Hey dames,
mag ik met jullie meepraten? Ik zou op 9 juni 40 weken zijn maar de groep uitgerekend voor juni is niet zo actief
Ik ben nu 28 weken en 4 dagen, anderhalve week geleden had ik mijn suikertest.
Die was goed, maar in de namiddag kreeg ik telefoon omdat mijn bloedwaarden niet zo goed waren.
Ik kreeg per mail een voorschriftje voor ijzertabletten en verder eigenlijk geen info, dus ik dacht, nuja, ijzertekort, niet zo erg, toch?
Een paar dagen later ben ik langs de huisarts geweest omdat ik bijna dagelijks een storm aan harde buiken en bandenpijn had, mijn man was ongerust, ik niet zo erg. Nu sprak de huisarts van mijn hemoglobine dat niet goed was (ijzer denk ik dan?) en dat die harde buiken echt te vaak voorkomen en ik dus sneller terug langs de gynea moet (ondertussen heb ik een afspraak kunnen krijgen voor dinsdag, overmorgen).
Bij de huisarts was mijn bloeddruk oke, maar nu gisteren en vandaag zelf ook eens gemeten en had een bovendruk van 138, wat mij toch iets hoger lijkt, nee? Ik weet dat bij mijn eerste zwangerschap de alarmbellen afgingen bij 140 en ik toen met spoed ben ingeleid.
Ik was eigenlijk best rustig maar mijn man en de huisarts maken me een beetje bang nu!
Okee, ik voel me niet zo super, veel steken op de maag, terug meer misselijk, doodmoe heel de dag, verschrikkelijk rusteloze benen, erg veel bandenpijn, steken in mijn rug, ... maar ik dacht dat dat bij het 3de trimester hoorde...