Baby kwaaltjes

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 december 2009, 18:10

Ja, hier lijkt het sterk op. Dacht eerst dat het kwam doordat er opgedroogde melk op haar gezichtje bleef, maar 't is werkelijk overal begonnen, ook op haar slapen en bijna op haar voorhoofd.

Weet je of dit lang kan duren?

't is zo zonde...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 december 2009, 8:03

Een aantal weekjes kan dit duren. Het gaat gewoon vanzelf weg. Bij Kaan is het al effe aan het verminderen. Hij is er bijna vanaf.

Liefs,

Bokje en Kaan

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 21 december 2009, 10:39

Pff Ebeke is weer ziek!
Zaterdagavond had hij koorts, gisteren ook nog. Zakte wel met een suppo, maar eens die uitgewerkt was had hij terug koorts.
Naar dokter was wacht geweest, die zei dat het door zen tandjes kwam! Maar hij heeft gele snot en eet terug slecht. Duwt de ganse tijd zijn fles weg, hij is ook hees. Volgens mij heeft da manneke weer keelpijn. :(
Straks om 18h naar de kinderarts.

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 22 december 2009, 9:15

Ebe heeft een virale infectie. :(
Kind heeft enorm pijn zen keeltje, is heel hees en wil ni eten. Of toch heeel weinig!

Weten jullie iets goed voor keelpijn bij baby's?

Geef hem een suppo en nerofen, vrees da ik ni meer kan doen.. :cry:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 december 2009, 10:11

Dikke knuf Tammy. Niet leuk. Ocharme het ventje.

Dit heb ik gevonden onlne tammy:

Keelontsteking
Heeft je kind last van keelpijn, dan is-ie waarschijnlijk ´gewoon´ verkouden. Ontstoken keelamandelen of keelontsteking (angina) komt bij kinderen onder één jaar nauwelijks voor. Oudere kinderen die een keelontsteking hebben, hebben last van koorts, voelen zich beroerd en hebben geen trek in eten. De keelamandelen (twee amandelvormige klieren in de mond- en keelholte) zijn ontstoken, zwellen op en worden vuurrood. Soms zijn de amandelen zó opgezwollen dat ze elkaar in het midden bijna raken, terwijl er ook witte vlekjes op kunnen voorkomen. Sommige kinderen hebben last van heesheid en moeten hoesten.

Waardoor komt het?
Een ontsteking van de amandelen wordt veroorzaakt door een virus- of bacterie-infectie. Die kan je kind oplopen wanneer hij in contact komt met andere kinderen of volwassenen die met de infectie zijn besmet.

Wat kun je er tegen doen?
Meestal gaat de keelontsteking na een paar dagen vanzelf over. Als de ontsteking langer dan twee dagen in hevigheid blijft toenemen, is het verstandig om naar je huisarts te gaan. Hij kan eventueel met een wattenstokje een keeluitstrijkje maken. Blijkt daaruit dat de ontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie-infectie, dan zal hij waarschijnlijk een antibioticakuur voorschrijven. Bij een virusinfectie kan hij niet zo veel doen en zul je moeten afwachten tot het overgaat. Zorg ervoor dat je kind veel drinkt, dat verzacht de pijn een beetje. Heeft je kind chronisch last van ontstoken amandelen, dan worden ze misschien operatief verwijderd.

Liefs,

Bokje en Kaan

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 22 december 2009, 13:39

Tammyke, spijtig van je kleine man.
Ik hoop dat hij snel een beetje beter is en dat het niet teveel pijn doet voor je ventje. :(
Onze Matthias is ook een beetje ziek geweest dit weekend. Vrijdag had mijn man gebeld met de boodschap dat Matthias 38.9°C koorts had... En ik moest net gaan eten met het werk. Mijn goesting was ook over :( Een paar uurkes later belde hij dat hij naar de 40° ging. Dan heb ik hier op het werk gezegd dat ik naar huis ging, ik voelde me anders toch niet gerust.
Thuisgekomen had hij nog steeds hoge koorts. Dan hebben we opnieuw een supo'ke gestoken en een uurtje later was het beter en is hij bij mama in slaap gevallen.
Zaterdag hetzelfde verhaal... Weer zo'n hoge koorts, maar voor de rest geen andere probleempjes. Als we een supo'ke staken was het een uurtje daarna veel beter en begon hij al terug te lachen.
Zondagavond is de koorts uitgebleven en van maandag is hij al 'koortsvrij'. Nu vind ik dat hij nog veel slaapt en soms draaien zijn oogjes weg... Dat kan ook van vermoeidheid zijn, maar soms maak ik me echt zorgen. Hij is nog alert en eet goed, dus voorlopig ga ik hem goed observeren.
Ik werk nog tem donderdag en dan ben ik een weekje thuis :D Dan kan ik nog eens een hele week samenzijn met mijn schatjes :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 22 december 2009, 22:32

Amber heeft gisteren geen stoelgang gemaakt en vandaag de hele dag ook niet. Nochtans eet ze heel goed.
Na de tip hier op het forum, ben ik glycerine suppo's gaan halen. Omdat ze vanavond heel lastig en onrustig was, heb ik het poepsnoepje gegeven. De pamper was nog niet goed terug aan of ....prrrrt ineens volle pamper!
Mijn man kon maar niet geloven dat dit door de suppo kwam. Ik vind het ook heel straf. 'k zal maar denken dat het een reactie was op het inbrengen van de suppo....?
De krampjes bleven echter duren en amber was echt ontroostbaar, heb dan maar kersenpitjes op haar buikje gelegd, en nu ligt ze zalig te genieten.

Toch erg hoor als je ziet dat je kindje afziet, en dit is nog maar een kleinigheidje...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 december 2009, 23:18

Sterretje, ik denk dat het idd wat snel was om direct door de suppo te zijn. Had je voordien eens niet geprobeerd met de thermometer om de stoelgang op te wekken. Ik had dit bij Kaan gedaan zonder succes. Maar hij reageerde ook niet zo snel op de suppo. Wel relatief snel zenne, maar niet stante pede.
Kaan hft sinds zaterdag (de suppo-dag) weeral gn stoelgang meer gemaakt. Maar hij lijkt er geen last van te hbb.

Liefs,

Bokje en Kaan

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 23 december 2009, 8:19

Ai toch! Hopelijk krijgen jullie voor kerst een dikke volle kakapamper cadeau. :D
Ebe heeft gisteren ook geen kaka gedaan, ma ja hij heeft bijna niets gegeten.
Gelukkig lijkt het toch te beteren, die nurofen werkt ontstekingswerend en het doet toch iets precies.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 23 december 2009, 13:07

Ik heb ook al glycerine suppo's gebruikt, bij ons ook onmiddellijk resultaat. De kinderarts heeft me toen uitgelegd hoe dit komt.
Een kleintje zijn rectum maakt eigenlijk een hoek van 90° (naarmate ze groeien verdwijnt dit hoor)door deze suppo op te steken 'maak je de weg vrij' :D Bij sommige baby's werkt inderdaad het stimuleren met een thermometer.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 23 december 2009, 13:15

hihi de thermometer truc werkte hier ook niet dus...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 januari 2010, 11:11

Ik ben toch Babyfen gaan halen. Alé het heet nu Balyfen. Heb Kaan zopas drie druppeltjes gegeven. We zll zien hé of het helpt.
En wiegedood zal hij wel nt hbb, aangezien hij lett wakker w van een scheet (zit ik mezelf te rationaliseren).

Liefs,

Bokje en Kaan

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 7 januari 2010, 13:08

Vanmorgen aan kinderarts gevraagd of het erg is: Amber doet bijna niet meer spontaan kaka....
1 keer was het spontaan na drie dagen, de andere keren heb ik een suppo geprobeerd na drie of vier dagen. Telkens kreeg ik een mooie volle pamper met losse stoelgang.
Volgens de KA is er geen probleem. Bij veel van deze kleine kindjes moeten de darmen nog beter ontwikkelen en zijn de darmen nog wat lui. PAs bij een harde moeilijke stoelgang spreekt men van een probleem, of van obstipatie.
Volgens haar haalt Amber veel reserve uit de borstvoeding (omdat ze ook zo goed bijkomt) en heeft ze dus weinig afvalstoffen, die ze dus ook nog eens opspaart.
De suppo wel zo weinig mogelijk proberen, want eigenlijk heeft ze er ook geen last van. Krampen zijn met het flesje infacol al veeeeel beter.
Verder heeft ze regelmatig de hik, laat ze al eens windjes of boertjes en steekt ook veel haar tong uit, maar wees nergens op, volgens de KA.
Ons prinsesje is dus nog altijd gezond verklaart.

Een minpuntje: langs de rechts kant heeft ze een beetje een afgeplat hoofdje. We moeten haar nu stimuleren om meer naar links te kijken en meer op haar linkerkant te laten slapen en zo.

Bokje, heb jij die Balyfen nu gehaald tegen de krampjes of als algemeen pijnstillend middel?

Liefs,
sterretje met Amber die op mijn schouder ligt te slapen...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 januari 2010, 14:21

Amber doet het super zo te lezen hoor!

Ik ben het gaan halen tegen de krampen en de winderigheid, niet als algemeen pijnstillend iets. Daarvoor dient het ook niet.

Ik leg Kaantje op zijn zij om te slapen (ik weet het ook afgeraden omwille van wiegedood, maar zo slaapt hij het best) en ik wissel dus van kant om afgeplat hoofdje te vermijden.

Liefs,

Bokje en Kaan

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 7 januari 2010, 14:51

Bokje,

heb je zo'n ergonomisch kussen waarin je ze kan leggen? als ze daarin liggen kunnen ze niet op hun buik draaien (tot ze zichzelf kunnen draaien he!). Ik heb dat gehad bij Tibo, echt een aanrader!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten