Uitgerekend januari-februari 2017

Plaats reactie
cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door cimmeque » 28 december 2016, 1:55

Heel kort berichtje voor degenen die niet op Facebook zitten:
Op Kerstdag zijn we trotse ouders geworden van Arthur (49cm en 2660) en Florian (51 cm en 2845)
Letterlijk op de wereld gelanceerd (ik heb vaak meer moeite en pijn bij een groot toilet bezoek dan deze bevalling... :shock: ) en ze deden het in eerste instantie beiden super! Helaas kreeg Florian het daarna lastiger en ligt hij sinds 2uur na zijn geboorte al in de couveuse met zuurstof en nu ook sepap. Longetjes toch niet rijp genoeg op 36+5 :( . Daarbij dan veel groen vruchtwater geslikt wat maakt dat hij veel ondersteuning nodig heeft.
Arthur doet het wel subliem! Ligt gewon bij mij als een atherm baby :D .
Later meer
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door MayaM » 28 december 2016, 10:44

Gefeliciteerd Cimmeque!

Wat een prachtig kerstcadeau :D

Geniet ervan! En hopelijk mag Florian snel bij je op de kamer!
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 28 december 2016, 12:37

Ola! De eerste kindjes zijn al geboren :shock: wauw
Proficiat! Mooie namen ook moet ik zeggen. Hopelijk alles binnenkort goed met beide beebjes.
Vlotte bevalling? Of keizersnede gehad?
Geniet ervan!
Veel groetjes
Afbeelding

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 28 december 2016, 15:12

Langs deze weg ook een dikke proficiat Cimmeque!
Ik duim nog steeds voor Florian. Dat hij deze week met jullie naar huis mag.

Hier geen bevallingsverhaal maar wel een echo gisteren op 33 weken + 1 dag :)
Mijn mannetje weegt ondertussen ongeveer 2,277kg en mijn gyn heeft een schatting gedaan en volgens haar zou hij ongeveer 3,750kg wegen bij geboorte op 40 weken. Stevig ventje dus :D Een 2de kindje weegt in principe meer dan een 1ste zei ze mij. Noah woog bij geboorte op exact de uitgerekende datum 3,655kg.
Hij lag nog steeds met zijn hoofdje naar beneden en voeten omhoog. Veel beweging. Kinkhoest vaccin 2 weken terug laten zetten. Volgende week dinsdag heb ik een laatste vroedvrouw consultatie met rondleiding op verloskwartier. Op 36 weken heb ik dan de volgende echo. Dan ga ik eens vragen om mijn baarmoederhals te meten. Ze doet dat enkel bij een eerste zo rond de 36 weken en aangezien ik bij de vorige geen problemen had doet ze dat nu niet meer bij mij, tenzij ik het vraag. Laatste echo is begin februari op 38,5 week.
Met mijn rug valt het beter mee dan verleden week. Ben nu een weekje thuis en probeer zoveel mogelijk te rusten.
Heb ondertussen de adresetiketten gemaakt voor de geboortekaartjes, postzegels besteld om al op de enveloppen te plakken en gisterenavond heb ik het babyborrelkaartje ontworpen met de tekst erop. Vrijdag gaan bestellen om te laten drukken.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door StephanieH » 28 december 2016, 17:43

Dikke dubbele proficiat Cimmeque!!
Hopelijk is alles goed verlopen en ligt Florian snel bij jou in de kamer.
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Amarillo » 29 december 2016, 19:09

Ook via deze weg dikke proficiat Cimmeque!

Bij deze wil ook ik laten weten dat we op 2de kerstdag een wondermooi dochtertje June hebben gekregen! Op kerstochtend binnengegaan met gebroken vliezen maar ze heeft toch beslist om nog een extra dag op zich te laten wachten! Het was een intense bevalling, maar met een geweldig mooi resultaat! Niet te omschrijven! :D
Ons meisje woog 2kg 815 bij de geboorte met een lengte van 45,5 cm! Ze deed en doet het nog steeds perfect en mocht daardoor dadelijk bij me op de kamer! Morgen mogen we normaal naar huis om eindejaar met ons drietjes daar te kunnen gaan inzetten!
Eindelijk het gezinnetje waar ik zolang van droom! We zijn overgelukkig! :D gaat morgen wel emotioneel worden denk ik als we naar huis mogen! Nooit gedacht haar dadelijk te kunnen meenemen... Voila, dit groepje is al goed op gang getrokken dus tel ik graag mee af met de anderen! :wink:
Afbeelding[url]

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door MayaM » 29 december 2016, 19:27

Gefeliciteerd Amarillo!

Geniet op en top van jullie gezinnetje!

Wel frapant dat iedereen zo vroeg bevalt, een vriendin van mij was uitgerekend voor half januari en zij is gisteren ook al bevallen.
Allemaal feestdagen-baby's :-)
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

StephanieH
Berichten: 281
Lid geworden op: 8 februari 2016, 19:15

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door StephanieH » 29 december 2016, 20:43

Proficiat Amarillo!!
Geniet er met volle teugen van!
01/08/'14 : pilstop
20/10/'15 : 1ste consultatie crg : enkel mogelijk via icsi
ICSI 1 : 22/06 tp top embryo -> 04/07 positief, 2 cryo's
17/03/17 : ons wonder M. geboren

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Ster_ » 29 december 2016, 22:55

Proficiat Amarillo! Prachtige naam, mooi gewichtje, super dat ze bij je is! You made my day :-D Geniet van elk moment X
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Leniemienie » 30 december 2016, 1:33

@amarillo, dikke proficiat met je dochtertje! Geniet er maar van!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

lieze81
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 januari 2014, 10:57

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door lieze81 » 30 december 2016, 20:48

even inbreken ... :wink:

Dubbele proficiat Cinnemeque met jullie kerstkindjes! Een mooier cadeau kon je je niet wensen!
Hopelijk mag Florian zich rap bij zijn broertje vervoegen?

Ook aan jou Amarillo een dikke proficiat met jullie meisje!
Van een speciale kerst gesproken :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Sloebertje » 31 december 2016, 9:34

Een dikke proficiat, Amarillo en Cimmeque!
X
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 31 december 2016, 9:46

Joehoe :D
June. Mooie naam! Proficiat Ammarilio!
Klink maar op jullie gezin deze nacht. Ik zal aan jullie denken.
Hoe was de bevalling? Intens schrijf je. Veel pijn?
Ik word al nerveus...
Aan de andere dames een super eindejaar toegewenst en een spetterend 2017!
Ons meisje blijft voorlopig nog zitten...
Grtjes
Afbeelding

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Guofan » 8 januari 2017, 17:55

Hoe gaat het met de andere dames hier? Al ganse week stillekes hier :mrgreen:
Allen aan het aftellen lijkt me...
Hier nog 4 weken (vermoedelijk) en morgen echo van 36 weken en 1 dag...ben benieuwd.
Ik heb het boek hypnobirthing gelezen en moet zeggen dat het wel een goed boek is, veel nuttige tips. Hoe ik zal reageren het moment zelf weet ik nog niet. Ik heb een redelijke pijngrens, maar ik panikeer wel redelijk snel.
Hoe zit het met jullie? Zijn jullie ook soms bezig met jullie bevalling? Ik vraag me dan af welke pijn het zal geven, hoe ik zal reageren eens het kindje eruit zal zijn (wenen, mond vol tanden, ongeloof, angst...?) Ik vraag me ook meer en meer af hoe ze eruit zal zien. Djeez dat gaat vreemd zijn. :shock:

Mijn man is al de ganse namiddag bezig met de muursticker in het kamertje :mrgreen: , alles zit er apart in dus hij is zoet voor een tijdje (hehe)
Anders is de rest al klaar denk ik. Valies is ook al gemaakt en een tas met babykleertjes om mee te nemen naar het ziekenhuis.
Donderdag en de week erna nog naar de kine voor de drukmassage met partner en dan het persen. (heb wel gelezen dat al dat persen niet zo goed is (scheuren, versnelt de bevalling eigenlijk niet) maar dat het rustig blijven ademen naar de vagina toe het beste is. J breathing noemen ze dat in het boek.
Daar heb ik wel wat schrik voor, voor het scheuren. Ik las ook dat je je perineum kan masseren, maar ik vind het op zich eng om dit te doen. Heb het eenmaal willen proberen en vond er niks aan. Was al bang dat ik iets ging scheuren of zo. Dacht ook steeds om 'iets" te voelen binnenin. Dus dat doen we niet meer.
Zijn hier dames die dit wel doen? En helpt het bij jullie?

Ben benieuwd naar jullie bedenkingen en hoe jullie het stellen?
Rond en gezond :mrgreen:

Hier heb ik lichamelijk meer last naar de avond toe. Pijn aan mijn schaambeen precies en soms ook eens een scheut in de onderrug (vooral na het slapen)
Ook meer naar het toilet 's nachts en dan steeds drinken omdat ik dan dorst heb...zo blijven we bezig he.
Wat ik ook heb is terug meer eetbuien...djeez, ik weet niet hoe het komt maar soms zit ik na 2u al weer iets te knabbelen. Die weegschaal morgen...ai ai ai

Grtjes
Afbeelding

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Uitgerekend januari-februari 2017

Bericht door Kimmie01 » 8 januari 2017, 21:25

Hoi hoi,

Ja het is hier idd redelijk stilletjes :) Er is ook een fb groep en daar zijn er wel al een paar posts gekomen. Ik volg daar dus ook mee :) Er zijn een 4tal dames bevallen van onze groep waaronder cimmeque en amariilo. De andere 2 zitten niet meer zo vaak op het forum geloof ik.

ik ben nu ook begonnen met het aftellen. Morgen ben ik 35 weken. We hebben de voorbije 2 weken nogal werk verricht voor de kamer. Het is af nu, behalve het gordijn nog, dat is besteld en moeten we nog omhoog hangen. Het enige wat we nu moeten doen is park terug uitzetten in de living, wieg is besteld en wss volgend weekend in elkaar zetten in onze kamer, volgend weekend ook mijn koffer beginnen maken, lakentjes en beddengoed nog wassen en strijken. En dat is het.
Deze week heb ik ook een grote voorraad pampers maat 1 en 2 gekocht, genoeg vochtige doekjes, kleenex, borstcompressen, galenco productjes...
Verleden week dinsdag had ik ook een afspraak bij de vroedvrouw om de bevalling te bespreken. Ik merk wel dat de 1 vroedvrouw zegt dat ik sneller naar het ziekenhuis moet komen en de andere zegt dan weer dat ik mijn tijd mag nemen. Het is nu mijn 2de bevalling dus ik heb het al eens meegemaakt. Bij mijn 1ste heb ik de eerste 26u thuis doorgebracht. De resterende 9u op het verloskwartier. Na 14u weeën was ik een eerste keer naar het verloskwartier geweest omdat ik pijnlijke weeën had om de 5 à 6 minuten. De vroedvrouw zei toen dat ik 3cm ontsluiting had en toch had ze mij naar huis gestuurd. Als ik dat dan zeg tegen een andere vroedvrouw verschoot ze dat ik naar huis moest. Alé ja, vind het nogal verwarrend :? Ze zei dinsdag dat ik moet afgaan op mijn gevoel...
We zullen wel zien nu wat het gaat geven. Ik hoop allezins dat het wat sneller vooruit zal gaan nu. Normaal zal het wel sneller gaan bij een 2de zei ze wel en dat ik sneller zal weten als het begonnen is of niet en dat ik die pijn wel terug zal herkennen... Ben daar wel zeker van, zoiets ga ik niet snel vergeten :) En bij die 1ste echte pijnlijke weeën zal ik wel zoiets hebben van "ah, zo voelde dat weer" :)
Wat ik wel nu weet is dat ik sneller ga vragen achter een epidurale.

Ivm het persen, ik heb dat een uur aan een stuk gedaan. Het leek korter naar mijn gevoel maar achteraf gezien was het toch een uur. Had een klein scheurtje. Heb de weken ervoor wel mijn perineum gemasseerd met een olie van weleda. Ga dat nu terug doen, vanaf deze week mee beginnen. Van dat scheurtje had ik heel weinig last, alleen de 1ste dagen wat bij het zitten en plassen. Liever dat dan dat ze mij moeten knippen. De draadjes waren na 1,5 week weg, vanzelf opgelost. Verder geen last van ondervonden. Dus naar mijn inziens had die perineum olie wel geholpen.

Toen ik mijn zoontje de 1ste keer zag was dat ook wel effe aanpassen. De vroedvrouw had hem vast en wou hem bij mij leggen en moest een paar keer zeggen dat ik hem moest vasthouden. Zat er zodanig naar te staren, was wat overdonderd :D Was precies zo wat onhandig ook :)

Hier heb ik ook nogal veel dorst. Kan met gemak 2 à 3 glazen water achtereen opdrinken. De rugpijn en bekkenpijn is er nog steeds maar dat gaat toch pas weg na de bevalling dus kan er niet veel aan veranderen dan genoeg rusten en niet teveel grote inspanningen doen.
Slapen gaat slecht maar dat ben ik nu al een paar weken gewoon :?
De eetbuien deze week zijn ook toegenomen, ik heb ook precies meer honger :? Op werk deze week had ik rond 11u honger en moest toch een wafel naar binnen spelen want kon niet meer wachten tot 12u voor de lunch. En ik had nochtans om 7u goed ontbeten... Normaal kom ik daarmee wel toe tot 12u. Deze week dus een yoghurtje meenemen voor rond 10u. Is wat "gezonder" dan een suikerwafel :wink:
Het enigste waar ik nu wel minder last van heb (tot nu toe dus hout vasthouden) is voch ophouden. Heb 2x wel eens wat dikkere voeten gehad maar dat verdween weer de ochtend erna. Dat vond ik het lastigste verleden keer. Kon soms mijn vingers niet meer plooien van het vocht dat erin zat.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten