltjes vandaan komen ;) Heb zelf fibromyalgie en CVS gehad sinds mijn 16e ongeveer, en heb sinds dan al menig kinesist en osteopaat versleten. De kwaaltjes die je opnoemt heb ik ook al allemaal gehad en voorgelegd aan osteopaat/kinesist, vandaar mijn antwoorden dus, 't is niet dat ik ze zo maar even uit mijn duim zuig, maar het lijkt wel zo nu ik het herlees ;)

@Linneke2: Die "drukken" zijn eigenlijk verbeterd moet ik zeggen, gelukkig, want ik vond het niets aangenaam. Is echt alsof je buik plots begint te krimpen en ineens te klein is voor alles wat erin zit. Zou dat dan die "harde buik" zijn? Wat ik veel vaker heb is dat er plots op een bepaalde plaats een "bult" komt te zitten. Je ziet het niet, maar ik voel het wel en van buitenaf is het ook voelbaar. Is die kleine die plots met zijn/haar poep begint te duwen ofzo ;) of dat is alleszins hoe ik het me inbeeld. Parijs was idd héél slechte timing. Mijn nonkel woont daar en wij gaan zo ongeveer 1x per jaar naar daar voor een paar dagen. Nu was het jammer genoeg voor eventjes de laatste keer, omdat we die hardwerkende man niet uit zijn slaap willen houden met kleine kinderen... Ik wou zo echt nog de laatste keer het centrum doen, maar helaas, wij hebben dan maar uitstapjes gemaakt verder weg van het centrum. Normaalgezien gingen wij trouwens op zaterdag op restaurant in het 11e arrondissement, waar vrijdag de aanslagen gebeurd zijn. Toen ik thuis even mijn klop kreeg over alle gebeurtenissen kreeg ik plots steken in mijn buik, héél beangstigend. 't Is dus héél duidelijk vanaf nu: wat er ook gebeurt, niét in opjagen!!

Wij hebben ondertussen gisteren eindelijk beslist met welke onthaalmoeder we in zee gaan. Was een héél moeilijke keuze, maar we hebben toch echt wel het gevoel dat we de juiste keuze gemaakt hebben. En we zijn vooral blij dat we ons hier nu geen zorgen meer over hoeven te maken.
Mijn man heeft ook gisteren de eerste keer de baby voelen "schoppen". Daarna is de kat op zijn hand op mijn buik komen liggen dus was het gedaan met voelen ;)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 24 november 2015, 12:08

Hey,

Relaxweekendje was super! We hebben er echt van genoten. Ben een paar keer kort in de sauna gegaan (5 min), en heeft me toch wel deugd gedaan. Veel in het brubbelbad gedreven ook. Zo helemaal ontspannen, dat kan toch eens deugd doen hé. Eigenlijk moeten we dat meer doen nu we zwanger zijn! Verder ook gaan shoppen in Hasselt, en de zondag een mooie herfstwandeling gemaakt (ja, in Limburg was het wel mooi weer!).

Babydump was super! Zo'n mooie winkel dat dat is! Zo netjes en overzichtelijk, en veel personeel dat echt enorm vriendelijk is en alles heel goed uitlegt. Jammer dat het zo ver is (Mechelen), anders had ik er -ondanks de naam- mijn geboortelijst gelegd! We hebben de kinderwagen met alle accessoires, maxicosi en isofix besteld. Alles wordt in december gratis geleverd. Ben er superblij mee! :)

@Phoebe: die plotse 'bulten' in mijn buik heb ik ook vaak! Vooral als ik 's avonds net in bed kruip en eventjes op mijn rug lig. En dan kan ik op die plaats ook heel goed de bewegingen voelen.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 november 2015, 13:06

@BluePixie: Idd! Als je in bed ligt komen die bulten dikwijls!! Zalig van je weekend, heb daar ook zo'n zin in, maar ik durf niet :) Wij gaan dan meestal zo'n hele dag in de welness gaan "hangen", en dan is mijn lichaamstemperatuur toch de hele dag door goed gestegen denk ik. Denk dat ik binnenkort nog eens ga zwemmen, daar hebben ze jaccuzi's waar je anderhalve euro moet insteken, ook lekker ontspannend :)

Plaats reactie