Uitgerekend mei 2021

Plaats reactie
Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 13 oktober 2020, 17:34

VCLN89 schreef:
13 oktober 2020, 14:55
YDV schreef:
12 oktober 2020, 21:13
Eldiso schreef:
12 oktober 2020, 21:03
Bedankt! Ik moet er zijn om 14u50.
Ik ben morgen 7w4d, ik ben benieuwd wat je dan precies te zien krijgt... Kan je het hartje ook al horen of enkel zien?
Ik weet niet hoe het bij jou zal zijn, hopelijk kan je het miss al eens horen maar miss is het nog te vroeg?
Mijn eerste echo was op 6w3d en dan kon je enkel het hartje zien kloppen op de echo, je ziet dat dan flikkeren. Morgen ben ik 8w4d en ik hoop dat we het ook kunnen horen dan. Ben ook benieuwd ze!
Hoi YDV,
Hoe was je echo vandaag? Op 7w4d hebben ze bij mij nog geen hartje laten horen omdat de geluidsgolven van het toestel toch wat kunnen opwarmen en ze dit dus liever niet doen. (of misschien héél kort)
Ik had vandaag ook terug een echo (9w5d) en wat is dat kleintje al gegroeid! Er waren al armpjes en beentjes te zien en het bewoog al. Echt aandoenlijk om te zien. De harttonen hebben ze nu ook laten horen, hartslagje was 177 slagen/min.
Nu leven we verder naar de NIPT test binnen 2 weken. 🍀 Groetjes
Dat wist ik niet dat het kon opwarmen, vandaar dat ze het zo kort liet horen!
Bij mij is het begin van de armpjes en de beentjes al zichtbaar. :D
Fijn dat alles goed verloopt bij jou!
Liefs
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 13 oktober 2020, 19:52

Bedankt dames! En blij te lezen dat er hier goeie echo’s waren vandaag! 😃
Hier ook goed nieuws. Volgens de echo een dag voor op schema zelfs. Het begin van armpjes en beentjes was ook al te zien en we hebben ons mini baby’tje zien bewegen zelfs. Ook het hartje heel eventjes horen kloppen. Echt een speciaal moment! We zijn nu al verliefd. 🥰
Nu is het 3 weken wachten voor de volgende echo.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 15 oktober 2020, 17:42

Ik had daarnet een huilbui, enerzijds normaal gezien de hormonen, het verdriet voor mijn ene kindje en mijn angst voor het andere, ik weet echter dat dit niet goed is, ik probeer positief te zijn maar in deze omstandigheden waarin het recht houden van mijn zaak ook al constant door de covidmaatregelen wordt bemoeilijkt en ik vele zaken die mij ontspannen hierdoor ook niet kan doen, vraag ik jullie hoe houden jullie jezelf positief nu? hoe blijven jullie mentaal gezond? Ik wil niet dat wanneer met mijn ene kindje alles goed mag gaan het later nadelen ondervind van mijn huidige gemoedstoestand. We leven op dit moment in een uitzonderlijke situatie maar we moeten proberen dit niet aan ons hart te laten komen, ik ben echter veel te empathisch en als ik bepaalde artikels lees of de situatie hoor van mensen die ik ken dan pakt dit mij, zeker nu ik nog gevoeliger loop door de hormonen.
Pscycholoog of yoga is niets voor mij maar misschien hebben jullie nog goede tips

Filou008
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 oktober 2020, 14:12

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Filou008 » 15 oktober 2020, 21:26

irisbloem schreef:
15 oktober 2020, 17:42
Ik had daarnet een huilbui, enerzijds normaal gezien de hormonen, het verdriet voor mijn ene kindje en mijn angst voor het andere, ik weet echter dat dit niet goed is, ik probeer positief te zijn maar in deze omstandigheden waarin het recht houden van mijn zaak ook al constant door de covidmaatregelen wordt bemoeilijkt en ik vele zaken die mij ontspannen hierdoor ook niet kan doen, vraag ik jullie hoe houden jullie jezelf positief nu? hoe blijven jullie mentaal gezond? Ik wil niet dat wanneer met mijn ene kindje alles goed mag gaan het later nadelen ondervind van mijn huidige gemoedstoestand. We leven op dit moment in een uitzonderlijke situatie maar we moeten proberen dit niet aan ons hart te laten komen, ik ben echter veel te empathisch en als ik bepaalde artikels lees of de situatie hoor van mensen die ik ken dan pakt dit mij, zeker nu ik nog gevoeliger loop door de hormonen.
Pscycholoog of yoga is niets voor mij maar misschien hebben jullie nog goede tips
Dag Irisbloem, wat sneu dat je je zo voelt....maar ook volledig normaal. Wees vooral lief voor jezelf....Ik zit zelf ook in een moeilijke situatie maar wel van heel andere aard. Als het mij eens teveel wordt, probeer ik eens te gaan wandelen, doe ik wat fitness (samen met youtube en een matje) of neem ik eens een lekker lange douche & geef ik mezelf een full-option wellness (welliswaar in eigen badkamer.) Zelfzorg is heel belangrijk, en met zachtheid en empathie naar jezelf kijken ook. Een film kijken en op die manier gewoon eens in ander verhaal stappen helpt ook. Logisch dat je verdriet en zorgen hebt, maar een "probleem" probeer ik zelf niet te lang laten malen in mijn hoofd, ik dwing mezelf om deze slechte gevoelens (very mindfull) liefdevol te accepteren en vervolgens even liefdevol te parkeren en verder te denken aan leuke dingen, hoe klein deze soms ook zijn (momenteel is dat een heerlijke kop thee).
Ik wens je veel goeie moed xxxxx
4/6/20: Eerste gesprek mbt eiceldondatie
8/7/20: Eerste TP - 1 embryo - NEG
11/8/20: Tweede TP - 1 embryo - NEG
15/9/20: Derde TP - 2 embryo's - POS

Rio
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 april 2020, 13:04

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Rio » 16 oktober 2020, 8:29

Hier ook een mooie eerste echo mét hartje!! Ik heb zelden zoiets moois gezien ♥️♥️♥️
Nu aftellen naar de volgende over 12 dagen

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 16 oktober 2020, 11:13

Rio schreef:
16 oktober 2020, 8:29
Hier ook een mooie eerste echo mét hartje!! Ik heb zelden zoiets moois gezien ♥️♥️♥️
Nu aftellen naar de volgende over 12 dagen
Super, dat is goed nieuws! 👌
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 16 oktober 2020, 11:21

irisbloem schreef:
15 oktober 2020, 17:42
Ik had daarnet een huilbui, enerzijds normaal gezien de hormonen, het verdriet voor mijn ene kindje en mijn angst voor het andere, ik weet echter dat dit niet goed is, ik probeer positief te zijn maar in deze omstandigheden waarin het recht houden van mijn zaak ook al constant door de covidmaatregelen wordt bemoeilijkt en ik vele zaken die mij ontspannen hierdoor ook niet kan doen, vraag ik jullie hoe houden jullie jezelf positief nu? hoe blijven jullie mentaal gezond? Ik wil niet dat wanneer met mijn ene kindje alles goed mag gaan het later nadelen ondervind van mijn huidige gemoedstoestand. We leven op dit moment in een uitzonderlijke situatie maar we moeten proberen dit niet aan ons hart te laten komen, ik ben echter veel te empathisch en als ik bepaalde artikels lees of de situatie hoor van mensen die ik ken dan pakt dit mij, zeker nu ik nog gevoeliger loop door de hormonen.
Pscycholoog of yoga is niets voor mij maar misschien hebben jullie nog goede tips
Dag Irisbloem, hopelijk heb je vandaag wat een betere dag!?
Ik probeer me bezig te houden met handwerk (ik leerde mezelf haken) en daardoor vliegt de tijd. Je kan ook een boekje maken rond de zwangerschap waarbij je eerst op zoek gaat naar leuke ideetjes via Pinterest... Ik weet niet of je creatief bent natuurlijk. Je kan het ook gewoon proberen al is het maar om ergens wat rust te vinden.
Wat ik ook al eens gedaan heb is een leuke kleurplaat gezocht, deze afgeprint en geschilderd. Dit werkt ook rustgevend... Of iets rond handlettering? Je vindt zoveel ideetjes op het internet en met wat potloden/stiften of gewoon een balpen kan je al leuke dingen doen. Al is het gewoon na-apen wat je leuk/mooi vindt...
Hopelijk kan je hier al wat mee! 🍀🧡

Voor degene die willen: ik gebruik de 'Zwangerschap +' app en vind deze precies wel goed. Je krijgt veel info, leuke foto's en je kan aanduiden welke relatie je hebt tot de baby. Zo kan je zus, man, moeder,... ook de app installeren en zo meevolgen!
Wel leuk vind ik!

Liefs,
X
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

YDV
Berichten: 964
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door YDV » 16 oktober 2020, 15:08

Rio schreef:
16 oktober 2020, 8:29
Hier ook een mooie eerste echo mét hartje!! Ik heb zelden zoiets moois gezien ♥️♥️♥️
Nu aftellen naar de volgende over 12 dagen
Oooh wat leuk! Heb je het gehoord ook of enkel gezien? Zot he hoe snel je daar verliefd op wordt! 😍
Ik moet nu wachten tot begin november. 😱
Deze week heb ik mijn werkgever op de hoogte gebracht (ik ben verpleegkundige en mag nu niet meer op het operatiekwartier werken, dus voor mij aangepast werk nu enkel op de consultaties). Ben wel opgelucht want ik voelde dat het wat zwaar begon te worden.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 16 oktober 2020, 17:45

Eldiso schreef:
16 oktober 2020, 11:21
irisbloem schreef:
15 oktober 2020, 17:42
Ik had daarnet een huilbui, enerzijds normaal gezien de hormonen, het verdriet voor mijn ene kindje en mijn angst voor het andere, ik weet echter dat dit niet goed is, ik probeer positief te zijn maar in deze omstandigheden waarin het recht houden van mijn zaak ook al constant door de covidmaatregelen wordt bemoeilijkt en ik vele zaken die mij ontspannen hierdoor ook niet kan doen, vraag ik jullie hoe houden jullie jezelf positief nu? hoe blijven jullie mentaal gezond? Ik wil niet dat wanneer met mijn ene kindje alles goed mag gaan het later nadelen ondervind van mijn huidige gemoedstoestand. We leven op dit moment in een uitzonderlijke situatie maar we moeten proberen dit niet aan ons hart te laten komen, ik ben echter veel te empathisch en als ik bepaalde artikels lees of de situatie hoor van mensen die ik ken dan pakt dit mij, zeker nu ik nog gevoeliger loop door de hormonen.
Pscycholoog of yoga is niets voor mij maar misschien hebben jullie nog goede tips
Dag Irisbloem, hopelijk heb je vandaag wat een betere dag!?
Ik probeer me bezig te houden met handwerk (ik leerde mezelf haken) en daardoor vliegt de tijd. Je kan ook een boekje maken rond de zwangerschap waarbij je eerst op zoek gaat naar leuke ideetjes via Pinterest... Ik weet niet of je creatief bent natuurlijk. Je kan het ook gewoon proberen al is het maar om ergens wat rust te vinden.
Wat ik ook al eens gedaan heb is een leuke kleurplaat gezocht, deze afgeprint en geschilderd. Dit werkt ook rustgevend... Of iets rond handlettering? Je vindt zoveel ideetjes op het internet en met wat potloden/stiften of gewoon een balpen kan je al leuke dingen doen. Al is het gewoon na-apen wat je leuk/mooi vindt...
Hopelijk kan je hier al wat mee! 🍀🧡

Voor degene die willen: ik gebruik de 'Zwangerschap +' app en vind deze precies wel goed. Je krijgt veel info, leuke foto's en je kan aanduiden welke relatie je hebt tot de baby. Zo kan je zus, man, moeder,... ook de app installeren en zo meevolgen!
Wel leuk vind ik!

Liefs,
X
Ik ben in feite heel creatief en voor mijn job werk ik deels met mijn handen, rieten en biezen van stoelzittingen, een ambacht dat door niet veel mensen meer wordt beoefend en stoffering Ik heb de laatste jaren echter veel klachten aan mijn handen door dit werk Onze verbouwingen doen we ook allemaal zelf, heb zelfs al vloeren gelegd Ik heb vroeger veel getekend maar het komt er niet van om er weer aan te beginnen Tijdens de lock down was ik begonnen een boek te schrijven maar vanaf juni konden we weer volop starten met werken zowel meubelrestauratie als onze horecazaak en het is er niet meer van gekomen Ik zou graag ook eens terug wat zaken maken in stro, heb dat geleerd in Friesland en voor de covid gaf ik daar workshops in De goesting ontbreekt mij wellicht door gebrek aan energie Ik Loop erg moe van de zwangerschap en s avonds ben ik misselijk Ik probeer mijn werk te doen maar in mijn ontspanningstijd zit ik gewoon doodmoe in mijn zetel, zelfs lezen is soms teveel Ik was ook begonnen met oude foto's te bekijken van mijn familie en eens deftig in albums te plakken maar moest ervan wenen, herinneringen aan mensen die er niet meer zijn en die ik zo graag heb gezien Ik las ook dat de medicatie die ik nu al lang neem ter ondersteuning van de zwangerschap ook neerslachtigheid kan veroorzaken, misschien gaat het wat beter als ik daarmee kan stoppen Nu wachten we ook in spanning af wat de gevolgen van de strengere maatregelen gaan zijn voor onze zaak Alles komt gewoon samen

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 20 oktober 2020, 13:02

Dag dames,
Hopelijk verloopt alles nog goed en is het hier gewoon zo stil omdat we allemaal druk aan het aftellen zijn naar de volgende echo 🙊
Irisbloem: jij moest deze week terug voor een echo hé? Heb je al nieuws?
Hier verder alles ok, heb een aantal dagen kunnen 'teren' op de echo van vorige dinsdag en daarna kwam de angst al wat terug... Dus de volgende echo mag al komen... 👌🤭

Veel liefs! 🧡
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 20 oktober 2020, 15:51

Eldiso schreef:
20 oktober 2020, 13:02
Dag dames,
Hopelijk verloopt alles nog goed en is het hier gewoon zo stil omdat we allemaal druk aan het aftellen zijn naar de volgende echo 🙊
Irisbloem: jij moest deze week terug voor een echo hé? Heb je al nieuws?
Hier verder alles ok, heb een aantal dagen kunnen 'teren' op de echo van vorige dinsdag en daarna kwam de angst al wat terug... Dus de volgende echo mag al komen... 👌🤭

Veel liefs! 🧡
We zijn net naar huis aan het rijden, waren erg bang maar hadden een mooie echo, we zijn verliefd 😍 hij of zij was constant aan het bewegen, ze kon amper meten, de beentjes waren aan het trappelen, zo schattig!

Rio
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 april 2020, 13:04

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Rio » 20 oktober 2020, 18:10

@Irisbloem... zó blij voor jou dat je kleintje het goed doet! Vanaf nu genieten 🥰

Hier was het ook even spannend... Gisteren en vanochtend een beetje bloed verloren. Daarnet een extra echo gehad maar alles zag er prima uit. Mini was goed gegroeid en een stevig kloppend hartje! Morgen 7 weken. Wel eventjes schrikken!

Over een weekje al terug controle, bij de gewone gyneacoloog deze keer, wel welkom na deze spannende dagen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door irisbloem » 20 oktober 2020, 18:15

Rio schreef:
20 oktober 2020, 18:10
@Irisbloem... zó blij voor jou dat je kleintje het goed doet! Vanaf nu genieten 🥰

Hier was het ook even spannend... Gisteren en vanochtend een beetje bloed verloren. Daarnet een extra echo gehad maar alles zag er prima uit. Mini was goed gegroeid en een stevig kloppend hartje! Morgen 7 weken. Wel eventjes schrikken!

Over een weekje al terug controle, bij de gewone gyneacoloog deze keer, wel welkom na deze spannende dagen.
Ja bloedverlies is echt schrikken, heb dat ook gehad, met klonters zelfs, ik heb het weken rustig aan moeten doen omdat er nog bloed in mijn baarmoeder zat, is soms nog van de innesteling.

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 20 oktober 2020, 18:56

irisbloem schreef:
20 oktober 2020, 15:51
Eldiso schreef:
20 oktober 2020, 13:02
Dag dames,
Hopelijk verloopt alles nog goed en is het hier gewoon zo stil omdat we allemaal druk aan het aftellen zijn naar de volgende echo 🙊
Irisbloem: jij moest deze week terug voor een echo hé? Heb je al nieuws?
Hier verder alles ok, heb een aantal dagen kunnen 'teren' op de echo van vorige dinsdag en daarna kwam de angst al wat terug... Dus de volgende echo mag al komen... 👌🤭

Veel liefs! 🧡
We zijn net naar huis aan het rijden, waren erg bang maar hadden een mooie echo, we zijn verliefd 😍 hij of zij was constant aan het bewegen, ze kon amper meten, de beentjes waren aan het trappelen, zo schattig!
Super!!! Ik ben zo blij voor jullie 🧡🍀
Geniet ervan...
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: Uitgerekend mei 2021

Bericht door Eldiso » 20 oktober 2020, 18:57

Rio schreef:
20 oktober 2020, 18:10
@Irisbloem... zó blij voor jou dat je kleintje het goed doet! Vanaf nu genieten 🥰

Hier was het ook even spannend... Gisteren en vanochtend een beetje bloed verloren. Daarnet een extra echo gehad maar alles zag er prima uit. Mini was goed gegroeid en een stevig kloppend hartje! Morgen 7 weken. Wel eventjes schrikken!

Over een weekje al terug controle, bij de gewone gyneacoloog deze keer, wel welkom na deze spannende dagen.
Och, super dat alles ok is! Kan geloven dat je geschrokken was...
Fijn dat je volgende week al terug kan 🤗

Grtjes
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten