Uitgerekend januari-februari-maart 2024

Plaats reactie
Essie2022

Re: Uitgerekend januari-februari-maart 2024

Bericht door Essie2022 » 22 oktober 2023, 8:58

Hier alles ok momenteel. Soms wel even terug wat misselijk ´s morgens maar dat is dan heel snel over gelukkig. Want dacht de eerste keren echt ´not again´ 🤣

Hier ook met momenten heelder verbouwingswerken ik de buik 😅🥰 maar wel leuk dat mijn vriend het hierdoor ook al regelmatig en duidelijk heeft kunnen voelen. 🥰 want die werd al wat jaloers, haha 😅

Doopsuiker was ik al enkele weken geleden aan begonnen in die zin dat ik leuke potjes had gevonden in enkele winkels en ik dus echt die winkels af ga om er voldoende te vinden 😅 scheelde de helft of soms meer in prijs dan bv bij Ava. En ze zijn even degelijk, ´chique´ en leuk vind ik 😊
Stickers zijn ontworpen en heb er al eens laten drukken om te zien of ze helemaal zijn hoe ik het wou 😅 dus moet eigenlijk eens tellen en bij bestellen. Heb ook kaarsjes en zakjes waar een klein naamkaartje aan moet komen, mr via de meeste sites kosten die echt best veel geld voor wat het ´maar´ is vind ik. Dus ga eens kijken op die mss zelf te knutselen ofzo. Veel ideeën, haha! Maar wel allemaal leuk vind ik 🥰
Qua suikerbonen en snoepjes etc al wel ideeën qua kleuren(combinaties) maar wil eens naar Ava rijden om de kleuren in t echt te bekijken. Denk dat dat iets voor volgende zaterdag zal zijn 😊 dan gaan we ook langs een winkel rijden waar we eventueel een beperkte lijst willen leggen. Heb lang getwijfeld, maar wil toch iets van lijst leggen. Want ik weet dat er mensen zijn die liever echt een cadeau willen geven ipv centjes. Dus dan liever dat die iets kunnen kiezen zodat het zeker iets is wat we nog ´nodig´ hebben. 😊

Oh Molski da´s niet fijn! Maar hopelijk dan wel helemaal onder controle! 🤞 en des te harder aftellen naar het moment dat je hem in je armen zal kunnen houden.. 🥰

Wat die extra echo´s betreft, die ene of twee extra zullen het idd niet maken denk ik.. dus als je dat wilt, gewoon van genieten zou ik zeggen! 😍

Wij hebben beslist het niet te doen. Vind het behoorlijk duur. 🙈

Hier binnenkort de deur plaatsen in de toekomstige kinderkamer. De verf is al geleverd dus daar kunnen we dan volgende week of de week nadien mee aan de slag en dan naar Ikea voor nog een commode en kleerkast 😊 dan kan ik alles verder inrichten 🥰 dit zijn echt wel de leuke dingetjes vind ik! 😍
05/22 ICSI 1~3 embryo´s,1 TP d3❌0 cryo
07/22 ICSI 2~7 embryo´s,1 TP d5❌0 cryo
09/22 ICSI 3~5 embryo´s,2 TP d3❌❌0 cryo
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s,1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 cryo TP Januari ´24 🩷
01/25 cryo TP Oktober ´24🍀

Molski

Bericht door Molski » 26 oktober 2023, 6:55

Ha nee.. ik hoop dat de misselijkheid ondertussen al terug wat weg is. Want is echr vervelend.
Sinds week 19 is het hier elke ochtend 1x overgeven 😵💫.
Maar ben al blij dat het niet was zoals in het eerste trimester 😂

Dat doopsuiker.. ik geraak er maar niet uit wijs.
Kan echt niet kiezen. Heb een paar dingen die leuk lijken.
, maar kan er geen eenheid van maken. Dan nog twijfelen we nog een grote pot snoep of kleine zakjes voor op mijn werk. Mijn man neemt beschuit met muisjes mee (NL) dus dat moet ik ook nog uitzoeken 😅.
Maar ik denk dat ik daar de schoonmama voor ga in schakelen.
Wij besloten om toch geen lijst te leggen, zowel niet in een winkel als online (wat je 'ns verteld had).
Net zoals we ook eruit zijn om geen babyborrel te doen.
Toen we deze zomer trouwden hebben we ook het heel beperkt gehouden en dat ligt ons beter.
Op het geboortekaartje komt gewoon te staan dat ze even moeten bellen voor bezoek.

Ons beebje is ook een heel actief manneke! Amaai.. 😆
Merk wel dat ik de laatste tijd veel druk op mijn blaas voel haha. 3x per nacht opstaan om te plassen is geen uitzondering, dag nachtrust 🤣🤣🤣
Zijn kamertje wordt dit weekend EINDELIJK afgewerkt. Mijn man heeft weekenddiensten gehad waardoor alles effe stil lag.

Ohja.. insuline is inmiddels ook opgehoogd van 3 naar 5 eenheden. Vandaag ook de eerste x dat mijn ochtendwaarde op 95 stond 🥳🥳🥳. Overige waarden blijven wel heel goed.
Maandag moet ik even naar ze bellen, zodat ze weer kunnen zien of de 5eenheden oke is. En in de late namiddag is het weer bij de endo voor schildklier. Maar hij kan ook helpen mbt de waarde uiteraard.
Ze hadden wel al laten verstaan dat insuline spuiten wss betekent op 38w inleiden.. 9 november naar de gynea, dan zal ik weer wat wijzer worden.
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Molski

Bericht door Molski » 26 oktober 2023, 6:56

Voor ik het vergeet: hoe gaat het met jullie en jullie ronde buikjes? 🥰🥰🥰

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 26 oktober 2023, 11:20

Oh lastig dat overgeven! Maar gelukkig beperkt het zich tot 1x enkel ´s morgens!
Goed dat je je suiker nu wat onder controle lijkt te krijgen. Ik duim mee. 🤞
Valt het wat mee terug te werken?
Oh fijn dat de kamer dit weekend wordt afgewerkt! 🤩

Hier gingen we normaal vorige zondag de deur plaatsen maar onze helper haakte last minute af. Maar nu staat het komende zondag op de planning. Dus hopelijk lukt het zondag wel. Dan gaan we maandag schilderen! 😊 ik hoop het alleszins, want wil verder kunnen.. 🙈 heb echt al veel kleertjes en spulletjes gekregen van enkele vriendinnen en schoonzus. Maar kan pas echt voort ermee wanneer de kasten staan. Dan kan ik alles ineens sorteren op maat en nog eens wassen ter opfrissing. Mr wil alles ineens op de juiste plek kunnen leggen. Want wassen en terug tijdelijk in dozen steken vind ik ook maar stom, haha.

Wat de doopsuiker betreft, hier viel eigenlijk alles gelijk een puzzeltje in elkaar. Dus daar had ik wel geluk mee. 😊 want mijn hoofd heeft vaak veel leuke ideeën, mr dan moet je alles nog kunnen vinden en uitwerken natuurlijk 😂 en moet het nog samen passen. Maar tot hiertoe al wel heel blij mee eigenlijk. 😊 ook al een rekje gevonden om het te ´presenteren´. Zaterdag gaan we eens enkele doosjes halen met wat we zoal willen vullen om te kijken of het effectief mooi zal zijn en ook om te kunnen berekenen hoeveel dozen we waarvan nodig zullen hebben.

Ik heb 3 hele mooie glazen potten gevonden met kurk deksel voor zo te zetten waaruit ze kunnen grabbelen 😅
Maar voor op ons werk te zetten ga ik eens kijken denk ik naar gewoon een goedkope ´weckpot´ of iets dergelijks. Want grote kans dat dat plots ´verdwijnt´. 😂

Wat de babyborrel betreft.. ik twijfel ook.. je zit al heel snel aan een heel groot aantal mensen (familie alleen al makkelijk meer dan 80 personen) en dan denk ik.. voor wie of wat doe je het.. ok het voordeel is dat je dan ineens de ´grote massa´ hebt gehad. Maar.. uiteindelijk heb je dat moment zelf weinig echt ´contact´ met al die mensen. Plus de mensen die je nauw aan het hart liggen, zijn ongetwijfeld dan al lang geweest. Dus is het vooral voor die enkele tantes, nonkels, neven en nichten waar we iets minder contact mee hebben (want diegene waar we wel een heel nauw contact mee hebben gaan echt al wel passeren ervoor) waarvoor we het zouden doen. Maar bv die bepaalde neven en nichten waar we minder contact mee hebben, als die kindjes kregen, zijn wij ook niet geweest (mijn vriend en zijn zus hebben langs 1 kant van de familie minder nauw contact) dus door een babyborrel te geven, vind ik dat je hen al wat ´verplicht´ om te komen én iets te geven. Wat juist helemaal niet mijn bedoeling is. Dus ik weet het niet zo goed.. ik twijfel.. want uiteindelijk is het veel geregel, een drukke dag/middag, kost het behoorlijk wat geld en die middag zelf heb je sowieso niet iedereen deftig kunnen zien of spreken.. dus op dit moment ontgaat de meerwaarde mij even 😅 mr we zijn nog aan t twijfelen dus en de voor- en nadelen wat aan t afwegen. Maar zelf zijn we ook geen fan van grote feestjes of drukte. Al die dilemma´s 😂

De lijst zijn we wel over uit dat we die gaan leggen. Zeker voor tantes en nonkels en zowat de ´oudere garde´ zeg maar. Want die zijn nog vaker van de fysieke cadeautjes ipv centjes. Dus dan liever dat ze weten wat we nog nodig hebben of kunnen gebruiken of mooi/leuk vinden. Maar daarvoor gaan we zaterdag ook al even op prospectie. Want we hebben een winkel gevonden die we erg leuk vinden. 😊 dus dat dilemma is mogelijk al van de baan, haha.

Voor de rest geniet ik wel van mijn buikje. 🥰 Al merk ik ook wel dat ik sneller op mijn grenzen begint te botsen, en laat dat nu net iets zijn waar ik het lastig mee heb, haha. Maar ik geniet wel enorm van de activiteit. Al lig ik er soms letterlijk ook wel wakker van wanneer er feestjes plaatsvinden plots middenin de nacht 😂 mijn vriend kan het nu ook heeeeel duidelijk voelen, dus da´s wel leuker, om dat vanaf nu een beetje te kunnen delen 🥰

Oh leuk dat je de 9e terug moet! Ik de 8e! Aftellen maar, haha!

Tip: via je kruidvat account, kan je een baby pakket aanvragen (anders dan het kleine standaard pakketje). Je moet het online bestellen, je betaald 0,01€ en enkele dagen laten ligt het voor je klaar in een kruidvat naar keuze. Naar huis laten sturen kan ook maar dan betaal je wel verzendkosten. De waarde is ongeveer 60€. Dus wel nog de moeite! 😊
12/23 Overstap Jette

Lezertje

Bericht door Lezertje » 26 oktober 2023, 16:46

Wij zijn er ondertussen wel uit dat we geen lijst gaan leggen en geen babyborrel geven. De mensen die ons echt goed kennen, zullen dan al lang langsgeweest zijn (of zelfs al meerdere keren), dus we zien de meerwaarde er niet van. En dat principe van 'je bent van hun moeten gaan, dus moet je er ook eentje geven', daar doen we niet aan mee.

Het doopsuiker is bij ons ook beslist. Zaterdag gaan we ons presenteerrekje gaan afhalen, leuk 2dehands gebonden trouwens.

Wij gaan de kamer begin december definitief inrichten denken we. De dressing is al klaar, de mandjes met gesorteerde kleertjes staan er al in, enkel nog eens alles wassen...

Ik mag morgen nog eens op babydate, we kijken ernaar uit 🤗 28 weken dan ongeveer
pilstop nov '19
12/21 ICSI 1 (6 eicellen), TP 1.1 ❌, 1 cryo
02/22 TP 1.2 miskraam 7w1d
05/22: ICSI 2 (16 eicellen) TP 2.1. ❌, 1 cryo
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
12/22 ICSI 3 (27 eicellen), freeze all, 6 cryo's
03/23 TP 3.1 ❌
05/23 TP 3.2 💙 op 19/1/2024

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 26 oktober 2023, 17:07

Zo denk ik dus ook ivm de babyborrel.. ik zie momenteel geen voordelen of ´meerwaarde´. 🙃

Ah leuk van het presenteerrekje! I love 2e handsjes! 🥰

Geniet morgen van de babydate! 🤩

Hier komt er een kleerkast in de kamer zelf, dus kan nog niet in de kasten steken. Mr hopelijk binnen dit en 2 weken wel 😊
12/23 Overstap Jette

Molski

Bericht door Molski » 27 oktober 2023, 14:08

@lezertje de babydate al gehad? Of pas vanavond 🥰

@essie2022 het werken valt mee maar ook weer niet.
Ik heb wel iets meer energie tov begin oktober en voel me niet meer zo'n wrak.
Maar tegelijk zijn ze weer een pak meer werk aan het doorgeven omdat een andere dienst fouten maakt en wij boven ons eigen werk, hun werk dagelijks moeten nakijken. Wat dan weer extra energie vreet. 🤷‍♀️

Vandaag ook HR laten weten dat er hoogstwss een inleiding gaat zijn op 38w (eerste week januari) en dat ik mijn bevallingsverlof al vanaf 18dec wil laten starten.

Oh kleertjes wassen. Dat moet ik ook nog doen. Maar ook hier hetzelfde. Wil ze pas wassen als ik ze dan in de kleerkast kan wegleggen. 😊
Kleerkast wordt pas ineengezet als de kamer volledig klaar is.

Doopsuiker zijn we ondertussen deels uit! 🤣🤣
Alleen mijn man nog mee sleuren naar de ava om de kleur te kiezen. En alles te halen.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 27 oktober 2023, 14:49

Pfieuw da´s niet fijn Molski. Dat kan je zeker nu wel missen.. plus wellicht ook frustrerend.. want als zij gewoon hun werk doen naar behoren, moeten jullie geen extra werk doen..

Oh leuk dat je er grotendeels uit bent voor de doopsuiker! 😁 hier gaan we morgen kleurtjes kiezen en van elks al eens een doos meenemen om het in de potjes en zakjes te kunnen zien. Kunnen we ook ineens gaan uitrekenen hoeveel we waarvan ongeveer zullen nodig hebben.

Wanneer zouden jullie vullen? Zelf dacht ik 1 á 1,5 maand op voorhand. 😊

Ik moet dringend ook adressen beginnen verzamelen voor de geboortekaartjes. 🙈 heb de namen al opgelijst mr mis nog wel wat adressen. En da´s zoiets wat ik al kan klaarmaken dus dat zou weer iets zijn wat ik kan schrappen van de lijst. Morgen ook ineens maar eens kijken voor enveloppen bij Ava. Want bij waar we de kaartjes bestellen vind ik niet mijn ´goesting´ en vind ik ze bovendien behoorlijk duur ook. Dus eens kijken of er een alternatief te vinden is 😊
12/23 Overstap Jette

Lezertje

Bericht door Lezertje » 27 oktober 2023, 19:02

Net terug van de babydate en alles is mooi op schema 🥰 onze spruit weegt ongeveer 1,2 kg nu. We hebben ook voor de eerste keer 3D-beelden gezien, ongelooflijk wat er allemaal mogelijk is! Mijn man zegt dat de neus en mond op die van hem lijken, dus ik zal het maar geloven zeker 🤣

Onze adressenlijst is intussen up-to-date gebracht, dat heb ik een week of 2 geleden gedaan. Wij gaan de doopsuiker begin december klaar te maken, ongeveer 1,5 maand voor onze uitgerekende datum. Dan zijn we daar van af. Ik ga ook de enveloppen voor onze kaartjes al bestellen en de adresstickers erop kleven, dat kan ook maar gedaan zijn dan.

De komende weken gaan we de laatste aankopen nog doen denken we en 9 november ga ik een sessie rond borstvoeding volgen. Kwestie van daarvan op de hoogte van te zijn al...
pilstop nov '19
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
03/23 TP 3.1 ❌

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 27 oktober 2023, 22:14

Oh wat leuk dat alles in orde was. Toch telkens weer een geruststelling he! 🥰
Haha geweldig om zo gelijkenissen te zien! Zo benieuwd naar hoe ze eruit gaan zien he, onze baby´tjes. Ik vind dat zo onwerkelijk nog.. 😊

Ah leuk die sessie! Hier in de buurt organiseren ze ook zo´n sessies elke maand. Ben er ook wel nieuwsgierig naar! Kan mr interessant zijn denk ik!

Aja toch ook 1,5maand op voorhand ongeveer. Super om weten. Dan komt dat wat overeen met wat ik in mijn hoofd had en ben ik gerust, haha.
12/23 Overstap Jette

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 28 oktober 2023, 17:31

We hadden echt een super goed gevoel bij de winkel. Over 2 weekjes gaan we terug en hebben we een afspraak om de lijst samen te stellen. Kijk er al naar uit 😊

Doopsuiker ook knopen gehakt wat betreft de afwerking. Dus daarnet al eens geknutseld en helemaal blij mee. 🥰 dus heb nog kaartjes en droogbloemetjes enzo bij besteld zodat ik genoeg heb. Dan kan ik verder knutselen de komende weken. 😅 Enveloppen ook gekozen en ineens gekocht. Ben helemaal blij ervan, haha.
12/23 Overstap Jette

Molski

Bericht door Molski » 30 oktober 2023, 14:59

Fijn als alles beetje begint vorm te krijgen eh.
Wij zijn vandaag naar de Ava gegaan en alles gekocht van materialen die we daar nodig hebben. Heb nog enkele kaarsjes nodig, maar die gaan we elders kopen. De boontjes gaan we ook nog even mee wachten tot december.
Straks nog de doopsuiker kaartjes bestellen bij degene waar we onze geboortekaartjes gaan bestellen.

Wilde net ook de autostoel bestellen bij babydump.nl maar als ik het in mijn winkelmandje toevoeg , krijg ik steeds een andere (standaard)prijs. :twisted:
ben volop aan de chat met de klantendienst, maar blijkbaar als je aangeeft dat ze de verkeerde prijs er aan koppelen. dan krijg je geen antwoord. pffff.. en tgaat niet om een tientje verschil haha..

Straks nog rondje ziekenhuis; bij de endocrinoloog voor mijn schildklier nogmaals na te kijken en dan voor mijn glucose meter uit te lezen.
Insuline werd iets eerder al opgehoogd van 3 naar 5 eenheden (weet niet meer of ik het al getypt had :-p) maar tis 2 dagen goed geweest qua ochtendwaarde. Maar nu staat ie weer op 105 ipv onder de 95. zucht.

Essie2022

Bericht door Essie2022 » 30 oktober 2023, 17:59

Ja heel leuk als alles vorm begint te krijgen. Eindelijk mag ik me laten gaan, na al die jaaaaaren 😅 lang tijd gehad om te broeden op ideetjes.. 😊

Voor doopsuiker heb ik stickers van Tadaaz en blanco kaartjes van Ava die ik zelf ga voorzien van naam. Die kaartjes vonden we beide super mooi en waren 1,79€ voor 50 stuks. Terwijl als ik die laat drukken ze makkelijk rond de 40-70ct per stuk zitten.. 🙈 en dat vond ik belachelijk duur voor een naamlabel dat bij velen al vrij snel in de vuilbak belandt.. 🙈 dus de dingetjes die een kaartje krijgen ipv sticker ga ik er een zelfgeschreven naamlabel aanhangen. Heb een bronzen stiftje gekocht bij Ava dus dan maar m´n mooiste geschrift proberen boven te toveren... 😂

Boontjes en snoepdingetjes hebben we beslist welke kleuren en dingen mr die gaan we ook pas in december halen. Wil dan pas ten vroegste vullen. 😊

Oei lastig van de prijs van de stoel! En kan je niet naar een winkel rijden of niet echt in de buurt?

Wat jammer dat je suikerwaarden toch niet echt lijken te beteren.. 🥺 hopelijk weet je snel meer en wat je eventueel nog kan aanpassen/bijstellen voor verbetering! Ik duim! Veel succes!

Hier eindelijk de deur geplaatst en plafond en witte muren 1e laag geschilderd. Morgen 2e laag en dan de dagen nadien de accentmuur. 😊

Verder heb ik heel veel last van brandend maagzuur.. 😕 mr echt in die mate dat ik letterlijk een hele nacht heb wakker gelegen erdoor. Gisterennacht extra kussens gelegd zodat ik veel hoger lag en dat scheelde gelukkig wel! 🙏 dus hopelijk blijft het zo wat ´ok´. Want echt, ik was een wrak zondag 😂 en ik hoop de slapeloze nachten nog wat te kunnen beperken tot de baby zich meldt. 😅
12/23 Overstap Jette

Molski

Bericht door Molski » 30 oktober 2023, 19:14

Zo, ook terug van de endo. Uiteraard weer bloed moeten laten prikken, morgen de uitslag.
De dokter (diensthoofd endo) heeft ook mijn hele suikertoestand bekeken, en de insuline nogmaals verhoogd naar 7 eenheden.
Hij drukte me wel op het hart dat ik er niet te hard om moet stressen. De dagwaarden zijn allemaal dik oke. En de ochtendwaarde is maar licht afwijkend.. hopen dat de metingen bij de gynea niet anders bewijzen.

Ik vind de autostoel niet in België. Enkel op bol.com bij 1 aanbieder. Allesinds ze hebben toch nog gereageerd. De promo was afgelopen, maar prijs op hun site nog niet aangepast. We mochten de bestelling doen en zij storten het verschil terug. Wat ook al in orde is 😃
We kozen vr de Dubatti by britax Romer.
Babydump Maastricht is vr ons dichterbij dan die in België 😄.

Labeltjes zijn idd wat duurder, maar vind ze zoooo leuk!
Ze komen ook niet aan elk geschenkje (wat wel scheelt).
De glazen buisjes en potjes krijgen een naamsticker.
Maar die maak ik zelf met een plotter. Wat dan ook weer scheelt.

Heerlijk als de babykamer zijn vorm krijgt he.
Vind echt zo apart dat over x aantal tijd ons kindje daar gaat liggen 😊.

Ahhrghh maagzuur. Dat is balen. Mag je wel iets er voor in nemen ala Rennie ofzo?
Geen nachtrust is echt zoooo vervelend.

Lezertje

Bericht door Lezertje » 31 oktober 2023, 11:08

Wij hebben naamstickers en labeltjes op Tadaaz besteld, dat viel nog mee van prijs en mijn man wilde geen handgeschreven labeltjes, want het moet allemaal een beetje uniform zijn volgens hem. Hij is er veeleisender over dan ik 😅

Ik heb niet echt last van brandend maagzuur gelukkig, maar slecht slapen is hier al weken een feit helaas. Die heupen beginnen te tintelen en dan moet ik om het kwartier bijna draaien en keren. Veel constante slaap zit er dus niet in. Het is al een goede oefening voor als de baby er is 😅

Wij gaan de komende dagen nog wat 2dehands spulletjes ophalen, zoals een cosleeper en een doomoo cocon om te slapen ook. Leve 2dehands zeg, daar kan je zoveel mee besparen!
pilstop nov '19
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
03/23 TP 3.1 ❌

Plaats reactie