Uitgerekend juli-augustus 2016

Plaats reactie
E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 30 december 2015, 10:14

Hallo!

Nimo, succes vandaag.
Anneleen: niet teveel zorgen maken! Als je je ok voelt, zal het zeker niet zomaar omslaan. Kan je iets leuks doen vandaag?

Hier zijn we nog in het verre Nederland :D
Alles erg leuk maar wel ontzettend zwaar. Gisteren veel steken gehad tijdens het wandelen ook en wat meer slijmverlies. Wat wel normaal is. Wel bijna niks geslapen vannacht wegens een te hard bed. Kon net zo goed op het tapijt gaan liggen.
Vandaag nog een uurtje of vier en dan huiswaarts keren.

En daarna veel rusten

Groetjes!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Nimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 december 2015, 20:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Nimo » 30 december 2015, 11:05

Wel dat raakt me echt, dat jullie me een hart onder de riem komen steken. Ik ben natuurlijk opgestaan met een enorm D-day gevoel vandaag en in mijn omgeving moet ik alleen maar liegen, mijn ouders vragen zich af waarom we nog niet zeker weten of we oudjaar met hen gaan vieren of niet, enz. Dat gedoe maakt de situatie alleen maar moeilijker. Maar ik wil het gewoon nog aan niemand kwijt. Het is ook zo onzeker allemaal en mijn kindjes mogen hier echt niks van weten. Die vragen zich wel af waarom ik zo vaak lig te niksen op de zetel.

De twijfels razen door mijn hoofd. Als mij. Eisprong een of twee dagjes later was, kan het misschien wel. Een positieve test een dikke week nadien en een dagje of drie te klein... Maar dan vraag ik me al snel weer af of het realistisch is om zo te denken. En zie ik het zwart in... We hebben immers nog geen hartje gezien...
Gelukkig is die echo eindelijk vandaag want hoe zen ik ook was aan het begin vd zwangerschap, die onzekerheid is gewoon slopend...

Bedankt voor jullie medeleven!
Nimo

Nimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 december 2015, 20:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Nimo » 30 december 2015, 17:40

Het is toch misgelopen. Heb net pilletjes opgestoken en dan krijg ik vanavond een miskraam. Even slikken maar het mag gewoon niet zijn en daar kunnen we weinig aan veranderen.

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 30 december 2015, 18:20

Och nimo! Dikke knuffel. Dit is zo ontzettend jammer. Hopelijk vind je veel steun bij je geliefden.
Xxx
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Nimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 december 2015, 20:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Nimo » 30 december 2015, 18:41

Gelukkig is mijn man er voor mij. We steunen elkaar en binnenkort beginnen we weer opnieuw...

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 30 december 2015, 21:07

Ohnee ohnee ohnee!!!!
Zeg aub dat niet zo is??

Wat is er nu dan verkeerd? Geen harttoon? Of geen vruchtje?


Sterkte Nimo en dikke knuffel
Afbeelding

Afbeelding

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 30 december 2015, 23:54

Ohnee Nimo, veel sterkte!! rust maar goed want dit vraagt veel van je lichaam!

onzekervrouwtje, proficat met je zwangerschap en super van je goede echo.
Het is altijd bang afwachten hé op die eerste echo
ik zou ook geen warme baden nemen, best om geen risico te nemen dat je je later niets verwijt
grappig dat die oude dame dat direct zo zei.. sommige mensen hebben misschien een voorgevoel?
Het schijnt dat dieren ook anders zouden reageren als je zwanger bent, iemand al iets gemerkt? (ik heb geen huisdieren)

E-ke ook voor jou proficiat en ohnee vreselijk zo'n harde matras - wij waren over 't laatst ook in Valkenburg, in hotel Valkenhof, maar zo'n goede matras hebben we nog nooit gehad, dus volgende keer misschien daar logeren? ;-)
Slapen doe ik ook al lang niet goed meer, altijd wakker worden en draaien en keren...

mijn misselijkheid was wat beter, maar is toch teruggekomen, van 's ochtends tot ongeveer 15u maar soms ook langer.
Als ik dan aan het werk ben dan wacht ik af en denk ik van "ik nu gaan overgeven of zou ik nog eventjes wachten en op de tanden bijten?".. echt vreselijk.
Vandaag de eerste keer naar mijn gyn geweest en hij heeft iets met een "a" voorgeschreven en toch ook de primperan siroop (die ik bij mijn dochter heb genomen), ik ga morgen de primperan eens testen om te zien of het dan beter is.
Heb al vanalles geprobeerd, postafene, dat natuurlijk pilletje met gember, polsbandjes, homeopathische pilletjes...
Vandaag ook tot 's middags in de zetel gelegen (moest niet werken) en voel me dan zo schuldig dat ik mijn dochter gewoon tv laat kijken omdat ik te misselijk ben om iets te doen met haar...

En super van die goede reacties van de familie.
Bij ons weet iedereen het bijna, nu enkel nog de vader en die familie van mijn man.
Mijn schoonmoeder was wel beetje blij maarja die heeft al van die uitspraken gedaan van nooit met "IFV" te beginnen want dan zou je een kind krijgen waar iets aan scheelt... ( daar komt mijn haar recht van te staan, dus zij was dus ook niet op de hoogte van al onze behandelingen)

Vandaag ook nog een echo gekregen op 10+1 weken, en alles zag er goed uit.
Ik heb binnen 2 weken afspraak voor de nekplooi en uiteindelijk zal ik dan toch maar een nipt test doen ipv vlokkentest.
Hopelijk stelt de nipt test mij voldoende gerust.

hoe is het met de andere dames?


Groetjes
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Nimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 december 2015, 20:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Nimo » 31 december 2015, 6:28

Ik ben 8w1d zwanger en het vruchtje, dat er verder nochtans heel mooi uitzag, was maar geëvolueerd tot 6w1d en er was geen hartactiviteit. Ik heb het grootste deel van de miskraam al gehad gisterenavond na het opsteken van de pilletjes. Er is een hele klonter bloed in een keer gekomen die duidelijk de vruchtzak met inhoud was. Ik hoop dat het ook werkelijk is zoals het nu lijkt: dat alles mooi meekomt met die pilletjes en er verder geen curettage meer nodig zal zijn. Daarna een maandje de pil om alles te laten herstellen, werd me verteld.
Ik heb behoorlijk buikpijn maar de dafalgan codeine die ik meekreeg blijkt een stevig middel, zeker als je zoals ik niet gewend bent om pijnstillers te nemen.

Ik hoop dat jullie zwangerschappen wel goed lopen en jullie prachtige baby'tjes in jullie armen mogen sluiten in Augustus! En wij volgen een paar maandjes later wel. ;-)

Nimo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 december 2015, 20:46

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door Nimo » 3 januari 2016, 23:10

Er wordt nog weinig geschreven hier... Ik dacht dat mijn lichaam de miskraam afgedreven had, maar vannacht kwam ineens het vruchtje... Dat was toch even afscheid nemen. Wat ben je op die momenten intens alleen...
Ik hoop dat ik het snel achter me kan laten.

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 4 januari 2016, 9:33

Beste Nimo,

ik denk met die dagen dat het wat rustiger was.
Alvast heel veel sterkte! En een dikke knuffel. Het is jammer dat het voor sommigen zo moet eindigen.
Is het voor je eerste kindje dat je nu gaat? Ik hoop alvast dat je veel steun vindt bij je vriend en dat het nu gauw mag gedaan zijn zodat je weer verder kunt kijken. (wat dat voor jullie ook inhoudt)

Hier rustige feesten gehad. Enkel met mijn ouders. (schoonouders zitten in het verre Afrika voor het moment) Nieuwjaarsdag was pyjamadag en zaterdag de solden gedaan. Ben ik er ook vanaf.
Woensdag komende mag ik voor de eerste maal naar mijn eigen gynaecoloog. Ben benieuwd. Ga hem ook meteen vragen wat ik tegen de jeuk kan doen. Ik word er helemaal gek van. Overdag is het nog te doen (wel altijd ergens jeuk) maar 's avonds word ik zot en heb ik overal jeuk. Heb er ook uitslag van. Vorige zwangerschap niet gehad dus ja, baal er nu wel wat van. De rest van de klachten is meer op en af, dus dat is nu nog te doen.

Ik wens iedereen hier nog een heel gelukkig 2016! En dat jullie allemaal zelf mogen invullen wat dat voor jullie inhoudt!

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door monalena » 4 januari 2016, 22:16

Nimo het is ook zo'n beetje psychisch een zuiveringsritueel als je lichaam alles terug mooi netjes maakt voor een volgende zwangerschap.
Ik voelde mij ook zo wat opgelucht als het vruchtje (of het was eerder een lege vruchtzak) uit mijn lichaam was, dat ik terug met een schone lei kon beginnen.
veel moed nog xxx

e-ke en als je een goede hydraterende bodylotion aandoet, jeukt het dan ook?
of misschien kan je homeopatische middeltjes gebruiken?
Ik had ooit eens een aflevering op tv gezien dacht ik over een dame die dat ongelooflijk had tijdens haar zwangerschap, weet alleen niet meer of er echt een oplossing was of niet..
maar ik denk dat je met een anti-histaminicum wel wat soelaas kan hebben.
Die aprax ofzo dat ze mij ook voor de misselijkheid hebben voorgeschreven zou dit ook zijn, zeker eens navragen bij je gyn.

Verder heb ik niet veel te zeggen, buiten dat ik mij nog altijd zo miserabel en misselijk voel..
Ik baal er echt van dat ik thuis een vod ben en dat alles hier op de nek van mijn man terecht komt..
ik ben echt de weken aan het aftellen tot die misselijkheid gedaan is, dat ik terug mijn normale leven (of liever mijn normaal lichaam) terug heb.
bij mijn dochter was de (lichte) misselijkheid toch aanwezig tot ongeveer 16 weken, dus nog 5 weken te gaan.

ik was ook gaan zien naar zwangerschapsbroeken in de c&a echter verkochten ze die al 2 jaar niet meer.. hmmm
dus kan nog eens ergens anders gaan zien in leuven ofzo voor wat te gaan shoppen, alleen als je je zo ellendig voelt is het echt niet de moment om in die drukte al die winkels op te zoeken...
We spartelen er ons wel door zeker?

veel liefs en gelukkig 2016!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 4 januari 2016, 23:39

Dag Dames..

Hier een tussentijds nachtje ter vervanging van mijn collega.. dus neem ik nu even de pc erbij om hier even neer te pennen...

Nimo..
Ik kan er nog steeds niet bij dat je deze gebeurtenis moet meemaken op qua oud en nieuwjaar!
Ik ken me wel voorstellen dat aan 8 weken (vruchtje 6 weken) je het vruchtje wel kon zien?
ik had bij mijn voorlaatste mk aan 6 weken mijn maandverband met bloed onderzocht.. en ben blij dat ik dat gedaan heb, want ik kon een fijn haarspeldenkopje zien in een klonter..
het klinkt vies, maar ik zou en moest dat zien voor ik het een plaats kon geven..
Bij mijn laatste mk was het aan 5 wkn en toen niets ontdekt..
Ik wens je veel rust en beterschap toe en hopelijk snel terug positief nieuws..
indien dit het geval is, laat je het dan in deze groep ook eens weten aub? Zo kunnen we het een beetje volgen met je ;-)

Voor de rest van de dames een gelukkig nieuwjaar..

Ik wou woensdag nog vlug eens in de premaman orchestra binnenspringen met manlief, om te kijken of het de moeite was voor zw. kledij.. dan ging ik zeker op tijd komen zaterdag met de solden..
Maar ik ben naar buiten gekomen met een zw. broek én een tiental bovenstukjes...
De solden waren al aan de orde daar mits je de clubkaart had, we moesten hem hernieuwen maar hadden de prijs al meer dan ooit terug gewonnen met de solden die we kregen op de kledij..
Zo heb ik maar max 4 euro voor een bovenstuk betaald en maar 23euro voor een deftige jeans..
ik kan die al meer dan ooit gebruiken voor mijn buik, daar ik geen broeken meer kan verdragen met een knellende knoop in mn buik..
morgen (5/01) ben ik 8 weken.. nog 2 weekjes geduld voor ik ons wondertje nog eens kan bezien..
had gevraagd aan de secretaresse om geen 5/6 weken tussen de echo's te laten, maar toch had ze bij de datumkeuze weer ruim 4 weken tussen gelaten..
baal er nu wel echt van..ik vind dit ruim lang wachten..
Ik zal 10wkn zijn, en zal er toch voor pleiten om mijn volgende echo (12 weken echo) te plannen aan mijn 12 of ten laatste 13 weken zw..

Wanneer volgen jullie echo's lady's?

Liefs xxx
Anneleen
Afbeelding

Afbeelding

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 5 januari 2016, 9:11

Hey Anneleen!

Wij zijn exact even ver hé, dus proficiat met je 8 weken vandaag :-)
Ik heb morgen een echo. Eerste bij mijn eigen gynaecoloog. Ik weet niet of hij er nu al vier weken gaat tussenlaten voor de volgende echo. De vorige keer deed hij het om de twee weken tot ik 12 weken ver was. Daarna drie weken en dan pas vier weken. Dat was ook omdat het via IVF gegaan was en mijn progesteron laag stond.
Dus we zullen morgen zien wat hij zegt natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik nu aftel naar die twaalf weken. Dat is toch de magische grens hé die je wilt bereiken. Ik wil nu ook nog niet gaan kijken naar babydingen gewoon omdat ik die twaalf nog niet ben :-) Bijgeloof, ik weet het maar toch hou ik mij er aan.

Hier geen zw-kledij. Ik ben behoorlijk zwaar dus voor mij is dat niet evident om te vinden. Maar de winkel waar ik mijn kledij koop, die heeft veel goeie broeken en zo die je ook kan dragen tijdens de zwangerschap.
Trouwens, sinds mijn navelbreukoperatie kan ik niks van knopen en ritsen meer verdragen in mijn broeken dus hier standaard broeken met rekkers in :-) Stom maar ja, daar kan ik weinig aan doen. Mijn navel/buik is té gevoelig geworden.

Monalena: ik gebruik momenteel de vettigste crème van de apotheek die er is (Avene) maar de jeuk blijft. Het verminderd maar een klein beetje. Het is ook niet constant maar als het opkomt, is het gewoon de hel. En meestal is dat 's avonds maar zo gelijk gisteren was het rond 16u ook al op mijn werk. Toen was het mijn onderrug dus ja, dan krab ik me te pletter daar. Rare is wel dat mijn huid niet echt droog is, maar die bultjes wijzen wel op een eczeem. Enfin, morgen vragen en dan zien we wel wat hij zegt. Al moet ik eerlijk toegeven dat de jeuk soms wel de bandenpijn en misselijkheid overstemt qua meest irriterende klacht :-)

Ik kan me voorstellen dat je baalt als je niet veel kunt doen. Mijn man doet nu ook veel meer in huis dan ik en dat steekt wel, maar ja, veel kan je er niet aan veranderen hé. Als het niet gaat, gaat het niet natuurlijk. Rusten is de boodschap.
Veel courage alvast de komende weken nog.

Aan iedereen, nog een heel fijne dag vandaag!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 5 januari 2016, 16:26

Hey E-ke, ben je ook 8 weken vandaag? Maar we hebben wel een andere uitgerekende datum? Of vergis ik mij?
Wel, ikzelf ben ook zwaar... Veel te zwaar want volgens het forum op facebook gingen we zelf niet welkom zijn in Uz Gent..
Ik woog voor mn dieeet in september 138kg en een bmi van 41...
We zijn dan via dietiste een tiental kilo kwijt geraakt waardoor het volgens mij natuurlijk gegaan is!
Ik weeg nu nog 126kg... (Ben wel 1m82 groot) en heb normaal van broekx maatje 50/52
Maar in de premaman geraak in de 46/48... Ze vallen echt super ruim..
Is maar een tip!
Toen ik op het laatste liep van Xeppe droeg ik linnen rekkerbroeken van de paprika...
Wat dan weer schuurde tussen mijn billen in de zomer :p
Hahaha...

Veel succes morgen met de echo!
Laat snel eens iets weten eh?
Maken we ondertussen eens een lijstje?

Onzeker-mevrouwje, 27j... 2de kindje na sterretje Xeppe '14, (Uitgerekend 16/08/2016)
Afbeelding

Afbeelding

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Uitgerekend juli-augustus 2016

Bericht door E-ke84 » 6 januari 2016, 8:43

Hey Anneleen!
Ja, ik was gisteren ook 8 weken. Uitgerekend voor 16 augustus. Dat is wel puur gebaseerd op mijn datum van de pick-up. Dus vandaag zullen we denk ik de gecorrigeerde datum weten. (late of vroege innesteling maar denk late want was vorige keer ook zo)

Wow jij bent groot :-) Ik ben tien centimeter kleiner :-) Maar weeg ook veel ze. In Sint-Lucas Gent maken ze er geen probleem van om te behandelen maar ze zeggen het er wel bij dat er moeilijkheden kunnen zijn in stimuleren.
Ik heb eigenlijk mijn vaste kledingwinkel dus ja, ik vind daar mijn dingen wel waar ik in kan :-) Dus het is geen ramp dat ik niet persé zwangerschapskledij heb. Maar bedankt voor de tip!

Lijstje:

Onzeker-mevrouwje, 27j... 2de kindje na sterretje Xeppe '14, (Uitgerekend 16/08/2016)
E-ke84, 31j... 2de kindje na zoontje I. in 2013, (uitgerekend 16/08/2016)
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten