spina bifida

Plaats reactie
Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 14 april 2010, 13:17

Hey Liezeke, ook van mij nog een hele dikke knuffel, ook al helpt het waarschijnlijk niet veel. Vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Eerst zoveel moeite doen voor een kleintje en dan dit meemaken. Het is inderdaad niet eerlijk! Hopelijk kan de foetale chirurgie toch nog helpen om jullie al zo lang verwachte droom waar te maken. Heel veel sterkte en ik duim mee voor een positieve afloop!

helene22
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 juni 2007, 14:37

Bericht door helene22 » 14 april 2010, 14:02

heel veel sterkte gewenst..
liezeke, jij klinkt als een heel sterke vrouw, hopelijk zal je dat helpen in de volgende moeilijke tijden.
Ik denk aan je en ik stuur je een dikke knuffel!
xx
H22

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 14 april 2010, 14:49

he Liezeke,

ja meid het is verdikke echt allemaal niet te doen he.. die moeder natuur is en kan zo wreed zijn.. laat je traantjes echt lopen meid en zoals al eerder gezegd hier, praat er veel over en ook met je klein appelke..
maar we blijven nog steeds hopen dat het een beetje een positieve wending krijgt voor jullie lieve meid.. en zoals jij ook al hier schreef , ik heb ook heel veel steun gevonden bij dvo.. die meiden hier, staan allemaal pal achter elkaar en dat geeft je ontzettend veel steun.. meisje weet dat we allemaal aan je denken.. dikke knuffel van een verdrietig moppie xxx

Jecca
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 september 2009, 19:23

Bericht door Jecca » 14 april 2010, 19:42

Liezeke, bij het lezen van je verhaal liepen de traantjes over mijn wangen. Het is verschrikkelijk dit te moeten meemaken.

Ik hoop dat foetale chirurgie een optie is.

je bent een sterke madam en wens je nog veel sterkte!

Dikke dikke knuffel

Jessica

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 14 april 2010, 19:46

Liesje wij hebben hier ook al een aantal mk gehad, maar echt vergelijken kan je toch niet. Je weet wat er mis is en je kindje leeft in je. Dat gevoel moet verschrikkelijk zijn. Wij hebben hier ook al gepraat over wat te doen als er bij testen zulk iets wordt aangetoond. Dat zijn natuurlijk zeer hekele onderwerpen zeker op deze site, maar toch. Als koppel moet je der soms wel op voorbereid zijn.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en wat jullie beslissing ook moge zijn. Der komt weer zon na de regen, maar nu regent het nog en verdomt hard.
Laat je tranen de vrije loop en geneer je voor niemand, denk aan jezelf aan jou en je ventje en vecht je hier samen door.

Verdomme de tranen springen mij zelfs in de ogen terwijl k het typ :oops:

veel sterkte meid

x

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 15 april 2010, 7:54

lieverds,

jullie moesten eens weten hoe jullie me steunen. op deze momenten is het gewoon een kwelling om alleen verder te draaien in gedachten. jullie geven me vaak een klopje en een duwtje om toch verder te gaan want ook al is het vreselijk pijnlijk we moeten erdoor...

ik weet eigenlijk niet zo goed waar dit allemaal te schrijven, ik ben ook al beginnen schrijven op het 'als een zwangerschap niet eindigt zoals verwacht' maar ik voel me eigenlijk nog steeds zwanger al vind ik mijn eigen berichtjes hier een beetje misplaatst, ik hoop dat ik jullie daar niet te veel lastig mee val.

marleen heeft gisteren niet meer gebeld maar ik vind dit niet erg, we moeten zowieso wachten op de volgende echo en ik weet zeker dat ze dat niet zal vergeten. ben haar trouwens enorm dankbaar voor wat ze allemaal doet voor ons.
mijn dagen gaan in ups en downs voorbij, soms denk ik; rustig liesje, we pakken het stap voor stap aan en kan ik er bijna griezelig nuchter over nadenken en redeneren. ik grijp die momenten om telefoontjes te doen, nog dingen te regelen voor mijn patiëntjes en voor den bouw.
maar jammergenoeg (vreselijk om dat woord erbij te voegen) begin ik ons appelke te voelen (kleine plopjes) en roept er iets in mij 'neeeeeeee' en dan breek ik heel even, eender waar ik ben. als ik op straat loop rollen de tranen van mijn wangen maar ik merk het niet dat ik op straat ben, het is alsof ik automatisch dingen doe maar er toch niet ben. het is zoals je in een film zou een wereld in fastspeed zien voorbijgaan maar jezelf blijft staan, onbeweeglijk, bevroren.

mijn mama is ongelooflijk voor mij. ik zit thuis, probeer wat te rusten of iets 'loos' te doen, een dom vrouwenblad te lezen bvb.niet dt ik lees maar ik doe iets dan. mijn mama is in haar praktijk aan het werk en komt dat tss de patiënten door ff langs. haar aanwezigheid is enorm zalvend.
ik babbel er ook veel over, heel veel. bel veel mensen op en merkwaardig genoeg lukt het me dan goed om rustig te vertellen wat ik voel en doet dat deugd maar als ik 's avonds in de zetel lig met ventje of ventje gaat slapen overvalt me en verscheurend gevoel, dan kan ik alleen maar huilen tot ik erbij zit te schokken en de poezekop zelfs bang wegloopt. dat doet enorm pijn.

gelukkig kan ik ook hier terecht en vind ik ontzettend veel steun op de chat of op het forum, ik kan jullie niet genoeg bedanken daarvoor. ik weet dat sommigen niet goed weten wat te zeggen tegen me maar je mag eender wat zeggen ook grappige dingen of futiliteiten, heel raar, ik kan zo opgelucht zijn als er eens over leuke dingen of andere problemen dan dat van mij wordt gebabbeld. dat voelt als ff weg van mijn pijneilandje te zijn... als ik ff behoefte heb om me terug te trekken met ons appelke dan zal ik dat zeggen, ik laat wel weten wat en hoe ik me voel,hou je vooral niet in om over jezelf of over leuke dingen te babbelen, het leidt me heel goed af.

dus nog eens; merci

liesje

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 15 april 2010, 7:58

Liesje,

gewoon een hele dikke knuffel van mij.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 15 april 2010, 8:08

Je berichtjes zijn hier absoluut niet misplaatst! We steunen je in alles! Ook al weten we dat de berichtjes de pijn niet kunnen verzachten, ik ben blij om te lezen dat je er kracht uit put.
Kom hier maar je hart uitstorten, klaag, zaag, huil zoveel je wil. We zullen ons alleruiterste best doen om het voor jouw iets of wat 'draaglijk' te maken (in de mate dit mogelijk is).
Ik brandde gisterenavond kaarsjes voor jouw en je appelke. Ik geloof vrij sterk en het heeft mij al veel geholpen. Ik blijf kaarsjes branden voor je hele familie.
Dikke knuffel

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 april 2010, 9:32

Ik sluit me helemaal aan bij Wappie!

Liefs,

Bokje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 15 april 2010, 17:42

ik sluit me ook volledig aan bij wappie.
als je zin hebt in een goeie film in de cinema: 'single man', gaat wel ook over afscheid nemen, zou wel emo kunnen zijn, maar het is zoooooooooooo mooi!
naar t schijnt is de film over john lennon ook een aanrader. en the gostwriter is gewoon spannend, dus ook een goeie afleiding.
dat werkt bij mij altijd op moeilijke momenten.
ik denk veel aan je
xxx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 april 2010, 18:41

Liesje kzou je gewoon eens goed willen vastpakken! Hoe moeilijk dit ook gaat zijn, je kan 't meid! Ook al lijkt dat nu niet zo... De tijd gaat verder en hoe dan ook komt er een periode waarin hetgeen je nu meemaakt voorbij zal zijn, ongeacht de uitkomst...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 15 april 2010, 23:14

dag lieverds,

mijn langste,moeilijkste dag van ons leven tot nu toe is bijna om, en er komen er nog ontzettend veel zoals deze.
deze ochtend heb ik nr een collega kiné die in het spina team in leuvengebeld om wat meer te weten te komen over de sacrale spina's. ik ken haar vrij goed omdat ik er veel contact mee heb ivm patiëntjes. ze gaf me moed omdat de omvang van beperkingen vrij beperkt is bij sacrale spina's. maar een half uur later belde ze terug. ze was toch bij de prof geweest die het team leidt die bijna met pensioen is en al heel haar leven met spina's heeft gewerkt en vertelde dat ons kindje (omdat het ook een klompvoetje heeft) toch wel een letsel heeft dat hoger ligt. dat was slikken want de beperkingen zijn een heel pak zwaarder.
ook belde marleen met de mededeling dat intrauteriene chirurgie niet werd gedaan bij spina's omdat onderzoek geen/heel weinig nut had aangetoond.
ook het feit dat ons kindje nu al op hersenniveau verontrustend tekens toonde stelde haar niet optimistisch. ze kon maar eerlijk zijn en dat apprecieerde ik enorm. ze maakte echt tijd voor mij en luisterde naar mijn beleving en onze visie. de kans dat ons kindje hersenschade oploopt is heel groot.
vandaag hebben we dus de moeilijkste beslissing van ons leven genomen, we hebben beslist dat we ons appelke liever aan de sterrenhemel geven hoewel we hem doodgraag zien. ik had duizendmaal liever gehad nu dat ons kindje gewoon zelf stopte met leven zodat we die beslissing niet hoefden te nemen want het is een verscheurende beslissing die we bijgestaan door de medische kennis hebben genomen.

ventje en ik leven nu stillaan nr de bevalling toe . ik bel morgen nog eens met mijn eigen gyn wat de mogelijkheden zijn in antwerpen zijn omdat het niet 'zomaar' bevallen is natuurlijk. maar ik kan marleen ook nog altijd bellen als ik in gent wil bevallen.

lieverds, ik ga proberen toch wat te rusten, ik laat jullie morgen wel weten hoe het verder met ons gaat!
bedankt om te lezen...

liesje en appelke

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 april 2010, 6:59

Liesje, ik huil met jullie mee...
Ik kan jullie beslissing heel goed begrijpen, maar dat maakt het afscheid er niet makkelijker op...
Heeeeeeeel veel sterkte meid in deze verschrikkelijk moeilijke dagen.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 16 april 2010, 7:10

Liesje, tranen in mijn ogen als ik je berichtje lees... We denk aan jullie! Heel veel sterkte!!

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 april 2010, 7:11

Liesje we hebben het op dit onderdeel van het forum al zo vaak gezegd, "mama knows best". Ook jij weet wat het beste is voor je appelke... Wat je doet doe je uit liefde.

Ik wens je een "goede" bevalling toe...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten