En ja, Senne heeft een gigantische sprong op 3 weken gemaakt. Hangerig was hij niet. Eerder sneller gefrustreerd omdat je zag dat hij iets wilde kunnen en het nog nét niet ging. En dan opeens wel
Ik maak me er niet al té grote zorgen in van wat hij in zijn mond steekt van op de grond. Alé, qua voedsel hé omdat het meestal bv rijstkoek of zo is van de broer en nooit ouder dan één dag. Maar het zijn de andere dingen die gevaarlijker zijn, zoals papiertjes die Ilan laat vallen en weigert op te ruimen... Want dat eet hij ook op.
Tandje denk we dat hij wat last had gisteren bij de opvang want hij wou niet eten. Heeft wel goed gedronken gelukkig. Maar het is nog maar een mini-puntje dus ja. Alhoewel, vanaf het erdoor staat, is het ergste gepasseerd hé.
En de yoghurtjes van nestlé dat we hem geven, zijn voor baby's gemaakt hé. Dus vanaf 6 maanden mag hij dat hebben. Is niks te vergelijken met gewone yoghurt. Maar als er kma is bij de baby mag je die niet geven dacht ik. Voor Senne kan dat geen kwaad want die mag (tot nu toe) alles eten.
Rare is wel, hij eet brokjes als in boterham, fruitpap, babykoekje maar niet in zijn patatten. Heb het al 2 x geprobeerd maar geen groot succes. Dus nu weer even mixen en binnen een paar weken nogmaals. Hij maakt wel de kauwbeweging. Zo zie je wel dat ze voor bepaald voedsel toch echt hun voorkeur hebben hé
Grappig van dat verschonen want is net zoals bij ons. Alleen doe ik dat niet meer op de verzorgingstafel. Het is té gevaarlijk bij ons.
Hier heeft Senne een voorliefde voor zijn vochtige doekjes en flessen. Ballonnen zijn ook een grote hit.
En het is inderdaad jammer van die feestjes maar ik denk wel dat het gaat veranderen later omdat kinderen door gaan hebben wie er komt en wie niet. Nu, in het eerste kleuterklasje, speelt dat niet. Zien ze die kindjes, ok, zien ze ze niet, ook ok. Maar dat gaat denk ik volgend jaar wel veranderen en dan kan je er niet meer van uit dat er mogen komen spelen.
Hier deze week al een lastige oudste zoon gehad. Zoekt constant ruzie. Geen driftbuien gelukkig maar hij weigert alles wat we vragen. Dus 's morgens hem altijd moeten kleden, terwijl hij dit zelf kan, 's avonds hetzelfde. Als hij weet dat hij sneller moet zijn wegens minder tijd, expres tijd rekken. Niet eten 's avons en net voor slapengaan willen eten... Is ook best lastig. Speelgoed zijn we nu wel kordaat in. Niet opgeruimd = 1 week niet mee spelen. Dat werkt wel heel goed hoor
Als hij volgende week 's morgens zijn kleren niet wil aandoen, zet ik hem met pyjama en al in de auto naar mijn ouders. (mijn ouders voeren hem naar school tijdens mijn man zijn vroege week want anders ben ik te laat op mijn werk)
Als hij 's avonds zijn pyjama niet aan wilt, dan is het ofwel in zijn ondergoed, ofwel met zijn kleren.
Heb het een beetje gehad met dat gedrag dus hoop op die manier vooruitgang te boeken.
Monalena, wij hebben bovenaan de trap een kinderhekje. Ilan zijn kamer is net aan de trap en wil niet dat hij verkeerde kant zou nemen 's nachts en naar beneden dondert. Dus dat gebruiken we al en zal nog jaren blijven staan
Voor de rest open plan leefgedeelte dus zijn ze overal zichtbaar. In de stopcontacten zitten meestal beveiligingen, behalve de twee die we constant gebruiken.
Vanmorgen heb ik me verslapen. Sta normaal om 6u op zodat ik tijd heb om iedereen, inclusief mezelf, klaar te maken. Maar vanmorgen door de wekker heen geslapen en pas om 7u wakker van Senne die me wakker maakte. Is de eerste keer deze week dat Ilan er ook niet is tussen 5 en 6 dus heel mijn dag wat ontregeld. Heb ik niet graag ze. Heb wel nog genoeg tijd gehad want begin pas om 8u30 met werken maar het was haasten. Zeker als de oudste zijn kleren niet wou aandoen
Jullie nog leuke weekendplannen? Hier zondag eten voor mijn pa zijn verjaardag. Is een maand geleden al verjaard hoor maar nog geen tijd gehad om te vieren
Groeten iedereen!