Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 773
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 18 oktober 2023, 12:53

Dank je voor de reacties iedereen. Ik probeer me nog geen zorgen te maken nu. Maar ik merkte op dat de curve stagneert. Mss is dit gewoon even een momentje en komt het wel weer goed. Als het zo blijft en hij daalt op de curve dan zullen we wel eens ten rade gaan bij de pediater.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Muzieknootje
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 18 oktober 2023, 13:53

Hier een beetje het omgekeerde. Ze schommelt wel wat tussen de lijntjes.

Ons dochtertje zit momenteel vrij bovenaan op de curve.
Voor lengte zit ze op p93 (komt van p50, p79, p84 en nu dan p93)
en voor gewicht zit ze op p74 (komt van p34, p43, p56, p62 en nu p74). In combinatie zit ze dan op p41. (komt van p14, dan p8, p13, p47 en nu weer p41)
Maar dat maakte niet zoveel uit :wink:
Benieuwd naar de volgende meting. Deze zal pas in december zijn.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Margootje » 19 oktober 2023, 12:36

Tot haar 4 maanden was Jacoba "het gemiddelde kindje dat niet bestaat" omdat zij bij alles de P50 volgde.
Nadien is haar interesse in eten sterk afgenomen denk ik zo, ze weegt nu op 7 maanden maar 6.7 kg zoiets (geboren met 3.52 kg), ik denk dat dit rond de 15%-20% is.
Bij de vorige K&G consult een "oranje kruisje" gekregen, als een soort eerste waarschuwing.

Ik vind in mijn geval: zolang het kindje er niet mager uit ziet, en alle mijlpalen in de ontwikkeling haalt (rollen en rechtzitten enzo), dan zal ik niet panikeren en gewoon opvolgen. Wel moedig ik haar zoveel mogelijk aan om te eten, want zelf vraagt ze er niet om. Ik moet haar altijd haar eten "suggereren".

Gioia en Sproetje, met een jongetje wil je dat hij groot en sterk wordt. Maar als hij niet groot wordt, dan misschien wel heel sterk, en heel verstandig, en heel getalenteerd, en heel lief en aardig en leuk. En zo komt het later wel goed met het zelfvertrouwen (als ze klein zijn is dat idd sowieso een uitdaging want stoute kindjes zullen altijd iets vinden om te pesten).

Glow, amai dat heeft wel lang geduurd idd, met zulke cijfers zou ik toch ook ongerust zijn.

Dittyke ik begrijp niet dat jij meent dat je meisje klein is, volgens mij zit ze op de perfecte 50%?
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Dittyke » 19 oktober 2023, 14:41

Margootje schreef:
19 oktober 2023, 12:36
Tot haar 4 maanden was Jacoba "het gemiddelde kindje dat niet bestaat" omdat zij bij alles de P50 volgde.
Nadien is haar interesse in eten sterk afgenomen denk ik zo, ze weegt nu op 7 maanden maar 6.7 kg zoiets (geboren met 3.52 kg), ik denk dat dit rond de 15%-20% is.
Bij de vorige K&G consult een "oranje kruisje" gekregen, als een soort eerste waarschuwing.

Ik vind in mijn geval: zolang het kindje er niet mager uit ziet, en alle mijlpalen in de ontwikkeling haalt (rollen en rechtzitten enzo), dan zal ik niet panikeren en gewoon opvolgen. Wel moedig ik haar zoveel mogelijk aan om te eten, want zelf vraagt ze er niet om. Ik moet haar altijd haar eten "suggereren".

Gioia en Sproetje, met een jongetje wil je dat hij groot en sterk wordt. Maar als hij niet groot wordt, dan misschien wel heel sterk, en heel verstandig, en heel getalenteerd, en heel lief en aardig en leuk. En zo komt het later wel goed met het zelfvertrouwen (als ze klein zijn is dat idd sowieso een uitdaging want stoute kindjes zullen altijd iets vinden om te pesten).

Glow, amai dat heeft wel lang geduurd idd, met zulke cijfers zou ik toch ook ongerust zijn.

Dittyke ik begrijp niet dat jij meent dat je meisje klein is, volgens mij zit ze op de perfecte 50%?


Ik vind ook helemaal niet dat ze te klein is, 🥰krijg meestal gewoon te horen dat ons meisje een kleintje is. Zelf zij we ook niet echt groot dus ik maak me daar ook geen zorgen in.
Zolang ze groeit en bij komt en bij leert is het voor mij al allemaal in orde.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Margootje » 19 oktober 2023, 19:49

Idd Dittyke, zit helemaal goed bij jullie meisje
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 22 oktober 2023, 22:21

Zijn de baby's al beter ondertussen?🤞🏻
Hier al d7 zonder 💩...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

mich75
Berichten: 3009
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door mich75 » 23 oktober 2023, 7:14

@Jena, hier is het record 17 dagen 🙈. Ze had er zelf geen last van en toen het eindelijk zo ver was, was het gelukkig geen 💩 explosie, was heel normaal.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 773
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 23 oktober 2023, 10:07

Onze bent hoest al minder. Nog 3 dagen Aerosol.
Hij doet aanstalten om om te draaien tegenwoordig. Maar het lukt hem nog niet om op zijn buik te rollen. Omgekeerd lukt wel al. Hij brabbelt heel veel.
Juist het slapen gaat niet goed. Hij wordt wel 5 á 10 keer wakker ‘s nachts. Dan moet ik zijn tuutje in zijn mond gaan steken en dan slaapt hij verder. Heel vervelend en super vermoeiend voor zijn mama’s. Ik begin er een beetje geïrriteerd door te geraken maar weet niet hoe ik het kan oplossen. De vroedvrouw zei: geen tuut meer geven om te slapen, maar dat lukt ook niet.

Iemand tips?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Hillie » 23 oktober 2023, 14:24

Funny, eindelijk nog eens tijd om het forum te checken, en het blijkt dat onze dochter hetzelfde doet als jullie baby's: aan de aerosol 🙄
Ze had 4 dagen koorts gehad en super veel hoesten, en bijna niets willen drinken tijdens ons weekje Molenheide. Dan na terugkomst maar naar dokter gegaan, blijkt het felle ontsteking vd luchtwegen te zijn. Gisteren laatste keer aerosol en antibiotica gedaan, ze is nu wel genezen en mag eindelijk terug nr de crèche. Maar nu heb ik ook datzelfde probleem: deze nacht letterlijk elk uur tut moeten terugsteken (en zij slaapt dat gelukkig gewoon voort). Sinds paar dagen doen we haar een gewoon slaapzakje aan ipv puckababy waarbij ze met haar armpjes niet aan haar hoofdje kon, mss dat toch maar terug doen hoor, want pfff...

Ps: over kleine meisjes gesproken, de jongste zal de oudste ook wel inhalen hoor. Zit komende winter in zelfde maat als haar zus vorig jaar met de winter, alleen is zij van juni en haar zus van januari! Ons Lotte is 21 maand, en is nu pas naar een maat 80 aan het gaan (al zijn die truitjes allemaal te lang) en weegt nog steeds maar 9.25 kilo (bengelt al lang op of net onder de allerlaagste curve). Ik vind ze wel schattig zo 🙂
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 23 oktober 2023, 16:50

Wat een record Mich!🤣
Hier is het vandaag toch gekomen,wel 💥...

Goed dat Bent beter is, ik weet er geen raad mee. Nan houdt ook echt van haar tutje en zonder slapen lijkt mij hier ook geen optie. Hier zijn de nachten soms ook minder wat ook weegt. Een slechte nacht is 2- 4 x wakker. Ik ben blij als haar tut insteken instant helpy en hup weer in slaap en maar 1x wakker...
Hier lukt het om naar haar buik vanzelf te rollen (heb er wat op geoefend) maar zelf naar haar rug lukt niet. Heeft nu soms ook de gewoonte om dan op haar buik te liggen en te zitten schreeuwen dat ze op haar rug wil en dan enkele seconden nadat ik haar op haar rug heb gelegd, ligt ze weer op gaar buik,weer geween enzovoort....

Hey Hillie,ook goed dat ze daar beter is en idd wat een schattig meisje😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 23 oktober 2023, 20:41

Goeie avond iedereen

Hier 🤢 ik voel me niet zo top maar vooral die hoofdpijn dat is nu echt zo lastig al de hele dag zo wakker geworden ik nam 1g paracetamol maar dat helpt niets hè, met de borstvoeding durf ik ook niet teveel te nemen.

Vittorio ben ik vandaag gestopt met aerosol wel zien wel… die heeft gelukkig geen koorts ofzo gehad enkel snot en hoest. Grote broer ook trouwens…

Hij sliepen 3 nachten “door” tussen 23u-6u de ene nacht vroeg hij om 5u maar de zaterdag pas om 7u met twee harde overvolle borsten en na het voeden toch nog een mooie kolfopbrengst… maar dan deze nacht was hij om
3u wakker en aan het brabbelen en zo aan het blazen, hebben ook eindelijk een tutje gevonden dat hij wat deftig kan inhouden maar als het eruit is begint hij soms op zijn vingers of duim luid en hard te zuigen…
Heb er toch bijna een 50min mee bezig geweest om hem terug in slaap te krijgen. En vandaag ikzelf dan niet 100 procent dan hangt dat fameus in de kleren.

Over de 💩 hier zo is 48 uur geen en nadien ook 💥
Nu is het terug bijna dagelijks en veel minder slijm in dus 🤞🏼
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Muzieknootje
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 23 oktober 2023, 20:59

Hoi allemaal,
Ook hier begint het weer beter te gaan. Wij hebben enkel en alleen een pufje gekregen en de zoutoplossing voor haar neusje. Gelukkig dus geen aerosol. Het hoesten gaat steeds beter en ze wordt er gelukkig niet meer wakker van. Maar oh wat vindt ze het verschrikkelijk om te laten doen. Ze schreeuwt alles bij elkaar.

Ivm de pampers hier ook wel met momenten dat we ene hebben om de dag. En dan nog meestal in de opvang. Meestal daar dan ook een hele 💥 😅 Gisteren en vandaag had ze er dan wel meerdere. Gisteren zelfs 6 😲? De laatste op de avond was heel slijmerig en ook oranje? Dit slijmerige hadden we nog niet gehad.

Ivm het slapen hebben wij niet te klagen en hebben we echt wel geluk. Ons meisje wilt haar tutje amper. Ook doordag niet. Het dient enkel en alleen maar om mee te spelen. Echt inhouden doet ze niet. Hierdoor heeft ze nachts dus ook geen nodig. Soms helemaal in het begin van de nacht om dan er nog wat mee te spelen. Maar eenmaal in slaap ligt dit ergens in haar bedje. Ze neemt het dan ook niet meer terug. Wij mogen dus echt van geluk spreken dat ze snachts zo goed slaapt.
Gisteren sliep ze van 20u30 tot vanochtend 7u30. En toen hebben we haar nog moeten wakker maken om naar de opvang te gaan.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 24 oktober 2023, 8:14

Gelukzak muzieknootje!!😉
Hier sliep ze vroeger door maar sinds ze 4m is niet meer. Ook heel felle zuigdrang. Vannacht weer pittige nacht met twee x opstaan en ze was actief. Ik ga eens proberen om over te schakelen naar ritmes. Niet dat ze per se hoeft door te slapen (zou wel super fijn zijn😉) maar moest ze gewoon al minder actief zijn nu s nachts en enkel honger hebben en erna inslapen zou het momenteel al een groot verschil zijn...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Muzieknootje
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Muzieknootje » 24 oktober 2023, 9:43

Jena schreef:
24 oktober 2023, 8:14
Gelukzak muzieknootje!!😉
Hier sliep ze vroeger door maar sinds ze 4m is niet meer. Ook heel felle zuigdrang. Vannacht weer pittige nacht met twee x opstaan en ze was actief. Ik ga eens proberen om over te schakelen naar ritmes. Niet dat ze per se hoeft door te slapen (zou wel super fijn zijn😉) maar moest ze gewoon al minder actief zijn nu s nachts en enkel honger hebben en erna inslapen zou het momenteel al een groot verschil zijn...
Wij mogen inderdaad echt van geluk spreken!
Wij zijn sinds een aantal weken met “een ritme” begonnen. Merkten dat ze niet genoeg had op het einde van haar flessen. Zijn dan van 6x150 naar 5x180 gegaan en ze werd veel rustiger op t einde van de fles. Hierdoor kwamen we savonds vroeger uit en kon ze ook vroeger haar bed in. Merkten hierdoor ook echt wel verschil in haar nachtrust.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 26 oktober 2023, 10:08

Hoi iedereen

Hoe gaat het met de baby’s?
Genezen? Aan de betere hand? 💩?

Hier ook 2 dagen geen 💩 maar daarnet eindelijk wel amai bijna 💥

Volgende week ga ik 3 dagen naar Taormina in 🇮🇹
Naar het dorp waar mijn man geboren is en waar alle vrienden en familie in de omstreken ervan wonen…
Keken er zo naar uit een blits kort bezoek, beetje vitamine D lekker eten, dan liefde en vriendschap maar helaas mijn man krijgt zijn verlof niet. Te druk, geen vervangers, teveel in ziekte of ook verlof.
Dus om niet helemaal alleen te gaan met 2 kindjes gaat onze buurvrouw mee, waar ik goed contact mee heb.

Het is bij mij 2 jaar geleden dat ik iedereen zag en er was dus ben ergens wel ook blij dat ik toch ga, na 12jaar heb je al een band opgebouwd natuurlijk.

We slapen op hotel, dus echt wel beetje vakantie gevoel ook. Enige waar ik beetje bang voor heb is zelf daar met de huurauto rijden. En dat ik wss KO zal zijn van constant “aan” te staan onze oudste zal door het dolle heen zijn, ik hoop dat Vittorio wel gewoon in zijn vrolijke zelve is. Met goeie nachten want vannacht was het toch weer 2 voedingen en 50min brabbelen en op de handjes blazen.

Ik hoop dat het dus mooi weer is met een herfstzonnetje.
Ik kon het niet annuleren want met feestdagen mag mijn man ook geen verlof nemen (Bpost) en nadien begin ik te werken. En een schoolgaand kind dus jammer genoeg ook daar wel altijd rekening mee houden.

Hebben jullie plannen volgende week?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten