Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 15 februari 2016, 18:15

Dag dames,

Hoe gaat het met jullie?
@Emeltje is de ziekenboeg al wat beter?
@phoebe ik heb ook meestal een bh nodig met mijn serieuze boobs (ze zijn precies weer een groeisprint aan het krijgen :shock: ) maar tegen 's avonds moet die uit. Mijn buik duwt dan zo hard naar boven dat alles teveel spant en dan kan ik het nog amper verdragen.
@bluepixie ik wou dat we bij ons ook onder water konden bevallen, maar dat is dus geen optie in het ZNA Middelheim :(

Er was mij inderdaad gezegd dat die 'bevallingsoutfit' daarna wel om weg te gooien is, dus het is echt iets spotgoedkoop maar voordeel is dat je bovenaan een heel groot stuk kan open knopen en dan kan baby na de bevalling op mijn huid liggen. Als ik dat ding tegen dan nog aan heb, geen idee hoe ik ga reageren tijdens de bevalling.
Al gaat het wel een beetje 'raar' zijn, want mijn mama gaat mee tijdens de bevalling en wij zijn niet zo gewoon om elkaar bloot te zien, dat gaat wat bizar zijn, al kan ik me inbeelden dat ik het mij op dat moment totaal niet ga aantrekken :wink:

Voor de rest begint het hier wel wat te wegen : reflux is echt constant aanwezig, mijn darmen lijken zich niet helemaal te herstellen van de buikgriep en rondwandelen trekt zohard aan mijn buik ... ik zou liefst de komende weken stoppen met werken en alleen maar rusten en in mijn zetel zitten. Maar financieel gaat het op mijn eentje al zwaar zijn om 5 maand thuis na de bevalling te overbruggen, dus ik bijt op mijn tanden. En veel druk op mijn bekkenbodem ook als ik recht sta, amai, hebben jullie dat ook?

Fijne maandag avond aan iedereen, ik ga een les ademhalings- & ontspanningstechnieken volgen vanavond, ben benieuwd!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 15 februari 2016, 18:46

Jackie, ik breek ff in. Ik heb mijn bevallingskleedje al drie keer aangehad en telkens proper gewassen hoor. Weggooien moet je dat niet doen :-) En bij mijn oudste was ik ooo nog BAM en was mijn mama er ook bij. Ook wij zijn totaaaaaaal niet gewend bloot van elkaar te zien. Maar idd, op dat moment trek je je daar geen ruk van aan ;-) je beseft zelfs nog amper wie naast je staat als de pijn op zijn hevigst is. Dus maak je geen zorgen over hoe je er dan uitziet!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 16 februari 2016, 12:07

@Emeltje: aiai, hopelijk is iedereen daar ondertussen een beetje genezen! Die slijmen, daar heb ik ook enorm last van, ambetant hé!

@Phoebe: mijn man mag mee in het weeënbad (grote jacuzzi), dus daarom moet hij zijn zwembroek meedoen hé. Hij zal zo al genoeg op mijn ongemak zijn :P

@Jackie: jammer dat je niet onder water kan bevallen daar, maar ik weet sowieso niet of dat echt beter is hoor. ’t Is sowieso de eerste keer, dus ik kan niet vergelijken :wink: Maar hier is dat dus standaard, 60% bevalt onder water in mijn ziekenhuis (was het eerste ziekenhuis waar onder water bevallen mogelijk was blijkbaar zelfs). ’t Begint lastig te worden hé. Ik zou ook zo vaak liever niets anders doen dan in de zetel zitten… Die druk op de bekkenbodem heb ik ook, gyn zegt dat dat is omdat hij al juist ligt met zijn hoofdje naar beneden. Hoe was de les?

Pff, ik heb het ook best zwaar hoor. Nog 7,5 weken, en ’t begint door te wegen. Zonet 2 uur rondgelopen om ledenwerving te doen voor onze vriendenkring op het werk, en nu ben ik echt kapot. En vanmiddag moet ik nog naar de lactatiekundige en naar de kinesist voor ademhalingsoefeningen enzo. Pfjoew. Vanavond ga ik dus weer niets waard zijn… Alle sjans dat mijn man zo veel doet in huis en zo veel begrip heeft :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 17 februari 2016, 11:05

@Jackie: bevallingskledij onmiddellijk in koud water met vanish gooien, dan zou je het bloed er toch uit moeten krijgen? :wink: Denk ook niet dat je je op dat moment gaat aantrekken wat je al dan niet nog aanhebt van kleren en of je moeder daar nu bijstaat of niet, al zou ik die van mij wel de deur wijzen, maar da's iets persoonlijk :wink:

Kreeg hier ongelofelijk onduidelijke info van de stad ivm de subsidies voor herbruikbare luiers, heb 3x moeten mailen eer ik op 3 van de 4 vragen die ik had een duidelijk antwoord had, en op de laatste heb ik er nog steeds geen... Ga dan maar een 4e keer mailen, word daar zo kwaad van! Kan nu toch écht niet zo moeilijk zijn om gewoon duidelijk te antwoorden op de vragen?? :evil:

Ik ga volgende week bij de gynaecologe vragen wat er bij ons mogelijk is in het ziekenhuis, blijkbaar is er wel een bad, maar verder weet ik eigenlijk helemaal nix. Lijkt mij op 32w wel het juiste moment om al eens over de bevalling te beginnen :wink:

Ik ben aan het aftellen tot begin maart, wanneer school gedaan is voor mij, dat ik eindelijk mijn doopsuiker ineen kan steken en terug 100% kan bezig zijn met de komst van de baby, want veel te veel werk nu met papers en dergelijke...

Heb deze week gestofzuigd, gekuist en boodschappen gedaan op 2 dagen tijd, 't was van moeten want mijn man heeft een heupontsteking en kon niet uit de voeten, amai ik was kapot!! Al steunend op mijn kar strompelend door de Aldi, was alsof mijn buik niet meer wou ontspannen, een langgerekte harde buik een half uur aan een stuk ofzo, vreselijk! Gelukkig is zijn heup al veel beter nu na cortizonespuit, dus nu kan de kuis wel nog een week wachten tot hij weer helemaal genezen is :wink:

Mijn buik is alweer gegroeid, ik krijg nu mijn 2e jas niet meer dicht, dus ik moet uitkijken voor oplossing nr.3, dacht nochtans dat deze nog wel even ging kunnen meegaan... Moet zeggen dat ik wel trots ben op mijn buik, vind hem echt mooi, een mooi rond tonnetje dat helemaal naar voor zit (langs achter zie je nog steeds niet dat ik zwanger ben) en nog steeds zonder donkere lijn. Gaan hier één dezer eens wat mooie foto's proberen nemen...

jackie

Bericht door jackie » 17 februari 2016, 12:01

@ster dankjewel voor jouw feedback, hihihi, grappig dat het bij jou ook met jouw mama was jouw 1e bevalling.
Ik ga inderdaad ter plaatste zien hoe ik mij voel en wat ik wil aanhouden :) .

Maandag avond had ik dus 'les' ademhalingstechnieken en relaxatietechnieken. Dat was best interessant, ik moet vooral buikademhaling doen en dat doe ik al jaren vanuit mijn yogalessen, dus dat zou moeten lukken. Mijn mama gaat mij er vooral aan moeten herinneren dat ik moet buikademhalen en rustig blijven, dat wordt grappig :wink:
En ze heeft een paar rugmassages moeten aanleren dat ze kan doen tussen en tijdens de weeën ... niets voor haar maar ze probeert toch, dus we zullen wat oefenen :lol:

@phoebe inderdaad 32 weken is een ideale periode om aan de bevalling te beginnen denken :wink:
Bij ons heeft elke arbeids/bevallingskamer een bad om weeën op te vangen, maar spijtig genoeg is het niet breed genoeg om te bevallen.
Pfff kan me inbeelden dat het stofzuigen, kuisen en boodschappen allemaal wat veel was.
Ik ben ook zot van mijn buik, ik kan er uren vol bewondering naar kijken :lol: Ik heb intussen wel een lijn, maar niet heel fel dus niet erg.
Ik had een winterzwangerschapsjas gekocht bij H&M mama en die kan lekker lang mee en die was niet te duur (ik denk 50€).

@bluepixie 2 uur rondlopen voor ledenwerving, ik zou het nu niet meer kunnen denk ik.

Ik heb nu zo'n grijptang gekocht in de OZ-shop dan moet ik mij niet meer bukken om iets van de grond op te rapen, precies een oud madammeke maar het is wel super handig. Want dat bukken en dingen oprapen dat wordt echt heel moeilijk. :?
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 17 februari 2016, 14:26

@Jackie: haha, schitterend, een grijptang! Nooit bij stilgestaan dat zoiets handig zou zijn... Ik zal me er ook eentje moeten aanschaffen :D

Wij zijn gisteren naar de kiné geweest voor de prenatale lessen. Mijn man heeft ook gezegd dat we een beetje moeten oefenen op de rugmassage... Daar zeg ik geen neen tegen :wink:

@Phoebe: kan me voorstellen dat je kapot was, amai! Hopelijk is je man snel genezen, want onze 'mobiliteit' zal er niet meer op beteren he.

Dit is de bevallingskamer in het ziekenhuis bij ons: http://www.azsintjan.be/materniteit-hs/ ... ctuur.aspx

Ooooh, ik ben daarnet naar de Hema geweest! Had een mailtje gekregen dat de nieuwe babycollectie binnen is, en heb me niet kunnen inhouden :) Superschattige dingetjes! Van vriendinnen hoor ik trouwens dat de kleertjes van de Hema echt heel goed zijn, je kan ze op 60 graden wassen en ze gaan lang mee. En ze zijn niet zo duur...

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 17 februari 2016, 16:43

wooow @bluepixie dat ziet er echt super uit!! Amai je zou je bijna in een wellness centrum wanen :D

Ik probeer me in te houden voor de babykleren-shopping. Heb echt keiveel in maat 50 & 56 :roll: en voor de grotere maten wacht ik nog even af hoe groot ze zal zijn, wat voor weer het is en welke kleuren haar mooi zullen staan :lol:

En ja die grijptang is een aanrader :D

Nageltje

Bericht door Nageltje » 18 februari 2016, 11:31

Hey iedereen!

Dat gaat hier precies prima met iedereen, super :D

Ik zit in laatste rechte lijn naar mijn bevalling, nog een dikke 3 weken waarvan nog (maar) 2 weken werken! *ongeloof*
Deze week ook mijn 36w-echo gehad en mini werd al geschat op 3200gram :shock: dat is een verdubbeling tov de 30 weken echo. Kon mijn oren amper geloven! Mini was nog niet ingedaald en er was nog geen ontsluiting, dus de kans dat ik zéér binnenkort al zou bevallen was klein.

Langs de ene kant gelukkig dat het nog niet voor direct zou zijn, want die laatste weken vliegen precies voorbij. Mijn hoofd weet niet waar eerst aan denken. Alle 'grote' dingen zijn wel voor 95% OK, maar er zijn nog altijd die kleine ditjes en datjes (en daar blijft mijn hoofd dan om malen). De koffers staan 'klaar', maar er ontbreken nog een paar dingen. De doopsuiker staat 'klaar', maar nog niet alles is tot in de puntjes afgewerkt. Etc. etc. etc. En vooral het afronden op mijn werk verloopt moeizaam, ik heb nog een paar projecten lopen die ik zo snel mogelijk klaar wil, moest mini dan toch vroeger komen... Een beetje stress toch wel :roll:

Langs de andere kant mag het ook wel vooruit gaan, ik haat de fysieke ongemakken. Hoewel het op dat gebied eigenlijk nog prima gaat mij. Vorige week wel 1 dag oefenweeën gehad (denk ik), aangenaam is anders... En verder last van druk op mijn ribben (er ligt blijkbaar een poep tegen te duwen), bukken & dingen aandoen dat niet zo makkelijk meer gaat, stappen is meer waggelen en snel buiten adem zijn, maar that's it eigenlijk! Al bij al valt dat nog mee denk ik... En misschien moet ik mij ook zo'n grijptang aanschaffen :wink:

Geniet van de laatste weekjes allemaal!!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Emeltje

Bericht door Emeltje » 18 februari 2016, 11:40

Hallo,

Ondertussen al 3 nachten niet uit mijn bed gemoeten om spuug op te ruimen... :D
Oona is er terug door, gaat sinds dinsdag ook terug naar school, ze was niet meer thuis te houden en maandag avond toen ik haar in bed stopte boos dat ik haar wekker niet wou zetten (dacht als ze terug moet overgeven blijft ze nog een dagje thuis maar dat was buiten oona gerekend) Ze heeft dat maar zelf toen ik de kamer uit was haar wekker gezet en dinsdag dus flink naar de klas. Elsa heeft nu wel nog platte kaka, maar zolang het dat maar is :wink:
Mijn verkoudheid is ook al stukken beter, dus buiten een adhd'erke in mijn buik is er niks meer wat me 's nachts wakker maakt :P

Die grijptang lijkt me een goed idee, al heb ik meer iets of iemand nodig die mijn veters kan dicht knopen :wink:
Hebben jullie trouwens ook dikwijls een voet onder jullie ribben zitten, ons bubbelke begint echt sterk te worden, heb dikwijls na het genot van de beweging in mijn buik eens pijn ook, vooral aan mijn ene rib en mijn maag... Hopelijk ligt ons prutske tegen de volgende keer in de juiste positie want ik heb de indruk dat de ruimte daar binnen wat krap begint te worden.

Deze week trouwens ook de kaartjes en de doopsuiker besteld... dus dat is ook al in orde 8)
Gisteren ook een aanval van de kuisziekte gekregen... wat ik 's avonds moest bekopen met een 'losse' linker heup.

Hoe gaat het met jullie allemaal??
groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

BluePixie

Bericht door BluePixie » 19 februari 2016, 10:03

Hoihoi!

@Jackie: haha, ja hé, vooral die dolfijnen op de muur doen me op een welness denken. Nuja, 'k ga niet mogen klagen over de infrastructuur... Nu nog hopen dat het lukt om onder water te bevallen, maar daar gaan we van uit hé :) Ik heb nu echt wel genoeg kleertjes in maten 50-56, dus vanaf nu moet ik me echt proberen in te houden!

@Nageltje: wow, zo zotjes! 't Komt echt superdichtbij voor jou! 3.200 gram, das al een fikse baby hé. 'k Zal duimen dat je niet overtijd gaat. Hier ook vanalles aan het afronden op het werk, want met mijn weke baarmoederhals in het achterhoofd heb ik toch wel een klein beetje schrik dat hij vroeger zal komen... Niet te veel stressen hé, je geraakt er wel! En daarna nog eventjes heel goed proberen uit te rusten... Geniet van de laatste momenten met de volle buik!

@Emeltje: blij te horen dat de ziekenboeg daar beter is! Hier zijn het vooral stampen tegen mijn maag, best lastig als je net gegeten hebt :wink:

Hier gaat de tijd ook plots snel... Nog 5 weekjes werken! Ze zijn hier eindelijk in gang geschoten en zijn vervanging aan het zoeken, 't zou precies wel eens tijd worden :) Verder zijn de doopsuikers en de kaartjes klaar, wel nog de enveloppes schrijven. Begin volgende maand kijk ik dan zeker ook voor de valies. Verder ben ik vooral aan het naaien: de slaapzakjes zijn klaar, ik ben bezig met slabbetjes en kwijlsjaaltjes en morgen staat de wiegbekleding op het programma. Ga toch ook blij zijn als dat allemaal klaar is!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 21 februari 2016, 16:10

BluePixie: ziet er zalig uit om daar te mogen bevallen! Ik vraag donderdag bij mijn gynaecologe na of het überhaupt mogelijk is in "mijn" ZH om onder water te bevallen...

Ondertussen ben ik voor de 3e keer ziek op een drie à vier maanden tijd denk ik. Weer eens verkoudheid, mijn hele kop vol snot en hoesten. Gelukkig werken mijn sluitspieren optimaal zodat ik met een gerust hart eens kan doorhoesten... :mrgreen:

Ik heb af en toe iets raar voor: als ik op mijn rug lig of soms op mijn rechterzij in bed krijg ik soms het gevoel dat mijn hart ineens keihard moet pompen, en is het alsof in mijn borst en hoofd de druk stijgt. Zou het kunnen dat die baby op dat moment mijn grote slagader een beetje afduwt waardoor er meer druk in hart en hoofd ontstaat? Vind het maar een vies gevoel... Mijn bloeddruk is nog steeds normaal dus dat is het niet... Op mijn rug liggen gaat dus niet meer sinds een week ongeveer, dus moet ik nu 's nachts voortdurend op mijn zij liggen. Wel heel irritant met die bekkeninstabiliteit want dan beginnen die heupen pijn te doen en word ik steeds wakker van de pijn zo om het half uur ofzo. Met dat borstvoedingskussen tussen mijn benen gaat het heel wat beter maar soms heb ik daar écht zo genoeg van!

De baby heeft iets gedaan in mijn buik maar ik weet niet wat, vorige week had ik nog héél duidelijk voeten bovenaan in mijn buik, soms links, soms rechts, soms midden, maar nu is het alsof alle beweging in de onderste helft van mijn buik blijft. En alles is precies veel doffer. Ik vermoed dat baby's hoofd nog wel naar beneden zit, maar dat de voeten nu richting rug gericht zijn, waardoor is de schoppen zelf niet voel, maar wel de weerslag ervan...

Spannend hé 't is bijna maart, benieuwd wanneer de bevallingen hier gaan starten!! :D

BluePixie

Bericht door BluePixie » 22 februari 2016, 9:43

Hoihoi,

@Phoebe: 't schijnt dat onderwater bevallen vooral goed is om natuurlijk te kunnen bevallen zonder epidurale. Net omdat onderwater bevallen zo veel gepromoot wordt bij ons, worden er bijna geen epidurales gezet. Vind ik wel een mooi idee (dat zeg ik nu, benieuwd wat ik er nog zal vinden als ik daar lig af te zien :roll: ).

De snotkop heb ik ook hoor. Da's blijkbaar ook een typische zwangerschapskwaal. Vooral 's ochtends heb ik heel veel last van slijmen waardoor ik ook zo'n lastige druk op mijn oren heb enzo. Bah!

Ik kan ook al een tijdje niet meer op mijn rug liggen (of toch niet lang), en heb inderdaad gehoord dat dat is omdat de baby dan je bloedvaten afknelt. Op je rechterzij zou in principe nog moeten lukken (ik heb daar geen problemen mee), maar dan drukt de baby ook op je maag enzo. Op je linkerzij heeft hij het meeste plaats. 't Is Ambetant hé, ik heb ook veel last van mijn heupen/schouders van de hele tijd in dezelfde positie te liggen. Maar 't lijkt me niets om je zorgen over te maken, het hoort er gewoon bij. Nog eventjes volhouden... Ik heb trouwens ook zo'n haat-liefde verhouding met dat borstvoedingskussen. Aan de ene kant ligt het beter, aan de andere kant ligt dat ding dan serieus in mijn weg. De leuke dingen van het zwanger zijn... :wink:

Ik heb al een tijdje dat de schopjes veel doffer zijn. Maar dat is bij mij inderdaad omdat zijn poep naar voor ligt (kan ik heel goed voelen). Sindsdien voel ik veel meer 'gewriemel' en minder schopjes. Soms draait hij wel een beetje, en dan voel ik zijn voetjes in mijn zij stampen :)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 22 februari 2016, 12:35

Pff, 'k ben op mijn ongemak. Mini is zo stilletjes vandaag... 't Is al vanochtend begonnen bij het wakker worden, normaal komt hij dan ook meteen goeiemorgen zeggen. Maar nu bleef het stil. Ik voel af en toe iets, maar dan vraag ik me meteen af of ik het echt wel gevoeld heb. Daarnet had hij eventjes de hik, maar verder blijft het stil... Dat doet toch heel raar hoor als je zo'n beweeglijke baby gewoon bent... :(

Ketje

Bericht door Ketje » 22 februari 2016, 13:48

@ bluePixie

Effe inbreken: kan je iets erg suikerrijk eten en dan effe op je linkerzij gaan liggen? Meestal moet je dan binnen het half uur beweging voelen.
Indien niet, effe langs het verloskwartier, dan ben jij ten minste gerust gesteld want nu ben jij je toch zorgen aan het maken.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

jackie

Bericht door jackie » 22 februari 2016, 14:00

Hey Bluepixie,
Als je ongerust bent, gewoon naar het ziekenhuis gaan. Beter een keertje teveel gaan en ze hebben daar alle begrip voor. Bij ons werd ons dat meermaals op het hart gedrukt dat wel altijd naar de verloskamer mogen voor echo en monitoring als we ongerust zijn.
Toen ik ging zei de verpleegster ook dat als ik ongerust was, ik even op mijn gemakje ergens moest gaan liggen/zitten en gedurende een uurtje enkel en alleen bezig zijn met mijn buik, gewoon daarop concentreren, niets anders van afleiding en dan zou je normaal gezien beweging moeten voelen.
Of je kan inderdaad iets met suiker eten en dan op de linkerzij gaan liggen en ook daar enkel op baby concentreren.

Nu naar het einde van de zwangerschap is het blijkbaar normaal dat je minder beweging voelt omdat baby minder plaats heeft en zich klaar maakt om geboren te worden, ze worden daar blijkbaar stiller van.

Maar nogmaals, ga zeker naar het ziekenhuis als je je niet op jouw gemak voelt!
Sterkte en hou ons op de hoogte he.

@phoebe hopelijk gaat de verkoudheid intussen beter?
Ik denk dat inderdaad jouw grote slagader wordt afgeduwd als je zo ligt, ik heb het zelf nog niet voor gehad maar dat is toch wat ze op de meeste zwangerschapsinfo uitleggen. Maar seg, om het halfuur wakker worden, dat is toch niet te doen? Misschien kan je een paracetamol innemen voor je gaat slapen? Dan ga je toch een paar uur minder pijn hebben.
Waarschijnlijk is baby inderdaad gedraaid waardoor je de beweging meer naar binnen voelt.

Hier ligt ze nog steeds helemaal dwars :roll: , ze ligt daar blijkbaar goed en voor mij is het fijn omdat ik haar letterlijk kan wiegen als ik mijn buik onderaan vast neem (ze ligt dan met heel haar rug en poep in mijn armen).
Maar ik begin wel ongerust te worden, ze heeft precies nog wel wat plaats, maar ze gaat toch één dezer moeten draaien. Ik wil zoooo graag natuurlijk bevallen, een keizersnee daar zie ik zo ontzettend tegen op, vooral omdat het mijn enige bevalling zal zijn :cry: Enfin, ik babbel veel tegen haar en vraag haar om snel te draaien (als het fysiek mogelijk is voor haar uiteraard) ... misschien helpt dat :D
Voor de rest, zoooo moe, pfff nog 4 weken en 3 dagen werken, ik sleur mij erdoor en ben echt zohard aan het aftellen...

Plaats reactie